Samppasport  Futurez

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #165 : 12.08.2011, 20:29:19 »
nyt olis tehtävä nopee päätös...

Isän siskonmies tarjosi vanhempaa s80 mulle älyttömän halvalla. 3500€. Se on ollu sillä uudesta asti ja siinä on kaikki mitä varusteista ite kaipaan: kylmästöinti, sähkölasit ja automaatti.. Moottorilla ei mitään väliä kun se on bensakoneinen. Aivan älyttömästi en perusta noiden etuvetosten perään mut tää on joku avd ilmeisesti ? Ainakin persuksessa on merkki.

Kävin tänään katsomassa autoa mut en päässyt ajamaan, kun auto parkissa ja setämies bussinratissa toisella paikkakunnalla.

Kysymys kuuluukin onko avd mahdollinen tässä vanhemmassa s80 ja mimmonen bensakone niissä on .

3500€ ja pienet kilometrit 1. omistajalta joka huollattanu vaan volvolla. mikä tiputtaa hinnan noin alas?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #166 : 12.08.2011, 21:00:46 »
Jos se oikeasti on AWD malli niin on halpa. AWD tuli 2004 vuosimalliin faceliftin yhteydessä. Koneena silloin 2.5T vitos kone.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

The moose

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #167 : 12.08.2011, 21:36:41 »
jaha kiitosta vaan, setämiehen puheidenmukaan 2002 mallinen s80 eli joko kontti vaihtunu tai se on tarramerkkituunaaja :2funny: nettiautos muutama 1999 ja 2001 väliset mallit saman suht saman hintasia ja paljon enempi ajettuja.
pitäis olla vaan 217 ajettu tällä mut pitää päästä ajamaan  :sundaydriver:

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #168 : 13.08.2011, 14:35:13 »
Laskeskelin että nykyajoilla tulee vuoteen kilometrejä 24 000-26 000, ja alkaa tuo T5:nen olemaa janonen kun noita kilometrejä päästelee. Kovasti ruvennu miettimää S60 dieselin ostoa, eikä pahoissa hinnoissakaan ole loppujen lopuksi. Oliko nuissa ensimmäisten vuosien volvo omissa dieseleissä jotain lapsuksia ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota kun kilometrejä kuitenkin noilla yleensä ajeltu jo jonkin verran. Toki jokainen auto on yksilö ja kunnossa sen mukaan miten on huollettu. Mutta kaipaisin tarkennusta esim. onko suuttimien kanssa ollut jotain. Manuaalissa ilmeisesti se kaksoismassa voi alkaa täryyttämään, automaatit on yksilöitä sen mukaan onko öljyjä vaihdettu ym. Ja se polttoainekäyttönen lisälämmitin nyt taitaa olla murheenpesä, vai onko näissä uudemmissa muu kuin ardic? Yksin autolla ajelen noin 95% ajasta niin takapenkki ei ole oleellinen asia autossa.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #169 : 14.08.2011, 22:40:38 »
2002 vuonna tullut uudemman sukupolven Ardic ei ole juurikaan isompi murheenpesä kuin sen ympärillä oleva auto, vaan kestävä pannu, tietenkin niissä rajoissa että ei sekään loputtomiin kestä ilman huoltoa. Aiemmassa versiossa kai oli enemmän kaikenlaista.

Uusimmissa on Eberi ja olikohan niin, että uudehkoissa Eberin merkeillä valmistettu Ardic, kun Eberspächer osti Ardicin tai jotain sellaista. Voi olla huuhaata tuo muisteluni siltä osin, että tehtiinkö niitä Ardicceja koskaan Eberspächerin nimellä.

En ole ikinä kuullut, että Volvon viisipyttyisessä dieselissä olisi ollut isompia lastentauteja. Jos suuttimiin kuitenkin tulisi jotain, muistan jonkun jäsenen raportoineen miten suuttimet saadaan kunnostettua tarvittaessa ja kohtuukustannuksin, mutta silloin täytyy käydä muualla kuin sinisellä. Mitään Mercedeksen CDI:n kaltaista kroonista suutinvikaongelmaa ei Volvossa ole.

« Viimeksi muokattu: 14.08.2011, 22:42:33 kirjoittanut Säppo »

The moose

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #170 : 14.08.2011, 23:35:18 »
jaha kiitosta vaan, setämiehen puheidenmukaan 2002 mallinen s80 eli joko kontti vaihtunu tai se on tarramerkkituunaaja :2funny: nettiautos muutama 1999 ja 2001 väliset mallit saman suht saman hintasia ja paljon enempi ajettuja.
pitäis olla vaan 217 ajettu tällä mut pitää päästä ajamaan  :sundaydriver:

huomenna vois olla mahkut päästä koeajaan sedän auto. onkos tälläsessä 2002 s80 jo oppiva loota, että en turhaan ala huuteleen ja haukkumaan sen toimintaa, ja miten sen parhaiten testaa ns äärimmilleen näin syksyllä?

kone kuumaksi ja tampereen keskustaan johki sorin nurkille valoristeyksiin jossa jyrkät mäet? vai pitääkö jo kylmänä huomattavaa kytkentä ääntä tai mitä ??

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #171 : 15.08.2011, 08:19:57 »
Ei kai tuo loota paljon muuta opi kuin sen, että se sopeutuu vaihdelaatikon kulumiseen ja ajan ja kilometrien kulumiseen edellisen laatikkoöljynvaihdon jälkeen. ???

Mites tuota lootaa voisi testailla. Kyllähän sen ajamalla parhaiten testaa, eri nopeuksilla ja erilaisissa kiihdytyksissä. Pitäisihän sen ainakin vaihtaa täsmällisesti niin reippaissa kuin lievissäkin kiihdytyksissä, (liikaa) luistamatta ja ilman epäterveen voimakkaita nykäyksiä isommalle ja pienemmälle. Jos auto huutaa reilussa kiihdytyksessä rajoittajalla, mutta vaihde ei kytke, on esim. siinä tapauksessa joku oikea vika sisuksissa. Samaten jos ihan täysin epäloogisesti arpoo vaihteita. Jonkinlaisessa ylämäessä vielä täytyisi pysäytetyn auton pysyä paikallaan D päällä ilman jarrua.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #172 : 15.08.2011, 12:51:04 »
huomenna vois olla mahkut päästä koeajaan sedän auto. onkos tälläsessä 2002 s80 jo oppiva loota, että en turhaan ala huuteleen ja haukkumaan sen toimintaa, ja miten sen parhaiten testaa ns äärimmilleen näin syksyllä?


Ja selvitä sedältäs kuinka usein on vaihdattanut laatikon öljyt. Tosin jos on kaikki huollot kerran Käyttöautossa tehty, niin luulisi tämän  asian olevan kunnossa.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

The moose

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #173 : 15.08.2011, 13:25:27 »
joo nyt kohta starttaan keskustaan ja käyn ajamas sillä.

njoo koe-ajo takana. kylmänä kone kalkatti terävästi.  kuumana vähemmän, loota nappas huomattavan kovaa D:n  päälle paikoillaan ajossa en huomannu mitään poikkeevaa, loota öljyäkin oli ja vähän vielä punaista havaittavissa.

kaikki herkut pelas niinku oletinkin, erikoinen näkymä vaan kuljettajalla ja vaikee hahmottaa missä kulmat menee.

eikä ole mikään avd vaan luukun mukana tullu merkki.

ei  ikään pommi kai?
« Viimeksi muokattu: 15.08.2011, 14:40:48 kirjoittanut The moose »

Poissa Mikko76

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #174 : 18.08.2011, 16:26:24 »
Kovasti täälläkin polttelee tuollainen alkupään S80:nen. Joten parit tyhymät kysymykset, olkaa hyvä. :P

Onkos noissa 140 ja 170 heppaisissa koneissa sama ero kuin kasipätkissä? Eli 10V ja 20V versiot vai onko ohjelma erilainen?
2.9 lienee kuutoskone, onkos niissä mitään "vakiovikoja"? Mitäs se Business malli sisältää tavalliseen verrattuna muutakin kuin jalomuovi listat?

noh, eipä nyt enempää tule mieleen tällä kertaa.. mietitään lisää hetken kuluttua.  :juhau:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #175 : 18.08.2011, 16:28:41 »
Kovasti täälläkin polttelee tuollainen alkupään S80:nen. Joten parit tyhymät kysymykset, olkaa hyvä. :P

Onkos noissa 140 ja 170 heppaisissa koneissa sama ero kuin kasipätkissä? Eli 10V ja 20V versiot vai onko ohjelma erilainen?
2.9 lienee kuutoskone, onkos niissä mitään "vakiovikoja"? Mitäs se Business malli sisältää tavalliseen verrattuna muutakin kuin jalomuovi listat?

noh, eipä nyt enempää tule mieleen tällä kertaa.. mietitään lisää hetken kuluttua.  :juhau:
140 ja 170hv mallien ero on softassa. Business malleista vaikea sanoa, ne taitaa olla tarkoitettu työsuhdeautoiksi joten niissä on yleensä joku n. 1000€ maksanu varustepaketti mukana.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ml-s80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
s60 Awd -04
« Vastaus #176 : 21.08.2011, 19:10:55 »
miten ovat neliveto automaatit kestäneet (kiikarissa olisi 150tkm ajettu)

Poissa adastera

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 0
  • www.vrcf.fi
Volvo Kiinnostais!
« Vastaus #177 : 26.08.2011, 09:22:03 »
Moro vaan kaikille!
Plarasin läpi näitä suomalaisia volvo foorumeita ja tämä vaikutti kaikista aktiivisimmalta.
Olen jo pitkään ollut kahden auton kannalla. Joko se on V70 tai Mitsubishi Galant.

Nykyään ajelen -98 vuoden V6 Galantilla , mutta silti takaraivossa tuntuu, että pitäisi V70 saada!
Galant on ollut loistava auto kuten oletinkin. Ja nyt tuntuisi , että se Volvo voisi olla ajankohtainen.
Haluttaisi saada tilava farmari ja V70 on sellainen, että siellä mahtuisi vaikka asumaan takana.
Nämä Suomessa olevat Galant farkut on niin loppuun ajettuja tai muuten vaan kämäsiä , että tuntuu ettei sellaista ole järkeä hankkia.

Olen kuullut kauhutarinoita , että tällaisen V70 volvon korjaaminen on todella kallista touhua. Onko se sitten niin?
Autonahan se pitäisi olla ihan ykkösluokkaa, mutta ovat ne kustannukset sitten aivan mahdottomat?
Olen miettinyt hankkivani jonku 2001-2002 vuoden V70 . Todennäköisesti vähintään sen 200hv.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo Kiinnostais!
« Vastaus #178 : 26.08.2011, 09:37:03 »
Vähä ongelmaisin valinta olisi 2,5t/T5 ja manuaali laatikolla.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa adastera

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 0
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Kiinnostais!
« Vastaus #179 : 26.08.2011, 09:41:38 »
Automaatilla olin itse suunnitellut. Nyt kun on siihen tottunut niin tuntuisi ettei manuaaliin ole enää paluuta .

 

Elekma  Autoracing