Ateho  Elekma

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2310 : 22.10.2016, 23:32:20 »
Ainakin sedan 940 takana farkun jousien kanssa ovat todella jämäkät iskarit nämä Gazit.
Säätövara on jotain 0-30 naksua ja jossain 3-4 kohdalla ihan tarpeeks jäykkä omaan makuun.
Joo, eli nuo vois ollakkin just sopivat tuohon multilinkkiin.

Kiitoksia tiedosta!
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2311 : 26.10.2016, 16:24:59 »
Nyt pitäisi saada tarkennusta 240 etuiskareihin sen verran, että käyvätkö sekä  alku- että loppupään vuosimallien iskarit 740:iin. Sitten haluaisin vielä sen asennettavan holkin mitat. Eli ulko ja sisähalkaisija ja korkeus. Meneekö mutteri kunnolla kierteille vai jääkö puolitiehen.

Voisko tuonne FAQ tehdä jonkinlaisen koosteen toimivista ratkaisuista, niin ei tarvitsisi kysellä. On meinaan tuo 155 sivua aika pitkä luettava löytää se olennainen tieto.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2312 : 26.10.2016, 19:42:10 »
Holkin korkeus 17mm, ulkohalkaisija n. 40mm. Sisähalkaisijan kanssa ei niin tarkkaa.

En tiiä 240:n iskareiden eroista, mutta motonetin peruskaasu sopii sinne tolppaan kyllä. Eli varmaan vastaus on jälkipään 240:n iskari?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2313 : 05.12.2016, 11:51:42 »
Jenkeissä kokeilleet laittaa 240 taakse chevrolet s10 1990 4x4 etuiskareita. Luulisi ainakin kantavuuden riittävän.
Ovat 6cm lyhyemmät kuin 740:ssä.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=225531

Kuka koittaa ensimmäisenä?  8)
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2314 : 13.12.2016, 06:48:44 »
Bilstein b6 sport ja edessä lyhennetyt orkkis jouset ja takana 245 kuormajouset on toimiva ratkaisu pystyy ajamaan 5päällä ilman raapimisia vaikka autolla on maavaraa kuormaamattomana 4cm paikkeilla.  :)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2315 : 13.12.2016, 12:30:29 »
Varmasti pohjaa iskarit ainakin  :D B6 kun ei ole lyhyempi iskari

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2316 : 13.12.2016, 13:35:30 »
 Nopeasti katottuna oliB6 sport on 10-15mm lyhyempi kuin orkkis etuiskarit.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2317 : 13.12.2016, 17:36:12 »
Nopeasti katottuna oliB6 sport on 10-15mm lyhyempi kuin orkkis etuiskarit.

B6 pitäisi olla normimittainen, B8 sprint on lyhkäsempi malli.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2318 : 13.12.2016, 18:05:38 »
onko kukaan madallellut mk1 mallin erillisjousitettua 960 perää? itsellä suunnitelmissa gazin iskarit ja 240 farkun kuormajouset, kysymys kuuluukin että mihin mittaan pätkästä nuo jouset kun tarkotus ois saada alaspäin eikä ylöspäin perää. Etupää jo hoidettu e46 bemarin coileilla niin takapää kaipais kovasti laskemista balanssiin
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2319 : 13.12.2016, 20:52:57 »
B6 pitäisi olla normimittainen, B8 sprint on lyhkäsempi malli.
 
 Olen kuullut kanssa juttua että pitäisi olla saman mittainen mutta niitä tuli rinnakkain verrattua niitä vaihdettaessa.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2320 : 27.12.2016, 13:42:43 »
Mitä jousijäykkyyksiä olette käyttänyt noiden bc racing sarjojen kanssa näissä 700/900 sarjan farkuissa.

Itse tilasin ton alustan myyjän suosittelemilla jäykkyyksillä, etupää vakio jäykkyydellä ja takapää pykälää jäykempi, olisko ollu 10kg.
Tuli niin vittumaisen pintakova ja pomputtava setti ettei mitään järkeä, perän kun laskee alas niin ehkä sentin painuu alaspäin ja pompusta kun ajaa niin todellä hyppyyttävä toi takapää kun iskarissa ei ulosjousto riitä.
Että kannattaako nyt tilata pykälätä löysemmät, 8kg, vai paria pykälää löysemmät, ilmeisesti 6kg.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2321 : 28.12.2016, 06:48:18 »
Mitä jousijäykkyyksiä olette käyttänyt noiden bc racing sarjojen kanssa näissä 700/900 sarjan farkuissa.

Itse tilasin ton alustan myyjän suosittelemilla jäykkyyksillä, etupää vakio jäykkyydellä ja takapää pykälää jäykempi, olisko ollu 10kg.
Tuli niin vittumaisen pintakova ja pomputtava setti ettei mitään järkeä, perän kun laskee alas niin ehkä sentin painuu alaspäin ja pompusta kun ajaa niin todellä hyppyyttävä toi takapää kun iskarissa ei ulosjousto riitä.
Että kannattaako nyt tilata pykälätä löysemmät, 8kg, vai paria pykälää löysemmät, ilmeisesti 6kg.

80% varmuudella sanoisin, että sulla on vakio pohjaanlyöntikumet paikallaan. Ja jos ne pohjaa niin pomputus on järkyttävää. Katsoppas auto alas laskettuna ottavatko akseliin kiinni. Ovat muistaakseni 9 sarjassa jarrukilven takana akselin yläpuolella korissa kiinni kumi tötsöt.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2322 : 28.12.2016, 13:02:22 »
Ahhh... tämä unohtuikin mainita, eli siis joo, vaikka takapuskurin päällä hyppii +200kg ja kontissa v8 valurauta lohko painona niin ei pääse edes osumaan näihin pohjaan lyöntikumeihin, eli ei vielä tämä ole ongelmana, ei tämä niin alas tule tippumaan. Jouset siis on vain liian jäykät.

Saakohan tuota erillisjousitettua takapäätä edes kunnolla toimimaan, vai täytyykö taakse ruveta katselemaan jotain oikeaa coilitolppaa jousen tilalle
« Viimeksi muokattu: 28.12.2016, 13:04:24 kirjoittanut Bansku »

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2323 : 28.12.2016, 17:26:23 »
Ahhh... tämä unohtuikin mainita, eli siis joo, vaikka takapuskurin päällä hyppii +200kg ja kontissa v8 valurauta lohko painona niin ei pääse edes osumaan näihin pohjaan lyöntikumeihin, eli ei vielä tämä ole ongelmana, ei tämä niin alas tule tippumaan. Jouset siis on vain liian jäykät.

Saakohan tuota erillisjousitettua takapäätä edes kunnolla toimimaan, vai täytyykö taakse ruveta katselemaan jotain oikeaa coilitolppaa jousen tilalle

Miten pelasi BC:n vakiojousilla? Liikaa esijännitystä?  Itselläni BC:n vakiojousilla, iskari säädetty lyhyelle ja jousi aika tiukalle. Ei pompota, tosin aika kova muuten, mutta heitteissä joustaa kyllä. Alustalla ajettu n.10tkm. Alkuun oli todella jäykkä, vaikka iskarit oli löysimmillään, nyt taitaa olla puolessa välissä säätöä. 

Meni omaan makuun liian löysäksi, jos sääti jousen/iskarin pituuden sellaiseksi, että pysyi juuri kupissaan. Nyt niin, että ainakin keventäessä nousee melkein heti pyörät ilmaan. Olisiko about ~2-3cm, mitä pyörät "laskeutuu," kun nostaa nosturilla.

-Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2324 : 29.12.2016, 11:02:47 »
Ei missään vaiheessa ole ollutkaan bc vakiojousta tuossa olla kun mamasanin myyjä miltei väkisin möi suoraan tuolla jäykemmällä koska farmari...
Esijännitystä löysätty jo oikeastaan liikaakin, juuri pysyy jousi kupissaan jne.
Tästä kun ei nyt mitään matalaa tule, ja voima pitäisi saada tiehen välitettyä niin ei tollanen jäykkä takapää toimi. Pitää olla mamasaniin yhteydessä tässä lähipäivinä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy