Samppasport  Futurez

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Miksi laittaisit eri jouset eteen kuin taakse? Tuollaisella madalluksen määrällä riittää vakioiskarit.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Miksi laittaisit eri jouset eteen kuin taakse? Tuollaisella madalluksen määrällä riittää vakioiskarit.

Ei tuossa tosiaan taida olla järkeä, vaikka tällä hetkellä etupää onkin mielestäni ihan hyvällä korkeudella vakioalustalla. Tämä voi johtua väsyneistä etujousistakin.

Saako volvolta vielä jotain volvon oman alustasarjan jousia, jolla madallus olisi tuo sopivan maltillinen 20-30mm? Näin pienen madalluksen takia ei mitään säädettäviä viitsi ostaa. Ulkonäön kannalta paras olisi jos auton saisi aivan tonttiin, mutta tahtoo mökkitie vähän rajoittaa.  :D
S60 T5 -01

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Ei tuossa tosiaan taida olla järkeä, vaikka tällä hetkellä etupää onkin mielestäni ihan hyvällä korkeudella vakioalustalla. Tämä voi johtua väsyneistä etujousistakin.

Saako volvolta vielä jotain volvon oman alustasarjan jousia, jolla madallus olisi tuo sopivan maltillinen 20-30mm? Näin pienen madalluksen takia ei mitään säädettäviä viitsi ostaa. Ulkonäön kannalta paras olisi jos auton saisi aivan tonttiin, mutta tahtoo mökkitie vähän rajoittaa.  :D
linkki
linkki
mulla kiinni tällä hetkellä jälkimmäisen linkin setti 8671002 joka on siis eibachin tekemä sinisillä jousilla.

eibachin pro-kit on kans hyvä vaihtoehto

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
kannattaako noihin BC:n kierteisiin heittää jotain "rasvaa" ennen kiinnilaittoa  ???

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
kannattaako noihin BC:n kierteisiin heittää jotain "rasvaa" ennen kiinnilaittoa  ???
En laittais, muutenkin keräävät sontaa paljon. Seuraavan kerran säätäessä voi olla mahdoton saada puhtaaksi.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Joo ei rasvaa, näin Mamasan sanoi kun kysyin.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Xenonit

  • Vieras
Mulla olis V70 Dieseliin 40mm / 30mm madaltava alustasetti myynnissä halvalla. Kyselyt Yv tai myyntiosiosta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Onko jollain tietoa mitä eroa on V70:n ja S60:n alustoissa? Kaveri saattaa olla kiinnostunut ostamaan mun KW V1:n tosta 70:stä, sillä on vaan S60 D5 joten onko eroja? Ja leimattuahan se pitäisi myös saatua...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Aivan samat alustat on kummassakin(jos ei V70 ole awd) ja niitä TUV lappuja saa netistä :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Aivan samat alustat on kummassakin(jos ei V70 ole awd) ja niitä TUV lappuja saa netistä :)
No tätä mä ajattelinkin, ovat vaan eri tuotenumeroilla ainakin Samppasportin sivuilla mut halusin varmuuden. Kiitokset  :)

Nyt kun vielä olisi rahnaa pistää itselle BC Racing...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Jatketaampas tänne. Jonkun aikaa oikeassa takanurkassa on kolissut, tänään sitten vaihdoin päittäin noi KW:n iskarit että tietäis vaihtuuko kolina toiselle puolelle. Eipä siitä ottanut kunnolla selvää joten kontti tyhjäks, pohjaverhoilut pois, varapyörä pois jne ja isäukko takakonttiin istumaan ja kuuntelemaan. Todettiin että molemmat iskarit tai niiden yläpäät kolisee. Kättä kun piti päällä niin isku tuntui selvästi.

Tästä siis kokemuksia, oletteko joutuneet uusimaan yläpään kumeja KW:n/alustasarjojen kanssa yleensäkin? Muistan kyllä että noista KW:n takaiskareiden kestävyydestä on joskus aiemminkin ollut juttua, mutta mikä niissä on ollut vikana? Kumpikaan ei vuoda, eikä mitään väljää tms tunnu kun kädessä hypistelee...

Tässä omassa sarjassa pitäisi olla vielä takuutkin voimassa joten jos vika on itse iskarissa niin voisi pummata uusia tilalle.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
takapään yläpäähän liittyen mitäs kaikkea siellä nyt sitten olikaan? kun ylihuomenna pitäis toi BC heittää alle ja aattelin että menis bolt-on paikalleen ettei tarvis mitään vanhaa vakiota osaa jättää paikalleen?? vai tarviiko?? ???


ja tohon kolahteluun ainakin x40 sarjassa noissa halpa säädettävissä tais jossain olla sellasta että se takayläpään tangon kierre ns. loppu liian aikasin eikä saanu kierrettyä kunnolla mutteria loppuun asti joten jäi ehkä hieman koliseen...?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 15:01:46 kirjoittanut veikko »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Mä en tiedä kuinka täydellisenä BC tulee, KW:n sarjaan ei kuulunu yläpäitä. BC:ssähän etupää tulee täydellisenä, takapäästä ei tietoa. Mullakin on vähän se tilanne että kaveri olis innostunut ostamaan ton mun satsin, mut ensin pitää vika saaa selvitettyä. BC pitää varmaan rueta itekin ottamaan niin loppuu tää leikkiminen kun ei ole kunnon säätöjä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
ja tohon kolahteluun ainakin x40 sarjassa noissa halpa säädettävissä tais jossain olla sellasta että se takayläpään tangon kierre ns. loppu liian aikasin eikä saanu kierrettyä kunnolla mutteria loppuun asti joten jäi ehkä hieman koliseen...?
No prkele yli tonnin sarja ei oo mun mielestä halpis, ostin just sen takia kun tottunu että KW on ainakin luotettava ja TUV:it löytyy. Noh, en torppaa vielä, pitää tutkia.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
BC:n sarjassa takapään asennus menee alkuperäisellä yläpäällä. Eli vanhasta iskarista yläpään mutteri irti ja uusi iskari tilalle.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

RallyBaron  Samppasport