Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Laajakaistalambdat -keskustelua

  • 261 Vastauksia
  • 123084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #225 : 23.04.2019, 07:55:27 »
Paikallinen vauhtiputka jätti joku tovi sitten plx:n pois valikoimasta ja siirtyi aemin tarjoajaksi, plx:ssä kuuletti olevan ongelmia/laatuheittoja. itsellä ja kaverillakin on plx ja molemmat eri generaatiota ja molemmissa satunnaisia bugeja. toki plx oli aika nätti asentaa kun sen boxin sai vietyä sinne missä on tilaa.
innovatesta on toistaseksi vain asennuksen verran kokemusta, vaati se takapuolen kaapelihelvetti aika paljon tilaa.
Aem vielä käytännössä testaamatta.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #226 : 23.04.2019, 11:41:28 »
Mulla oli ysissä ~40tkm ympärivuotisessa käytössä 98-oktaanisella vinokkaassa PLX DM6 gen4. Pari kertaa joutui resetoimaan sen. Suurimpana syynä lienee se että otin fiksuna miehenä sille +12V siististi sulakerasian takaa löytyneestä tyhjästä pistokkeesta. No sepä olikin sitten mittariston himmentimen takana  :D Mutta muuten pelasi täysin ilman ongelmia, lambda oli mulla downipipessä noin 120mm ahtimen jälkeen.

Sitten viime kesänä väliprojektiksi ostetussa ja nyt jo myydyssä wiinaturbossa oli tullessaan joku Innovaten MTX-L.
En tykännyt, oli todella hidas mielestäni PLX:ään verrattuna.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #227 : 24.04.2019, 21:37:25 »
Piuhaa näyttää riittävän tuossa AEM-mittarissakin. Mutta sille on kyllä tilaa kojelaudan takana ihan riittämiin.

Tuo aem visuaalisesti miellyttää enemmin silmää minun autossani, sopii paremmin sekaan kuin vaikka plx. Ja tuo ovh vajaata 300e, eikai tuo voi olla huono, vaikka plx tuntuu kaikkien suosima olevankin, ja itsekin sain toki tuota plx:ää kokeilla jo vuosi sitten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #228 : 24.06.2019, 12:59:33 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #229 : 27.06.2019, 00:00:59 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???

Itsellä sama homma, mutta anturi ollut putkessa kiinni ilman sen ohjainlaitetta kuukausia niin heittänyt ilmeisesti veivinsä.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #230 : 27.06.2019, 01:30:02 »
Ja sitten on poijjaat 14point7 jolla on ollut jo vuosikymmenen ajan tee-se-itse-laajakaistasarjoja ja nyttemmin valmiita laitteita:

https://www.14point7.com/products/spartan-3-adv

https://www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-free-2

Ps. allekirjoittaneella ollu jo muutaman vuoden tuon SLC-freen 4.9 B-versio ilman huolia ns. "heittolambdana" ja anturi on saanu mielestäni jo kipeää, mutta vertailtaessa muihin niin näyttää kuitenkin oikein.

Vauhtivaunu suosittelee 14point7 lambda-ohjaimia. Tulleista johtuen anturi kannattaa hankkia Euroopasta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #231 : 27.06.2019, 09:24:03 »
Itsellä sama homma, mutta anturi ollut putkessa kiinni ilman sen ohjainlaitetta kuukausia niin heittänyt ilmeisesti veivinsä.

Mulla tuo vielä alkukesästä toimi. Pitänee ottaa kaverilta anturi lainaan ja kokeilla.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #232 : 27.06.2019, 10:41:05 »
mulla harraste dynossa menee laajakaista lambdan antureita rikki. vuoden välein joutuu vaihtaa. kuulin myös että ammatikäytössä olevassa dynossa joutuu 3kk välein vaihtaa ja ennen kesti vuoden. tainut laatu heiketä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #233 : 27.06.2019, 10:56:43 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???


Tuo on normaalia jos on käyttämättömänä vähän aikaa, se ei osaa vielä laskea sitä reaktioaikaa ja anturin kuntoa ennenkuin on saanut tarpeeksi dataa siihen. PLX:n ohje on että jonkin verran kunnon täyskaasuvetoja niin pitäis alkaa viivojen tilalle tulla numeroita.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #234 : 12.07.2019, 10:13:04 »
Tuohon ei vaan tullut edes 300km reissun aikana mitään tauluun. Anturin vaihdolla lähti pelaamaan normaalisti ja voitiin todeta orkkis kapeakaistan olevan kabut :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #235 : 19.09.2019, 17:54:19 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #236 : 19.09.2019, 22:54:09 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o

Mulla tekee ihan samaa. Vissiin aika yleistä. Kun sain seokset säädettyä kohdilleen, niin ei enään niin usein heitä erroria. Kun oli sytkäkatkoja ja kävi sen takia seos rikkaalla, tuo tilttasi myös itsensä.

Vaihtuu kyllä muunmerkkiseen jossain välissä.

Jaa, niin, sulla ei toimi enään ajossa ollenkaan? Kalibroitko anturi pakoputkessa, vai irti. Itsellä joskus helpotti kun otin sen ihan ulkoilmaan kalibroitaessa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 22:56:17 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #237 : 20.09.2019, 00:41:20 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o

samaa koodia error8 anto mulla innovate lc2. mulla hyllyssä on ainaki 3 ellei jopa 4 rikkinäistä anturia. harraste dyno käytössä vuoden välein joutuu vaihtaa uuuden eli tulee väehmän km ku sulla.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2019, 00:43:19 kirjoittanut jake74 »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #238 : 20.09.2019, 07:33:28 »
Mulla tekee ihan samaa. Vissiin aika yleistä. Kun sain seokset säädettyä kohdilleen, niin ei enään niin usein heitä erroria. Kun oli sytkäkatkoja ja kävi sen takia seos rikkaalla, tuo tilttasi myös itsensä.

Vaihtuu kyllä muunmerkkiseen jossain välissä.

Jaa, niin, sulla ei toimi enään ajossa ollenkaan? Kalibroitko anturi pakoputkessa, vai irti. Itsellä joskus helpotti kun otin sen ihan ulkoilmaan kalibroitaessa.

Joo se lopetti tyystin mittailut. Auto on kyllä säädetty, eikä havaittavia pätkimisiä korvakuulolta. Kylmänä ekassa startissa on kyllä pakduhkot seokset, mutta siitä eteenpäin kulkee ihan stoikassa. Sen ensimmäisen kalibroinnin ennen asennusta tein ulkoilmassa niinkuin kuuluukin, nyt vähän oikasin kun satoi vettä ja lämmintä 7 astetta ;D. Pitää koittaa uutta kalibrointia.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #239 : 20.09.2019, 13:29:24 »
Kyllä se anturi on todennäköisesti rikki. Tuntuvat hajoavan helpohkosti Innovatessa. Itsellä hajonnut 2kpl. Anturin asennuspaikalla on ainakin suuri merkitys. Sen lisäksi, että anturia ei saa asentaa putken alaosaan, Innovate ohjeistaa asentamaan sen 60 cm päähän turbosta, joka ei kyllä toteudu juuri kellään. Lambdan kierteen on hyvä olla 1" pituinen, jolloin anturi ei ole suoraan keskellä pakokaasuvirtaa. Se suojaa anturia ainakin jonkin verran kondenssivedeltä ja palamattomalta polttoaineelta sekä liialta lämmöltä.
Virrat mittarille voisi myös olla parempi ottaa bensapumpun releeltä tai ainakin muuten pitää mielessä, ettei pidä virtoja päällä pitkään, jolloin anturi lämpeää ja sen jälkeen laita kylmää konetta käymään. Palamaton polttoaine ja kondenssivesi voivat osuessaan kuumaan anturiin vaurioittaa sitä.

 

KL-varaosat  Race.fi