RallyBaron  Samppasport

940 tuplaturbo tinakutosella.

  • 124 Vastauksia
  • 71463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #105 : 15.05.2015, 12:39:36 »
Jos sitä käyttötankoa saisi tosiaan esim. 1cm alemmas muuttaa käyttäytymistä melkoisesti.

Itse olen muuten käyttänyt OBP sylintereitä, jotka on samoja kuin Wilwood,  Löytyy Rally Racesta hintaan noin 50€.

Tuohon pyytää kiinnitys haarukan matkaan niin käy pikku viilailuilla suoraan 740/940/960 koreihin.

Letku nipat samasta paikasta.   

Noi sylinterit käy myös Wilwood pedal boxeihin.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #106 : 17.05.2015, 18:22:37 »
Rally racella näkyy olevan tuota samaa 19mm halkaisijalla olevaa sylinteriä. Lautamäki motorsportilla olisi 0.813" eli 20.65mm, se olisi 17% suurempi pinta-alaltaan.
Metallista poljinta ei tunnu löytyvän joten täytynee tilata huomenna tuo sylinteri. Sitä ennen otan polkimen irti ja tutkin pystyykö sitä muokkaamaan.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #107 : 17.05.2015, 18:51:10 »
Jos askartelu kiinnostaa, niin löytyy kakslankun peltipolkimia kyllä.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #108 : 17.05.2015, 19:58:11 »
Jos askartelu kiinnostaa, niin löytyy kakslankun peltipolkimia kyllä.
Ok, kiitos tiedosta. Puran polkimen huomenna irti, sitten voisi verrata sitä 2-satkun polkimeen. Palaan huomennna asiaan.
Onko sulla poljin irrallaan?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #109 : 23.05.2015, 17:23:19 »
Taas päivitykset vähän myöhässä.
Kytkin tuli kuntoon kun sain tehtyä kytkinpolkimen suuremmalla vipusuhteella, kiitokset Kalamiehelle 200-sarjan polkimesta.
Poljin oli tasan samanpituinen kuin alkuperäinen, leikkasin alkuperäisen poikkiputken (laakerointi)pois ja tallista sattui löytymään pätkä sopivaa 16mm sisähalk. putkea jonka hitsasin kiinni, sisään meni 700/900 polkimen sisäholkki ja puslat.
Sitten sopivia romupaloja soveltaen tein vahvikkeet ja haarukan pääsylinterin tangolle.
Tein vielä haarukasta säädettävän, eli pystyn säätämään vipusuhdetta n.10mm.
Osui kerrasta kohdalleen, nyt kytkin irrottaa hyvin ja ottaa kiinni noin puolivälissä kuten kuuluukin.

Poljintuntuma muuttui tietysti vähän jäykemmäksi tuon vipusuhdemuutoksen takia, kyllä sitä jaksaa vielä polkea mutta liikennevaloissa kyllä mieluummin laittaa vapaalle kuin odottaa kytkin pohjassa valon vaihtumista.

Samalla vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki kardaanin ristikot sekä tukilaakerin ja kumin (Volvon alkuperäinen).
Se onnistui hyvin eikä mitään tärinöitä ole havaittavissa.

Tuli suoritettua kytkimen kestotestikin pari päivää sitten, haettiin Lemiltä 960 farkku trailerilla.
Yhdistelmällä painoa n.4100-4200kg, hyvin tuo perässä tuli ja ilman ongelmia.

Lankku tuossa soitteli ja yritti houkutella Lappeenrantaan kokeilemaan mailin vetoa, mutta sattui olemaan yövuoro töissä niin ei jaksanut lähteä nöyryytettäväksi, eikä tuo varmaan sen kovempaa olisi kulkenut kun ei voimapuolelle ole tehty mitään muutoksia.
Tietysti olisi voinut ajaa 1,5bar ahdoilla kun viime syksynä mentiin 1,2bar.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #110 : 01.06.2015, 14:26:01 »
Tämä projekti on parhautta!!

Hienoa jälkeä... uhhuh....  8)
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #111 : 07.06.2015, 20:25:42 »
Tässä vähän kuvia noista kytkinhommista, nyt vasta sain aikaiseksi ladata kuvat koneelle.
Hommattiin saksinosturi talliin, nyt on mukava työskennellä.

Holkki silmälaakerille kampiakselin päähän.

Kytkinpolkimen muutos, yllä vakio, alla muokattu 200srj poljin


massalevy

Tuollainen paketti piti ostaa että sai levyn ja painelaakerin, asetelma jäi ylimääräiseksi jos joku tarvitsee.

Vanha sintterilevy, sekin on kaupan.

Sori kuvien laatu, osa on hieman tärähtäneitä.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2015, 20:27:50 kirjoittanut siipiveikko »
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #112 : 25.07.2015, 22:16:54 »
Tänään tuli mökkireissulla 10 tkm täyteen tällä tekniikalla. Hienosti on toiminut ja täysin ilman mitään ongelmia keväisen kytkinjumpan jälkeen.
Viikko sitten tuli haettua Tampereen suunnalta T6 alakerta ehkä varalle tähän tai sitten johonkin tulevaan projektiin, aika näyttää.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #113 : 02.08.2015, 18:27:03 »
Viikonloppu vietettiin perheen kanssa Tallinnassa ja tuli oikein tekniikkamurheita matkalla.
Helsingin satamassa huomasin että lämmöt nousee korkealle kun auto kävi tyhjäkäyntiä laivaan ajoa odotellessa.
No pikainen diagnoosi oli ettei flekti pyöri, sulakkeet vaikutti ehjälle.
No auto laivaan ja lauantaiaamuna autolla kohti hotellia, hotellin parkkipaikalla olikin sitten lämmöt punaisella ja äkkiä auto sammuksiin. No sehän ehti keittämään ja nesteet paisarin korkista pihalle.
No hetki tuumailua ja totesin että flektin rele on paskana.
Onneksi oli vähän työkaluja ja käynnistyskaapelit mukana, Kuorin hieman flektille menevää virtajohtoa ja lykkäsin kaapelin siihen kiinni ja toinen pää akun plussaan-->flekti pyörii.
Tänään sitten ajeltiin laivaan ja laivamatkan jälkeen 130km kotiin flekti pakko-ohjattuna pyörimään.
Täytyy huomenna tutkia löytyykö varastoista ehjää relettä.

Ennen reissua nappasin varmuuden vuoksi takaa sisälokarit pois kun tiesin että takastullessa on reilusti kuormaa päällä.
Onneksi tuli otettua ne pois, kyllä se oikea takarenkaan sivu nappasi pari kertaa moottoritiellä kaareen kiinni.
Pitäisi tehdä panhardista säädettävä että akselin saisi keskelle autoa, vaikkei se mikään tosi matala olekaan.
Pikaisen päässälaskun tuloksena autossa oli kuormaa n.680kiloa,eli 5 henkilöä, matkatavarat ja "limuja ja muita asennusjuomia n.200L.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #114 : 13.07.2016, 13:04:39 »
Päivitystä tännekin.
Viime syksynä auto alkoi oireilla siten että käyntiin saaminen oli työn ja tuskan takana, alusta alkaen tällä tekniikalla on tuo käynnistyminen ollut heikkoa, sekä bensalla että viinalla.
asiaa tutkittiin kaverin, joka megan kasasi, toimesta.
Syynä on startatessa hetkittäin katoava moottorin kierroslukutieto, kun auton sai käyntiin niin kaikki toimi normaalisti.
Megaan tehtiin muutoksia mutta tilanne ei korjaantunut.
Kaveri rakensi stimulaattorin jolla pystyttiin säätämään kampiakselin asentotunnistimen signaalia paremmaksi.
Pitkän hieromisen jälkeen rpm-tieto saatiin hyväksi ja auto käynnistyi normaalisti sen muutaman kerran mitä kokeiltiin.
Leima oli autosta mennyt jo vanhaksi, joten päätin että auto saa seisoa talven yli ja otetaan keväällä liikenteeseen.
No, keväällä autoa  käyntiin ja lähti vaivoin, ampuen tutusti taas välillä putkeen ja välillä imusarjaan.
Käytin lämpimäksi ja sammutin, sen jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin.
Oli paljon muita kiireitä ja projekteja, joten auto jäi seisomaan.

Nyt sain aikaiseksi ottaa auton työn alle, päätin että laitetaan koko sytkäpuoli uusiksi.
Puolat vaihtuu etuvedon puoliin jolloin ei tarvita erillisiä sytkäpäätteitä.
Triggeröinti siirtyy kampiakselin etupäähän, johon tilasin 36-1 rattaan joka on 220mm halkaisijaltaan.
Anturiksi tulee "cherry"hall-anturi, jolle täytyy rakentaa teline.
Muutetaan sytkä sekventiaaliseksi nykyisen hukkakipinän sijaan.

Samalla tilasin uudet johtosarjatarpeet, tehdään koko koneen johtosarja uusiksi. Vanha oli tehty käytetystä 960 sarjasta.

Tilasin myös flexfuel-anturin polttoainelinjaan, joten tulevaisuudessa ei tarvitse stressata mitä tankkiin kaataa.

Odotellaan osien saapumista ja eilen jo aloittelin purkamaan keulasta flektin, syylärin ja coolerin pois tieltä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #115 : 14.07.2016, 08:20:56 »
Alkuperäinen VR kampura-anturi pelaa todella hienosti, kun on käytössä se uudempi VR muunninpiiri.
Mulla lähtee 960 käymään vaikka akku on niin tyhjä ettei meinaa moottori kunnolla pyörähtää ympäri.
Ja etanolia tankissa noin 70%
Vanhalla piirillä kylmemmillä keleillä alkoi olla ongelmaa RPM signaalin kanssa ja ei kunnolla käynnistynyt, varsinkaan jos akun jännite laski vähääkään.


Tuo etanolianturi myös on itsellä käytössä ja sekin toimii älyttömän hyvin.  Mega ohjaa niin hyvin että ei tosiaan tarvitse muusta huolehtia kuin että polttoainelinja on tarpeeksi riittävä ja käytössä tietenkin halpis kiinalainen :D
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #116 : 14.07.2016, 08:41:22 »
Kokeiltiin myös sitä uudempaa erillistä muunninpiiriä, ei auttanut.
Voi olla että ongelma on niinkin yksinkertainen, että vaihtamalla paremmin suojattu kaapeli vr-anturille, ongelma poistuisi.
Mutta tehdään nyt homma kokonaan uusiksi ja kunnolla kun osat on jo hankittu ja tuo johtosarja on vaivannut mieltä jo pitkään.
Esim puolien liittimet on huonossa hapessa, ne on pitänyt vetää nippusiteillä kiinni puoliin että ei olisi sytytyskatkoksia.
Pahimmassa tapauksessa hajoaa kansipahvi tai koko kone niiden takia.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #117 : 14.07.2016, 09:01:09 »
Väärään paikkaan hyppivä kipinä tekee herkästi häiriöitä megassa

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #118 : 15.07.2016, 19:35:28 »
Taitaa tehdä häiriöitä kaikissa ruiskuissa :D

Itse en ole käyttänyt häiriösuojaa trigeröintijohdoissa mutta yrittänyt välttää niiden vetoa samoissa sarjoissa + virtojen kanssa. Toistaiseksi ei häiriöitä ole ollut, kun on käyttänyt häiriöpoistolla olevia tulppia...

Mega ongelmissa 90% on johtosarja häiriöitä.


 

 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: B6284TT+GS6-53DZ eli tuplaturbo tinakutonen 483hp 675nm
« Vastaus #119 : 15.07.2016, 21:10:32 »
Sen takia tuo johtosarja tehdäänkin uusiksi.
Cooleri lähti kaverille hitsattavaksi, laitetaan 10cm lisää korkeutta yläreunaan kun tilaa on ja sopiva pala cooleria tuli joskus hankittua.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Futurez  Kulkukoira