Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #600 : 22.12.2013, 21:56:42 »
Huoltovälit yleisestikkin liian pitkiä mun mielestä,ei sillä konkurssia tee vaikka vaihtaa öljyt max.10tkm väle

Jos tulee 10tkm 4-5kk ajassa niin kyllä noin tiheä öljynvaihto alkaa rassata hermoja;-) semminkin kun tähän ryökäleeseen menee toista kanisterillista sitä ölppää niin jatkuvasti saa jäteöljyjen kanssa veivata
« Viimeksi muokattu: 22.12.2013, 21:58:50 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

donnari

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #601 : 24.12.2013, 00:09:37 »
Kyllä se pitkässä juoksussa palkitsee ku jaksaa vaihdella niitä öljyjä.
Kyllästyin siihen jäteöljyn kans sotkemiseen toistakymmentä vuotta sitten,meilläpäin ainaki löytyy firmoja jotka vaihtaa noita rasvoja maksua vastaan ;)jos pari kertaa vuoteen vaihdattaa niin eipä tuosta suurta vaivaa oo.
Hitto ku olis suurempi tuo öljytilavuus....aina vaan parempi,sellanen 8l olis passeli.
Tosin ku letkusta ottaa niin ei mee yhtään kanisteria!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #602 : 24.12.2013, 10:40:23 »
Kyllä se pitkässä juoksussa palkitsee ku jaksaa vaihdella niitä öljyjä.
Kyllästyin siihen jäteöljyn kans sotkemiseen toistakymmentä vuotta sitten,meilläpäin ainaki löytyy firmoja jotka vaihtaa noita rasvoja maksua vastaan ;)jos pari kertaa vuoteen vaihdattaa niin eipä tuosta suurta vaivaa oo.
Hitto ku olis suurempi tuo öljytilavuus....aina vaan parempi,sellanen 8l olis passeli.
Tosin ku letkusta ottaa niin ei mee yhtään kanisteria!
Laadukkaita öljyjä käyttää, niin ei yksityiskäytössä ole mitään ongelmia, kun kerran vuodessa/max 20tkm vaihtaa öljyt ;)
Toki jos ajo on lyhyttä ajoa, niin eikös ohjekirja käske vaihtamaankin ne öljyt ajoissa ::)
Monessa autossa alkaa olemaan järjestelmiä, että haistelee tuota öljynvaihtoa.
Ennen tarvi tehdä ensihuolto 1tkm kohilla, jolloin vaihdettiin öljyt uusiin!
Nykyään kilometrit voi tietokoneen mukaan päästää reilusti yli 30tkm yli, mikä omasta mielestä ainakin ensihuolloksi on kamalan pitkä :o
Itse en uskaltaisi ajaa missään nimessä yli 30tkm samoilla öljyillä!
Puhumattakaan ns tehdasöljyillä...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

donnari

  • Vieras
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #603 : 25.12.2013, 01:48:56 »
Tottakai kunnon öljyillä ajetaan,valmistajankin suosittelemaa merkkiä käytän.
Mutta siltikin vaihdetaan max.10tkm välein ja niinku aiemmin mainitsinkin tämä on mun mielipide/tapa toimia.
Niin hyvää öljyä ei koskaan tulekkaan että vatkaisin samaa 30tkm
Dieselissä kuitenki sen verran menee aina naftaa öljyn joukkoon ettei semmosella litkulla viitti ajella vuotta esim.
Monesti ihmetellyt kun ostetaan uus auto ja sitten itketään huoltohintoja.
Toisaalta moni laskee takuun varaan aika paljo ja kyllähän sitä ajaa vaikka samoilla öljyillä jos vaihtaa autoa uuteen tarpeeksi usein..
Muistan kun vaggilaisiin rupes tulemaan 30tkm huoltovälejä ja moni hyppi riemusta ku säästyy huolloista..no tänä päivänä varsinki 1.8t koneita laakeroidaan sitte urakalla ku öljypohjiin kertyny sellasta lietettä ettei öljyt kierrä kunnolla..jokuhan näistä toisten hölmöyksistä aina maksumieheksi joutuu.
Eikä sitten laiteta herneitä nenään,tämä on vaan yks mielipide muitten joukossa!

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #604 : 17.01.2014, 08:42:33 »
Volvo v70-2.5t-07 neliveto ajettu 150000km.Mitä pitäs huomioida jos ostaa tuollasen?Nykynen volvo v70 2.5t-04 ajettu 125000km,autoliike teki aika hyvän tarjouksen ::)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #605 : 18.01.2014, 10:50:32 »
Volvo v70-2.5t-07 neliveto ajettu 150000km.Mitä pitäs huomioida jos ostaa tuollasen?Nykynen volvo v70 2.5t-04 ajettu 125000km,autoliike teki aika hyvän tarjouksen ::)
Nelivedon voisi testata. Paikalla jäätikkäältä lähtien vähän reippaamin ei pitäisi luiston estonvalon juuri palaa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #606 : 21.01.2014, 13:29:37 »
S80 2,5 tdi automaattia katsomaan tänään. Vinkkejä automaatin toiminnan toteamisesta otetaan vastaan (ja tietty kaikesta muustakin), viimeksi 2 vuotta sitten ajanut automaatilla yhden kauppareissun...  ::) Öljyt laatikkoon vaihdettu, muttei tasan tarkkaa tietoa onko joka kerta.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 13:34:23 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #607 : 21.01.2014, 17:17:25 »
S80 2,5 tdi automaattia katsomaan tänään. Vinkkejä automaatin toiminnan toteamisesta otetaan vastaan (ja tietty kaikesta muustakin), viimeksi 2 vuotta sitten ajanut automaatilla yhden kauppareissun...  ::) Öljyt laatikkoon vaihdettu, muttei tasan tarkkaa tietoa onko joka kerta.

Vieläkö ehtii... Ei kait siinä automaatissa oo kummempaa toteamista kuin, että liikku eteen ja taakse ja vaihtaa sievästi, niin hitaissa kuin nopeissakin kiihdytyksissä ja testaa kaikilla asetuksilla. Mittatikusta näkee öljyn värin, että onko vielä selvästi punertavaa vai jo lähempänä ruskeaa.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #608 : 21.01.2014, 17:46:49 »
Vieläkö ehtii... Ei kait siinä automaatissa oo kummempaa toteamista kuin, että liikku eteen ja taakse ja vaihtaa sievästi, niin hitaissa kuin nopeissakin kiihdytyksissä ja testaa kaikilla asetuksilla. Mittatikusta näkee öljyn värin, että onko vielä selvästi punertavaa vai jo lähempänä ruskeaa.

Öljyt näytti hyvältä. En tajunnut testata kuin normaalilla d:llä, tullut tuossa vaiheessa mieleen edes että askissa on muitakin asetuksia. :uglystupid2: Pakille vaihdettaessa piti pienen kolauksen ja nykäyksen, jonka jälkeen kuului jonkin verran jurinaa. Pari huonoa videota "laatikon toiminnasta", jos noista nyt mitään osaa sanoa:
http://s176.photobucket.com/user/o_j144/media/sekalaista/SAM_2374_zps2c33910f.mp4.html
http://s176.photobucket.com/user/o_j144/media/sekalaista/SAM_2373_zps54323f48.mp4.html

Eniten huomioita kiinnitti voimakas tärinä liikennevaloissa seistessä, mutta asiaan ei kovin paljoa vaikuttanut oliko auto d:llä vai n:llä. Moottorin pääsee hieman ravistamaan? Testaamista vaikeutti tän päivänen keli, ei paljoo pidosta tarvi puhua kun 80km/h sytty luistoneston valo kiihdyttäessä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #609 : 23.01.2014, 19:53:32 »
mulla ainaki omassa tomaatissa kolahtelee se moottorin ylätukikumi.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #610 : 30.01.2014, 20:27:04 »
mitenkäs nämä v70 mkII manuaali dieselit aikavälillä 00-03

 onko kuinka pahoja lastentauteja tai muuta mitä kannattaa huomioida/varautua?  :idiot2:

ilmeisesti kilometrejä ei kannata säikähtää kunhan on huoltohistoriasta näyttöjä?
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
mk2 v70tdi ehkä ostamassa
« Vastaus #611 : 05.02.2014, 19:09:36 »
Ehtoota vaan.Tommonen vm 2000 ois kiikarissa manuaalilla ja toihan on vielä volkkarin koneella.Jos lähen kyseistä kulkupeliä kattomaan,ni mihkä kiinnittää huomiota? Mittarissa n.550tkm mutta ei pitäs ainaka koneen olla vasta ku sisäänajettu mikäli vaan huollettu säännöllisesti.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: mk2 v70tdi ehkä ostamassa
« Vastaus #612 : 05.02.2014, 19:20:51 »
Konehan on sulle tuttu? Alustan osat on kuluvimpia näissä, alatukivarren puslat ja alapallonivelet erityisesti. Vink vink. Yhellä foorumilaisella on oulussa just tämmönen myynnissä, tosi hyvin huollettu. ;) väriltään vihreä, ihan vaan siks sanon jos katot nettiautosta ku en puhelimella viitsi linkittää.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: mk2 v70tdi ehkä ostamassa
« Vastaus #613 : 05.02.2014, 19:41:17 »
Kuhan vaan on runkolaakerin pukit/ruuvit kiinni. nim. kokemusta on. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: mk2 v70tdi ehkä ostamassa
« Vastaus #614 : 05.02.2014, 19:53:29 »
Mihkäs ne pukit sieltä ois löystyny? Oot tainnu jossain muussaki yhteydessä mainita samasta asiasta mut en muista että kukaan muu ois :)
Oulusta asti en ihan viittis lähtä kattoo ku ite asun tääl melkein etelärannikol.Vähän lähempää löytyy ainaki yks varteenotettava vaihtoehto.Ja kyllä,kone on sen verran tuttu että siihen luotan ja jos se ei oo luottamuksen arvonen ni on ainaki varakone valmiina :D Mites noi alustan osat vrt mk1? Ja ajettavuus? mk1 oli ensin kiikarissa mut en oo vielä lopullista päätöstä tehny.Pankki tekee sen mun puolesta  ::)

 

RallyBaron  Samppasport