Futurez  Kulkukoira

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #750 : 15.10.2014, 12:30:42 »
V70 keskustelua jatkaen, uskaltaako hankkia tätä uudempaa d5 (185hp) koneella olevaa mallia? Onko se kellään kestänyt, kun ongelmia tuntuu olleen monellakin?
Monellako on ollut ongelmia? Omalla on ajettu reilut 250tkm, joka vastaa varmaan yhden Kia Ceedin elämänkaarta, ja vielä ei ole tarvinnut mitään isompia remontteja tehdä! Pitää kysyä nii, että uskaltaako ostaa mitään esim. yli 300tkm ajettua autoa :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tulu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #751 : 16.10.2014, 09:32:54 »
Monellako on ollut ongelmia? Omalla on ajettu reilut 250tkm, joka vastaa varmaan yhden Kia Ceedin elämänkaarta, ja vielä ei ole tarvinnut mitään isompia remontteja tehdä! Pitää kysyä nii, että uskaltaako ostaa mitään esim. yli 300tkm ajettua autoa :pomo:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0 tuolla ainakin keskustelua nuista koneista.. Voihan niitä toki sattua muutama "parempi" joukkoon, mutta aika monella tuntuu häikkää tuolla venttiilikoneistossa olevan..
MB

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #752 : 16.10.2014, 10:57:47 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33610.0 tuolla ainakin keskustelua nuista koneista.. Voihan niitä toki sattua muutama "parempi" joukkoon, mutta aika monella tuntuu häikkää tuolla venttiilikoneistossa olevan..
Jos siellä lähes uusiakin on todettu "papattavan" niin onko sitten vika ::)
Mulla on viimeiset 80tkm kanssa "papattanut", ei ne nyt täysin äänettömiä koneita nuo D5 ole :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #753 : 16.10.2014, 11:33:14 »
V70 keskustelua jatkaen, uskaltaako hankkia tätä uudempaa d5 (185hp) koneella olevaa mallia? Onko se kellään kestänyt, kun ongelmia tuntuu olleen monellakin?
Itse ainakin tyytyväinen jo liki kolmen vuoden kokemuksella. Aion ajaa tällä pitkään, paitsi jos voitan miljoonia lotosta  :)
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #754 : 19.10.2014, 15:07:16 »
hyvä se on. 237tkm mittarissa ja ainakin tämä D5-06 torslandan tamma vetää nyt paremmin kuin koskaan ja ruokahalu on hyvä 8)

miten nuo D5 myllyt ja geartronic laatikot ovat päivittyneet tuon 06 mallin jälkeen? polttoaineenkulutus valmistajan mukaan pienentynyt, en vain tiedä mitä parannelleet. ois asiaa jos joku listais suurimmat/oleellisimmat muutokset. ei sillä että ois autoa nyt heti hakemassa vaikka mistä sitä koskaan tietää jos joku hulluus iskee. XC60 jostain syystä painaa mieltä.. Tyylikäs pirssi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa therealdeal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
mitä huomioon s60 t5 tai 2.4t ostaessa
« Vastaus #755 : 08.11.2014, 08:19:11 »
eli mitä kannattaa ottaa huomioon tai tarkastaa jos on hommaamassa s60 t5 tai 2.4t manuaalia jolla on ajettu 190tkm-210tkm vm 2001 tai uudempi?
« Viimeksi muokattu: 08.11.2014, 09:03:34 kirjoittanut therealdeal »

Poissa HGrunt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: mitä huomioon s60 t5 tai 2.4t ostaessa
« Vastaus #756 : 08.11.2014, 13:53:14 »
Terve, itse olen -04 T5 manuaalin omistanu nyt vuoden ja mittarissa on ~207tkm. Olen aktiivisesti myös viimisen vuoden seuraillu tämän osion aiheita ja tullut siihen lopputulokseen, että kaasuläppä kotelo on tunnettu murheenkryyni noissa (vm. 01-03?) ja manuaaleissa vauhtipyöriä/kytkimiä on vaihdeltu jo 200tkm kohdilla(itsellänikin vauhtipyörä vähän välillä raksuttelee). Etupään puslat ilmeisesti hieman keskivertoa heikompia, mutta jos askarteluintoa riittää niin melko yksinkertaisesti ja halvalla noi puslat vaihtelee. Normaalisti etuvedosta kun kyse niin vetarit on kuluvaa osaa, mutta kiusalliseksi asian tekee volvossa, alkuperäisen vetarin julma hinta (500-600?) ja tarvikkeena näitä ei uutena saa. Eli ostettaessa kyseistä autoa kuuntelisin koneen käyntiäänen tarkkaan ja muuttuuko se kytkintä painaessa sekä tarkistaisin mahdolliset vetareiden välykset.  ;)
-04 S60 T5 man.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #757 : 08.11.2014, 17:57:29 »
Tarkennetaan vielä, että vetarin sisänivel on yhtä puuta vetoakselin kanssa. Tarvikkeenakin noita saa ainakin ulkomaita, myös motonetin lista tuntee mutta saldo näyttä nollaa? Ulkoniveliä saa kaikista tarvikeliikkeistä, eikä ole sen kalliimpia kuin muihinkaan. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HGrunt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #758 : 08.11.2014, 22:34:39 »
Tarkennetaan vielä, että vetarin sisänivel on yhtä puuta vetoakselin kanssa. Tarvikkeenakin noita saa ainakin ulkomaita, myös motonetin lista tuntee mutta saldo näyttä nollaa? Ulkoniveliä saa kaikista tarvikeliikkeistä, eikä ole sen kalliimpia kuin muihinkaan. :)

Juu kyllä, unohtui tarkentaa :) Eli tarkista ettei väljää ole ainakaa sisäpäässä.
-04 S60 T5 man.

Poissa SiDaRi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #759 : 20.11.2014, 19:47:10 »
Tervehdys kaikille!

Ajattelin hommata seuraavaksi V70 '02 2.4L bensakoneen (140hp).
Tässä kyseinen auto mitä olen jo käynyt koeajamassa ja muutenkin jo potkimassa renkaita. http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6766905#yritys=aj-auto
Ajanut itse (200-300tkm) aikoinaan näitä vehkeitä taksissa, diisselinä tosin ja muistoihin jäi isot tilat ja mukavuus.
Vaihdelaatikon öljyt meinaan kysyä heti huomenissa, kun menen sinne taas potkimaan kyseisen auton renkaita   ;)
Näin ensimmäisen koeajon jälkeen auto tuntui kuin uudelta ei nitise eikä natise sisällä, alusta on volvomaisen "jämäkkä", vaihteisto ei nyi eikä pauku, moottori kuulosti ihan normaalilta kaikki nappulat tuntui toimivan ja se tärkein, eli cruisekin toimii :) Ainoa miinus mitä itselle tuli mieleen on tuo kosmeettinen puoli, kuskin penkki aika huonossa kunnossa. Tietenkin siihen voi jonkun penkin päällisen laittaa. Olisiko konkareilla mitään vinkkejä mitä kannattaa kyseisestä autosta kysyä? Onko hintapyyntö ihan ok? Itse olen antanut tarjouksen nykyinen bravo ´99vm vaihdossa ja kolme tonnia käteen, miltä kuulostaa?

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #760 : 20.11.2014, 20:10:08 »
Jossain lämpimässä parkkihallissa jos pääsee tutkimaan käynnistyykö ilmastoinnin kompressori. Yli viisi astetta pitää olla lämmintä ja silloin kompressori käynnistyy harvakseltaan. Näkee ihan silmällä konehuoneesta kun magneettikytkin lähtee mukaan.

Poissa SiDaRi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #761 : 20.11.2014, 21:40:04 »
Täytyy käydä tuossa prisman hallissa jos siellä lämpötila nousis yli tuon viiden asteen. Eli siellä hallissa sitten vääntää nappulat jäähdyttämään ja ite ulos kattelemaan että lähteekö siellä konehuoneessa mikään eri vekotin käyntiin kuin normaalit. Jos nyt oletetaan et siel prisman hallissa on vaikka 7 astetta niin kuinka nopeasti se kompura siitä sit herää? Että en tuntia siinä tyhmänä odottele ja ihmettele moottori käynnissä, soittaavat vielä poliisin tarkistamaan koko ukon  :idiot2:

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #762 : 20.11.2014, 21:44:04 »
Jossain lämpimässä parkkihallissa jos pääsee tutkimaan käynnistyykö ilmastoinnin kompressori. Yli viisi astetta pitää olla lämmintä ja silloin kompressori käynnistyy harvakseltaan. Näkee ihan silmällä konehuoneesta kun magneettikytkin lähtee mukaan.

Ja luultavasti myös kuulee noilla kilsoilla. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6025
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #763 : 21.11.2014, 10:22:36 »
Eikös huurteenpoistonapin pitäisi käynnistää se kompressori nopeasti? Minä katsoisin noista huohotusongelmiin/öljynkulutukseen liittyviä merkkejä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa SiDaRi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #764 : 21.11.2014, 14:15:00 »
Ilmastoinnista kuulu sellasta erikoista meteliä kun sen sai käyntiin, se metelöinti (ihan ku aukeais "röörit") kesti sen 5 sek ja sit loppu ja alkoi tulee kylmää ilmaan ihan reilusti. Epäilyttävin asia tuossa on nyt tuo vaihteisto, katoin öljyt ja niissä on vaihtoaika NYT, vaihteisto öljyn väri on tumman punainen, ei vielä ruskea/musta mutta tumman punainen. Toinen asia mikä jäi askarruttaa on että, kun polkasee kickdownin nii moottori vääntää hyvin yms. Mutta vaihteisto ei vaiha ennen punasta, vaan menee yli rajan ja sitku vähän hölläs kaasua niin sit vaihtoi mutta pienen nykäsyn kanssa. Tuo ongelma ainoastaan kickdownin kanssa muuten ei mitään ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2014, 14:19:14 kirjoittanut SiDaRi »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron