Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Rodmani laittoi sitten alustan myyntiin, tuli mieleen että olihan sinulla oikea alusta tilattuna? Onko T5-koneiseen oma...?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Rodmani laittoi sitten alustan myyntiin, tuli mieleen että olihan sinulla oikea alusta tilattuna? Onko T5-koneiseen oma...?

Oikea pitäisi olla.. Ei ainakaan ole mitään erikois mainintaa T5:sta, että sille olisi eri. Eilen TAAS säädeltiin nelisen tuntia sitä, eikä saa sitä sellaseksi, kun haluaisin. Keulan jäykkyys on kyllä saatu ihan ok:si, mutta perää ei sitten millään saa rauhottumaan. eilen säädettiin takaanta iskarin pituuttakin vähän lisää, kun oli melkein lyhyimillään, josta pääteltiin, että jospa olisi liikaa jousen päällä, mutta ei sekään tuntunut auttavan. Eli suurin ongelmani on se, että jarruttaessa, kun auto pysähtyy niin auton paino kun siirtyy taakse niin se ei pysäytä liikettä vaan heittää vielä takasin sen jolloin tämä rasittava huojunta efekti tulee. Eli vaikeasti selitettynä: keula niiaa normaalisti pysähtyessä keula, kun nousee ylös ja paino siirtyy perään niin perä ei pysäytä/rauhota sitä niiausta vaan siirtää sen takasin keulalle ja vasta sitten pysähtyy. Kuvio on siis pysähtyessä: etupään jousto,takapään jousto ja vasta uudestaa etupään jouston jälkeen loppuu, kun sen pitäisi rauhottua etujousto,takajousto ja stop. Meijän kakkos autossa Eibachit ja se toimii juurikin niin kuin pitää. Pysähtyessä etujousto ja siintä kun heilahtaa taakse niin ei huoju ei vatkaa yhtään vaan samointein pysähtyy napakasti paikoilleen. En osaa sanoa mikä tossa balanssissa oikein mättää.... Perän iskarin jäykkyyskin on ollut yli kahdessakymmenessäkin napsussa, eikä vaan rauhoitu. Voishan sitä tietysti vaihtaa toiset iskarit taakse ja testa esim orkkiksilla ja tunnustella miten toimii... Alkaa vaan hermo palaa tohon ainaiseen säätämiseen ja toteamiseen, ettei taaskaan muuttunut oikeastaan paremmaksi >:( Auttakee.....
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
säätääkös toi iskarin jäykkyys säätö sisään vai ulos joustoa, vaikuttais äkikseltään paluu vaimennuksen riittämättömyydeltä
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
http://www.bcracing.fi/tuotteet.html "Yhdistetty sisään- ja ulosvaimennuksen säätö"

Joko minä en tee niin äkkijarrutuksia, etten huomaa moista perän humpaamista, tai sit toi toimii eri tavalla S60:ssä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
Ei mulla ole mitään ongelmia huojumisessa BCracingin kanssa S80:sen kanssa. Paljon plussa kiloja teillä oli jousissa ku tuli?
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 17:04:01 kirjoittanut Duke »
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
http://www.bcracing.fi/tuotteet.html "Yhdistetty sisään- ja ulosvaimennuksen säätö"

Joko minä en tee niin äkkijarrutuksia, etten huomaa moista perän humpaamista, tai sit toi toimii eri tavalla S60:ssä.

Sehän tässä hauskaa onkin, kun siihen riittää ihan hiljaisestakin vauhdista pysähtyminen esim liikennevaloihin. Täytyy vielä napsutella takaiskareihin lisää jäykkyyttä.. On kyllä mystistä. kun sulla Revote pelaa noilla säädöillä hyvin ja mulla ei kyllä ole siellä päinkään. Etujousien esijännitys on tehdas-asetuksessa ja takaiskarien pituutta on lisätty melkein lyhyimmästä asennosta 2 cm pitemmäksi.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 17:23:06 kirjoittanut Rodmani »
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Mulla on takana iskari aivan lyhimmillään.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
V70 T5 -02. bc racing ollut alla reilut 2 vuotta eikä ikinä mitään huojumista. tällä hetkellä edessä jouset tehdassäädöissä ja 10 napsua jäykkyyttä iskareissa. mitta kaaresta keskelle n. 32.5 cm.
takana iskarin pituutta nostettu 5mm pohjasta, muutoin niin alhaalla kuin on lukkorenkaat paikallaan, kaaresta n. 33cm.
jäykkyys 20 napsuu, mutta talvella pitänyt puolet noista jäykkyyksistä kun tuppaa menemään melko kovaksi pakkasilla.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
KW.ee ja "paineet" tapissa... ...eihän ne halkiimat tiessä muuten tunnu...  8)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Rodmanina nyt ainakin lyhentäisin ne takaiskarit lyhimpään asentoon. jos iskareita pidennetty käsittääkseni yli 2cm ja jouset matalimmillaan, niin en usko että ihan kunnolla toimii.

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Rodmanina nyt ainakin lyhentäisin ne takaiskarit lyhimpään asentoon. jos iskareita pidennetty käsittääkseni yli 2cm ja jouset matalimmillaan, niin en usko että ihan kunnolla toimii.

Aluksi ne oli pari kierrosta vaille lyhyimmässä asennossa, eikä pelannut silloinkaan, mutta kokeilen vielä laittaan ne aivan lyhyeksi. Kiitokset vinkistä.
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Mitäs eroa olikaan takapäässä fwd ja awd malleissa ?  että saisko tuollaisen bc racingin awd malliin ?
volvoja - onhan noita.

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Mitäs eroa olikaan takapäässä fwd ja awd malleissa ?  että saisko tuollaisen bc racingin awd malliin ?

Ylä- ja alapään kiinnitykset on erilaiset ja iskari jää vinoon. Joutuu näpräämään ihan sopivasti, jotta saa käymään ne ristiin.
volvo V70 2001

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Edessä on varaa vielä vaikka kuinka ja takana noin puoli senttiä ja jos ottaa sen säätörenkaan pois niin noin 1.5cm. Edessä keskiöstä kaareen 32cm ja takana pikkasen vajaa 34cm.

Onkos teillä Bc sarjan omistavilla missä säädöissä ne iskarin jäykkyydet, kun tuntuu ettei tahdo millään saada balanssiin säätöjä edestä ja takaa yhtä jäykäksi. Pysähtyessä jää heijjaamaan ees taas, ni eikös silloin toinen pää ole löysempi, kuin toinen??
Miten pohjaan lyöntikumit, alkaako lepäämään liiaksi niiden päällä josta seuraa ettei iskari jousi yhdistelmä toimi oikein?

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
^Noilla säädöillä ei ota kiinni pohjaanlyöntikumeihin, ei ainakaan S60:ssä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

RallyBaron  Samppasport