Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #735 : 20.09.2014, 16:42:17 »
Ka ompa hyvä, se ei siis voi hajota  8)

Laatikkohan silti voi, mikä tietäisi automaatilla parin tonnin paukkua. Vaihteiden pitää vaihtua sievästi sekä rauhallisesti että täyskaasulla ajellessa. Huoltodokumenteista ja/tai laatikon öljytikusta voi tutkailla toivottavasti tehtyjä vaihteistoöljynvaihtoja.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #736 : 20.09.2014, 21:16:10 »
Laatikkohan silti voi, mikä tietäisi automaatilla parin tonnin paukkua. Vaihteiden pitää vaihtua sievästi sekä rauhallisesti että täyskaasulla ajellessa. Huoltodokumenteista ja/tai laatikon öljytikusta voi tutkailla toivottavasti tehtyjä vaihteistoöljynvaihtoja.
Tuo öljy menee käsittääkseni aika nopeasti "mustaksi" myös vaihteistossa?
Joten se silmämääräinen katselmus ei välttämättä maallikkoa auta ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #737 : 20.09.2014, 22:44:19 »
Tuo öljy menee käsittääkseni aika nopeasti "mustaksi" myös vaihteistossa?
Joten se silmämääräinen katselmus ei välttämättä maallikkoa auta ::)

Menee kait, mutta näkeehän maallikkokin,jos on lähempänä punaista kuin mustaa... Omaani ostaessa katsoin tikusta ja oli jotain ruskean punertavaa. Huoltokirjan mukaan 130-140tkm vaihdosta. Vaihdatin öljyt melkein heti ja oli pois valutettaessa selvästi punertavaa ja huoltomiehen mukaan varmasti vaihdettu toiseenkin kertaan, mutta mitään dokumenttia ei ollut.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #738 : 21.09.2014, 13:59:35 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6661201

http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6556426

Onko ajettavuudessa tai muussa mainittavaa eroa? En oo ikinä tollasten kyydissä ollu taikka nähny oikee sisältäkään, kuin paljo isompi tuo S80 on sitte loppujenlopuksi? Tietty vähän houkuttais tuo S80 enemmän, ei ole fordia sekoitettu.  ::)
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #739 : 21.09.2014, 14:40:58 »
S80, jos kuljetat jatkuvasti aikuisia takapenkillä. Kokoero näkyy reilumpana jalkatilana.
Muuten S60, on enemmän "ajajan auto", ajo-ominaisuudet eivät ole aivan yhtä mukavuusviritteiset.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #740 : 21.09.2014, 14:43:40 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/6661201

http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6556426

Onko ajettavuudessa tai muussa mainittavaa eroa? En oo ikinä tollasten kyydissä ollu taikka nähny oikee sisältäkään, kuin paljo isompi tuo S80 on sitte loppujenlopuksi? Tietty vähän houkuttais tuo S80 enemmän, ei ole fordia sekoitettu.  ::)
Onhan tuo S80 tiloiltaan isompi, ja maantiellä ajolta yksi parhaita!


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #741 : 21.09.2014, 16:46:49 »
Onhan tuo S80 tiloiltaan isompi, ja maantiellä ajolta yksi parhaita!

Kasikymppiin minäkin kallistun. Kummallakin olen ajanut.

Tuo ekan kopan facelift on todella hieno, edustavan näköinen iso sedan :)
a car you can believe in

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #742 : 21.09.2014, 21:01:54 »
No oli kumpi hyvänsä niin ei varmaan valtavaa eroa ole tyytyväisyydessä tai ajettavuudessa? :) Entäs sitten kun S60ssä ei näytä olevan webastoa ainakaan merkattu listaan, tarkeneeko talvella ilmankin ja minkälainen lähtemään käyntiin?
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #743 : 21.09.2014, 21:30:58 »

Entäs sitten kun S60ssä ei näytä olevan webastoa ainakaan merkattu listaan, tarkeneeko talvella ilmankin ja minkälainen lähtemään käyntiin?


Ainakin oma lähti vielä -20c hyvin ilman lämmitystä, ei vaan kestänyt kuunnella sitä rahinaa..

Kun hehkut kunnossa, niin kai tuo kestää kovempiakin pakkasia käynnistyäkseen.

Laitatin rikki menneen ardicin tilalle webaston,muuten ei tahdo lämmitä millään..

Kun käyntiin saa ja kone lämpiää, niin tulee sitten jonkinlaista lämpöä sisällekin.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Urlaub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #744 : 24.09.2014, 08:11:44 »
Laatikkohan silti voi, mikä tietäisi automaatilla parin tonnin paukkua. Vaihteiden pitää vaihtua sievästi sekä rauhallisesti että täyskaasulla ajellessa. Huoltodokumenteista ja/tai laatikon öljytikusta voi tutkailla toivottavasti tehtyjä vaihteistoöljynvaihtoja.

Paljonko lie se vaihtoväli mitä suositellaan? Pitää syynätä huoltokirja jahka tuonne autolle asti pääsen, että onko niitä vaihettu. Laatikko kyllä pelaa nätisti.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #745 : 24.09.2014, 09:48:49 »
Paljonko lie se vaihtoväli mitä suositellaan? Pitää syynätä huoltokirja jahka tuonne autolle asti pääsen, että onko niitä vaihettu. Laatikko kyllä pelaa nätisti.
80 000 km.

Laatikkoöljyn väristä voi päätellä myös onko milloin vaihdettu. Huuhtelemalla tehdyn vaihdon jäljiltä öljy on uutena vaaleanpunaista. Tummuu käytössä tummanpunaiseksi (joka on vielä ok), mutta huono/palanut öljy on ruskean sävyistä ja en ostaisi autoa, josta löytyy askista ruskeaa öljyä.

Tämä kuva havainnollistaa tosi hyvin: http://www.mthealthyautorepair.com/transmission_fluid_withverbage.jpg
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 09:50:47 kirjoittanut Fact0ry »

Poissa Urlaub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #746 : 24.09.2014, 17:20:32 »
80 000 km.

Laatikkoöljyn väristä voi päätellä myös onko milloin vaihdettu. Huuhtelemalla tehdyn vaihdon jäljiltä öljy on uutena vaaleanpunaista. Tummuu käytössä tummanpunaiseksi (joka on vielä ok), mutta huono/palanut öljy on ruskean sävyistä ja en ostaisi autoa, josta löytyy askista ruskeaa öljyä.

Tämä kuva havainnollistaa tosi hyvin: http://www.mthealthyautorepair.com/transmission_fluid_withverbage.jpg

Kiitos! Tuosta kuvastahan nuo näkee hyvin, nyt pitäs enää uskaltaa tarkistaa minkä väriset ne on, näky olevan vähän turhan pitkä aika viimesestä vaihosta...  >:(

Poissa Hendunen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #747 : 12.10.2014, 17:44:12 »
Hei vain kaikille,

tarkoituksena olisi hankkia ensimmäinen ensimmäinen diesel volvo ja lähtökohtaisesti manuaalina. Olin jo valmiiksi katsellut alla olevia vaihtoehtoja.

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6766895

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6756170

Toisessa ilmeisesti tuo moottori on tätä vanhempaa vag-konsernin tekniikkaa?
Onko kummassakin siis samat kohteet mitkä olisi hyvä huomioida? Ymmärsin, että kytkin ja vauhtipyörä olisi
hyvä olla vaihdettuna jo noilla km-määrillä? Entä miten turbo? Luin myös D5 mallin suuttimista?

Näihin jos joku osaisi kertoa vastauksen, niin olisin kiitollinen.  :)
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 17:56:31 kirjoittanut Hendunen »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #748 : 12.10.2014, 20:48:19 »
Hei vain kaikille,

tarkoituksena olisi hankkia ensimmäinen ensimmäinen diesel volvo ja lähtökohtaisesti manuaalina. Olin jo valmiiksi katsellut alla olevia vaihtoehtoja.

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6766895

http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6756170

Toisessa ilmeisesti tuo moottori on tätä vanhempaa vag-konsernin tekniikkaa?
Onko kummassakin siis samat kohteet mitkä olisi hyvä huomioida? Ymmärsin, että kytkin ja vauhtipyörä olisi
hyvä olla vaihdettuna jo noilla km-määrillä? Entä miten turbo? Luin myös D5 mallin suuttimista?

Näihin jos joku osaisi kertoa vastauksen, niin olisin kiitollinen.  :)
Ihan riippuu käytöstä, että onko kytkin/vauhtipyörä vaihtokunnossa, mutta jos revitelty, vedetty vaunua ja muutenkin huonolla pidolla, niin kai tuo kytkimen saa hajalle pienemmillä kilometreilläkin.
Jos maantie painotteista ajoa, niin ei kai se kytkin paljoa kulu Volvossa edes 500tkm ajettuna ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #749 : 15.10.2014, 10:07:00 »
V70 keskustelua jatkaen, uskaltaako hankkia tätä uudempaa d5 (185hp) koneella olevaa mallia? Onko se kellään kestänyt, kun ongelmia tuntuu olleen monellakin?
MB

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron