KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1875 : 19.04.2015, 10:13:30 »
Minkähänlainen homma olis sovittaa sinne bemarin tai mersun perä tukivarsineen? Niillä se sisäkyljellä ajaminen näyttää sujuvan varsin helposti... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1876 : 19.04.2015, 12:04:59 »
Samanlailla onnistuu ihan volvon retkullakin.




Paskan näköistä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1877 : 19.04.2015, 22:04:36 »
Samanlailla onnistuu ihan volvon retkullakin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Paskan näköistä.

tätä retkuperää olen kuolaillutkin  ::)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1878 : 20.04.2015, 06:01:08 »
Samanlailla onnistuu ihan volvon retkullakin.

Niin tekee, tietyn pisteen ylittyessä sisäänjoustossa rengas alkaa kääntyä camberille ns. ihan *tusti.  BTDT.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1879 : 20.04.2015, 07:52:11 »
Liika on liikaa. Yhden asteen lisäys on nätti.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa kaljumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1880 : 20.04.2015, 12:40:27 »
Tarkoituksena olisi tänä keväänä uusia omaan 945 alustaa hiukan ja tuoda perinteisesti vähän matalemmalle autoa, noin 40-50mm. Rälläkkämadalluksiin en ole lähdössä, sillä mukavuus on pidettävä mielessä myös.

Perus -40mm lesjöforssit ja vakio iskareilla taitaa muuttua aika pintakovaksi ? Ja tuolla setillä auto ylös nostettuna taitaa jouset pyöriä paikoillaan ?

Kyselisinkin että onko kokemuksia kyseisestä setistä ? http://www.tuningstudio.fi/33740/ekauppa/pQM01_14935/
Onko tuo mistään kotoisin, tuleeko jäykkyyttä yhtään lisää ?

Oma alusta pitäisi pystyä kasaamaan ilman sorvaamisia/hitsaamisia, sillä en kyseisiä vermeitä omista.

Muita setuppeja voipi ehdotella myös.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1881 : 21.04.2015, 15:19:02 »
Tuohon rahaan Virosta/Saksasta tjsp ne Bilsteinin B6 Sprintit, jotka on lyhyemmät kuin vakioiskarit. Niiden kaveriksi uudet normaalijouset, taakse vaikka kuormajouset ja näistä pätkitään sitten sopivan mittaiset.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1882 : 21.04.2015, 18:29:21 »
Tuohon rahaan Virosta/Saksasta tjsp ne Bilsteinin B6 Sprintit, jotka on lyhyemmät kuin vakioiskarit.

Eikös B6 ole vakiomittainen "sport" vaimennin ja B8 vasta lyhennetyllä ulosjoustolla?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1883 : 22.04.2015, 09:10:11 »
Kuulin kaverilta villin huhun että trafilta on menny tieto konttoreille että bc raicing ei oo laillinen suomessa. Näin oli konttori mies sanonu kurikas ku oli katsastanu oman auton autonsa jossa on ollu jo monta vuotta kyseinen coili sarja
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1884 : 22.04.2015, 11:26:23 »
Perus tornari. Tollasista kannata välittää. Jos auto vaatii ikänsä puolesta tuv lapun alustan katsastukseen ja bc-racingin mukana sellainen tulee ni ei pitäis olla k-miehellä nokan koputtamista.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1885 : 22.04.2015, 19:47:27 »
Mikäs on se vuosimalli koska pitäs näyttää tuv paperit ku toi 940 on 95
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1886 : 22.04.2015, 20:05:31 »
Perus tornari. Tollasista kannata välittää. Jos auto vaatii ikänsä puolesta tuv lapun alustan katsastukseen ja bc-racingin mukana sellainen tulee ni ei pitäis olla k-miehellä nokan koputtamista.
BC:n alustaan ei oo TÜV-lappuja olemassakaan. Ainakaan siis semmosia mitkä Suomessa kelpaa inssille.

Mikäs on se vuosimalli koska pitäs näyttää tuv paperit ku toi 940 on 95

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581757/0e06180bbbdc0670216e8357609a3a41/15841-Autonalustankorkeuden_muuttaminen_jousimuutoksin.pdf

EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet
henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1887 : 22.04.2015, 20:36:21 »
Joo, eipä noi Volvon vakiojouset ole jäykkiä nähneetkään, ei edes ne täällä superkoviksi väitetyt kuormajouset. Omaan ysifarkkuun tuli pari kuukautta sitten uudet TRW:n iskarit ja eteen uudet, kierroksen pätkäistyt jouset ja taakse uudet, kierroksen pätkäistyt kuormajouset ja onhan tuo vieläkin ihan törkeä lulla ja jotain pitäisi keksiä. Eipä nuo kuormajousetkaan ole mistään kotoisin, kun on tottunut coilovereihin :(


Kaikki on suhteellista, se mikä on omasta mielestä pehmeä voi olla toisen mielestä kova.
Jousilla tehdään kuormankantavuus ja iskunvaimentimilla liikkeen rauhoittaminen, sekä kallistuksenvakaajia tarvitaan sitten kaarreajossa. Se mitä tarkoitat "lullalla" niin korjaantuu luultavasti käyttötarkoitukseen sopivilla iskunvaimentimilla ja tuuman paksuilla vakaajilla.. 

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1888 : 22.04.2015, 22:44:47 »
BC:n alustaan ei oo TÜV-lappuja olemassakaan. Ainakaan siis semmosia mitkä Suomessa kelpaa inssille.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581757/0e06180bbbdc0670216e8357609a3a41/15841-Autonalustankorkeuden_muuttaminen_jousimuutoksin.pdf

EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet
henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen käyttöön otetut henkilöautot)Alustasarjan soveltuvuus autoon voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella.


Sen saa rekisteriin juurkin tuolla tiedolla, että auto on alle -98 ja silloin ei tarvita noita TUV-lappuja.  Kunhan ei mainita alustasarjan merkkiä yms.  Nimimerkillä kysyttiin, onko tämä volvon oma alustasarja.  :D (tolpissa siis tehtaantarrat, joissa luki mihin autoon käyvät.)

Suomessa rakentelu on mitä on...  :idiot2:

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1889 : 27.04.2015, 13:56:48 »
Emmätiä kuuluuko tää enää tänne, mutta milläkeinoin porukka on taikonu lisää tilaa etupyörille? Ongelmana on siis että suoraan ajaessa ja renkaat täysin linkussa ei hankaa pyörät kaariin mutta kaikki muu siltä väliltä hankaa enemmän tai vähemmän.

Sisälokarille vaan kylmänviileesti rälläkkää? Kaariakaan ei oo vara enää hirveemmin mankeloida ja camber on niin paljon miinuksella kun vaan BC:n yläpäät antaa myötä.

Ainii joo, ja autohan on 760 vm88 ja on pilalle madallettu ja rengas/vannekombo on 195/45@16x8 et-17.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2015, 13:58:30 kirjoittanut Sawo »

 

Samppasport  Futurez