KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petsku73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #780 : 13.01.2015, 10:49:53 »
Jaahas. Näyttäisi siltä että tässä vahingossa saattaapi tulla Volvo hankittua itselle. Eilen kävin kiertelemässä autokauppoja, tarkoituksena löytää sopuhintainen käyttöauto tuon nykyisen tilalle.
Sattuman kaupalla tuli käytyä sitten koittamassa tuollaista S60 Volvoa, ja jopa vähän tykästyttyäkin siihen. :)

Auto oli 01 vuosimallia. 2.4 vaparibensakoneella 170hp, ja automaattilaatikolla varustettu laitos. Kilometrejä 280.
Tiedän että näillä kilsoilla ei mitään priimaa saa, mutta koitan nyt kovasti välttää pahimmat sudenkuopat.
Mulla on käynyt autojen kanssa jostain syystä semmoista tuuria, että vaikka ajan vähän, niin onnistun löytämään yksilön johon joutuu tekemään useammalla tonnilla remppaa.....

Olen jo koittanut vähän selvitellä, että onko näissä mitään isoja odotettavissa, ja saanut käsityksen, että ei pitäisi olla?
Kaasuläppäkotelosta olen löytänyt juttua. Ja automaattilootasta.

Koitin myös selailla tätä foorumia läpi, mutta liian hajanaisesti noita tiedonpalasia nyt osasin löytää. Varmasti kaikki tieto täältä löytyisi, jos olisi tuntitolkulla aikaa koluta täällä. :)

Auton koeajosta. Ulkoisesti siistin näköinen auto. Sisältä ihan ok kunnossa.
Moottori ei pitänyt mitään erikoisia ääniä. Alustasta en huomannut kolinoita.
Autolle annettiin huolella myös kenkää. Kierrokset tapissa, ja vaihdot sujui laatikolta todella jouhevasti. Myöskään valoihin hidastaessa ei mitään nytkytyksiä tuntunut. Moottorikin veti mukisematta.
Tarkoitus on nyt käydä kyllä auto vielä kerran vähän paremmin koeajamassa ja näpelöimässä, jos myyjän kanssa päästään vaan hintojen kanssa sopuun.

Mitä olisi hyvä katsoa tarkemmin, ja mihin keskittyä, jotta välttäisin nämä sudenkuopat, ja kalliit korjaukset?

Huoltokirjassa oli huollot merkattuna aina 240 vai 260 asti, ja nyt liike oli tehnyt siihen öljynvaihtohuollon. Hihnat oli mielestäni vaihdettu 120 ja 240 kohdilla.

Pakko myöntää, että ihastuin tuohon kyytiin. Autot on olleet mulla aika pitkälti tähän asti sporttipanotteisia, ja alustat ja metelit sen mukaisia. Automaattikin oli aiemmin kirosana, mutta nyt jotenkin tuli fiilis, että tämä on hyvä. :)



Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #781 : 14.01.2015, 15:15:16 »
Puolivakavissani olen suunnitellut XC90:n hankintaa Tukholman alueelta, mutta tarjonta näyttää yllättävän pieneltä.
Onko XC90 dieselinä jotenkin harvinainen vehje ruotsissa? Blocket.se antaa kaksi vaihtoehtoa ja bytbil.se muutaman enemmän noin -03 - -05 vuotisia etsittäessä.

Mistä niitä pitäisi kaivella?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #782 : 14.01.2015, 15:16:49 »
Puolivakavissani olen suunnitellut XC90:n hankintaa Tukholman alueelta, mutta tarjonta näyttää yllättävän pieneltä.
Onko XC90 dieselinä jotenkin harvinainen vehje ruotsissa? Blocket.se antaa kaksi vaihtoehtoa ja bytbil.se muutaman enemmän noin -03 - -05 vuotisia etsittäessä.

Mistä niitä pitäisi kaivella?

Katso Suomesta ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #783 : 14.01.2015, 15:40:31 »
Niinpä taidankin loppujen lopuksi katsoa, oli vain haaveissa saada enemmän varusteita ja vähemmän kilsoja samaan hintaan kuin täällä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #784 : 14.01.2015, 15:47:03 »
Niinpä taidankin loppujen lopuksi katsoa, oli vain haaveissa saada enemmän varusteita ja vähemmän kilsoja samaan hintaan kuin täällä.
Kyllä kai ne meilläkin on kohtuu kattavasti varusteltuja ;)
Kilsoja tosin voi olla vähemmän. Millaisella budjetilla olet liikenteessä?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #785 : 14.01.2015, 16:03:54 »
Aika suunnitteluasteella vielä, mutta alta 15000 on ollut mielessä.
Ruotsista 13000,- (kuluineen) saa 150tkm ajetun, täällä reippaasti yli 300tkm ajetun. Noinniinkun kilometreissä puolet uudempi auto.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #786 : 14.01.2015, 16:43:20 »
Aika suunnitteluasteella vielä, mutta alta 15000 on ollut mielessä.
Ruotsista 13000,- (kuluineen) saa 150tkm ajetun, täällä reippaasti yli 300tkm ajetun. Noinniinkun kilometreissä puolet uudempi auto.
Jos tuo pitää paikkansa hintoineen, niin ilman muuta Ruottista ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #787 : 14.01.2015, 18:18:47 »
Näin sen järkeilin. 9000 autoon, 3000 veroihin ja tonni laivalippuun, papereihin ja matkaeväisiin. Pitäisi onnistua.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #788 : 15.01.2015, 07:33:21 »
Puolivakavissani olen suunnitellut XC90:n hankintaa Tukholman alueelta, mutta tarjonta näyttää yllättävän pieneltä.
Onko XC90 dieselinä jotenkin harvinainen vehje ruotsissa? Blocket.se antaa kaksi vaihtoehtoa ja bytbil.se muutaman enemmän noin -03 - -05 vuotisia etsittäessä.

Mistä niitä pitäisi kaivella?
Alkaa olemaan tuon ikäinen aika vanha Ruotsin mittapuulla. Aika vähän oli koko ruotsissa tuon ikäisiä D5 malleja myynnissä. Taisi olla noissa alkupään malleissa myös 2.5T konekkin aika suosittu.

Jopa T6 malleja näytti olevan enemmän kuin D5 malleja  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #789 : 15.01.2015, 11:39:41 »
Onko kokemusta Viron tuonneista: auto24:n ilmoituksissa usein lukee mistä tuotu. Eli ne voinee jättää sivuun. Mutta ilmoitukset missä ei lue tuontimaata, onko ne aina Viroon ensirekisteröity, vai vaan "unohtunut" laittaa...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #790 : 15.01.2015, 12:04:46 »
Onko kokemusta Viron tuonneista: auto24:n ilmoituksissa usein lukee mistä tuotu. Eli ne voinee jättää sivuun. Mutta ilmoitukset missä ei lue tuontimaata, onko ne aina Viroon ensirekisteröity, vai vaan "unohtunut" laittaa...
Viron puolesta riskit kasvaa siihen, että esim Saksasta on tuotu kolariauto Viroon korjattavaksi/myytäväksi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #791 : 15.01.2015, 12:16:58 »
Jep, eli onko mitään muuta keinoa väistää tuo pommi, kuin jättää ostamatta?
Paikallinen "Trafi" esimerkiksi, saako näitä tietoja ulkomaalainen siviilihenkilö?

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #792 : 28.01.2015, 09:31:32 »
Näköjään saa: https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf
Eli jos tuo sanoo auton olevan viroon rekisteröity, niin ainakin yksi epäilys vähemmän.

Poissa J_Dempsey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #793 : 01.02.2015, 11:38:22 »
Noniin, noniin. On tullut aika hommata ykkösautoa tuon -99 V70 tuhnun (2.0 vapari) vierelle, ja kiikarissa on 7-paikkanen -05 XC90 D5 (163hv) automaatti. Kilsoja kotterossa on jo 215 000 mutta myyjän mukaan huollot on tehty ja auto on kunnossa. Lähinna askarruttaa että minkälaisiin juttuihin sitä kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota kun menen autoa katsomaan?

Erityisesti kiinnostaa nelivedon toimivuuteen liittyvät koukerot, kulmavaihteen ongelmathan on tunnetusti tarkastettava, mutta mitenkä tuo nelivedon toimivuus käytännössä koeajolla tarkistetaan? Omituiset äänet tietenkin kuunnellaan mutta onko mitään kikkoja tuohon takapään vetämisen varmistamiseen? Vetoluistonesto pois ja hanaa lumella vai jotain muuta?

Lisäksi kiinnostaa konepellin alta tarkastettavat asiat, onko jotain vaaran paikkoja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Automaattilootan öljyistä ei myyjä osannut sanoa mitään, oletan siis että niitä ei ole vaihdettu. Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihteistoon liittyen koeajolla?

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #794 : 02.02.2015, 20:19:16 »
Itseäni kiinnostaa edellisen kirjoittajan asioiden lisäksi laatikon kestävyys siinä mielessä, että: jossain artikkelissa katsastusmies sanoi laatikon alkavan luistaa usein 300tkm nurkilla. Onko noin ja olisiko turvallisempaa ostaa yli 300 ajettu laatikkorempattu vai "vasta" pari sataatuhatta ajettu? Tietysti yksilöitä, mutta voiko noiden askeista tehdä jonkun yleistyksen?

 

RallyBaron  Samppasport