KL-varaosat  Race.fi

Volvo 144 74'

  • 25 Vastauksia
  • 12054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #15 : 14.02.2013, 16:26:45 »
.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 23:37:58 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #16 : 24.02.2013, 16:17:45 »
"Ilmotusluontonen" asia.

Uudet männänrenkaat tuli, nyt ei vääntyny.
Moottori maalattu.
Nokka tuli.
Keinuvipupukisto hoidettu kuntoon.
Kaasuttimet rakennettu tähän.

Ainut asia mitä tää on enää vaille on kasaus ja jakaja ( yhä). Varmaa tilattava tuo 123-hätävaroiks.

Ja uudet kannenpultit. Mun ostamat arp:it o liia lyhyet, ostin ne yli vuos sitte viikko takaperi
ekaa kertaa tuli kasattua ja huomattua että nehä o liika lyhyet. Pitäs vissii olla matalampi lohko tai kansi.

Jeba. Hain kaks 8-pulttista uhrilohkoaki viikko takaperin.
Näitä oottaa pesu, betoni ja poraus.

Seuraavan ikuisuusprojektin, evo2 kasaus aloteltu siis pikkuhiljaa. Tälle tavote on kesä 2014.
Luvassa lisää tilavuutta, uusi kansi, "kopioituja" innovaatioita muilta. Kaasareista ja vaparista ei luovuta.

Kuvaa mosasta saa vasta kasattuna, en jaksa kuvata jokaista yksittäistä maalattua osaa.
Tähän käytettiin avovaimo-työvoimaa  ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #17 : 01.03.2013, 11:13:18 »




Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74' - mopo karkas käsistä
« Vastaus #18 : 17.03.2013, 17:29:04 »
Nyt läks mopo käsistä  :idiot2:
Ikään kuin varkain tuli vuokrattua tästä kesään 2014 asti autotalli, jossa PV:kin on.
Tilahan ei ole mikään maailman isoin, mutta se on - lämmin, siellä on sähkö, siellä on tarpeeksi tilaa
purkaa auto, halleilta työpaikalta on tuonne matkaa 15min, se on oma eikä kimppatalli missä voi
hävitä tavaraa jos huonosti sattuu.

Moottoriin sain startinkin, välitetyn. Kuin sattumalta mulla on varastossa bränikkä solenoidi siihen, juuri sen mallinen,
vaikka nykyinenkin toimivaksi todettu oli.

Mutta siinähän se sit läks käsistä, eihän hienoa, juuri maalattua moottoria voi tuonne konetilaan iskeä.
Tän kesän projekti onkin purkaa auto palasiksi, ja käydä hitsauttamassa se vielä ennenkuin se on läpimätä laitos.
Eli tavoite on kesä 2014 vappuajot, hitsattuna+maalattuna+ tekniikka iskussa  :)

Nyt PV544 kaupoille  ;)
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 18:47:53 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #19 : 06.04.2013, 16:39:21 »


Emäntä muualla- check, olohuone + männänrenkaiden viimeistely- check  ;)  ;D

Uuu on kyllä paras erikoistyökalu mitä oon koskaan ostanu, eke:ltä sain vinkin ite ees tienny tollasen olemassaolosta.. ::)
Viimeks viilailin puolisen päivää renkaita, nyt meni reilu tunti kaikkiin 20:neen modausta vaativaan
renkaaseen ja päiden viimeistelyyn ( kuvassa pöydällä vasemmassa reunassa näkyvä männänrengastahko).

Tänään piti hakea tääki tallista, mutta kaikki oli joko töissä, matkoilla tai päissään vaikka varten vasten tuli pyydettyä
pariltaki kyytiä  :buck2: No 2 viikon päästä sit vaikka taksilla hakemaan.
Myös ens tahi sitä seuraavan vkl jos saan hankittua itelleni pakettiauton käyttikseks kuskaan kerralla kaikki romut talliin,
ni ei tarvi montaa kertaa suhaa seiskan kaa sitä väliä et saa tavarat sinne.

Pitäisköhän moottori kasata jo valmiiks? Eihän ne osat sen kummemmaks mee onko ne irrallaan vai kasassa,
ja sais pienennettyä tarvittavan tilan määrää  ???

Ainut mikä mua ressaa et mulla on ollu kohta 3kk kateissa nokan teräspyörä, punnitsin sen kerran huvikseen,
ja sen jälkeen ei o löytyny vaikka yrittäny siivotakki että se löytyis. Emäntä tietty heittäny roskikseen tai jotain  :buck2:
Toivottavasti löytyy ku alkaa siirtään näitä tavaroita sinne talliin.

Mulla on yks sarja myös vähän radikaalimmin modattuja SU-kaasuttimia, otan niistä kuvia kun saan
vivuston kokonaan valmiiks, nyt on vaan sellanen proto-vivusto olemassa niille modatuille kaasuttimille.
Tai sitten vois yrittää keksiä myös kompaktimpaa vivustoa niille, tuo on aika häkkyrä mutta ajaa asiansa.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013, 16:42:24 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #20 : 06.04.2013, 19:06:45 »
Perskules ku meittin sohvapöytään turha yrittää ruuvipenkkiä yms. laittaa kiinni ku on lasia :-[
On joutunu sen takia ostamaan sopivat männänrenkaat :buck2: :2funny:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #21 : 06.04.2013, 21:25:12 »
Perskules ku meittin sohvapöytään turha yrittää ruuvipenkkiä yms. laittaa kiinni ku on lasia :-[
On joutunu sen takia ostamaan sopivat männänrenkaat :buck2: :2funny:

No jenkit on sen verta typeriä että vaikka tilaat just tietyillä mitoilla männänrenkaat ni ne on raakarenkaita tana  >:(
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #22 : 15.05.2015, 12:27:30 »
Jahas. Vuosiahan tässä vierähti ja auto seiso tallissa, vähän niin kuin unohtuneena. Välistä oli myynnissäkin totaalisen mielenkiinnon puutteen takia, mutta näin jälkikäteen on hyvä todeta, onneksi sitä ei ostettu. Saattais harmittaa tänä päivänä.
Moottoripyöräkortin ajaminen oikeestaan ratkasi asian, ettei enään autot napannu, ja tietty sekin että työt vie kaiken ajan kesäsin. Niillä vauhdeilla myytiin käytännössä kokoomista vaille ollu moottorikin pois, joka sekin on näin jälkikäteen ajatellen hyvä asia. Säästy pilaamiselta tämä ( näin ne mielipiteet muuttuu vuosien kuluessa). Moottori muuten löytyy viimeisten soittojen mukaan keskisestä suomesta kasattuna, eli ei se hukkaan mennyt.

Kevät kun tuli, päätin että nyt on aika ottaa tämä taas liikenteeseen eikä seisottaa enään tallissa tyhjän panttina.
Ryyppyä, ja tokalla startilla käyntiin, samalla akulla millä jätetty seisomaan kengät navoissa kiinni.
Oli vapaata töistä koska tänään helatorstai ( eilen oltiin töissä) niin kävin lavetilla hakemaan tuon halleille, siinä kun on jarrut vähän heikossa hapessa..
Ruotsista tulee uus pääsylinteri ja samalla kaikki letkut. Duunissa ajelin sen rasvamontulle, ja totesin meisselin kanssa että tuota ei tarvitse edes hitsata. Museoida en aio, enkä liiemmin enää muutellakkaan. Elättelen toivetta että vielä jonain päivänä saa museoitua
käyttökuntoiset autot, eikä ainoastaan uusiksi hierotut.

Mutta se elää! Tarkoitus ois saada se ens kuussa kolmen vuoden tauon jälkeen katsastettua taas tieliikennekelpoiseksi.

« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 12:29:17 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #23 : 15.05.2015, 21:06:28 »
Hyvä, autot tykkää kun niillä ajetaan! Ja isommin kun alkaa virittämään niin tuppaa nuo ajetut kilometrit vähenemään ihmeesti, tullu testattua tämä useampaan kertaan kun ei ekasta uskonu :idiot2:.

PS: riittääköhän tuossa kärryssä kantavuus? :o
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #24 : 13.06.2015, 17:11:45 »
Onhan siinä kokonaispaino 36000kg, että kai siihen vielä vaikka toisen samanmoisen ottaa kyytiin?

Tänään vihdoin ehdinkin auton pariin, eli kaikki jarruletkut ja pääsylkkä uusiks. Duunipaikan rasvamontulle menin, oli eri mukavaa vrt. maassa tekeminen. Onneks sekin on kohta historiaa, kun saa oman paikan 5 viikon sisällä, vihdoinkin. Uus pääsylkkä on merkkiä Metelli, ja sen maksaessa 100e + postit kattelin etten edes jaksa alkaa yrittää ehostamaan alkuperästä umpiruostunutta sylkkää.
Muuten meni kaikki kivasti, mutta sen ylemmän etujarruletkun telineeseen lukitseva mutteri tippui toivomuskaivoon mille teille se jäikin. Eikä sopivaa tietty löytyny, vissiin joku putkikierre? Jos joltakulta löytyis tuollanen nurkista, vois vaikka laittaa yvtä.
Tai sit pitää lähteä sellasta metsästämään.

Kyllä tällä jo kohta ajetaan konttorille hakemahan leima pitkästä pitkästä aikaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 144 74'
« Vastaus #25 : 25.07.2015, 15:02:39 »
Ollu vähän muuttohässäkkää niin tää on vähän jäännyt..
No, Pieksämäen Big Wheelsistä, jossa tuli Triumphilla käytyä, löytyi nippelimyymälästä 2kpl sopivaa mutteria tuohon. Molemmat vein.
Enää ei tarttis kun päästä joku päivä töistä ajoissa niin että halleilla ois rasvamonttu tyhjä, niin vois asentaa osan paikalleen ja ilmata jarrut, ja kattoa mitä herra isoherra, katsastusinssi tykkää autosta?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 15:04:22 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez