Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #255 : 26.12.2011, 18:44:28 »
Kertokaas ihmiset kokemuksia Volvon nelikoista, kun ei niistä ole itsellä oikeastaan minkäänlaista tietoa?? Niiden sanotaan olevan huonompia kuin joittenkin oikeitten autojen nelikot kuten Subaru tai Mitsu. Lisäksi eräällä tuttavallani oli aikanaan V70 -98 automaatti neliveto, ja se söi aivan tajuttomasti bensaa ja oli todella kallis korjata kun jakolaatikko ainakin siitä paukahti.

Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen omaan reilu pari vuotta minulla olleeseen T5 V70 Volvoon mutta tuo nelikko olisi kyllä houkutteleva vaihto ehto, olis jo kuudes Volvo peräjälkeen joten ei tässä ihan hevillä merkkiä viittisi vaihtaa, ne Volvo-lasit nääs ;) Ja sitä paitsi näistä bensavolvoista on tosi hyvät kokemukset luotettavuuden, käyttökustannusten sekä ajomukavuuden suhteen :)

Kertokaapa rehellisiä mielipiteitä ja käyttäjäkokemuksianne, tässä olisi yksi kiinnostava vaihtoehto: http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=OBI-303

Omat kokemukset on pelkästään positiiviset. Tuo esimerkkisi -98 mallinen V70 ei ole enään kyllä millään muotoa vertailu kelpoinen, kun siinä on niin paljon vanhempaa tekniikkaa käytössä. Osa vannoo Torsenin nimeen jota käytetään esim. Audin paremmissa malleissa ja kyllähän se mekaanisesti on hieman kestävämpi, mutta toisaalta taas esim. Audin RS3:ssa käytetään samaan Haldexiin perustuvaa nelikkoa kuin Volvossa ja kaikkihan saa halutessaan hajalle. Normaali käytössä kestää kyllä siinä missä muutkin, ellei sitten satu vaan huonoa tuuria kohdalle ja saa jotain maanantai kappaletta.
Vanhemmat mallit olivat etuvetoisia ja perä kytkeytyi mukaan, kun renkaiden pyörintä ero kasvoi riittävästi. Nykyään, esim. tässä omassani on käytössä esipaineistettu haldex joka pitää vähintään 10% vetoa taakse koko ajan ja näin on saatu kaikki kytkentä viiveet pois.
Mikäli mieli tälläistä tekee, niin kyllä minä ainakin uskallan omien kokemusteni perusteella suositella. Ainut on, että voi olla jatkossa hankala luopua  ;)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #256 : 26.12.2011, 20:30:44 »
No, tuo viimeisin lauseesi on kyllä erittäin positiivinen "ongelma :D Täytyy käydä kyllä jossakin liikkeessä koeajamassa tuollaista niin sitten alkaa hieman itsellekin hahmottua että mistä puhutaan. Ennen ajattelin että ehdottomasti dieseli mutta enää en ole siinäkään kauhean ehdoton, koska löpö kallistuu ja ei nuo bensanakaan taida mahdottomia viedä? Tuo omani T5 vie seka-ajossa melko tarkalleen tasan 10/100km. Mites tuo bensa nelikko?

Nettiautoa kun olen selaillut niin melko hurjia lukemia noillakin on veivattu, joten se rohkaisee kyllä, ja kertoo siitä ettei ne aivan heppoisia laitteita ole
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #257 : 26.12.2011, 23:09:08 »
Reilun kahden vuoden ajalta on kulutus seuranta ja keskikulutus on 10.2L
Ei tuon pitäisi juurikaan nostaa kulutusta, taitaa olla oman nilkan asennolla suurempi vaikutus. Matkalla olen ajanut alle 8 lukemia ja kaupungissa talvella 15 nurkille pahimmillaan, kun on oikein lapsettanut ja tehnyt mieli valoissa kiusata vajaa vetoisia.
Mutta joo, käy kokeilemassa niin saat vähän tuntumaa. Vielä, jos sattuisi olemaan lunta niin aina parempi.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #258 : 27.12.2011, 06:37:33 »
Kyllä täällä Kainuun lakeuksilla alkaa sitä valkoista kiinteää vettä olla jo, joten se ei este ole :) Tuo 2.5T on isojen  poikien mielestä se volvon paras moottori, teho/talous suhteeltaan, ja kestävyydeltään, näin minulle moni on maininnut Sinisen huollonkin puolelta, jos bensakoneista puhutaan. Taloudellisempikin kun tämä vain hieman tehokkaampi T5. Kiitos paljon rohkaisevista kommenteista, täytyy käydä kokemassa
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #259 : 28.12.2011, 08:38:20 »
Minkälaisia koneita ovat kestävyydeltään nuo S80:n 2,9 koneet? Tohtisiko sellaista n. 300 tkm. ajettua ostaa, vai olisiko 2,4 20V kone parempi ja turvallisempi vaihtoehto??  :-\
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #260 : 29.12.2011, 10:53:57 »
Tottakai "tavallinen" 170hp kone on turvallisempi ostaa ja pitää. Vähemmän hajoavia osia ja kun joku hajoaa varaosia löytyy todennäköisemmin kuin harvinaisempaan voimanlähteeseen.

Tuurista onkin kiinn miten tollasta 300tkm ajettua on matkan varrella kohdeltu..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #261 : 29.12.2011, 11:03:32 »
Tottakai "tavallinen" 170hp kone on turvallisempi ostaa ja pitää. Vähemmän hajoavia osia ja kun joku hajoaa varaosia löytyy todennäköisemmin kuin harvinaisempaan voimanlähteeseen.

Tuurista onkin kiinn miten tollasta 300tkm ajettua on matkan varrella kohdeltu..
Itse en ostaisi. Kulutus on melkein yksi yhteen turbossa ja vaparissa. Hajoavia osia on yksi enemmän, turbo.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #262 : 29.12.2011, 11:47:39 »
Tottakai "tavallinen" 170hp kone on turvallisempi ostaa ja pitää. Vähemmän hajoavia osia ja kun joku hajoaa varaosia löytyy todennäköisemmin kuin harvinaisempaan voimanlähteeseen.

Eipä tuo 2.9 kovin "epätavallinen" moottori ole. Yksi mäntä ja kiertokanki enemmän kuin vitoskoneessa.

Itse en ostaisi. Kulutus on melkein yksi yhteen turbossa ja vaparissa. Hajoavia osia on yksi enemmän, turbo.

Vertaat ilmeisesti 2.9:a samantehoiseen ahdettuun vitoseen (2.4T/2.5T)? Siinä vertailussa tuo osien lukumäärä kääntyy 2.9:n eduksi.  ;)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #263 : 29.12.2011, 11:55:31 »
Vertaat ilmeisesti 2.9:a samantehoiseen ahdettuun vitoseen (2.4T/2.5T)? Siinä vertailussa tuo osien lukumäärä kääntyy 2.9:n eduksi.  ;)
Vertasin vain vapari vitosta ja turbo vitosta :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #264 : 29.12.2011, 14:31:28 »
Itse en ostaisi. Kulutus on melkein yksi yhteen turbossa ja vaparissa. Hajoavia osia on yksi enemmän, turbo.

Makuasioita, ton hintasissa peleissä yksikin ylimääräinen osa maksaa paljon suhteessa auton hintaan...

Kannattavuuden näkökulmasta ei 2,9 liene mitenkään perusteltavissa. Mm. 4-vaihteinen tomaatti = Isommat käyttökulut. Sen takia ne on halpoja ostaa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #265 : 29.12.2011, 14:49:44 »
Makuasioita, ton hintasissa peleissä yksikin ylimääräinen osa maksaa paljon suhteessa auton hintaan...

Kannattavuuden näkökulmasta ei 2,9 liene mitenkään perusteltavissa. Mm. 4-vaihteinen tomaatti = Isommat käyttökulut. Sen takia ne on halpoja ostaa.
Samapa se onko osia 10 vai sata kaikki riippuu kestääkö vai ei. Kutosissa ei olle ollut mitään "lisä" ongelmia verrattuna vitosiin.
Kutosen automaattiloota on kestävämpi ja helpompi huoltaa kuin noissa vitosissa joten kuppi kallistuu kutosen suuntaan.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #266 : 29.12.2011, 15:14:24 »
Jos joku tietävä viitseisi vastata...

Tarkoituksena hommata S60. Koneella ei ole oikein väliä, kaikki käy. Ensisijaisesti olen katsellut bensakoneisia, mutta ei Dieselikään poissuljettu ole. Päädyn varmaan vaparikoneiseen ja manuaalivaihteiseen, mutta mitä enemmän varusteita sen parempi :D

Mutta mitä kaikkea tuollaisesta +- 200tkm ajetusta kuuskympistä kannattaa tarkistaa ?  Huollot ja korjaukset pystyn tekemään itse, asentaja kun olen.
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #267 : 29.12.2011, 15:44:55 »
Jos joku tietävä viitseisi vastata...

Tarkoituksena hommata S60. Koneella ei ole oikein väliä, kaikki käy. Ensisijaisesti olen katsellut bensakoneisia, mutta ei Dieselikään poissuljettu ole. Päädyn varmaan vaparikoneiseen ja manuaalivaihteiseen, mutta mitä enemmän varusteita sen parempi :D

Mutta mitä kaikkea tuollaisesta +- 200tkm ajetusta kuuskympistä kannattaa tarkistaa ?  Huollot ja korjaukset pystyn tekemään itse, asentaja kun olen.
Näin aluksi.
-Alusta nivelet => kolinaa
-kytkimen kunto etenkin työsylinterin vuoto työläs korjata.
-Alkupään mittaristoissa vaivoja. Sekoilee ja ajotietokoneen näyttö hiipuu.

Hyvä valinta voisi olla 2,4/2,5T manuaalina.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Tervehdys....
« Vastaus #268 : 30.12.2011, 09:02:14 »
Moottorit noissa on suurimmaksi osaksi tuttuja jo 2004 vuosimallista. Varustetasot on Kinetic, Momentum ja Summum. Chromium oli vain yksi erikoisversio joka vastasi pääosin Momentumia.

Itse voin suositella 2.5T moottoria :)
Entä tämä Classic versio? Olen ymmärtänyt että se vastaa Summumia, pitääkö paikkansa?
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Tervehdys....
« Vastaus #269 : 30.12.2011, 09:43:24 »
Entä tämä Classic versio? Olen ymmärtänyt että se vastaa Summumia, pitääkö paikkansa?
Juu vastaa. Usein vain Summumiin on otettu vielä muita varusteita päälle. Ainakin omassa summumissa on jotain pieniä varusteita mitä ei ole työkaverin Classicissa. Ainakin hälytin uupuu työkaverin V70:stä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron