Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: VolvoMees25 - 28.06.2019, 22:35:37
-
Onko millanen savotta tehdä johtosarja atecun v3 240:seen? Tarviiko muita antureita kun mappi jos on jo lh sarjasta olevat anturit? Hyvät ohjeet ja liitimet näissä tulee vissiin mukana? Tulossa mahdollisesti ruisku ja sytkä ohjaukseen tällä
-
Kaasuläpän asentoanturi 850 volvosta nyt ainaki. Muistaakseni sen asentoanturin kytkentäohje on väärin ja ecun liittimet tulee tosiaan mukana.
-
Kiitokset avusta :)
-
Imuilman lämpöanturin tarvii kans esim. 1.8t volkkarista.
-
Vaihtaisin myös veden lämpötilan anturin, koska Lh2.4 maadoittuu runkonsa läpi.
-
Näillä tiedoilla lähdetään tekee! Kiitos jälleen auttaneille :)
-
Entäs tuo johtosarja? Hakemaan metritavarana johtoa vai lh johtosarjasta tekemään?
-
Uus johtosarja metritavarasta, niin ei tarvi tuskailla myöhemmin ongelmien kanssa, mitkä johtuu happamasta johtosarjasta. Lh vedenlämpöanturi käy hyvin. Imuilman lämpöanturi kannattaa hakea fordilta. Transit custom 2.2tdci anturi toimii hyvin ja maksaa n.10€.
-
Käykö tähän vakio LH:n YKK-anturi?
-
Kyllä pitäisi käydä?
-
Käykö tähän vakio LH:n YKK-anturi?
Käy
-
Millä asetuksilla on porukka saanut toimimaan -516 tkmoottorin atecun kanssa?
-
Uus johtosarja metritavarasta, niin ei tarvi tuskailla myöhemmin ongelmien kanssa, mitkä johtuu happamasta johtosarjasta. Lh vedenlämpöanturi käy hyvin. Imuilman lämpöanturi kannattaa hakea fordilta. Transit custom 2.2tdci anturi toimii hyvin ja maksaa n.10€.
Mihin sijoitit imuilman lämpöanturin? LH:ssa ei paikkaa tälle?
-
Mihin sijoitit imuilman lämpöanturin? LH:ssa ei paikkaa tälle?
Itsellä m12x1.5 kierteellä oleva imuilman lämpöanturi, Ahtoputkeen tein reiän ja sorvissa kierreholkki alumiinista. Noin. 100 milliä ennen kaasuläppää on anturi kiinni.
(https://i.ibb.co/DMj4zLV/IMG-20190730-WA0007.jpg) (https://ibb.co/DMj4zLV)
-
Mihin sijoitit imuilman lämpöanturin? LH:ssa ei paikkaa tälle?
Kierre imusarjaan missä on niitä 1/8" pikkunippoja.
-
Imusarjaan asennettu ilmanlämpöanturi on alttiina ns. "heat soak"-ilmiölle, joka aiheuttaa kuumina kesäpäivinä ongelmia startatessa parkkipaikalta.
Anturi kannattaa yrittää saada mahdollisimman kauas konehuoneesta imuputkeen. Jotkut on asentaneet esim. välijäähdyttimen päätyyn.
-
Juu, Totta tuokin. Esim B20/B30 moottoreissa imusarjaan kohdistuu paljon lämpöä kun moottori ei käy.
Vinokoneessa tilanne ei ole niin paha.
-
Mihin sijoitit imuilman lämpöanturin? LH:ssa ei paikkaa tälle?
700 sarjan (motronic) turbon coolerin ja imusarjan välisessä ahtoputkessa on paikka ilmanlämpöanturille jos haluaa helpolla päästä.