KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #315 : 20.03.2012, 21:21:28 »
Mikäs olikaan homman nimi ensimmäisen sukupolven Geartronicien kanssa. Muistelin täällä sanotun, että niissä alkupään versiot olivat jollain tapaa huonompia / huonommin kestäviä. Mitä vuosimalleja pitäisi välttää? 2005 näkyvät ensimmäiset tulleen V70 ja vastaaviin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #316 : 20.03.2012, 23:17:30 »
Mikäs olikaan homman nimi ensimmäisen sukupolven Geartronicien kanssa. Muistelin täällä sanotun, että niissä alkupään versiot olivat jollain tapaa huonompia / huonommin kestäviä. Mitä vuosimalleja pitäisi välttää? 2005 näkyvät ensimmäiset tulleen V70 ja vastaaviin.
Mikä tullut 2005 V70:seen? Geartronic tuli jo heti alussa V70 malliin, eli vuonna 2000. Laatikko on mekaanisesti sama kuin normi automaatti, ainoastaan erilainen vaihteenvalitsin ja eletroniikassa eroja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #317 : 20.03.2012, 23:24:52 »
Mikäs olikaan homman nimi ensimmäisen sukupolven Geartronicien kanssa. Muistelin täällä sanotun, että niissä alkupään versiot olivat jollain tapaa huonompia / huonommin kestäviä. Mitä vuosimalleja pitäisi välttää? 2005 näkyvät ensimmäiset tulleen V70 ja vastaaviin.
5-vaihteisissa aisin-warnereissa oli ekoissa 2. sukupolven V70/ 1.sukupolven s60 volvoissa jotain ongelmaa venttiilikoneiston kopan kanssa tjsp. Taisi olla niin että ainakin jos on vm. 2003 auto tai uudempi niin päivitetyt osat löytyy lootasta jo tehtaalta.
Jos haalii 5-vaihteisella aisin-warnerin lootalla varustettua volvoa, niin tärkeintä on välttää semmoisia yksilöitä, joissa ei ole askiöljyjä vaihdeltu.
Itselläni on -04 s60, jossa on vaihdettu öljyt 100tkm kohdalla ja itse vaihdoin 180tkm kohdalla uudestaan. Aski tuntuu toimivan oikein hyvin, mitä nyt talvipakkasilla oli paikoitellen aika kohmeessa. Ongelmia tulee, jos on reilusti ajettu ja öljyjä ei vaihdettu kertaakaan. n. 80tkm välein saisi vähintään olla vaihdettu...

Mikään hyvämaineinen laatikkohan tuo 5-vaihteinen aisin ei ole, mutta väitän silti että suurin huonon maineen aiheuttaja on se, että volvo on idioottimaisesti jättänyt öljynvaihdon pois normaalista huolto-ohjelmasta.

Ja tosiaan, kaikki 5-vaihteiset volvon askit (ainakin s60/v70 mallien) on tuo sama aisin warnerin laatikko. Erilaisia vaihdevalitsimia ja ohjelmistoja niissä on, mutta pl. yllä mainitsemani venttiilikoneiston koppaongelma, laatikot ovat samoja.

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #318 : 21.03.2012, 09:19:52 »
silloin ei ole geartronic jos ei ole "manuaali" vaihtoehtoa ?
Siis - ja + vaihtoehtoa kepissä ...?
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #319 : 21.03.2012, 10:24:15 »
silloin ei ole geartronic jos ei ole "manuaali" vaihtoehtoa ?
Siis - ja + vaihtoehtoa kepissä ...?
Näin juuri. Itse loota on kuitenkin sama kuin niissä, joissa + ja - vaihtoehtojen tilalla on vaikka sun mitä L/3/2 vaihtoehtoja...

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #320 : 21.03.2012, 12:42:33 »
Eikös se oo 5 vaihteisissa P-R-N-D-4-3-L?
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #321 : 21.03.2012, 13:15:22 »
Eikös se oo 5 vaihteisissa P-R-N-D-4-3-L?
On
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #322 : 30.03.2012, 18:46:01 »
Kuinkas terävästi S60 takaluukku aukeaa?
Omassa Volvossa takaluukun viimeset sentit auetessa tulivat todella terävästi, aivan kun kaasujousissa ei olisi ollut lainkaan vaimennusta. Varmuuden vuoksi saatoin luukun aivan lopussa ettei luukku aukeisi aivan niin kovasti.
Tänään kävin hakemassa uudet kaasujouset Motonetistä ja asensin ne äsken paikoilleen. Luukun aukeamisen vaimentui keskialueella selkeästi, mutta aihan viimeinen on aivan yhtä terävä kuin aiemminkin. Luukku aukeaa niin terävästi että mielellään kyllä saattaa auki asti.
Oisikohan alkuperäiset kaasujouset olleet paremmat. Hinta olisi kuitenkin ollut muistaakseni kaksinkertainen tjsp.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #323 : 30.03.2012, 21:10:07 »
Vielä tuota vaihteistoasiaa äimistelen. Olisiko sitten ollut 6-vaihteisen Geartronicin ensimmäiset versiot, joista täällä joskus joku varoitteli. Tosin enpä senkään varoittelun tieteellisyydestä ole ollenkaan varma. Onhan näitä juttuja kaikenlaisia.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #324 : 01.04.2012, 00:39:36 »
Kuinkas terävästi S60 takaluukku aukeaa?
Omassa Volvossa takaluukun viimeset sentit auetessa tulivat todella terävästi, aivan kun kaasujousissa ei olisi ollut lainkaan vaimennusta. Varmuuden vuoksi saatoin luukun aivan lopussa ettei luukku aukeisi aivan niin kovasti.
Tänään kävin hakemassa uudet kaasujouset Motonetistä ja asensin ne äsken paikoilleen. Luukun aukeamisen vaimentui keskialueella selkeästi, mutta aihan viimeinen on aivan yhtä terävä kuin aiemminkin. Luukku aukeaa niin terävästi että mielellään kyllä saattaa auki asti.
Oisikohan alkuperäiset kaasujouset olleet paremmat. Hinta olisi kuitenkin ollut muistaakseni kaksinkertainen tjsp.
Itselläni vaihtelee vähän päivän ja lämpötilan mukaan. Talvella rämähteli aika ikävästi auki joten saattelin aina kädellä loppuun asti. Nyt keväämmällä toimii aika kivasti ja kaasujousi vaimentaa mielestäni tarpeeksi loppuun asti vaikka vähän se vieläkin kopsahtaa.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #325 : 01.04.2012, 09:17:38 »
No hyvä tietää etten vielä hauku ihan lyttyy noita Mätänetin kaasujousia. eihän tässä ollut kuin pari astetta lämmintä. Jos ei parane keväämmällä, niin kokeilen vielä vanhoja kaasujousia, miltä ne tuntuu lämpimässä (auto on ollut omistuksessani vain kylmään aikaan).

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #326 : 02.04.2012, 07:43:00 »
Pikakyssäri: Mistäs vuosimallista lähtien V70:een tuli hiukkassuodatin sulostuttamaan omistajan arkea?
vm. 2007 yksilö olisi kiikarissa, ja pahoin pelkään että sieltä moinen pönttö jo löytyy. :(

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #327 : 02.04.2012, 09:24:17 »
V70 -07 Classic dieseleissä (edellinen auto)  on hiukkassuodatin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #328 : 03.04.2012, 11:34:15 »
Nyt löytyi Volvo S60 R, vm06, reilu 60000tkm ajettu, tuontiauto, geartronic, yksityinen myy. Mitäpä kannattaa ottaa huomioon, kun menen huomenna katsomaan sitä. Huoltohistoria on täydellinen, juuri huollettu, katsastettu. Eikös tuo geartronic ole 6-vaihteinen loota kun on vm06, rekisteröity 15.2.06, ja sehän sitten liikahtaa sen 6,7s 0-100km/h vai mitä se oli. Kertokaa kokemukset ja mielipiteet/mitä täytyy ottaa huomioon koeajon aikana sun muut jtutut.

Kiitos!
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #329 : 04.04.2012, 20:32:11 »
No niin autoa käyty ajamassa eli kyseessä oli tuo s60 r, oli hyvä ajettava, kulki aika mukavasti, kaikki toimi. Mutta sitten rupesin katsomaan huoltohistoriaa, autolla yksi omistaja ajettu se reilu 60000km ja siihen mennessä jo palanu kuittien perusteella yli 4000€ autoon esim. jakohihna vaihdettu jo 27000km, antureita oli menny, syyläri oli vuotanu ja vaikka mitä. Jätin kauppaan ja syystä!!
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

 

Elekma  Autoracing