Ateho  Elekma

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1755 : 23.11.2014, 00:42:01 »
Eiköhän se yhtä vahvaa ole siellä alempanakin?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1756 : 23.11.2014, 21:52:44 »
Eiköhän se yhtä vahvaa ole siellä alempanakin?
Kyllä ne iskarinvarret ihan putkea on, vakioiskari ainakin menee seinältää johki puoleen milliin kun kavennusta jatkaa 4cm...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1757 : 23.11.2014, 22:32:51 »
Eipä ole tullut laikattua moista koskaan :)


Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1758 : 03.12.2014, 06:54:49 »
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=223296&cc=1288391

Ite laitoin tämmöset vakiojousien kaveriksi. Ennen näitä ei kärrynvedosta tahtonut tulla oikein mitään ja perä roikkui muutenkin turhan herkästi. Tuli mainio ja voi topsauttaa lisää ilmaa tarvittaessa.
Esitämpä tyhmän kysymyksen tähän settiin liittyen..

Tuleeko noi pareina vai kappaleittain kun tuo hinta on noin halpa?
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1759 : 03.12.2014, 07:37:12 »
Esitämpä tyhmän kysymyksen tähän settiin liittyen..

Tuleeko noi pareina vai kappaleittain kun tuo hinta on noin halpa?

Tuotteen kohdalla ainakin lukee että parettain, on kyllä halvat.
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1760 : 03.12.2014, 11:46:50 »
Esitämpä tyhmän kysymyksen tähän settiin liittyen..

Tuleeko noi pareina vai kappaleittain kun tuo hinta on noin halpa?

Pari sieltä tulee.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1761 : 03.12.2014, 17:15:26 »
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1762 : 05.12.2014, 19:24:05 »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1763 : 15.12.2014, 11:22:34 »
Tälläkin foorumilla taitaa rueta olemaan muutamalla jo tuo BC-Racingin alusta alla ja ajossa. Kokemuksia kaivaittaisiin, lähinnä että minkämoiset on takapään iskarit, saako jäykkyyssäädöllä kuinka jäykäksi? Ja iskarin mitat ulos- ja sisäänjoustossa kiinnostais.
Ja etupäästä sen verran, että vissiin sarjanmukana tulevat vieterit on liian pitkät ja löysät, ideoita minkä mittasta ja miten jäykkää sinne kannattaisi sitten oikein suoriltaan tilata? Tulossa kuitenkin B280E koneisen Volvon keulille joka ainakin varaosaliikkeiden mukaan vastaa massaltaan lähimpänä Deekua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1764 : 15.12.2014, 11:30:03 »
Onko 940 farkun takajousien vaihdossa mitään ihmeellistä?
Korista ylös, puristimilla vanhat pois ja uudet tilalle?

Kuormajousta pukkaa, että saa edes vähän korkeammalle. >:(

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1765 : 15.12.2014, 11:35:27 »
+ Yläpäästä mutteri auki. Puristimia ei välttämätte edes tarvi, ainakaan vanhojen pois ottamiseen.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1766 : 15.12.2014, 11:36:53 »
+ Yläpäästä mutteri auki. Puristimia ei välttämätte edes tarvi, ainakaan vanhojen pois ottamiseen.
Eli ovatko jousien yläpäät korissa kiinni? Pultti korin ulko vai sisäpuolella?

Ja iskareissa riittää vara laskea taka-akseli niin alas että ovat "irti"?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1767 : 15.12.2014, 11:52:31 »
Jep, yläpässä lautanen joka on korissa kiinni pinnapultti + mutteri yhdistelmällä. Avasin alhaalta jousen keskeltä 1/4" räikällä ja pitkällä jatkovarrella (sieltä tuli mutteri ja pultti samalla, mutta meni nätisti takaisin). Mutteri tais olla 15mm?, mutta muilla on ollut muitakin kokoja. Oli siinä sen verran varaa että varaa, että 200tkm ajettu sedanin iskari tuli puristamalla kevyesti käsin. Kuormajouset asensin puristimilla, mutta niitäkään ei tarvinnut ruuvata paljon.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1768 : 15.12.2014, 12:10:16 »
Tälläkin foorumilla taitaa rueta olemaan muutamalla jo tuo BC-Racingin alusta alla ja ajossa. Kokemuksia kaivaittaisiin, lähinnä että minkämoiset on takapään iskarit, saako jäykkyyssäädöllä kuinka jäykäksi? Ja iskarin mitat ulos- ja sisäänjoustossa kiinnostais.
Ja etupäästä sen verran, että vissiin sarjanmukana tulevat vieterit on liian pitkät ja löysät, ideoita minkä mittasta ja miten jäykkää sinne kannattaisi sitten oikein suoriltaan tilata? Tulossa kuitenkin B280E koneisen Volvon keulille joka ainakin varaosaliikkeiden mukaan vastaa massaltaan lähimpänä Deekua.
Minulla on ollut nyt muutaman viikon tuo BC-racingin sarja kiinni takana, alkuun säädin iskarin jäykkyyden puoleenväliin (15/30 naksua) oli aivan liian löysä. Tiukkasin 10 naksua ja nyt on sopivan jämäkkä ainakin mun makuun. Hankala vaan tuo säätö kun jää sinne runkopalkin sisään, mun sormet ei ainakaan mahdu sinne väliin vaan pitää aina irroittaa iskarin yläpää että saa säädettyä jäykkyyttä.
Aika tonttiin tuon perän saa, nyt on niin ylhäällä kun saa ja rengas (225/45-17) on just kaaren korkeudella, voisi olla hieman korkeammallakin näin talvella.
Iskarien mittoja en mitannut, mutta noissahan on säädettävä pituus.
Keulan sarja on vielä laittamatta kun mulle tulee 850 tolpat ja 960 navat, nyt on työn alla korotuspalat alapallon ja navan väliin että saa tukivarret ja raidetangot järkevään asentoon.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1769 : 15.12.2014, 17:27:13 »
Minulla on ollut nyt muutaman viikon tuo BC-racingin sarja kiinni takana, alkuun säädin iskarin jäykkyyden puoleenväliin (15/30 naksua) oli aivan liian löysä. Tiukkasin 10 naksua ja nyt on sopivan jämäkkä ainakin mun makuun. Hankala vaan tuo säätö kun jää sinne runkopalkin sisään, mun sormet ei ainakaan mahdu sinne väliin vaan pitää aina irroittaa iskarin yläpää että saa säädettyä jäykkyyttä.
Aika tonttiin tuon perän saa, nyt on niin ylhäällä kun saa ja rengas (225/45-17) on just kaaren korkeudella, voisi olla hieman korkeammallakin näin talvella.
Iskarien mittoja en mitannut, mutta noissahan on säädettävä pituus.
Keulan sarja on vielä laittamatta kun mulle tulee 850 tolpat ja 960 navat, nyt on työn alla korotuspalat alapallon ja navan väliin että saa tukivarret ja raidetangot järkevään asentoon.
Kiitokset tästä vastauksesta! Mulla tulis tosiaan käyttöön takapäässä vain ja ainoastaan nuo iskarit kun tuohon retkuperään on paha mennä tuommosia tynnyrijousia laittamaan ja varsinkin korkeussäädöllä :D
Jos jollakulla tuosta etupäästä tietoja, saa ilmottautua! Jostain vain muistelen lukeneeni että tuo keula jäisi liian korkeelle perään nähden. Kaverilla taas e34 koppasessa pönärissä on ö-pohjasta pari cm maahan ja säätövaraa BC:ssä lähemmäs kymmentäsenttiä ;D

 

Kulkukoira  Proturbo