Ateho  Elekma

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565020 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1320 : 06.12.2017, 18:59:22 »
Se on se harmaakoppainen D5, 185heppaa. Sopii tosi hyvin tuohon, ja juuri sain ensimmäisen tankista mittauksen, kulutukseksi tuli 8,5ltr/100km. Hyvin kohtuullista, koska aiempi mustakoppainen fwd V70 vei vain vajaa puolitoista litraa vähemmän. Ja onhan tämä sentään aivan eri peli ajella.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1321 : 20.12.2017, 20:10:17 »
Olen kaikessa hiljaisuudessa katsellut V70:n kaveriksi ~2000e hintaluokassa olevia S80 Volvoja, lähinnä bensakoneisia.
Nehän ovat järkiään 350-450++tkm ajettuja, ovatkohan noilla kilsoilla jo ihan loppuunajettuja?

Manuaalilootallisissa kaksoismassavauhtis taitaa olla se kuluva osa, milläs kilsoilla ne yleensä alkavat kolisemaan ja löytyykö sellaisiin sitten esim. kiinteää vauhtipyörää joka ainakin ajatustasolla luulisi olevan halvempi ja pitempi-ikäinen vaihtoehto..?

Millaisiakos kilsoja nuo Aisin-Warnerin automaatit yleensä kestävät?
V70(2.4i -01) on ensimmäinen omistamani automaatti, siinäkin kyllä on jo kilsoja 304tkm muttei siinä satunnaisia temppuiluja lukuunottamatta ole lootan kanssa ongelmia ollut. Tosin entinen omistaja olikin siihen säännöllisesti öljyt vaihdattanut ::)
« Viimeksi muokattu: 20.12.2017, 20:24:13 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1322 : 20.12.2017, 22:06:24 »
Millaisiakos kilsoja nuo Aisin-Warnerin automaatit yleensä kestävät?

Omalla ajettu vasta 220 tkm, ei ongelmia.

Kavereilla vastaavia 300-500 tkm ajettuja eikä ongelmia ole ollut, kuulemma.

Nuo momentinmuunnin-automaatit ovat aikojen saatossa hioutuneet ilmeisesti varsin käyttövarmoiksi kunhan oljyt vaihtaa ajoissa eikä tahallaan väärinkäytä tai rääkkää tolkuttomasti.
No, ei se manuaalikaan pahoinpitelyä paljoa siedä.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1323 : 21.12.2017, 23:14:53 »
Omalla ajettu vasta 220 tkm, ei ongelmia.

Kavereilla vastaavia 300-500 tkm ajettuja eikä ongelmia ole ollut, kuulemma.

Nuo momentinmuunnin-automaatit ovat aikojen saatossa hioutuneet ilmeisesti varsin käyttövarmoiksi kunhan oljyt vaihtaa ajoissa eikä tahallaan väärinkäytä tai rääkkää tolkuttomasti.
No, ei se manuaalikaan pahoinpitelyä paljoa siedä.

Ei tosiaankaan kannata kilpmetrejä pelätä, jos ostaessa toimii niin auto kylmänä lähtiessä liikkeelle ja lämpimänä. Teet sitten öljyhuollon samantien ja matka jatkuu.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1324 : 21.12.2017, 23:49:47 »
Jos haluaa sellaisen missä kaasuläppäkin on jo uudempaa sorttia, niin 04 ->. Näissähän niitä sähkövikojakin on vähemmän, jos niitä nyt ylipäätään tulee.

Kilometrejähän näihin saa tulla vaikka kuinka, mutta kunhan on säännöllisesti huollettu. Huohotus kannattaa tarkistaa että pelaa, muuten saat ihmetellä öljyvuotoja vähän siellä sun täällä. Jos ei alusta kilise tai kolise niin aikalailla taitaa kunnossa olla.

Laatikoissa tärkein ehdottomasti tuo edellä mainittu öljynvaihto, muuten ei nekään kilometrejä pelkää.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1325 : 22.12.2017, 18:35:18 »
Eli siis voinen päätellä edellä kommentoineista, että esim n.400tkm ajetullakin bensa-automaatilla olisi vielä pitkä ikä edessä, mikäli huollettu ajallaan ja koeajolla pelaa ok?

Onkos nuo paljon ajetut tinakoneet miten kovia syömään öljyä? Aikanaan omistin 240tkm ajetun 960:n joka vei 0.5l/1000km, v70 taas ei hävitä yhtään vaihtovälillä ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1326 : 22.12.2017, 19:08:53 »
3 tinakoneellista autoa ollut/on, eikä yksikään syö(nyt) öljyä. Eniten ajettu oli sen 200tkm. Lyhyt huoltoväli laatuöljyillä ei pitäisi konetta niin ankarasti kuluttaa, mutta +400tkm ajetuissa voisi jo melkeimpä pientä syömistä odottaa. Huohotushan se yleensä ne pukkaa ulos noilla kilometreillä.

Perstuntumalla se auto ostetaan, jos tuntuu hyvältä, niin varmasti on hyvä. Jos vähääkään epäillyttää että miksi joku toimii näin, kävele pois ja kysele täällä, saatat välttyä isoilta remonteilta.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1327 : 23.12.2017, 21:21:11 »
Olen täysin samaa mieltä Kraftin edellisen kommentin kanssa.  ;)

Nyt täytyy vielä jatkaa ilakointia. XC90 ollu muutaman viikon ja tänään taas ihan huippufiilikset ajella. Lunta tulee liki 20 senttiä muutamaan tuntiin ja karmeessa tuiskussa näitä jouluajoja perheen kanssa. Kaikki mahtuu, auto hiljainen, neliveto yliveto tuolla pöpperössä. Polttoainetta se syö mutta oli jo ostaessa tiedossa. Kuin kruununa hyvä musa soi laatu sterkoista ja juniorit kattoo kiinteästä multimediasysteemistä elokuvia ihmeen tyytyväisenä. Kyllä voi todeta, ettei autoilu varmaan juuri tämän mukavampaa suomalaisessa talvessa voi olla. Möhköä voi suositella kyllä varauksetta, kun hyvän yksilön löytää. Tämä foorumi ollu ihan loistoapu ja muutamat muut asiaan vihkiytyneet ystävät, joitten kanssa tätä asiaa tuli jumpattua ihan satasella. Enpä kyllä ole koskaan kokenut näin pahaa autokuumetta kuin tämän yhteydessä.

Hyvää joulun aikaa kaikille foorumilaisille!  S*
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa 850AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1328 : 22.01.2018, 16:12:48 »
Edessä olisi uuden auton hankinta ja löysin mielenkiintoisen yksilön. Kyseessä siis V70 2.5T vm-05 automaatti ajettu 220tkm. Vaihteistonöljyt vaihdettu vain kerran 180tkm kohdalla, onko ajettu liikaa samoilla öljyillä? Vai selviääkö laatikon kunto vasta koeajamalla?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2897
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1329 : 22.01.2018, 16:26:17 »
60tkm välein ne on suositus vaihtaa...Mutta toisaalta tiedän useita yksilöitä, joihin on vaihdettu vaihteistoöljyt ensimmäisen kerran vasta 300tkm ajettuina, mukaanlukien omani. Hyvin toimii silti. Riippuu aika pitkälti käyttöolosuhteista, onko auto pyörinyt paljon kaupungissa vai enemmän landella? Kaupungissa ajaessa toi laatikkoöljyjen vaihtamattomuus kostautuu nopeammin kuin pitkää taipaletta ajessa. Koeajolla sen laatikon kunto selviää vasta, mutta on siinä hyvä mahdollisuus, että laatikko on ihan kunnossa.

Testaa koeajolla miten laatikko toimii erilaisissa tilanteissa. Miten esimerkiksi vaihtaa kevyellä kaasulla kiihdyttäessä, sama testaus myös about puolikaasulla sekä mahdollisuuksien mukaan myös täyskaasukiihdytyksessä. Vaihtojen pitäisi olla lähes huomaamattomia ja pehmeitä. 2->3 vaihto voi olla tämän laatikon tuntien joskus pienen nykäyksen aiheuttava, mutta muuta ihmeellistä ei pitäisi olla jos laatikko on kunnossa. Varaa koeajoon myös pala talouspaperia taskuun. Aja auto lämpimäksi ja pyyhkäise vaihteiston mittatikusta sitä öljyä paperiin. Tuoreet öljyt ovat punaiset, ruskeahtavat öljyt kielivät siitä, että öljynvaihto olisi tehtävä ensitilassa. Jos sieltä paljastuisi erittäin tummat öljyt, niin jätä suosiolla ostamatta.

Poissa 850AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1330 : 22.01.2018, 17:32:41 »
Kiitos neuvoista!

Poissa Ampy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1331 : 28.01.2018, 22:30:57 »
Tässä viritellyt kauppoja 2007 v70 classic 2.4d manuaalista, 290tkm rullattu. Mitähän tuossa pitäis osata yleisen siistiyden ja huoltokirjan lisäksi katsoa?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1332 : 28.01.2018, 22:45:12 »
Tässä viritellyt kauppoja 2007 v70 classic 2.4d manuaalista, 290tkm rullattu. Mitähän tuossa pitäis osata yleisen siistiyden ja huoltokirjan lisäksi katsoa?

Ajossa tunnustella ettei luikertele vaan kulkee suoraan ja parkkipaikalla käännellä molempiin suuntiin etupyörät ajamalla ympyrää että palauttaako ohjaus takertelematta..

Kannattaa kurkata tavaratilan maton alle näkyykö siellä mitään erikoista.
Ja vielä että kuuluuko kolinoita yms. ylimääräisiä ääniä autosta ajon aikana..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1333 : 28.01.2018, 22:52:21 »
Tässä viritellyt kauppoja 2007 v70 classic 2.4d manuaalista, 290tkm rullattu. Mitähän tuossa pitäis osata yleisen siistiyden ja huoltokirjan lisäksi katsoa?

Ei haitaksi olisi jos satut saamaan kolaroimattoman ruosteenesto käsitellyn auton. ;)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2897
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1334 : 28.01.2018, 22:58:33 »
Tässä viritellyt kauppoja 2007 v70 classic 2.4d manuaalista, 290tkm rullattu. Mitähän tuossa pitäis osata yleisen siistiyden ja huoltokirjan lisäksi katsoa?
Kiinnitä myös huomiota moottorin käyntiääneen. Jos auto on huollettu 30 000km huoltovälin mukaan, niin on vaara että moottorin käyntiääni on "papattava". Tarkoittaa siis sitä, että nostajaremontti kutsuu...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy