RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #195 : 13.09.2011, 19:42:54 »
Kaasuläppäkotelo lienee klassisimpia mahdollisesti eteen tulevia vikoja.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #196 : 13.09.2011, 21:47:52 »
Alatukivarret, kaasuläppäkotelo, pyöränlaakerit, turbo vehkeissä turbon kunto. Noista on hyvä lähteä liikkeelle.
V60 T8 -19

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #197 : 14.09.2011, 16:20:51 »
Prskeles...V70 kuume päällänsä ja nyt kiikarissa tuomonen 2.4T A vm 2001 ajettu 270tkm. Asiaa vaikeuttaa jo se, että vaikka tällä hetkellä ajelen Focuksella, niin se on kuiten tähän Volvoon verrattuna 5 vuotta uudempi ja 70tkm vähemmän ajettu. Ja silti vaihdossa joutuisi maksamaan väliä.

Päällisin puolin Volvo oli kilsoihin ja ikään nähden ok kunnossa, muutama seikka mistä piti kysyä:

1. Autoa huollettu ihan kirjan mukaan, mm öljyt 20 tkm välein ja hihna kahdesti (150 ja 240 tkm). Mutta laatikon öljyistä ei ollut erikseen mainintaa koko kirjassa, onko syytä huoleen vai sisältyykö tämä operaatio kenties johonkin määräaikaishuoltoon? Vai oliko näin, että volvon mukaan ei lootan öljyjä tarvihe vaihtaa? Tokihan tämän saa selville edelliseltä omistajalta, mutta menee tässä tapauksessa vaikeaksi.

2. Auto herjaa myös kaasuläppäkotelosta, eli varoitusvalo vai vikakoodi, jomminkummin. ollut kuulemma jo pari vuotta, mutta minkäänlaisia oireita ei ole ollut. Liekö kotelo putsattu, ihan varma en ole. Mutta voiko tuo vikakoodi tulla jostain oikkarista tai palaa muuten ns aiheettomasti. Onko näille koteloille joku ns elinikä vai onko tuo vain silleen, että sitä mukaa kun vikakoodeja tulee niin vaihdellaan? Ilmoitusta ei liene saa pois, ennekuin vaihtaa kotelon, mikäli se jo kertaalleen olisi putsattu?

3. Vänkärin puolen umpio oli kostea sisältä, kuulemma painepesurilla pesty, niin mennyt vettä ja kuivuu kunhan lyödään valot päälle. Onko näin? Eikö ole pelkoa, että sadevesi pääsee sisään? Onko lie tiivisteet p*skana vai onko normaalia, että tuonne sisälle pääsee kosteutta painepesurilla pestäessä?

Muutenhan tuo on suht käypänen yksilö ja kattavasti varusteltu, tv:tä ja kattoluukkua myöten. Miinuksena, että autossa on hu-603, mutta kait silläkin alkuun pääsee.

Eli, tässäpä muutamat kysymykset näin ensi alkuun, josko joku osaisi vastata, kiitollinen olisin.  :pomo:

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #198 : 14.09.2011, 19:48:00 »
^ Jos ei ole varmuutta laatikkoöljyjen vaihdosta, en ostaisi. Ei tuo kaasuläppäkotelon vikakoodikaan mikään bonus ole.

Mutta mikä vika HU-603:ssa on? Sehän on aivan kelvollinen soitin, ja bonuksena siitä löytyy turhan CD:n lisäksi myös erittäin hyödyllinen kasettisoitin -> halvalla kasettiadapterilla (esim. varsin mainio Sony ebaysta 10 eurolla) saa toimivan linjasisääntulon mp3-soittimelle. :)

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #199 : 14.09.2011, 19:57:11 »
^ Jos ei ole varmuutta laatikkoöljyjen vaihdosta, en ostaisi. Ei tuo kaasuläppäkotelon vikakoodikaan mikään bonus ole.

Mutta mikä vika HU-603:ssa on? Sehän on aivan kelvollinen soitin, ja bonuksena siitä löytyy turhan CD:n lisäksi myös erittäin hyödyllinen kasettisoitin -> halvalla kasettiadapterilla (esim. varsin mainio Sony ebaysta 10 eurolla) saa toimivan linjasisääntulon mp3-soittimelle. :)

Kiitos vastauksesta. Jos kaupoille asti päästään, niin täytyy pistää myyjä selvitämään nuo lootan öljyt. Myyjäliikettä on myös mahdollista hyödyntää tuon läppäkotelon hommaamisessa ja vaihdossa, mutta tuskin saan tingattua samaan hintaan, senpä takia tuosta kyselen.

Tuo kasettiadapteri on kyllä hyvä juttu, ainoa hyvä juttu tuossa kasettiluukussa.... :) 803:n tiimoilta tuleva surround ääni, eli hiukkasen parempi äänenlaatu on yks ns. "kriteeri" volvon valinnassa. Musiikin suurkuluttaja kun olen eikä äänentoiston parantelu jälkikäteen muuten houkuta. Tässä yksilössä sitä ei tosiaan ole, mutta muuten kattava varustelu tasaa vaakakuppia... :)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #200 : 14.09.2011, 20:07:49 »
Kiitos vastauksesta. Jos kaupoille asti päästään, niin täytyy pistää myyjä selvitämään nuo lootan öljyt. Myyjäliikettä on myös mahdollista hyödyntää tuon läppäkotelon hommaamisessa ja vaihdossa, mutta tuskin saan tingattua samaan hintaan, senpä takia tuosta kyselen.

Tuo kasettiadapteri on kyllä hyvä juttu, ainoa hyvä juttu tuossa kasettiluukussa.... :) 803:n tiimoilta tuleva surround ääni, eli hiukkasen parempi äänenlaatu on yks ns. "kriteeri" volvon valinnassa. Musiikin suurkuluttaja kun olen eikä äänentoiston parantelu jälkikäteen muuten houkuta. Tässä yksilössä sitä ei tosiaan ole, mutta muuten kattava varustelu tasaa vaakakuppia... :)
HU-803 on kyllä ääneltään pystyvä soitin kieltämättä. Aika harvinainen ilmestys on kyllä ollut, ei montakaan Volvoa ole tullut kohdalle jossa olisi tuo soitin ollut. Itse vaan arvostan enemmän sitä halpaa mahdollisuutta saada mp3-soitin autoon kiinni kun tykkään kuunnella äänikirjoja pitkillä automatkoilla. Vaikka sitä varten tietysti voisi ostaa vaikka tällaisen: http://www.carputer-shop.co.uk/usb-car-kits-c-7/volvo-usb-mp3-integration-kit-p-46 :)

Kaasuläppäkoteloille on jokin halpa ulkomainen ostospaikka olemassa, ja aiheesta on oma ketjukin täällä. Merkittävästi halvemmalla saa sen kotelon Britanniasta, kannattaa etsiskellä se ketju ja lueskella tarkemmin. Tingit sitten vaikka asennukset ilmatteeks auton myyjältä.

Poissa TaTsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #201 : 16.09.2011, 09:44:23 »
kiitoksia vinkeistä!

Nyt vain sopivaa odottelemaan.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #202 : 16.09.2011, 11:20:42 »
Kaasuläppäkoteloille on jokin halpa ulkomainen ostospaikka olemassa, ja aiheesta on oma ketjukin täällä. Merkittävästi halvemmalla saa sen kotelon Britanniasta, kannattaa etsiskellä se ketju ja lueskella tarkemmin. Tingit sitten vaikka asennukset ilmatteeks auton myyjältä.

Eivät taida vaan enää toimittaa sieltä Englannista mitään, jos oikein olen kuullut?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Jukkem

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #203 : 16.09.2011, 21:40:30 »
HU-803 on kyllä ääneltään pystyvä soitin kieltämättä. Aika harvinainen ilmestys on kyllä ollut, ei montakaan Volvoa ole tullut kohdalle jossa olisi tuo soitin ollut. Itse vaan arvostan enemmän sitä halpaa mahdollisuutta saada mp3-soitin autoon kiinni kun tykkään kuunnella äänikirjoja pitkillä automatkoilla. Vaikka sitä varten tietysti voisi ostaa vaikka tällaisen: http://www.carputer-shop.co.uk/usb-car-kits-c-7/volvo-usb-mp3-integration-kit-p-46 :)

Kaasuläppäkoteloille on jokin halpa ulkomainen ostospaikka olemassa, ja aiheesta on oma ketjukin täällä. Merkittävästi halvemmalla saa sen kotelon Britanniasta, kannattaa etsiskellä se ketju ja lueskella tarkemmin. Tingit sitten vaikka asennukset ilmatteeks auton myyjältä.

Kiitos Säppo vinkeistä, mutta taitaa tämä volvo viellä jäädä kauppaan. Vaikka kohtalaisen hyvityksen lupas tuosta omasta nykyisestä Foordista, niin on ehkä turhan paljon kilsoja mittarissa. Ja kuluja seuraavan vuoden sisään kuiten tulis tuossa volvossa uudet kesärenkaat heti ens kesäks, moottorilämmitin + sisähaara talveksi, mahdollisesti tuo kaasuläppäkotelo, niin aika paljon ns ylinmääräistä, mitä ei Fordiin ole tiedosssa...

Eli järki voitti tämän erän, siis kohti uusia pettymyksiä! :D

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #204 : 19.09.2011, 11:39:47 »
Hei vaan

Katselen parhaillaan V70:ä vuosimalleiltaan 2000-2002. Korimalli saisi jo olla uudempi, mutta pääasiallinen kysymykseni on 2,5 tdi:n ja D5 eroissa. Hintaluokkani huomioiden autot ovat 300 tkm ajettuja, D5:t luonnollisesti tonnin, kaksi tai kolme kalliimpia.

Onko uudempi moottori niin paljon parempi, että tuo tonni-pari kannattaa maksaa ylimääräistä verrattuna että ostaa vanhemmalla myllyllä. Osa kehuu vanhaa, osa uutta. Kulutuksessa ei ilmeisesti ole valtavia eroja, kun puhutaan manuaalivaihteistollisista autoista. Automaattia en tällä haavaa katsele lainkaan.
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa T5Power

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #205 : 23.09.2011, 21:03:51 »
Arvoisat palstalaiset, kova Volvokuume polttelee ja pitäisi tämän vuoden aikana vaihtaa nykyinen menopeli Volleen!

Eli mielessä olisi itse käydä hakemassa Volvo Ruotsista kun tuntuu olevan suolaisen hintaisia täällä.
Tarkoitus olisi pitää autoa seuraavat 4 vuotta, ajan n.15-20tkm vuodessa. Budjetti 4000-16 000€:a.

Mielessä on käynyt seuraavat vaihtoehdot:

Esim1: Ostaa esim. 1998-2001 Volvo S80 Ruotsista, sieltä saa 120-170tkm ajettuja sopuhintaan eli n.4000€+verot tällaiseen n. 1500-200€:a. Millä koneella ko. laite kannattaisi hommata: 140/170 hv 2,4 vapari, 2,9 kuutonen vai T6?
Luulisi että noilla kilometreillä mikä tahansa noista kestäisi sen 80tkm lisää ilman suuria korjauksia?

Esim2: Ostaa 2004-2008 S60/S80/V70 jolla ajettu jotakuinkin saman verran eli 120-170tkm. Hinta koneesta/vuosimallista ja kilometreistä riippuen n.7000-12000€+ verot 4000-8000€:a.
S60 T5 A:lla olen ajanut 2000-luvun alussa muutaman tuhat km ja pidin autosta tosi paljon mm. beigen nahkasisustuksen ja T5 moottorin ominaisuuksien johdosta, kulutus oli ainoa huono puoli (maantiellä nätisti ajamalla meni 9l/100km). Toisaalta kiinnostaisi Volvon oma diesel, mutta joutuuko niissä varautumaan korkeisiin korjauskuluihin verrattuna esim 2,4 vapariin??

Esimerkin 1 ja 2 bensa-autoilla menis polttoaineisiin 4v. aikana n.12000€:a jos kulutus n.9l/100km, dieselin kulut 6l/100km sis. käyttövoimaverot n.9200€:a eli erotusta tulee n. 3000€ diselin hyväksi.

Eli millainen Volvo kannattaisi hommata, esimerkin 1 auton ostamalla jäisi n. 10 000€:a laitettavaksi esim. osakkeisiin ja auton arvo ei voisi tippua kuin muutaman 1000€:a tämän 4v. aikana. Vai piileekö uusimmissa Volvoissa "tilinteon" mahdollisuus kun ovat niin paljon halvempia tuolla länsinaapurissa eli voisiko käydä niin että tällaisesta kalliimmasta saisi omansa vielä pois 4v. jälkeen??

Eli mitä moottoria suosittelette, ajo 95% maantieajoa 80km/h-100km/h ja kilometrejä tulee se15-20tkm/vuosi, onko näissä vanhemmissa esim.2,4  2,9 tai T6 koneissa jotain tyyppivikoja (muuta kun kaasuläppä)?

Kiitos kaikista vastauksista!

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #206 : 27.09.2011, 19:15:02 »
Minkäslaisia xenoneita vm 2004 S60:siin on saannu. Onko saatavilla ollut ns. bi-xenonit missä pitkillä laittaessa tulee halogeeni avuksi ja puolikkaitten valokiila sääty näyttämään pitemmälle? Onko kokemusta valotehojen erosta halogeenit vs. xenonit? Tulee vain ajettua suurimman osan vuodesta pimeällä joko töihin mennessä tai sieltä tullessa ja valoa todellakin arvostaa, mutta näihin jälkiasennus xenoneihin en lähde kun ottaa päähän ajella pimeällä vastaan sankareita joilla tämmöiset väärin suunnattuna ja hajavaloa antavana on autossaan. :tickedoff:
Ja miten geartronicin manuaali puoli toimii, kannattaako geartronic vai pärjääkö normi automaattillakin. Tässä nykyisessä on automaatti ja mutkapätkillä kaipais jotain omaa käskyvaltaa. Tosin onhan tuo nykyinen iänikuista 4 vaihteista teknologiaa.  ::) Ja kun autoa ostetaan ja valitaan tunne syillä eikä järjellä niin pakko sanoa että normaalin automaati keppi näyttää todella tyhmältä kun vertaa gertronicin keppiin.  :P 
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #207 : 27.09.2011, 19:21:28 »
Xenonit ovat aina olleet Bi-xenonit, lisänä on halogeenipitkät.
Valokuvio nousee xenoneissa ylös kun pitkät pistää päälle.

Kyseisen ikäisissä Volvoissa Xenonit on yhdet parhaista,
paljon paremmat kuin esim. allekirjoittaneen Bemareissa...

Jälkiasennettuna Orkkis-Xenonit tulevat kohtuu kalliiksi.
Joten jos autoa olet ostamassa, etsi suoraan Xenoneilla oleva yksilö.
Jos ei kotimaasta löyty niin sigusta saa viitettä ;-)
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #208 : 27.09.2011, 19:24:43 »
Major ehti ensiksi. Kannattaa ostaa xenoneilla oleva yksilö. Varsinkin pitkät on paremmat kuin halogeeneilla. Lyhyet ei ole ihan niin hyvät kuin voisi olla, mutta paremmat ne on kuin monissa autoissa on xenonit. Jos valot tuntuvat huonoilta niin vikaa voi olla suuntauksessa, ne on monesti näissä miten sattuu. Geartronic on mekaanisesti sama kuin normi automaatti. Siinä on vain erilainen se keppi ja softa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #209 : 27.09.2011, 19:30:36 »
Ja miten geartronicin manuaali puoli toimii, kannattaako geartronic vai pärjääkö normi automaattillakin. Tässä nykyisessä on automaatti ja mutkapätkillä kaipais jotain omaa käskyvaltaa. Tosin onhan tuo nykyinen iänikuista 4 vaihteista teknologiaa.  ::) Ja kun autoa ostetaan ja valitaan tunne syillä eikä järjellä niin pakko sanoa että normaalin automaati keppi näyttää todella tyhmältä kun vertaa gertronicin keppiin.  :P

Tiedä sitten sen kummemmin kannattaako tuo geartronic ja normaalilla pärjää varmasti. Itsellä tuo on ja harvoin sitä tulee käytettyä. Joskus, kun kaipaa vähän kovempaa moottorijarrutusta niin silloin. Tuohan siis pitää valitun pykälän, eikä vaihda sitä ylöspäin itsekseen. Alaspäin vaihto pienemmälle tapahtuu vasta melkein pysähdyksessä ja ykköselle asti ei vaihda ellet pysähdy. Lukitsee turbiiniin herkemmin eikä irroita lukitusta niin helposti kuin normaali puoli. Siinäpä ne isoimmat ominaisuudet taitaa olla.

 

Elekma  Autoracing