Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1080 : 30.03.2016, 23:17:50 »
Yleinen siisteys kertoo paljon auton pidosta. Varsinkin, kun tuo on kohtuu vähillä kilometreillä. Koska jakoremmi vaihdettu ja yleensä huollettu.
[/quote
Jakoremmi myyjän kertomana vaihdettu,kone näis ilmeisesti aika luotettava. Mites toi kaksoismassa härpäkkeet minkälaisia kilometrejä ne yleensä volvoissa on kestäneet]
Omassa,ex. V70 D5:ssa ei jyristämisestä ollut tietoakaan, vaikka oli lastutettu ja reilu 270tkm ajettu. Toki oli tuolla 6 lovisella laatikolla. Käsittääkseni siinä 300-400tkm kohilla niitä on alkanut "jyristämään" ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Makkurainen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1081 : 31.03.2016, 16:53:27 »
No tulipahan käytyä testaamas kyseinen kulkine mut vielä jäi kaupat tekemättä.....etsintä jatkuu

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1082 : 01.04.2016, 14:36:53 »
Moni kurkkaa öljytikkua käytettyä autoa ostaessaan mutta kannattaa törkätä sormella myös paisariin. että onko nesteen joukossa ölppää. olen hiljattain oppinut että muukin kuin rikkoontunut kansipahvi voi sotkea nesteet. korjaaminen ei maksa kuin murto-osan kansipahvin vaihtoon verrattuna mutta saturaisia kumminkin. Itsellä on n.300tkm ajettu D5 jossa on nyt jotain ölppää nesteen seassa eikä varmuutta mistä se tulee. en ole ainut onkelmineni
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1083 : 01.04.2016, 14:45:10 »
Mullakin on takuulla 200tkm ajettuna ratin kehä kulunut ja penkin reuna revennyt.

Minulla ratista tuli tuoreen näköinen kun sen jynssäsi perusteellisesti. Oli aikamoisessa rasvassa ja töhnässä.. Jynssäsin ihan juuresharjalla ja kissasaippualla ;D Tuntui hyvin kestävän se nahkan maali, ei näy mitään vaurioita ja ratti tuntuu nyt hyvälle käsissäkin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1084 : 08.04.2016, 10:26:35 »
Kaverilla hakusessa V70 D5 AWD automaatti 05-07 ajomäärät pyöriny noissa 200-250tkm mitkä on nettiautosta sattunu silmään. Mitä kannattaa huomioida ku noita lähtee kattelee? Tietty jakopää tehty lootaöljyt vaihdettu ja haldex systeemiin kanssa. Mitähän muuta?
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa hande65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1085 : 08.04.2016, 11:45:17 »
Omalla pienellä kokemuksella sanoisin että moottoripuoli tuossa kestää varmaan ikuisuuden jos on huollot ajallaan tehty.
Tuo automaattivaihteisto on pieni kysymysmerki.
Itsellä tuollainen tuli ostettua pari vuotta sitten ja puolitoista vuotta meni hyvin kunnes haldex hajos ja nyt on alkanut vaihteisto "luistaan" (kilsoja takana reilu 400000km)
Eli sanoisin että koeajossa on hyvä "rääkätä" vaiheistoo riittävästi että saa jonkin käsitykse sen kunnosta. (tosin itelläkin kaikki toimi loistavasti ostetaesa)
Ja jos mahdollista ja jos huollot tehty volvolla niin heiltä löytyy monesti tarkempaa huoltohistoriaa mitä huoltokirjassa ei mainita. (tosin en tiedä ketovatko suosiolla)
Ainakin itsellä kävi niin että vasta oston jälkeen tuli huoltoon viedessä huoltohistoriaa kyseltyä ja siellä oli enemmän asiaa (ei onneks mitään hälyyttävää)
Ja ainahan kun autolla on jo tahkotu pidempään niin kuluvia osia pitää alkaa vaihtaan. (koiranluut, pyörän laakerit, yms.)

Henkilökohtain mieltymys on että en koskaan enään osta automaattia (Tämä vain oma ajomieltymys, kyllä ajaessa pitää päästä kepittään ite  ;D  )

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1086 : 08.04.2016, 15:06:51 »
Minun XC70:n huoltohistoria selvisi kun soitin asuinpaikkakunnan Wetterille, ja edelliselle omistajalle. Edellinen omistaja kertoi että autoa huollettu lisäksi myös Oulun Wetterillä. Wetteri antoi huoltotiedot joita kaikkia mm. haldex-pumpun ja paineanturin vaihtoa ei ollut merkattu huoltokirjaan. Toisen Wetterin huollot eivät näkyneet asuinpaikkakunnan wetterin koneella, tai jostakin syystä eivät kertoneet.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1087 : 14.04.2016, 22:17:39 »
Mondeo myyty ja nyt kovasti notkuttu nettiautossa yms. :)

V70 '01--> ja Bmw e39 touring etusijalla uudeksi perheautoksi.

No pysytään aiheessa tällä palstalla, eli mk2 alkupään V70 olisi mielessä bensakoneella ja mielellään automaatilla. Hinta max 5000e.

Onkohan tollainen 200-250 ajettu jo elinkaarensa loppupäässä vai onko luvassa pitkää ikää ja paljon kilometrejä?

Lähinnä tuo laatikko mietityttää, kun en ikään oo omistanut automaattia että miten ne kestää?

Ahdettujakin näyttäisi saavan tuohon miun budjettiin. Tuo 2.4t lienee aika kestävä, kun on suht matalaviritteinen?
Mutta mites tuo T5 jos sellainen esim. ~250tkm ajettu automaatti sattuisi kohdalle, onko ihan loppuunajettu pommi vai onko myös yhtä vahva kuin perusmallit?

Onkos teevitosessa esim alustan osat samoja kuin perusmalleissa vai onko kaikki vahvempaa ja siten myös kalliimpia uusia?


Onko näissä jotain tyyppivaivaa jota kannattaa tsekata ostotilanteessa, perus huoltohistorian yms lisäksi? Ruostevaivoja näissä ei taida olla, ei ole ainakaan silmiin sattunut ruosteisen näköistä yksilöä liikenteessä ?

Ja tähän loppuun vielä, että sinne takapenkille pitäisi saada mahtumaan turvaistuin, turvavyöistuin sekä kaukalo vierekkäin. Onko mitään mahiksia vai meneekö helpolla?

Tulipas pitkä satu tästäkin kysymyksestä ::)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2016, 22:24:48 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1088 : 17.04.2016, 11:51:23 »
Kokemusta on vain vapaastihengittävästä ja manuaalivaihteistolla varustetusta Volvosta, mutta voinen silti kertoa mielipiteeni :-) Itse hankin aikoinani nykyisen kulkineen (V70 -01, bensakone) n.200 tkm ajettuna. Nyt on mittarissa 410 tkm. Kaikkien näiden kilometrien varrella normaalien huoltojen ja kuluvien osien vaihdon lisäksi on etummainen lambda-anturi ja yksi sytytyspuola pitänyt uusia. SRS-ongelmaa oli kerran turvatyynyn johdon rikkouduttua. Ei siis todellakaan kovin vikaherkkä. Tällä kokemuksella noista vaihtoehdoistasi suosittelen ehdottomasti Volvoa.

Varaosat eivät ole ilmaisia, mutta esimerkiksi tällä foorumilla on kokeneitten vinkkejä paikoista, mistä osia voi hankkia kohtuulliseen hintaan.

Tyyppivioista tuohon suunnittelemaasi ikähaarukkaan tulee mieleen mittaristoviat ja kaasuläppäkotelo. Huoltokirja luonnollisesti on syytä lukea tarkkaan läpi ja katsoa, mitä autolle on tehty. Riittävän pitkä koeajo tietysti kuuluu asiaan.

Takapenkin tilantarpeesta uskallan väittää, että vaatimuksesi täyttyy.
Volvo S80 2003 2.4T
edellinen: Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1089 : 17.04.2016, 21:57:10 »
Käytiin perjantaina erästä 301tkm ajettua 140hp automaattia kattomassa. Hyvin huollettu yksilö oli ja kunnossa kaikinpuolin. Jäätiin vaan vielä miettimään asiaa niin olikin seuraavana päivänä mennyt jo ::)

Automaatti vei kyllä mennessään vaikkei tuo 140hp mikään raketti ollutkaan :D

Noh nyt saattaisi olla +200tkm ajettu T5 automaatti tiedossa. Laatikkoon oli öljyt vaihdettu 120tkm kohdalla ja muutenkin kuulosti olevan huollettu peli.

Mitähän tommoisesta pitäisi katsella ostaessa ja ennenkaikkea onko kalliita korjauksia lähiaikoina tiedossa? Kestääkö tomaatti tuon koneen jatkona hyvin? Entäs turbo ja itse kone miten hyvin kilometrejä?

Kiinnostus olisi kova, mutta mietityttää vaan että olisiko kuinka kallis ylläpidettävä korjauksien suhteen? Työkalut kyllä pysyy jotenkuten kädessä, ainakin veteraani-ikäisten parissa :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1090 : 24.04.2016, 11:27:45 »
Omalla pienellä kokemuksella sanoisin että moottoripuoli tuossa kestää varmaan ikuisuuden jos on huollot ajallaan tehty.

Kannesta alaspäin ja apulaitteet poislukien tämä pätee ikävä kyllä (mutta kuluttajien onneksi) valtaosaan nykyajan autoista.

Harmaakoppa D5 Volvojen vitsaus on papatus (kumea duh, duh -ääni) jota voi itse kukin kuulostella parkkipaikoilla kun näitä ohi huristaa. Todella yleinen ja syynä usein on nostajien antautuminen. Voi tapahtua ällistyttävän pienillä ajomäärillä. Aiheesta pitkä keskusteluketju.

Tämä "realistinen" kirjoitus sallittakoon kun tässä ketjussa immeiset kyselevät apuja auton ostoon ja ovat laittamassa eurojaan likoon :-\
« Viimeksi muokattu: 24.04.2016, 11:31:29 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1091 : 24.04.2016, 14:20:45 »
Kumea ääni johtuu useammin avoimesta egr-venttiilistä kuin nostajaviasta...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1092 : 24.04.2016, 16:11:08 »
Kumea ääni johtuu useammin avoimesta egr-venttiilistä kuin nostajaviasta...

Kannattaa lukea se papatusketju. Itse asiassa minun deevitonen on sen ketjun ainut jolla äänimaailma siisiytyi egr eliminoimisella. Muilla ei ole auttanut kuin se nostajaremontti. Se remontti ei ole teetätettynä ihan halpa ja hyvä pitää D5 ostelijoiden mielessä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2542
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1093 : 26.04.2016, 00:12:37 »
Pieniä sotasuunnitelmia tulevaisuuden varalle... kun tuon V70 liikkumisesta ei ole täyttä taetta liian pitkäksi aikaa niin kuinka isotöinen tuollainen S80 D5 on ylläpitää? Noin huoltojen ja korjattavien vikojen määrä noin enemmänkin mielessä, nykysellään V70 ollut vikavalo päällä melkein aina jostain syystä ja varmemman käyttöauton kanssa olisi helpompi elää.
Esimerkkinä laitettakoon chattiautosta: http://www.nettiauto.com/volvo/s80/7977362 tuo on postiautomalli, mutta ajanee asiaa esimerkistä mitä itse haeskelen.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1094 : 01.05.2016, 10:06:23 »
XC90:stä ja sen ylläpidosta. Nyt tällä hetkellä V70D5 joka kuudes Volvo. Nyt seuraavana vaihtoehtona joku +250tkm ajettu XC90 kiinnostaa kun niitä alkaa saada ihan kohtuu hinnalla.

Mikä tästä autosta tekee / tekisi niin paljon arvokkaamman pitää kuin vaikka V tai XC70:stä? Tuntuu että sen kuluja niin monesti kauhistellaan? Osaattekos tähän heittää kommenttia?

Nettiautosta löytyi yksi 300tkm ajettu jota oli huollettu ja korjattu tosi rankalla kädellä laatikosta lähtien. Tuollanen vois ollakin kyllä aivan tosi hyvä!
-Volvo XC90 Executive -07

 

Autoracing  KL-varaosat