Elekma  Autoracing

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JanhoKavan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #285 : 31.01.2012, 09:37:05 »
Juu , juurikin tuo .
Vetokoukkukin tuliterä , oliskohan kerran käytetty , viime vuoden puolella isä sen asennutti tuolla Orikedon "sinisellä" =)

Toki joku naarmu löytyy , mut eihän tuo uusi ole ;)

Pitkäääääää on tuo hinta :nohnoh :nohnoh

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #286 : 31.01.2012, 11:08:01 »
siihen en ota kantaa , eikö ne aina oo merkkiliikkeessä kalliita...
Väliraha aina se mikä eniten vaikuttaa ?
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #287 : 31.01.2012, 17:34:39 »
Ei tuo hinta minusta överi ole. Kuitenkin facelift vähillä kilsoilla ja jos kerta siisti on. Voisin kelpuuttaisin moisen itselleni, jos olisi ajankohtaista :)
a car you can believe in

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #288 : 10.02.2012, 23:26:48 »
Hankittu on S60.
Varoituksena ainakin vanhanajan Volvoista siirtyville: kääntösäde on ihan tajuton, josta seuraa että ohjaus tuntuu myös todella hitaalta. Jo liikenneympyrässä tuntuu että saa kelata laidasta laitaan, etenkin kun tuo tykkää puskea suoraan loputtomiin. Trukin urakkanuppi olisi hyvä parkkipaikalla, mutta kun tuo tehostus on raju pyörittelee etusormellakin.
Automaatti on hyvä hinkatessa edestakas, muuten varmaan lähtis järki..

Poissa RaDon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #289 : 19.02.2012, 20:49:41 »
Tervehdys!

On alkanut kaasuauton hankinta kiinnostamaan. Kuinka paljon täällä on porukalla kokemusta bifuileista?
Lähinnä kyseeseen tulisi S60. V70 turhan suuri omiin tarpeisiini. Automaatti pitäisi myös olla.

Mitä pitäisi ottaa huomioon lähemmäs 200k km ajetuissa kaasuautoissa? Onko kaasujärjestelmässä joitakin erityisen kriittisiä kohtia, joihin pitäisi kiinnittää huomiota autoa hankittaessa?

Olen lukenut tästä topicista vaihdelaatikon öljyjen vaihdon tärkeydestä. Yksi koeajamani auto oli tuotu Ruotsista. Onko länsinaapurissa huolto-ohjelma samanlainen, eli ettei öljyjä vaihdeta ilman erillistä pyyntöä? Kyseisellä autolla oli ajettu vajaa 200k vuosimalliltaan '07.

Kiitos!

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #290 : 22.02.2012, 11:31:57 »
Hankittu on S60.
Varoituksena ainakin vanhanajan Volvoista siirtyville: kääntösäde on ihan tajuton, josta seuraa että ohjaus tuntuu myös todella hitaalta. Jo liikenneympyrässä tuntuu että saa kelata laidasta laitaan, etenkin kun tuo tykkää puskea suoraan loputtomiin. Trukin urakkanuppi olisi hyvä parkkipaikalla, mutta kun tuo tehostus on raju pyörittelee etusormellakin.
Automaatti on hyvä hinkatessa edestakas, muuten varmaan lähtis järki..

Tuo on kyllä totta. Saa ihan ihmetellä ysikympillä ajaessa, miten se vaan kääntyy ja kääntyy. Onko missään saman kokoluokan autossa 9,7 metriä kääntöympyrä :P
a car you can believe in

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #291 : 26.02.2012, 15:06:45 »
Tekee oikeen pahaa kun on pari kertaa ollu kaverin 940:n kyydissä. Se vaan kääntyy ja kääntyy tuntuu ettei fillareihin tuu ikinä stoppia. Toi oma s80 taas tarvii lentokentän että se kääntyy. välillä oikeen nolottaa hinkata sitä jossain marketin parkkipaikalla. ei vaan käänny niin ei käänny.

varmasti kyl kauhea slaagi kun hyppää ysistä etuvetovolvoon.. ELK

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #292 : 26.02.2012, 20:14:54 »
Mut toisaalta etuveto liikkuu kun renkaat kääntää tappiin -siis parkkeeratessa lumisella paikalla. -Jos nyt hyvää etuvedosta ja kääntymisestä etsii-

Poissa Jaska87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #293 : 27.02.2012, 20:23:41 »
kirjoitanpa omatkin kehuni volvosta tänne. Syksyllä 2010 ostin v70 2,4d vuosimallia -04. (liikkeen hintalappu 13900e) Ranskasta(?) tuotu, mittarissa silloin 311tkm. Liikkeen laskuun korjautettiin ilmastointi -ei meinannut vikaa löytyä, vaihtoivat antureita kunnes alkoi toimiin- sekä flekti. Puolen vuoden päästä katsastukseen laitettiin eteen iskarit ja repullinen niveliä (yht. >400e). Takaiskarit oli vaihdettu -09. Seuraavaksi meni vaihtoon hammastanko (käytetty 500e+ öljyt ja työ) kun vuoti ohjausakselin juuresta. Nyt sitten 60tkm auton ostosta moniurahihna hajosi ja tietenkin meni hammashihnan väliin. Hammashihnan kiristimen luota lohkosta pala pois, eikä koneen yläkerrastakaan saa enään peliä kun sulaton kautta (laskin että n. 3500-4000e koneen vaihto). Siitäpä onkin helppo laskea kuin halpoja kilometrejä on autolla ajettu.
Viimeinen Volvo menossa ( missään menossa oo ku tallissa levällään)

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #294 : 27.02.2012, 22:15:47 »
kirjoitanpa omatkin kehuni volvosta tänne. Syksyllä 2010 ostin v70 2,4d vuosimallia -04. (liikkeen hintalappu 13900e) Ranskasta(?) tuotu, mittarissa silloin 311tkm. Liikkeen laskuun korjautettiin ilmastointi -ei meinannut vikaa löytyä, vaihtoivat antureita kunnes alkoi toimiin- sekä flekti. Puolen vuoden päästä katsastukseen laitettiin eteen iskarit ja repullinen niveliä (yht. >400e). Takaiskarit oli vaihdettu -09. Seuraavaksi meni vaihtoon hammastanko (käytetty 500e+ öljyt ja työ) kun vuoti ohjausakselin juuresta. Nyt sitten 60tkm auton ostosta moniurahihna hajosi ja tietenkin meni hammashihnan väliin. Hammashihnan kiristimen luota lohkosta pala pois, eikä koneen yläkerrastakaan saa enään peliä kun sulaton kautta (laskin että n. 3500-4000e koneen vaihto). Siitäpä onkin helppo laskea kuin halpoja kilometrejä on autolla ajettu.

Niin olisi ehkä kannattanut pysyä erossa ko. pommista. Ranskasta tuotu ja 311 tkm mittarissa, niin pitäisi jo hälytyskellojen soida. Ranskassa eivät perinteisesti kovin säännöllisesti autoja huolla ja hyvin todennäköisesti mittarista on ruuvattu 200 tkm pois, että silleen...
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Jaska87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #295 : 28.02.2012, 09:05:44 »
no joo, nuista kilometreistähän ei voi varma olla, mutta tuskin noita tyyppivikoja (hammastangon vuoto) olisi huollolla eliminoitu. Näitä "maanantaimalleja" kuulostaa olevan muitakin liikenteessä. En tietenkään voi enkä aiokkaa kaikkia Volvoja tuomita, mutta seuraava autoni tuskin on Volvo.
Viimeinen Volvo menossa ( missään menossa oo ku tallissa levällään)

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #296 : 28.02.2012, 09:12:48 »
jospa autolla oikeasti ajettu yli500 th, niin olisko sitten jo ihan normaalia kulumaa eikä ns tyyppivika  ???
Vaikka mulle ihan sama mitä Volvosta olet mieltä  :D
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #297 : 28.02.2012, 17:46:04 »
Minusta maanantaikappaleita on ollut yllättävän vähän, vaikka Volvo on ollut kohtalaisen runsaasti myyty automerkki. Jos käy vaikka VAG-puolen foorumilla niin tuntuvat Volvot olevan yllättävän selkeitä autoja vikaprofiililtaan. En tiiä, mulle on sattunut itselleni viaton Volvo, joka lisäksi viattomuuden lisäksi toimii muutenkin ennustettavasti. Mutta jokainen valkkaa tietysti omien mieltymystensä ja kokemustensa mukaan uudemmat autohankinnat. Mulla Volvon hankkimisen seuraavaksi autoksi estää korkeintaan sopivien mallien hinta. :)

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #298 : 28.02.2012, 21:58:58 »
Minusta maanantaikappaleita on ollut yllättävän vähän, vaikka Volvo on ollut kohtalaisen runsaasti myyty automerkki. Jos käy vaikka VAG-puolen foorumilla niin tuntuvat Volvot olevan yllättävän selkeitä autoja vikaprofiililtaan. En tiiä, mulle on sattunut itselleni viaton Volvo, joka lisäksi viattomuuden lisäksi toimii muutenkin ennustettavasti. Mutta jokainen valkkaa tietysti omien mieltymystensä ja kokemustensa mukaan uudemmat autohankinnat. Mulla Volvon hankkimisen seuraavaksi autoksi estää korkeintaan sopivien mallien hinta. :)

 O0 samaa mieltä ,V A G korsernissa oltu ja voi olla et joskus erehtyykin uudestaan , mutta ei ne ainakaan parempia ole vika tiheydessä  ;D
tosin ei mulla niissäkään juurikaan vikoja ollu , mitä nyt 2.0 TFSI vei öljyä  :nohnoh
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #299 : 29.02.2012, 19:11:48 »
Minkäs verran D5:nen (120kW) kuluttaa huoltovälille öljyä?
Auton oston jälkeen vaihdatin melko pian öljyt ja joulukuulta huollon jälkeen on tullut nyt 11t km ajeltua. Parin viimeisen tuhannen kilometrin aikana öljyraja on pudonnut noin puolesta välistä neljännesrajaan tjsp.

Ajo on oikeastaan pelkästään moottoritietä, eli kylmällä koneella ei tule ajettua.
Pitänee varmaan käydä hakemassa kannu ja lisätä kohta puoleen puolilitranen öljyä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy