Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698351 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Bcracing sarja tuli, mut pitäis ehtiä viälä alle laittaa. Katsastuksesta itsellä ei ole huolta. Ilmottelen lisää sarjasta ku saan alle asennettua
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Ei menny mulla 350z leimasta tolla alustalla. Saa kyllä leimattua jos jos...  ;D
Ihan hyvä satsi toi kyllä, pientä napsumista saattaa olla mutta kuuluu tuotteeseen kuulemma

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Ei menny mulla 350z leimasta tolla alustalla. Saa kyllä leimattua jos jos...  ;D
Ihan hyvä satsi toi kyllä, pientä napsumista saattaa olla mutta kuuluu tuotteeseen kuulemma
mikä aiheuttaa napsumista?
onko mitään mahdollisuutta saada leimattua?

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Pikku montuissa saattaa kuulua normaalista poikkeavaa napsuntaa, en tiedä miksi mutta tehtaan mukaan ominaisuus. Itsellä ei juurikaan kuulunut kyllä. Itellä ei enää ko. autoa missä alusta oli mutta nykyään kaverilla tuo alusta ja pelaa hyvin vieläkin. 2,5 vuotta ollut käytössä

Leimalle tarviit: automalli kohtaisen tyyppihyväksynnän, se yleinen ei riitä.
Sellaisen todistuksen saa jos käyttää internettiä ja mielikuvitusta  ;)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Pikku montuissa saattaa kuulua normaalista poikkeavaa napsuntaa, en tiedä miksi mutta tehtaan mukaan ominaisuus. Itsellä ei juurikaan kuulunut kyllä. Itellä ei enää ko. autoa missä alusta oli mutta nykyään kaverilla tuo alusta ja pelaa hyvin vieläkin. 2,5 vuotta ollut käytössä

Leimalle tarviit: automalli kohtaisen tyyppihyväksynnän, se yleinen ei riitä.
Sellaisen todistuksen saa jos käyttää internettiä ja mielikuvitusta  ;)
oliko miten kova alusta ja miten säätö vaikutti iskunvaimentimen toimintaan käytännössä?
nykyään omassa on Konin säädettävät, mutta voisin kokeilla toisia kun siihen tulee tarvetta.
VW Passatissa oli Spaxin iskarit jotka eivät edessä toimineen(mitoitus väärä), myyjä meinasi syyttää minua etten osannut asentaa niitä oikein.
itse pidän säädettävissä kun niitä pystyy säätämään mieleiseksi ja tarvittaessa vaimennus tehoa palauttamaan.
etuvetoiset S60 V70 S80 ilmeisesti tarvii sen sarjan jolla tarvittaessa pystyy muuttamaan takapään pyörän kallistusta kun käyttää madallusarjaa.<- tummennetun lisäsin
« Viimeksi muokattu: 13.08.2011, 19:32:35 kirjoittanut virkpe »

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Tilatessa sai ainakin aikoinaan valita ite kahdesta jousijäykkyydestä. Säätö toimii hyvin.
Ite laitoin aikoinaan jäykimmälle ja oli tosiaan jäykkä! tänään ko. alustasta säädettiin juuri 10pykälää löysemmäks
niin saatiin vähän pitoakin näille suomen huippukuntoisille teille.

Mulla sai kuuskymppises ainaskin kulmat säädettyy helposti kohilleen tosin madallus vain 30mm jos sitäkään.
Nyt jos miettisin uudestaan niiin parempi olisi ollut tuo BC kuin nykyinen bilstein. liian lepsu tuo bilstein omaan makuun
ja saa pelätä jo tosissaan kun vauhtia +260 ja pientäkin epätasasuutta tiessä.
Tosin volvon kori nyt on niin notkee et vaatii muutakin kuin pelkän alustan jos tuosta haluaa edes kohtuullisen hyvän mutkateille

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
muistelisin, tullessaan markkinoille S60:stä mainostettiin että siinä on jäykempi kori. Mielestäni kuitenkin selkeästi parempi S60:n kuin V70I T5 takapään käytös. Itse  olen ajatellut että vakaajat on löysät ja tämä kallistelu mutkaan ajaessa johtuu siitä.

Poissa yypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Volvolla mennään toistaiseksi
Itse voin kyllä suositella V70 awd:hen KW variante2 alustaa.  Aluksi tuntui tosi kovalta, kun ei edellisessä pirsissä ollut alustasarjaa. Mutta hetken aikaa ajeltua, niin en kyllä enää tuosta luopuisi.
Itsellä on varmaan monen makuun melko ylhäälle jätetty tuo. Sitähän saisi vielä reilusti alemmaksi, mutta kun tiet ovat mitä ovat ja pitää päästä ajamaankin, niin tuo ihan hyvä.
Tässä kuva:
V70 2.5T awd Classic

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Itse voin kyllä suositella V70 awd:hen KW variante2 alustaa.  Aluksi tuntui tosi kovalta, kun ei edellisessä pirsissä ollut alustasarjaa. Mutta hetken aikaa ajeltua, niin en kyllä enää tuosta luopuisi.
Itsellä on varmaan monen makuun melko ylhäälle jätetty tuo. Sitähän saisi vielä reilusti alemmaksi, mutta kun tiet ovat mitä ovat ja pitää päästä ajamaankin, niin tuo ihan hyvä.

Kaikin puolin hieno peli.
Itse vaihdan just pois KW V2:sta ja vanteet pienempiin. Mitään pahaa sanottavaa tuosta alustasta ei ole, mutta toinen auto saa uhrautua mukavuusautoksi.
Kyllä, olen tulossa melkoiseksi sedäksi... ::)
volvo V70 2001

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Hyvältä tuo korkeus näyttää  :) Yleensä itellä aina menny auto niin tontiin kun mahollista mut nyt toi kuuskymppinen ei ees näytä juurikaan madalletulta. Alkaa teini-ikä menee ohi ja sitä ottaa huomioon senkin et pystyy myös ajamaan autolla.

KW:t on oikeesti ihan hyviä sarjoja vaikka moni puhuu että eivät kestä pitkään. Tutulla yli 100tkm ajettu kw3:nen ja vieläkin hyvässä timmissä.
BCracing tosin puolet hinnasta ja sekään ei huono. D2 ehkä bc:hen verrattuna parempi sen takia että takuu 2v. muutenhan nuo on käytännössä samoilla piirustuksilla tehty kaikki. (bc,d2,k2)

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
etuvetoisissa KW on siitä huono kun siinä ei pysty takaa säätämään korkeutta . KW käyttää Konin iskareita.
D2 ei löydy S60:n sarjaa.
Bcracingeissa säädetään ainoastaan iskunvaimentimen ulos jouston jäykkyyttä kuten Koneissa?

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
etuvetoisissa KW on siitä huono kun siinä ei pysty takaa säätämään korkeutta . KW käyttää Konin iskareita.
D2 ei löydy S60:n sarjaa.
Bcracingeissa säädetään ainoastaan iskunvaimentimen ulos jouston jäykkyyttä kuten Koneissa?

Jos nyt vanhat kaivetut faktit pitävät paikkaansa, kun asiaan tietoa etsin niin ainakin muutamia vuosia takaperin KW Var1 iskarit oli jonkun Al-Ko valmistajat. KW Var2 sarjassa oli tosiaan Konin valmistamat iskarit, tehty KW:n antamien speksien mukaan ja KW vielä sovittaa iskurit tietyille jousille.
KW Var3 on sitten KW:n omaa tuotantoa.
En tiedä onko asia muuttunut sitten tänä päivänä mutta näin tosiaan oli muutamia vuosia sitten, kun aiempaan autoon KW.n settiä mietin ja tietoa etsin.
Fiesta -no- boost

Poissa vellu86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
etuvetoisissa KW on siitä huono kun siinä ei pysty takaa säätämään korkeutta . KW käyttää Konin iskareita.
D2 ei löydy S60:n sarjaa.
Bcracingeissa säädetään ainoastaan iskunvaimentimen ulos jouston jäykkyyttä kuten Koneissa?

Säätää kylläkin molempia, ei pelkästään ulosjoustoa

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Jos nyt vanhat kaivetut faktit pitävät paikkaansa, kun asiaan tietoa etsin niin ainakin muutamia vuosia takaperin KW Var1 iskarit oli jonkun Al-Ko valmistajat. KW Var2 sarjassa oli tosiaan Konin valmistamat iskarit, tehty KW:n antamien speksien mukaan ja KW vielä sovittaa iskurit tietyille jousille.
KW Var3 on sitten KW:n omaa tuotantoa.
En tiedä onko asia muuttunut sitten tänä päivänä mutta näin tosiaan oli muutamia vuosia sitten, kun aiempaan autoon KW.n settiä mietin ja tietoa etsin.
minulle on varmaan jäänyt KW var 2:sta mieleen toi että on Konit iskareina.
onko Bcracingeissä jämäkät osat , Spaxeista edessä oli ohuempi iskarin (männän)varsi kuin alkuperäisissä, tämä sai minut epäilemään niiden laatua, takana oli kuitenkin paksumpi? Vaikutti että iskarit tehtiin samoista osista eteen ja taakse.

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Hienosti toimii toi BCracing, sopivan jäykkä mut ei pinta kova. Suosittelen
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

 

Elekma  Autoracing