RallyBaron  Samppasport

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1283469
Tuossa pitää olla aika iso säätölautanen takana, jotta iskari mahtuu kulkemaan lautasen läpi...
volvo V70 2001

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1283469
Tuossa pitää olla aika iso säätölautanen takana, jotta iskari mahtuu kulkemaan lautasen läpi...

Taitaa olla kynätolpat takanakin. Eihän siellä mitään säätölautasta olekaan  :2funny:  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 19:58:48 kirjoittanut AnttiJuhani »

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
... Ja jos perä ei tarpeeksi laske niin voihan sitä ottaa tuon säätöpalan kokonaan takaa pois :).

Niinhän minä just kirjoitin, jos ei tipu niin mutterit pois välistä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Taitaa olla kynätolpat takanakin. Eihän siellä mitään säätölautasta olekaan  :2funny:  :idiot2:

Meinaatko, että olisi noin "radikaali" muutos tehty suhteessa alkuperäiseen ratkaisuun?
volvo V70 2001

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Niinhän minä just kirjoitin, jos ei tipu niin mutterit pois välistä.

Jaa vissiin mulla rupes väsyttämään puolessa välissä sinun viestiä niin ei jaksanu lukia loppuun asti. Aika pitkä viesti kyllä olikin.  :)

Meinaatko, että olisi noin "radikaali" muutos tehty suhteessa alkuperäiseen ratkaisuun?

Eikös vakio-alustassa ne iskarit ollu jousien sisällä? Hitsi ku ei muista, kerran vaan nopeasti vilkassu tuonne auton alle kun katsastussetä käytti auton ylhäällä.

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Eikös vakio-alustassa ne iskarit ollu jousien sisällä? Hitsi ku ei muista, kerran vaan nopeasti vilkassu tuonne auton alle kun katsastussetä käytti auton ylhäällä.

Kyllä ne sisäkkäin on, mutta jousi on omassa kupissa alatukivarressa ja iskari menee jousen läpi siihen koskematta ja kiinnitys alatukivarteen alemmas, kuin itse jousi. Ei siis ole rakenteeltaa samantyyppinen paketti, kuin edessä. Voihan se toki olla mahdollista, että jousi tulisi iskarin varteen korkeussäätöisenä, mutta pitäisin silti epätodennäköisenä. Äkkiähän(huomenna) tämän voisi selvittää tuotetta myyvältä taholta.
volvo V70 2001

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
jospas takapäässä ei ole lainkaan säätöä?
Tästä joskun oman auton kohdalla oli foorumilla vääntöä , saako näihin (v70) säätötolppia taakse ollenkaan ...
(en ole itse edes harkinnut , ulkopuoliset vaan vatvoivat asiaa  :D)
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
jospas takapäässä ei ole lainkaan säätöä?
Tästä joskun oman auton kohdalla oli foorumilla vääntöä , saako näihin (v70) säätötolppia taakse ollenkaan ...
(en ole itse edes harkinnut , ulkopuoliset vaan vatvoivat asiaa  :D)

On kuitenkin säätöalue taakse ilmoitettu.

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
niin on mutta eipä mielestäni kuva sitten vastaa tuotetta kun takapään osat näyttävät ihan normaalilta jouselta + iskarilta ?
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
niin on mutta eipä mielestäni kuva sitten vastaa tuotetta kun takapään osat näyttävät ihan normaalilta jouselta + iskarilta ?

Onhan siinä säätöpalakin kuvassa. Mutta tosiaan, tuo TUSKIN on juurikin v70 sarja mikä kuvassa on. Yleensä kuva on vain mallikuva jostain firman sarjasta.

janttu77

  • Vieras
jospas takapäässä ei ole lainkaan säätöä?
Tästä joskun oman auton kohdalla oli foorumilla vääntöä , saako näihin (v70) säätötolppia taakse ollenkaan ...
(en ole itse edes harkinnut , ulkopuoliset vaan vatvoivat asiaa  :D)
pakkohan se on uskoo että saa säädettyä kun niin mainostavat  :2funny:
mut tossa olis kyllä mun mielestä ihan riittävä säätö kun eteen 50mm ja taakse 30mm
ja todella edullinen kumpa olisivat vielä hyvät  ???

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
pakkohan se on uskoo että saa säädettyä kun niin mainostavat  :2funny:
mut tossa olis kyllä mun mielestä ihan riittävä säätö kun eteen 50mm ja taakse 30mm
ja todella edullinen kumpa olisivat vielä hyvät  ???

Niinpä.
Säätövara on varmasti monelle ihan sopiva(Ja todennäköisesti säätöalue on suurempi, mutta takuun ja TUV-hyväksynnän raja kulkee noissa mitoissa). Itseä vain mietityttää, että miten tuommoinen halpa alusta kestää raskaan auton alla. Toisaalta onhan Saksalaisiin isoihin autoihin myös noita ta-technixin, jom, ym muiden settejä laitettu.
Ostakaas joku tuo tuo, niin päästään ihmettelemään tuntumaa.  :)
volvo V70 2001

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Entisessä bemarissa kuoleutu toinen takajousi niin toinen tolppa piti olla ruuvattuna yläasentoon ja toinen 2 senttiä alemmas. Näin sai tasaisen perästä :D. Kyseessä siis raceland, eli sama kuin moni muu.

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
sivusta seuranneena tuntuu että noi halvemmat ei kovin pitkäikäisiä ole...
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Mikkekoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Yritin löytää foorumilta tietoo, mitä kaikkea tarvii vaihtaa S60 AWD vm. 07, jos haluaa nivot kaasuiskareiksi, enpä löytänyt, joten jos kyselen jo olevaa aihetta niin älkää pahastuko :)

Eli tarviiko vaihtaa iskarien yläpäähän jotain? Nivojen alapään kiinnitys on kaiketi erilainen kuin kaasujen,jos olen oikein ymmärtänyt. Nivoissa on jousilautanen alaosassa kiinni, mitenkäs kaasuiskareissa.
Joutuuko vaihtamaan myös alatukivarret? Mitä muuta?
Mulla olis eibachin jouset käyttöä vaille kun ei nivojen kanssa käy  :'(

Kertoisko joku vinkkejä että pääsis lumien sulettua askartelemaan  8)

 

Autoracing  KL-varaosat