Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1964
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Volvo V70, 2.4d Geartronic 120kw ostamassa
« Vastaus #810 : 22.02.2015, 16:44:36 »
Sen verta viellä tähän lisäystä että kuinka on tuo volvo V70 neliveto toteutettu 2005-2007?
onko jatkuva?
Ei.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #811 : 22.02.2015, 21:09:36 »
Jatkuva neliveto on vain niissä, joissa keskitasauspyörästöä ei ole... Jatkuva neliveto on markkinointinimityksenä usella merkillä, joiden nelikot perustuu samaan visco-kytkimeen, jonka sovellus muuten haldexkin on... (Mm. Subaru, Mitsibishi, Audi)

Eli ei ole, mutta on, jos vertaat viimeisen vuosikymmenen aikana näkemiisi automainoksiin. Jos nliveto on aina paallä / kytkeytyy automaattisesti tarpeen mukaan niin siitä käytetään nimitystä jatkuva neliveto ja sellainen on noissa kysymissäsi kärryissä.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #812 : 23.02.2015, 03:38:29 »
Hei

Uutta autoa etsiessä on herännyt kysymyksiä joihin kaipaisin vastauksia...
Haussa siis 2-koppainen D5 -05 -07 man / aut

- Miten koneet eroaa ( 163hv vs 185hv ), onko kuinka huolloissa eroavaisuuksia, miten polttaineen kulutus?

- 6-lovinen manuaali, kuinka eroaa välitykset vs 5-loviseen laatikkoon? Onko 6-lovisessa mitenpaljon matalemmat kierokset vaikka 100km/h, jotta onko taloudellisesti parempi? Sekä onko se lisävaruste, vai onko jonkun tietyn mallin tai vuosikerran varuste kun ei tunnu monissakaan silmään käyvän?

- Man vs Aut, tästähän ei ikinä saa päätöstä, ennen olisin sanonut jotta manuaali, mutta on tuo nykyinen autommaatti ollut niin mukava ja helppo ajaa että miellyttää kyllä pirusti. Mutta jos lasketaan laskimella, automaatti nielee 250€ /  80tkm, mites manuaaliin tarvii öljyjä vaihtaa? Ja jos jotain isoa hajoa, niin kumpi edullisempi korjata?

Sekä onko jotain, mitä tulisi osata vaatia / olla tehty 250-300tkm ajetussa autossa, noin niinkuin huoltojen osalta?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #813 : 23.02.2015, 07:49:17 »
Hei

Uutta autoa etsiessä on herännyt kysymyksiä joihin kaipaisin vastauksia...
Haussa siis 2-koppainen D5 -05 -07 man / aut

- Miten koneet eroaa ( 163hv vs 185hv ), onko kuinka huolloissa eroavaisuuksia, miten polttaineen kulutus?

- 6-lovinen manuaali, kuinka eroaa välitykset vs 5-loviseen laatikkoon? Onko 6-lovisessa mitenpaljon matalemmat kierokset vaikka 100km/h, jotta onko taloudellisesti parempi? Sekä onko se lisävaruste, vai onko jonkun tietyn mallin tai vuosikerran varuste kun ei tunnu monissakaan silmään käyvän?

- Man vs Aut, tästähän ei ikinä saa päätöstä, ennen olisin sanonut jotta manuaali, mutta on tuo nykyinen autommaatti ollut niin mukava ja helppo ajaa että miellyttää kyllä pirusti. Mutta jos lasketaan laskimella, automaatti nielee 250€ /  80tkm, mites manuaaliin tarvii öljyjä vaihtaa? Ja jos jotain isoa hajoa, niin kumpi edullisempi korjata?

Sekä onko jotain, mitä tulisi osata vaatia / olla tehty 250-300tkm ajetussa autossa, noin niinkuin huoltojen osalta?
Moottori on fyysisesti sama noissa.

D5 mallissa automaatti on aina 6 vaihteinen. 2.4D mallissa taisi vaatia rahaa että 5 vaihteinen vaihtui 6 vaihteiseksi. Aikoinaan S60 hinnastoja tuli pyöriteltyä joku tuommoinen systeemi siinä oli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #814 : 23.02.2015, 08:43:28 »
136kw:ssa on seitsemän reikäiset suuttimet, että ainakin jotain pientä eroa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #815 : 23.02.2015, 09:14:57 »
136kw:ssa on seitsemän reikäiset suuttimet, että ainakin jotain pientä eroa.
Itse lähinnä tarkoitin saman ikäisiä mutta eri tehoisia versioita. 2005 mallissa oli vielä käytössä vanhemmat dieselit, joissa on aina 5 vaihteinen laatikko eikä ole hiukkassuodatinta. Mutta jos oikein ymmärtänyt niin saman ikäisissä dieselmoottorit olisi samoja ja ero olisi softassa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #816 : 23.02.2015, 22:47:30 »
Hoi ! Olis nyt tarjolla tohon 940 Classiciin (rahallinen arvo n. 3200e) tuommonen V70 D5. Vuosmalli 02. Tuotu 05 Belgiasta. Vaalee nahkasisusta, cruise, manuaali jne. Aut. Ilmastointi ym ym. Perus herkkuja siis. Kuvasta poiketen projektoriumpiot ja tuo S60 etupuskuricombo vaihtuu orkkiksiin.. Orkkispuskuri oli ihan hyvässä hapessa poislukien apparin puolen sumari uupu.

Autossa edessä just huolletut säädettävät Konin tolpat. Takana ei säädettävät bilsteinit. Hmm.. Huoltokirjassa merkintä mittarinvaihdosta. Korilla ajettu vähän reilu 500tkm, mittarissa +600tkm. Kone myös vaihdettu apulaitehihnan rikkouduttua (se poikkas jakohihnan). Eli noiden speksien mukaan koneella on se 360tkm rullattu ja sekin merkattu h-kirjaan. Kaksoismassa vauhtis ja kytkin vaihdettu jokunen tovi sitten. Merkintöjä huoltokirjassa siitäkin.

Continentalin hihnalla ajettu 80tkm ja kuulemma noilla hihnoilla 180tkm pääsee..? Pitääkö paikkansa vai tuon legendan takiako niitä remmejä poikkee :'D

Auto oli tosi hyvä ajaa ja silleesti. Pakoputki vuoti jostain etupenkin seuduilta, mutta se on helposti korjattavissa.

Tosiaan huoltokirjassa oli ihan hyvin merkintöjä jne.. Sitten vikaa sen verran että kuskin oven paneelista mikään ei reagoi (lasit, lapsilukko jne), eikä keskuslukon kaukosäädöstä mene kuskin ovi lukkoon. Tää omistaja sano, että ne voi Volvolla ohjelmoida kaikki toimimaan. Samalla siellä Volvolla voi ohjelmoida mittaristoon oikeat kilsat..?


Auttakaa tyhmää. Yks 2 koppanen TDI koneella ollut aikasemmin. Toi oli kyl oikeesti hieno ja siisti jne. Voihan sinne huoltokirjaan kaikkea kirjotella jne. Renkaina orkkis alut talvikumeille ja kesäks 16" peltivanteet nypityillä nastoilla.

Lähinnä, jos kauppoihin asti pääsen, niin tarvitsen jonkun kivan kaverin leikkimään tuon ohjelmointilaitteen kanssa jne. Halvalla jonkunmoinen lastukin ois kiva saada.. Käyttöautoa tartteis päivittää, kun 940:nen kiskoo sitä +10l/100km ja sitä ajoa tulee se reilu 100km/pvä..

« Viimeksi muokattu: 23.02.2015, 22:50:16 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #817 : 23.02.2015, 23:03:14 »
Autossa edessä just huolletut säädettävät Konin tolpat. Takana ei säädettävät bilsteinit. Hmm.. Huoltokirjassa merkintä mittarinvaihdosta. Korilla ajettu vähän reilu 500tkm, mittarissa +600tkm. Kone myös vaihdettu apulaitehihnan rikkouduttua (se poikkas jakohihnan). Eli noiden speksien mukaan koneella on se 360tkm rullattu ja sekin merkattu h-kirjaan. Kaksoismassa vauhtis ja kytkin vaihdettu jokunen tovi sitten. Merkintöjä huoltokirjassa siitäkin.

Continentalin hihnalla ajettu 80tkm ja kuulemma noilla hihnoilla 180tkm pääsee..? Pitääkö paikkansa vai tuon legendan takiako niitä remmejä poikkee :'D

Auto oli tosi hyvä ajaa ja silleesti. Pakoputki vuoti jostain etupenkin seuduilta, mutta se on helposti korjattavissa.

Tosiaan huoltokirjassa oli ihan hyvin merkintöjä jne.. Sitten vikaa sen verran että kuskin oven paneelista mikään ei reagoi (lasit, lapsilukko jne), eikä keskuslukon kaukosäädöstä mene kuskin ovi lukkoon. Tää omistaja sano, että ne voi Volvolla ohjelmoida kaikki toimimaan. Samalla siellä Volvolla voi ohjelmoida mittaristoon oikeat kilsat..?
160tkm/4v on jakohihnan vaihtoväli tuossa. Moniurahihnat noista voi ilmeisesti katkeilla jos on esim. viallinen laturin vapaakytkin. Tuo moniurahihna menee sitten herkästi jakopäähän ja napsauttaa jakohihnan mennessään.

Kuskin paneeli on todennäköisesti rikki jos se ei reagoi mihinkään. Olikohan hinta jotain 300 euroa sillä(?). Eiköhän se kuskin ovikin ole jotenkin rikki, ei tuo ainakaan mistään ohjelmoinnin puutteesta ole kiinni ellei ole bitti poikittain. Mittaristoon voi ohjelmoida ne kilsat jotka autolla on oikeasti ajettu, eli onko ne nyt sitten tuo väitetty 500 tkm, vai mittarin yli 600 tkm. Tuota moottorin ajomäärää sinne ei saa.

Kuulostaa kyllä sellaiselta pommilta, että saattaisin harkita pariin kertaan ennen vaihtoa. Ainakin jos haluaa todennäköisiä huolettomia (tai edes siedettävän huolettomia) kilsoja viattomalla autolla.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #818 : 23.02.2015, 23:31:34 »
160tkm/4v on jakohihnan vaihtoväli tuossa. Moniurahihnat noista voi ilmeisesti katkeilla jos on esim. viallinen laturin vapaakytkin. Tuo moniurahihna menee sitten herkästi jakopäähän ja napsauttaa jakohihnan mennessään.

Kuskin paneeli on todennäköisesti rikki jos se ei reagoi mihinkään. Olikohan hinta jotain 300 euroa sillä(?). Eiköhän se kuskin ovikin ole jotenkin rikki, ei tuo ainakaan mistään ohjelmoinnin puutteesta ole kiinni ellei ole bitti poikittain. Mittaristoon voi ohjelmoida ne kilsat jotka autolla on oikeasti ajettu, eli onko ne nyt sitten tuo väitetty 500 tkm, vai mittarin yli 600 tkm. Tuota moottorin ajomäärää sinne ei saa.

Kuulostaa kyllä sellaiselta pommilta, että saattaisin harkita pariin kertaan ennen vaihtoa. Ainakin jos haluaa todennäköisiä huolettomia (tai edes siedettävän huolettomia) kilsoja viattomalla autolla.

Joo tuo vapaakytkin siellä oli sanonut morjes. Purkuautoistahan noita paneeleita saa..? Se onki eri asia onko se vika jossain pidemmällä kuin ovipaneelissa. Teknisestihän autossa ei ollut mitään vikaa, mutta onhan se hintaluokkakin 3 tonttua. Ei sillä uutta autoa saakkaan. Kovin vaan haluisin ton S60 puskurin mukaan, mutta ei suostu sitä antamaan mukaan.. Tosin voinhan mä tolla paneelin ovh hinnalla vähän pelotella. Jos se ei kerta mistään ohjelmoinnista oo kiinni. Jotain mä hämärästi muistan, että se sano sen joskus "välillä" toimineen.

Unohtu kait mainita, mutta toimiva kellowebasto tossa on. Kaukosäädöllä. Belgialainen malli, niin ei oo penkinlämppäreitä.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #819 : 23.02.2015, 23:48:23 »
Joo tuo vapaakytkin siellä oli sanonut morjes. Purkuautoistahan noita paneeleita saa..? Se onki eri asia onko se vika jossain pidemmällä kuin ovipaneelissa. Teknisestihän autossa ei ollut mitään vikaa, mutta onhan se hintaluokkakin 3 tonttua. Ei sillä uutta autoa saakkaan. Kovin vaan haluisin ton S60 puskurin mukaan, mutta ei suostu sitä antamaan mukaan.. Tosin voinhan mä tolla paneelin ovh hinnalla vähän pelotella. Jos se ei kerta mistään ohjelmoinnista oo kiinni. Jotain mä hämärästi muistan, että se sano sen joskus "välillä" toimineen.

Unohtu kait mainita, mutta toimiva kellowebasto tossa on. Kaukosäädöllä. Belgialainen malli, niin ei oo penkinlämppäreitä.
Purkuauton paneelikin vaatii tietääkseni ainakin ohjelmoinnin, että lähtee toimimaan (joku voisi vahvistaa tämän). Tässä tuo uusi katkaisija, hinta näemmä vajaa 400 euroa.. Toisaalta onhan tuossa kolmeen tonniin autoa kumminkin, eikä sillä tosiaan priimaa saakaan kuten sanoit. Tommoiset omistajan totuuden vääristelyt vaan aina herättävät ainakin itsessäni vähän epäilyksiä siitä että mitä muuta yllättävää löytyy.

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #820 : 25.02.2015, 21:10:17 »
pitäs käydä kattoos yhtä -05 d5 v70:ä. Automalli kyllä muuten hyvin tuttu mutta tuosta automaatista ei ole kokemuksia. Autolla ajettu 360 tkm ja öljyjä on vaihdettu laatikkoon ~100 tkm välein.

Onko mitään indikaattoria mikä kertois laatikkovioista, suunnilleen tietysti tiedän miten automaatin pitää vaihtaa mutta oisko näissä jotain spesiaalia huomioitavaa?
D5244T

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #821 : 26.02.2015, 12:04:53 »
Autolla ajettu 360 tkm ja öljyjä on vaihdettu laatikkoon ~100 tkm välein.

Onko mitään indikaattoria mikä kertois laatikkovioista, suunnilleen tietysti tiedän miten automaatin pitää vaihtaa mutta oisko näissä jotain spesiaalia huomioitavaa?

En osaa sanoa että onko jotain pomminvarmaa konstia, mutta tuo kuulostaa jo sinäänsä tosi lupaavalle kun laatikkoöljyjä on vaihdettu 100tkm välein. Ei noihin nimittäin törmää jokaisessa vaihtoautossa. Itellä homma kaatu autoo ostaessa automaatin kohdalla siihen kun ei ole oikeasti minkäänlaista huoltohistoriaa laatikosta.
Volvoton

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #822 : 26.02.2015, 15:17:23 »
Onko mitään indikaattoria mikä kertois laatikkovioista, suunnilleen tietysti tiedän miten automaatin pitää vaihtaa mutta oisko näissä jotain spesiaalia huomioitavaa?
Kuumalla koneella kaikki vaihdot on melko pehmeitä kaikilla kaasun asennoilla. 2-3 vaihto voi tuntua ehjälläkin askilla ihan kevyesti, mutta mitään selvää potkua tai nykäisyä ei saa olla. Lisäksi D:n ja R:n tulisi kytkeytyä suhteellisen pehmeästi, mutta erityisesti R-D ja D-R vaihdot voivat nytkähtää voimakkaammin (ilman varsinaista vikaa) jo ihan jos vaihteiston tukikumeissa on väljää.

Viallinen aski alkaa monesti tekemään teräviä vaihtoja kuumalla askilla, kun öljy on kuumaa ja siten ohutta, jolloin kuluneet komponentit vuotavat painetta liikaa ohitse.

Tuo säännöllinen öljynvaihto on varsin positiivinen merkki joka tapauksessa.

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #823 : 27.02.2015, 07:46:00 »
OK, kiitoksia vinkeistä.

Ihmettelin myös kun ko. auto on rekisteröity 8/2005, eli periaatteessa jo mallivuotta 2006 mutta on vielä Euro3 D5244T-koneella. Eikös se tuossa pitäisi jo vaihtua D5244T4 tai D5244T5:n? Takaluukun badgekin "2.4D" viittais enemmän tuohon 163 hp versioon EuroIV -moottorista mutta ei vissiin ole.

Rekisterinumerolla koitin tarkistella paristakin paikasta ja kyllä jokapaikasta D5244T:tä tarjotaan. Mikä on siis hyvä asia mutta ihmettelin vain. Näkee sen nyt ainakin silmämääräisesti sitten onko musta vai harmaa suoja moottorissa.
D5244T

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #824 : 27.02.2015, 16:10:29 »
Yritetään nyt vähän auttaa omaltakin osalta: Tiiä sitten onko tästä apua, mutta kuitenkin..  :-\

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine

http://www.volvoclub.org.uk/tech/NewCarFeatures2006-Technical.pdf

Tollasia löysin kun tutkin.

 

Futurez  Kulkukoira