Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: InlineFour - 09.06.2012, 21:32:51

Otsikko: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 09.06.2012, 21:32:51
Ostin itselleni tälläisen auton 12.10.2011, isän kanssa puoliksi.
Talven mittaan lunastin auton itselle isän mielenkiinnon hiivuttua.

Tekniikka: B20A+M40
Mittarilukema ostettaessa: 204'900, nykyisellään lähempänä 208'000

Auto vaati ostohetkellä remonttia että saisi leiman, auto oli myynnissä leiman pompattua,
ja omistajilla ei ollut sekä aikaa että kiinnostusta remontoida enään autoa.
Auto vaati uudet takajarruroippeet, ja leima tuli.

Autossa on täysi huoltohistoria huoltokirjalla, ja ajettu vain kesäisin.
Sama trendi jatkuu tässäkin omistussuhteessa.

Tallella on alkuperäinen rekisterikirja, alkuperäiset siirtokilvet ( auto tuoto verovapaana
Ruotsista -75' ) sekä alkuperäiset työkalut yms. rekvisiitta.
Auto ostettiin siis alkuperäiseltä omistajasuvulta, oli jo 3:nnen polven nimissä
tämä auto, jonka mielenkiinnottomuuteen perustuukin auton myynti.

Auton yleiskunto tosi siisti, sisusta on virheetön kunhan vaihdan keskikonsolin joka jo löytyy,
sekä hansikaslokeron kannen. 8-raita mankkakin löytyy.
Kori ulkopuolelta ikäisekseen tosi hyvä ottaen huomioon että ainoastaan munapussi
on koskaan autosta hitsattu, mutta alkaa tämäkin vaatia silti jo kunnostusta
pikkuhiljaa. Ja kaikenlaista pientä on uusittu ja jouduttu korjaamaan, luonnollisestikkin.

Tekniikkaa on kanssa tosiaan toista rakenteilla, katsotaan sitä sitten kun valmistuu,
mutta ihan perus tappikone tuplilla ja peltisarjalla tulossa.

Tosiaan, poistin projektipäiväkirjan, koska mielenkiinto siihen alkaa hiipua, mitäpä
sitä jaarittelemaan ylimääräisiä. Tulen päivittelmään kun jotain isompaa autoon tapahtuu,
esim. moottori valmistuu yms. Autoa ei siis millään tavalla ole unohdettu,
aikaa menee tämän kanssa nykyään enemmän kuin koskaan on mennytkään,
vaikka käytettävissä oleva vapaa-aika onkin supistunut töiden johdosta vain viikonloppuihin
jolloin on kyllä tarpeeksi kertynyt kaikkia muitakin tehtäviä hommia..  ::)
Saa kommentoida ja kysyä, asiattomuudet voi jättää kuitenkin väliin, aina ei jaksa naurattaa.

Korjattu vihdoinkin epäkohta auton vuosimallin ja ostovuoden välillä vuosimallin hyväksi.

Auto 12.10 oston jälkeen

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/Volvo144-74005.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/Volvo144-74008.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/Volvo144-74016.jpg)


Auto keväästä jostain pääsiäisen jälkeen vahattuna

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/Vahattu009.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/Vahattu007.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 144 73'
Kirjoitti: janne81 - 09.06.2012, 21:38:42
Hieno peli.
Harmi että poistit projektipäiväkirjan, tuli kyllä seurattua sitä  :-\ kuitenkin ymmärrän täysin kun tätä foorumin meininkiä on tullut nyt jonkun aikaa seurattua.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: Rusakko - 10.06.2012, 22:25:24
Komee valkoisen ysin perä näkyy tossa toisessa kuvassa.  :P
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 20.06.2012, 20:19:24
144 jäi virallisesti päivitystauolle kun laturi antautu tänään aamulla.

Lähes 4000tkm oonkin ehtiny pääsiäisen jälkeen sillä päästellä tänä kesänä  :)
Seuraavan kerran kun auto on liikenteessä, se liikkuu uudella koneella.
Katotaan samalla etujarruja, vähän alustaa, ja uudet vanteet löytää tiensä alle.

Hyvää Juhannusta etukäteen jo kaikille, ja näkemisiin  :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 144 74' tilanne 22.07.2012
Kirjoitti: InlineFour - 22.07.2012, 13:59:48
Vois päivittää taas vaihteeks.

Kaikenlaista on ehtiny tapahtua.
Ensinnäki, auto tuli tänään taas ajoon. Alko lataus toimia tekemättä mitään sille,
varmistin vielä navoista. Jotain häikkää ollu. Ajoon siks
et emäntä tarttee kaheks päiväks autoa.

Moottorin kanssa ollaan souvattu ja huovattu. Tullu pikku vastoinkäymisiä vastaan,
ekaks tietty petty mutta nyt on sillä kannalla jo että tottahan tollasta tulee vastaan
kun rakentaa custom-osista ja sellaisista mitä tähän ei o edes tarkoitettu.
Etenee omalla painollaan, enään en kyllä stressaa saako
tälle ajokaudelle keulalle vai ei. Melkeinpä ei, niin ehtii kunnolla
varmistamaan että kaikki on kunnossa, ja sittenkin voi ekoilla kerroilla porsia jotain, siihen on
henkisesti jo varauduttu  ;D
Moottorin osia ollaan maalattu myös, kaksivärinen tulee.
Ei kuvia yleiseen jakoon ennenkuin kasassa kokonaisena.

Uudet vanteetkin tosiaan tähän ostin, joku saattanut nähdä kuviakin niistä.
GB:n tykkivanteet, suorat ja keskikupit+mutterit tallella, ulkomuoto oli vain karu.

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/tykkivanteet3.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/tykkivanteet.jpg)

Eli noista kuvista lähettiin.

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22131140.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22131155.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22131218.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22131433.jpg)

Ja tähän me tänään päädyttiin. Valitettavasti viimeisessä vannekuvassa
näkyy ainut fiba mitä kävi, vähän liikaa maalia tai lakkaa vissiin siinä kohtaa, ja vähän halkeillu pinta..
Oli ekat ja vikat vanteet mitkä putsaan ilman puhaltamista.
Pinta jäi vähän karheaksi ihan tiedostetusti, arvatkaa kiinnostaako sen jälkeen
kun on saannut maalit+pohjamaalit pois, vielä hieroa jollain 400-paperilla kaikkia
hiomajälkiä ja karheuksia pois. Hirvee homma oli.. Siistit ne noinkin kuitenkin on.

Vink, ne on muuten heti myynnissä, kts. myytävät renkaat ja vanteet.
Syy on se etten koskaan o tykänny tykkivanteista, mut piti ostaa ja kokeilla kunnostaa
kuitenki  ;D
Isosta-Britanniasta tilattu ihan tulenuudet vanteet tähän autoon  ::)
Siitä lisää kun ne tulee  ;)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-21125043.jpg)

Tälläisetkin hankin. Että olin ( myyjä oli) onnekas kun sain vikat paikallisesta
varaosapuljusta jostain hyllyjen pölyistä ( siis myyjä pääs vihdoinki eroon niistä).

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22123617.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22123719.jpg)

Nyt kelpaa

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-07-22132951.jpg)

Ja vielä käyttis ja harrasteauto pihassa.
140 on paljon isompi kun äkkiseltää kuvittelis, kuten tuostaki kuvasta huomaa.

Katellaan taas joskus lisää  :hello:

E: Huomenna saa hakia akselin ja lohkon, sit vaan uus kierros
tasapainotusta ja ei muutaku paremmalla onnella uutta yritystä  :)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74' Progress 90%
Kirjoitti: InlineFour - 29.07.2012, 12:30:04
Ruotsista viimeset hassut pikku osat tilattu. Katotaan josko
heillä on myös blocketin sivuilta tänne linkattua lukkoperän korjaussarjaa, jos on niin
otetaan sellainen myös ja testataan onko siitä mihinkään.

Tsemppasin kuitenki ( eka oli tarkotus saada ees 2 sylinterin renkaat
nyt viilattua vkl, laiskottavaa hommaa tuo... ) mut nyt ois kaikki renkaat viilattu.
Oli muuten hiukka tiukkaa tavaraa Total Sealin keskimmäisten välyksettömän
2-uran renkaan sisempi rengas, hyvä että viila puri siihen ollenkaan viilas miten vaan.
Vielä yks tarkastuskierros kaikki läpi, että on suorat päät varmasti kaikissa.
Eli samaan konkurssiin kun tilasin JE:n mittatilaustakomännät tähän,
otin työkaverin suosituksesta vielä Total Sealin välyksettömät männänrenkaat.
Ylimässä urassa on 1 rengas, toisessa urassa on 2 rengasta, jotka
menevät päällekkäin ja ohivuodon pitäisi olla muutaman prosentin luokkaa ( todettu
käytännössä paikkansapitäväksi väitteeksi)

Saas nähä mimmoset renkaat on- mainostetaan että ohivuoto on vain muutamien
prosenttien luokkaa tuon välyksettömän 2-uran takia, mutta saa nähä
onko se yhtäkuin että männät leipoo sylintereihin kiinni  ;D :'(

1 rengas ohjeen mukaan valiten kohdasta street/strip katkosvälys, on
0.35mm, 2 uran renkaat on 0.40mm ja 3 uran renkaat 0.45mm

Akselin sain korjattuna haettua perjantaina, ja uudet runkolaakerit.

Havaittiin myös että KG-trimning oli myynyt minulle B200-sarjan venttiilivarren kumit,
jonka vahvistivatkin mailissa. Ihan toimivia ovat usein kuulemma olleet,
mutta esim minulla 2 rengasta oli revennyt säilytyksessä, jousi oli tullut
renkaan läpi venttiilinvartta vasten.
Eke:ltä saatiin originaalit B20-kumit ilman jousia.

Nyt ollaankin tosi lähellä, uus tasapainotus vaan ja sitten tiukkaa niputusta,
ja nyt ois jo vähän fiilistä saaha tää vehjas ens kuun loppuun mennessä
tulille ja säätöihin ( en säädä itse kaasareita, vien suoraan sellaiselle kuka sen osaa)  :nälkä:

Britit on ilmeisen haluttomia myymään mulle vanteita  :-\
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 05.08.2012, 18:01:23
Istuinsuojat tehdään tähän näin. Muuten olis saatu valmiikskin
mutta vinonauha loppu kesken, editoidaan lisää kuvia tähän samaan postaukseen
kun saa lisää tehtyä, kannattaa välillä katsella.

Värimaailmahan tässä on hirveä sisustassa, punaisenoranssia vinyyliä, ja punaista
kangasta penkeissä ihmeellisin raidoin ryyditettynä.
Jotainhan oli siis tehtävä ihan ulkonäöllisistä syistä- säilyttää sama lookki,
koska se on niin ruma että se on jo siisti  ;D

Lopputulemana se että ulkonäkö on juuri se mitä lähdettiin hakemaan.
Värimaailma on juuri "se" tuonne sisään, ja yksinkertaisuus loistaa istuinsuojista  :)
Kaikki kiitokset näistä kuuluu emännälle  :hello:( kuulemma tekee lisääkin
jos joku halajaa)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-08-05172704.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-08-05172658.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-08-05172648.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-08-05172639.jpg)

E:

Takapenkille tulee sitten myös, kuvassa vertailuksi kuskin penkki orig. vs. apparin penkki
istuinsuojalla, ei vaan vielä kiinnitetty kun vinonauhaa tosiaan ei oo.
Värit ei vaan yhdessäkään kuvassa näy oikein, paitsi aavistus siinä kuvassa nr.2

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-08-05192015.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 23.09.2012, 19:08:55
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-09-23171746_zpscf0052fc.jpg)

Ostin madallussarjan takapäähän Volvoon.

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2012-09-23143936_zpsc483871e.jpg)

Kaikkea sitä saa 150 eurolla. 1x B18 täydellinen, mäntävaurio.
3x M40, 1x Tappikoneen kytkinkoppa, 1x tupla-su imu/pakosarja, PV:n lämmitinlaitteisto,
vauhtipyörä ja asetelma+levy, bosalin uusi takapönttö 140:seen, joka tässä sattuu olevan
korjattu paikkalapulla ja pakoputkikitillä.

Emäntä pyöritteli päätään ja melkein tais kirotaki ku taas ostettiin lisää "romua" ( aarteita  8) )  ;D
PV läks talvisäilöön. Tämänkin vuoro koittaa kun saan seiskan ajoon, jäi
parista unohtuneesta anturista vaille vkl.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74' 2013
Kirjoitti: InlineFour - 31.01.2013, 17:30:01
Noh noh pojat.

Kuukausi tuli oltua lomautuksen jälkeen tekemättä yhtikäs mittee, sitte napsahti pääsä ku o nii tylsää.
Sitäpaitsi keväällä alkaa taas työt ja sit ei o taas aikaa mihinkään.
4 autoakaan ei o helpottanu asiaa yhtään. 4 on liikaa 1 miehelle voin kertoa, jos yrittää kaikkia pitää liikenteessä  :buck2:
Anyways.. Tää on ainut auto jonka pitämisestä oon varma.
Alkaa pikkuhiljaa selkii nuo autokuviotkin tässä.

Uudet männänrenkaat on tulossa. Sitten on alakerta niputuskunnossa.
Keinuvipuakseliston shimmit tsiigaillaan tässä kohtapuoliin kohilleen.

Siinä se melkein oiskin. Ja pitää kaasarit kunnostaa tähän.
Ja ostaa muutama osa vielä. Jakaja on yhä mysteeri, 123 ignition vai kärjellinen.. Kärjellistä puoltaa ennemmin
fiilispuoli ja 123:sta helppous. Kevääseen on yhä aikaa.

Tänään sain aikaseks vihdoinkin viilata pakosarjan laipan, kun se oli liian iso ettei imusarja mahtunu kaveriks.
Hitsisaumoja siis tuli jotenkin mysteerisesti siitä laipasta ohitte.

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-01-31171401_zps7c5ea9bc.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-01-31171354_zpsfd8b2764.jpg)

Kuten kuvista huomaa, koki kone pienen downgraden. Meikäläinen on täysin myyty su-kaasuttimille, maailman
yksinkertaisin keksintö, ja mualimalla jopa noilla kaasuttimilla on otettu tehoja irti melkosesti.
Kaasuttimiin perehtyminen ( noihin) on sillä tasolla että löytyy sekä kirjallisuutta, iso läjä kaasuttimia,
erikoistyökalut läppäakselien uudelleenholkitukseen, sekä netistä kaivettu paaaaljon tietoa.
Kaasutinvalinta huomioon ottaen nokkakeppi menee vähän lievemmäksi.

Mutta sen uskallan nyt luvata että 144cid nähdään keväällä vihdoinkin 144 keulilla  ;)

Että ei muutakun hyvää talven jatkoa kaikille, ja kiitos mielenkiinnosta jos sitä löytyy.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: kauppine - 31.01.2013, 17:51:16
Samaistuin tohon useamman auton ongelmaan.  ;D

Ja mielenkiintonen tätä on ollu seurailla.  :)


Mut yks juttu, jonka muuttaisin: Talmut puskurin alle. Tietty tollee tekee vähän oman näkösen ja taitaa olla reiät sit puskurissa jos vaihtaa alapuolelle...  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 31.01.2013, 18:32:09
Samaistuin tohon useamman auton ongelmaan.  ;D

Ja mielenkiintonen tätä on ollu seurailla.  :)


Mut yks juttu, jonka muuttaisin: Talmut puskurin alle. Tietty tollee tekee vähän oman näkösen ja taitaa olla reiät sit puskurissa jos vaihtaa alapuolelle...  ::)

Itseasiassa ei ois reikiä, noi talmut o kiinni originaaleissa? lisävalon telineissä.
Ei o ainakaan mitkään ite taiteillut ne telineet vaan ihan tehdastekoisen näköiset.

Eikä reikä muutenkaan ois ongelma, mulla on uus etupuskurikin. Kun tuo o vähä vääntyny kun se
kerran ajettiin johkin kiinni, en enää muista mihin. Ensimmäinen omistaja.

Mutten o sitäkään kehdannu lopun kautta sitten vaihtaa ainakaan vielä, sama kun nuo talmut,
tuo näköisensä. Mutta aika näyttää, voipi olla että niitä joskus kokeilee allekkin, jos hankkisi
vanhanajan lisäpitkät tuohon kun tellingitkin on.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: ässäarpa - 31.01.2013, 23:15:35
Voisinkin ottaa tämän avosylin vastaan.  S*

Vähä saatan olla kateellinen.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 04.02.2013, 14:21:14
Ilon päivä.

3-4 kuukauden yrittämisen jälkeen vihdoinkin sain yhteyttä Burlen Fuel Systemsiin, SU-kaasuttajien brändin
nykyiseen omistajaan, ja korjausosien valmistajaan. Sieltä saa kaikkea. Muunmoassa värinälevyjä kaasuttajan
ja imusarjan väliin, sekä vivustoista aina yksittäiseen ruuviin.

Voi pojat, kohta mä pääsen kunnostaan näitä:

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-02-04135901_zps1a44ba53.jpg)

My treasure..
Emäntäki(n) on joskus saattanu pikkasen sanoa jotaki..
Oliko se sairaudesta vai mistä  :o

Näitä varmaankin myös tulee myyntiin, sekä alan kunnostamaan kyseisiä kaasuttajia mikäli ensimmäiset
onnistuu niinkuin pitää. Työkalut löytyy läppäakselin puslien vaihtoon, eli ei tarvitse kalvaa ylikokoon,
vaan vaihdetaan aivan uudet puslat vanhojen tilalle uusien läppäakselien kera.
Tästä myös lisää myöhemmin..


Maalit sain tilattua mobitivelta. Mulla oli maalit jo olemassa mutta vaihdoin, ja nyt tulee
POR15 engine enamelilla maalattua, näkeepähän onko maineensa arvoista maalia.

Ja pistin kyselyä pk-seudulle hinnasta peltivanteiden hiekkapuhallukselle ja maalaukselle.

Yhden männänkin tilasin tänään, lisää myöhemmin  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: janne81 - 04.02.2013, 18:28:22
Kaunista.
Freetechnicsin ukolla voi olla vielä pari tuommosta imupakosarjoineen, tai ainakin syksyllä oli kun omaani kyselin.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 04.02.2013, 18:45:32
Kaunista.
Freetechnicsin ukolla voi olla vielä pari tuommosta imupakosarjoineen, tai ainakin syksyllä oli kun omaani kyselin.

Jaa pitääki kysästä. Mulle myös saa tarjota su hs6:sia. Ehjiä on turha tarjota koska yhtään ei o tullu
vastaan enkä usko sellasia olevankaan missä ei ois vähintään väljä läppäakseli  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 14.02.2013, 16:26:45
.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 24.02.2013, 16:17:45
"Ilmotusluontonen" asia.

Uudet männänrenkaat tuli, nyt ei vääntyny.
Moottori maalattu.
Nokka tuli.
Keinuvipupukisto hoidettu kuntoon.
Kaasuttimet rakennettu tähän.

Ainut asia mitä tää on enää vaille on kasaus ja jakaja ( yhä). Varmaa tilattava tuo 123-hätävaroiks.

Ja uudet kannenpultit. Mun ostamat arp:it o liia lyhyet, ostin ne yli vuos sitte viikko takaperi
ekaa kertaa tuli kasattua ja huomattua että nehä o liika lyhyet. Pitäs vissii olla matalampi lohko tai kansi.

Jeba. Hain kaks 8-pulttista uhrilohkoaki viikko takaperin.
Näitä oottaa pesu, betoni ja poraus.

Seuraavan ikuisuusprojektin, evo2 kasaus aloteltu siis pikkuhiljaa. Tälle tavote on kesä 2014.
Luvassa lisää tilavuutta, uusi kansi, "kopioituja" innovaatioita muilta. Kaasareista ja vaparista ei luovuta.

Kuvaa mosasta saa vasta kasattuna, en jaksa kuvata jokaista yksittäistä maalattua osaa.
Tähän käytettiin avovaimo-työvoimaa  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 01.03.2013, 11:13:18
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-03-01093121_zps42780de2.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-03-01093129_zps2d11ea25.jpg)

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-03-01093142_zps6318c131.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74' - mopo karkas käsistä
Kirjoitti: InlineFour - 17.03.2013, 17:29:04
Nyt läks mopo käsistä  :idiot2:
Ikään kuin varkain tuli vuokrattua tästä kesään 2014 asti autotalli, jossa PV:kin on.
Tilahan ei ole mikään maailman isoin, mutta se on - lämmin, siellä on sähkö, siellä on tarpeeksi tilaa
purkaa auto, halleilta työpaikalta on tuonne matkaa 15min, se on oma eikä kimppatalli missä voi
hävitä tavaraa jos huonosti sattuu.

Moottoriin sain startinkin, välitetyn. Kuin sattumalta mulla on varastossa bränikkä solenoidi siihen, juuri sen mallinen,
vaikka nykyinenkin toimivaksi todettu oli.

Mutta siinähän se sit läks käsistä, eihän hienoa, juuri maalattua moottoria voi tuonne konetilaan iskeä.
Tän kesän projekti onkin purkaa auto palasiksi, ja käydä hitsauttamassa se vielä ennenkuin se on läpimätä laitos.
Eli tavoite on kesä 2014 vappuajot, hitsattuna+maalattuna+ tekniikka iskussa  :)

Nyt PV544 kaupoille  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 06.04.2013, 16:39:21
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/2013-04-06161922_zps0c852c31.jpg)

Emäntä muualla- check, olohuone + männänrenkaiden viimeistely- check  ;)  ;D

Uuu on kyllä paras erikoistyökalu mitä oon koskaan ostanu, eke:ltä sain vinkin ite ees tienny tollasen olemassaolosta.. ::)
Viimeks viilailin puolisen päivää renkaita, nyt meni reilu tunti kaikkiin 20:neen modausta vaativaan
renkaaseen ja päiden viimeistelyyn ( kuvassa pöydällä vasemmassa reunassa näkyvä männänrengastahko).

Tänään piti hakea tääki tallista, mutta kaikki oli joko töissä, matkoilla tai päissään vaikka varten vasten tuli pyydettyä
pariltaki kyytiä  :buck2: No 2 viikon päästä sit vaikka taksilla hakemaan.
Myös ens tahi sitä seuraavan vkl jos saan hankittua itelleni pakettiauton käyttikseks kuskaan kerralla kaikki romut talliin,
ni ei tarvi montaa kertaa suhaa seiskan kaa sitä väliä et saa tavarat sinne.

Pitäisköhän moottori kasata jo valmiiks? Eihän ne osat sen kummemmaks mee onko ne irrallaan vai kasassa,
ja sais pienennettyä tarvittavan tilan määrää  ???

Ainut mikä mua ressaa et mulla on ollu kohta 3kk kateissa nokan teräspyörä, punnitsin sen kerran huvikseen,
ja sen jälkeen ei o löytyny vaikka yrittäny siivotakki että se löytyis. Emäntä tietty heittäny roskikseen tai jotain  :buck2:
Toivottavasti löytyy ku alkaa siirtään näitä tavaroita sinne talliin.

Mulla on yks sarja myös vähän radikaalimmin modattuja SU-kaasuttimia, otan niistä kuvia kun saan
vivuston kokonaan valmiiks, nyt on vaan sellanen proto-vivusto olemassa niille modatuille kaasuttimille.
Tai sitten vois yrittää keksiä myös kompaktimpaa vivustoa niille, tuo on aika häkkyrä mutta ajaa asiansa.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: Rusakko - 06.04.2013, 19:06:45
Perskules ku meittin sohvapöytään turha yrittää ruuvipenkkiä yms. laittaa kiinni ku on lasia :-[
On joutunu sen takia ostamaan sopivat männänrenkaat :buck2: :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 06.04.2013, 21:25:12
Perskules ku meittin sohvapöytään turha yrittää ruuvipenkkiä yms. laittaa kiinni ku on lasia :-[
On joutunu sen takia ostamaan sopivat männänrenkaat :buck2: :2funny:

No jenkit on sen verta typeriä että vaikka tilaat just tietyillä mitoilla männänrenkaat ni ne on raakarenkaita tana  >:(
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 15.05.2015, 12:27:30
Jahas. Vuosiahan tässä vierähti ja auto seiso tallissa, vähän niin kuin unohtuneena. Välistä oli myynnissäkin totaalisen mielenkiinnon puutteen takia, mutta näin jälkikäteen on hyvä todeta, onneksi sitä ei ostettu. Saattais harmittaa tänä päivänä.
Moottoripyöräkortin ajaminen oikeestaan ratkasi asian, ettei enään autot napannu, ja tietty sekin että työt vie kaiken ajan kesäsin. Niillä vauhdeilla myytiin käytännössä kokoomista vaille ollu moottorikin pois, joka sekin on näin jälkikäteen ajatellen hyvä asia. Säästy pilaamiselta tämä ( näin ne mielipiteet muuttuu vuosien kuluessa). Moottori muuten löytyy viimeisten soittojen mukaan keskisestä suomesta kasattuna, eli ei se hukkaan mennyt.

Kevät kun tuli, päätin että nyt on aika ottaa tämä taas liikenteeseen eikä seisottaa enään tallissa tyhjän panttina.
Ryyppyä, ja tokalla startilla käyntiin, samalla akulla millä jätetty seisomaan kengät navoissa kiinni.
Oli vapaata töistä koska tänään helatorstai ( eilen oltiin töissä) niin kävin lavetilla hakemaan tuon halleille, siinä kun on jarrut vähän heikossa hapessa..
Ruotsista tulee uus pääsylinteri ja samalla kaikki letkut. Duunissa ajelin sen rasvamontulle, ja totesin meisselin kanssa että tuota ei tarvitse edes hitsata. Museoida en aio, enkä liiemmin enää muutellakkaan. Elättelen toivetta että vielä jonain päivänä saa museoitua
käyttökuntoiset autot, eikä ainoastaan uusiksi hierotut.

Mutta se elää! Tarkoitus ois saada se ens kuussa kolmen vuoden tauon jälkeen katsastettua taas tieliikennekelpoiseksi.

(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/Volvo%20144%20-73/20150515_083503_zpsojvuqvqn.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: TVS - 15.05.2015, 21:06:28
Hyvä, autot tykkää kun niillä ajetaan! Ja isommin kun alkaa virittämään niin tuppaa nuo ajetut kilometrit vähenemään ihmeesti, tullu testattua tämä useampaan kertaan kun ei ekasta uskonu :idiot2:.

PS: riittääköhän tuossa kärryssä kantavuus? :o
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 13.06.2015, 17:11:45
Onhan siinä kokonaispaino 36000kg, että kai siihen vielä vaikka toisen samanmoisen ottaa kyytiin?

Tänään vihdoin ehdinkin auton pariin, eli kaikki jarruletkut ja pääsylkkä uusiks. Duunipaikan rasvamontulle menin, oli eri mukavaa vrt. maassa tekeminen. Onneks sekin on kohta historiaa, kun saa oman paikan 5 viikon sisällä, vihdoinkin. Uus pääsylkkä on merkkiä Metelli, ja sen maksaessa 100e + postit kattelin etten edes jaksa alkaa yrittää ehostamaan alkuperästä umpiruostunutta sylkkää.
Muuten meni kaikki kivasti, mutta sen ylemmän etujarruletkun telineeseen lukitseva mutteri tippui toivomuskaivoon mille teille se jäikin. Eikä sopivaa tietty löytyny, vissiin joku putkikierre? Jos joltakulta löytyis tuollanen nurkista, vois vaikka laittaa yvtä.
Tai sit pitää lähteä sellasta metsästämään.

Kyllä tällä jo kohta ajetaan konttorille hakemahan leima pitkästä pitkästä aikaa.
Otsikko: Vs: Volvo 144 74'
Kirjoitti: InlineFour - 25.07.2015, 15:02:39
Ollu vähän muuttohässäkkää niin tää on vähän jäännyt..
No, Pieksämäen Big Wheelsistä, jossa tuli Triumphilla käytyä, löytyi nippelimyymälästä 2kpl sopivaa mutteria tuohon. Molemmat vein.
Enää ei tarttis kun päästä joku päivä töistä ajoissa niin että halleilla ois rasvamonttu tyhjä, niin vois asentaa osan paikalleen ja ilmata jarrut, ja kattoa mitä herra isoherra, katsastusinssi tykkää autosta?