Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: huttune244 - 07.09.2012, 13:16:11

Otsikko: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 07.09.2012, 13:16:11
En äkkiseltään löytänyt tietoa, elikkä mitä kaikkea tarvitsee lh moottorinohjauksen vaihtamiseksi k-jetin tilalle? mikä lh versio? mottina siis b19etic, 244 -83
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: Ari E - 07.09.2012, 13:33:08
En äkkiseltään löytänyt tietoa, elikkä mitä kaikkea tarvitsee lh moottorinohjauksen vaihtamiseksi k-jetin tilalle? mikä lh versio? mottina siis b19etic, 244 -83
LH2.4 taitaa olla paras
suosiolla 240 volvosta koko satsi sisältäen boksit vaikka vaparista, lastuttaa ne sitten.  Suuttimet vaan pitää vaihtaa isommiksi 200cc>337 tai isommat jos viinalle konvertoi suoraan  ;)
 Immun johto tuossa pitää jatkaa,ellei laita immua painepuolelle.

Bensalinjat pumppuineen ja suodattimineen löytyy valmiina, että väliin korkeintaan sopivat letkunpätkät oikeilla liittimillä.
lambda putkeen

ykk anturi + teline, pottapyörä ja siihen sopiva turbon kytkinsarja
Kiinteä jakaja tai orggiksen jumitus. tuolla orggiksella kyllä luulis olevan parempaa käyttöä toisessa vehkeessä ;)

on muuten projektipäiväkirjassa menossa vastaava
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22013.75
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 01:06:25
Tyhmiä kyselen mutta tarviiko imusarjan,kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin ?
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: Ari E - 27.09.2012, 01:08:44
Tyhmiä kyselen mutta tarviiko imusarjan,kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin ?
tarttee ja immu kanssa   helpoin hommata täydellinen paketti kerralla tai vaikka paaliauto mistä siirtää osat
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 27.09.2012, 01:12:48
Mites noi vaparin boksit, miten lastutus hoituu? joutuuko tinailemaan chippejä kiinni vai miten?
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: JuHaU - 27.09.2012, 10:09:05
Mites noi vaparin boksit, miten lastutus hoituu? joutuuko tinailemaan chippejä kiinni vai miten?

Boksi auki (klipsut vääntämällä - tähän piisaa vaikka avain) -> kansi pois -> vanha lastu nostamalla irti -> uusi lastu painamalla paikoileen...
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 00:47:05
Onko tässä kaikki tarvittava = Imusarja, suuttimet, suutintukki, tyhjäk.moottori, ruisku- ja sytkäboxi, imm, johtosarja, vp, ykk-anturi, kaasuläppä, kytkin. Mitä muuta? Mites toi kiinteä jakaja tai orkkiksen jumitus, saa selventää.

Onko väliä minkä loppuiset boxit laittaa ja mistä noita lastuja saa?

Edit; niin ja lambda tietysti. Nytten paikoillaan boschin lambda joka antaa signaalia plx seosmittarille, pystyykö liittämään samaan
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: tommi m - 28.09.2012, 11:55:17
helpompi olisi,kun rakentais uuden koneen itselleen. ja tiputtaa keulalle valmiin paketin. just mullekin tarjottiin 940 turbo farkku,ostaa semmosen ja lastuttaa tai mitä tekee. 240 orkkis turboi paljon vähemmän,joten jäitä hattuun.
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 28.09.2012, 12:06:41
En ihan ymmärtänyt että mitä hait takaa?
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: tommi m - 28.09.2012, 12:20:51
karkasin aiheesta. kantsii hommata lh.lla varustettu 240 varaosa auto ja ottaa siit rojut. ja purkaessa kattoo miten mikäkin on,niin helpoimmal pääsee.
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: huttune244 - 08.10.2012, 23:30:43
Minkäsloppuinen imm pitää hommata? boksit on 594 ja 176 loppuiset, jotka lastutan turbokäyttöön.
Otsikko: Vs: Kjetti vaihtoon
Kirjoitti: tommi m - 09.10.2012, 00:21:21
016  :)