Samppasport  Futurez

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1686 Vastauksia
  • 559670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1485 : 09.05.2019, 17:51:18 »
Mulla on ardic ohjelmoitu toimimaan ajastimella, erinomainen varuste kunhan tajuaa, että se ajastettava aika on haluttu lähtöaika eikä ardicin käynnistysaika (en myönnä mitään :D). Eli toimii siis automaattisesti ja lämmittää vain tarvitun ajan riippuen lämpötilasta. Hinta mun mielestä on tosiaan 200-250€ välissä vähän mestasta riippuen.
Mun mielestä se on paljon loogisempi tällä Volvon ajatustavalla. Laitat vaan lähtöajan ja auto miettii loput, oli lämpötila mitä tahansa. En muista tarkkaan mitä aikoinaan maksoi Debilissä, ehkä 160-200€ mutta tuo ajastussofta tosiaan ajoi asiansa. Ilmeisesti sama kuin ajotietokoneen suomisofta, tehdas on määritellyt näille hinnat eikä niihin pysty jälleenmyyjät vaikuttamaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1486 : 09.05.2019, 22:09:24 »
Mun mielestä se on paljon loogisempi tällä Volvon ajatustavalla. Laitat vaan lähtöajan ja auto miettii loput, oli lämpötila mitä tahansa. En muista tarkkaan mitä aikoinaan maksoi Debilissä, ehkä 160-200€ mutta tuo ajastussofta tosiaan ajoi asiansa. Ilmeisesti sama kuin ajotietokoneen suomisofta, tehdas on määritellyt näille hinnat eikä niihin pysty jälleenmyyjät vaikuttamaan.

Joo, on se siis oikeasti ihan looginen. Itse vain mokasin ja oletin, että se on ardicin käynnistymisaika kun ohjekirjassa puhuttiin nimenomaan käynnistysajasta. Volvon sivuilla olevaan PDF-ohjekirjaan onkin korjattu, että käynnistysajalla tarkoitetaan haluttua lähtöaikaa millon auto on lämmin eikä ardicin käynnistysaikaa  :D
V60CC D4 AWD


Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1487 : 10.05.2019, 05:32:45 »
Joo, on se siis oikeasti ihan looginen. Itse vain mokasin ja oletin, että se on ardicin käynnistymisaika kun ohjekirjassa puhuttiin nimenomaan käynnistysajasta. Volvon sivuilla olevaan PDF-ohjekirjaan onkin korjattu, että käynnistysajalla tarkoitetaan haluttua lähtöaikaa millon auto on lämmin eikä ardicin käynnistysaikaa  :D
Juu kyllä se on hämännyt monet entiset webaston käyttäjät  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Timpaxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1488 : 02.06.2019, 15:00:43 »
Olis mielessä vaihtaa autoa ja mietinnässä 2014 mallin S60 D4. Eli uudempi 181hp 4-sylinterinen moottori. Onko se ihan susi verrattuna vaikka nykyiseen XC60 2,4D moottoriin? Siis onko jotain vikoja mitä siinä vois tulla vastaan?
V60 D4 AWD -13

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1489 : 22.06.2019, 21:40:46 »
Olis mielessä vaihtaa autoa ja mietinnässä 2014 mallin S60 D4. Eli uudempi 181hp 4-sylinterinen moottori. Onko se ihan susi verrattuna vaikka nykyiseen XC60 2,4D moottoriin? Siis onko jotain vikoja mitä siinä vois tulla vastaan?

Varmaan tuolla -> https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.0 <- osaavat vastata tarkemmin ku tämä keskustelu on näille vanhoille autoille...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1490 : 08.07.2019, 23:29:09 »
Nettiautossa käytettynä ruotsista tuotu V70 2.5T 2004 vähän reilu 200000 km ajettu.Manuaalina.  Huoltokirja ok, kaikki ajallaan tehty jne. Siistin oloinen peli olisi.  Mitäpä tuosta kannattaa maksaa ? Saisko tämän softaamalla e85 ruokaiseksi vai lisäpalikka ainoa sauma ?
« Viimeksi muokattu: 08.07.2019, 23:31:18 kirjoittanut 0132 »

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1491 : 16.07.2019, 18:37:38 »
Nettiautossa käytettynä ruotsista tuotu V70 2.5T 2004 vähän reilu 200000 km ajettu.Manuaalina.  Huoltokirja ok, kaikki ajallaan tehty jne. Siistin oloinen peli olisi.  Mitäpä tuosta kannattaa maksaa ? Saisko tämän softaamalla e85 ruokaiseksi vai lisäpalikka ainoa sauma ?

Joo. Kävi niin että kun kävin vilasemassa niin totesin että joku muu saa korjata... Projektia en ollut hakemassa 
Etukaarien takaosa kukki kummankin puolen- läpi ei ihan vielä ollut . Olis ollu läpät joskus niin ei olis tollanen. Ruotsin eteläpuolella suolataan rankasti ilmeisesti. Käytönkin jälkiä suomalaista makua hieman enemmän. Myyjän mukaan keskiruotsista oli.
Taitavat suomiautotkin olla kukattomampia..

Nyt tutkimaan tarjontaa uudelleen. Leuka rintaan ja kohti ...
« Viimeksi muokattu: 16.07.2019, 18:40:20 kirjoittanut 0132 »

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1492 : 18.07.2019, 07:59:26 »
Todella huonosti pidetty mk2 V70 saa olla jos on edes mainittavasti kuppaa ---> kannattaa unohtaa välittömästi.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2019, 00:14:26 kirjoittanut ile2 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1493 : 20.07.2019, 12:12:26 »
Ihmo todella huonosti pidetty mk2 V70 saa olla jos on edes mainittavasti kuppaa ---> kannattaa unohtaa välittömästi.

Jos mk2 ruostuu niin ensimmäisenä tulee mieleen että maalit (ja pellit) ei oo enää tehtaan jäljltä. Omassa ei ainakaan ruostunu mistään muualta kuin korjausmaalatusta kohdasta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1494 : 20.07.2019, 12:28:10 »
Jos mk2 ruostuu niin ensimmäisenä tulee mieleen että maalit (ja pellit) ei oo enää tehtaan jäljltä. Omassa ei ainakaan ruostunu mistään muualta kuin korjausmaalatusta kohdasta

Juuri tästä syystä mielenkiinto katosi. Ja kuka tietää mitä muuta olisi löytynyt.
Myyntikuvat kyllä oli tosi komeita mutta lopulta auto löytyi ulkoa suht väsyneen oloisena. Jospa kuitenkin löytyisi vastaava jostain asevelihintaan ja pellit ilman rutonalkuja. Jään odottelemaan.

Poissa JohnnyK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1495 : 05.08.2019, 20:02:34 »
Juuri tästä syystä mielenkiinto katosi. Ja kuka tietää mitä muuta olisi löytynyt.
Myyntikuvat kyllä oli tosi komeita mutta lopulta auto löytyi ulkoa suht väsyneen oloisena. Jospa kuitenkin löytyisi vastaava jostain asevelihintaan ja pellit ilman rutonalkuja. Jään odottelemaan.

Emännällä puoli miljoonaa ajettu saksantuonti ja ainoat ruosteet on samassa kohtaa, eihän tuo vaadi kun muutaman kymppitonnin soratietä ilman läppiä ja ruosteessa on  ::) tarttis ottaa lokarit vallan irti ja korjausmaalata  :(
Kesäauto S80 T6 '99 ja ikuisuusprojekti V40 2.0T '99 + emännällä V70 D5 '03
ennen: V70 2.5D '00, 245 GLE '90, 765 TDIC '89, 744 GL '86

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1496 : 05.08.2019, 22:07:44 »
Emännällä puoli miljoonaa ajettu saksantuonti ja ainoat ruosteet on samassa kohtaa, eihän tuo vaadi kun muutaman kymppitonnin soratietä ilman läppiä ja ruosteessa on  ::) tarttis ottaa lokarit vallan irti ja korjausmaalata  :(

Niinpä niin.

Löytyi toki kontti.

Rehti suomiauto vielä. Ei oo läppiä -eikä mätävikaa.
Varmastikin  palaavana Volvoilijana joudun jotakin vielä tiedustelemaan ...

 ELK

Poissa Mustaach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1497 : 22.09.2019, 21:57:17 »
Syksy tuli ja autokuume nousi. Olisi harkinnassa V70/S60 turbolla 4000€ budjetilla mikä meinaa, että kyseiset autot ovat 250-350tkm ajettuja. Mitäs vikoja/huoltoja kannattaa katsella tuon verran ajetuissa autoissa. Manuaali olisi toki ihanne, mutta tuntuvat olevan kiven alla. Ilmeisesti tulee tarkistaa, onko laatikon öljyt vaihdettu ja perushuollot hoidettu tottakai, mutta mitä muuta? Muistelisin, että kaasuläppäkotelo voi alkaa oireilla näissä, miten se sitten käytännössä todetaan kun mennään autoa katsomaan?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1498 : 22.09.2019, 22:37:16 »
Syksy tuli ja autokuume nousi. Olisi harkinnassa V70/S60 turbolla 4000€ budjetilla mikä meinaa, että kyseiset autot ovat 250-350tkm ajettuja. Mitäs vikoja/huoltoja kannattaa katsella tuon verran ajetuissa autoissa. Manuaali olisi toki ihanne, mutta tuntuvat olevan kiven alla. Ilmeisesti tulee tarkistaa, onko laatikon öljyt vaihdettu ja perushuollot hoidettu tottakai, mutta mitä muuta? Muistelisin, että kaasuläppäkotelo voi alkaa oireilla näissä, miten se sitten käytännössä todetaan kun mennään autoa katsomaan?

2003 vuosimallista eteenpäin ei enää niin paljon vaivaa kaasuläppäongelmat. Tuolloin jäi Magneti Marelli pois ja tilalle tuli Bosch.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustaach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1499 : 23.09.2019, 01:09:53 »
2003 vuosimallista eteenpäin ei enää niin paljon vaivaa kaasuläppäongelmat. Tuolloin jäi Magneti Marelli pois ja tilalle tuli Bosch.

Okei, no pitää katella 03 ylöspäin sit :)

 

Autoracing  KL-varaosat