Ateho  Elekma

Spacerit / levikepalat

  • 243 Vastauksia
  • 126498 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #45 : 18.04.2012, 14:51:23 »
Mutta miten ne tulee kiinni, ko. autossahan on pyörät kiinni muttereilla? Eli pitääkö autoon vaihtaa pidemmät pultit?

Itseasissa tämä asia kiinnostaa myös, jos jollain on infoa jakaa.
Miettisin juuri samaa asiaa 960:sen kanssa, että mites tämän kanssa, jos haluaa spaceria laittaa niin miten pultteja/kierteitä saa navoista pidemmäksi tai vaihdettua vai saako ollenkaan?
Fiesta -no- boost

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #46 : 18.04.2012, 16:11:53 »
en saa tota sivuu auki... vanteet on 7.5" leveet ja ET on kuulemma 35-40! luulis sopivan kasipätkään kun ei kovin paljoa ET-luku muutu tuosta 43:sta?
Et 40 menee vakio alustalla jopa 225 renkaalla, 215 jo hyvin.
Et 35 vaatii sitten jo ehdottomasti tuon 215 mutta 205 ois varmaan hyvä.
Tuossa 7,5" ja et40, 225 renkaalla miten menee edessä. 215 meni jo ihan hyvin.


Itseasissa tämä asia kiinnostaa myös, jos jollain on infoa jakaa.
Miettisin juuri samaa asiaa 960:sen kanssa, että mites tämän kanssa, jos haluaa spaceria laittaa niin miten pultteja/kierteitä saa navoista pidemmäksi tai vaihdettua vai saako ollenkaan?
Jos siinä on pultit niin pidemmät pultit vaan.
Tollasta 10mm spaceria kun ei oikeen saa pultattuakaan kunnolla.

Mutta onkos 960:ssä muttereilla? Jos on, niin sitten se sais pultattuakin jos spereihin saa pinnapultit kiinni.

Poissa joans

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #47 : 18.04.2012, 18:59:09 »
Nyt pitää kysyä viisaammilta, kun ei itsellä leikkaa. Eli olisi tarvis S40 M:ään saada 10mm spacerit, mielellään keskittävät ja niitähän näkyykin löytyvän.

Mutta miten ne tulee kiinni, ko. autossahan on pyörät kiinni muttereilla? Eli pitääkö autoon vaihtaa pidemmät pultit? Millainen homma auton pulttien vaihto on? Spacereita ei olisi tarvis käyttää kuin puolet vuodesta, toinen rengassarja ei niitä tarvitse. Eli ei taas toisaalta kiinnostaisi keväällä ja syksyllä vaihdella autoon niitä pulttejakaan. Onko tämä mahdoton yhtälö vai mitenkä?


Meikäläisen kuvapostauksesta löytyy ratkaisu ongelmaasi:

Itsellä C30nen ja palloilin hiljattain useamman päivän saman asian kanssa ja paras ratkaisu löytyi ostamalla spacerit jossa on pinnapultit.

Eli josset tarvitse kuin kesävanteille spacerit, niin paras vaihtoehto ilman muuta ostaa keskitettävät/pultattavat spacerit.
Tosta mun spacer -kuvasta voit kattella miltä näyttää kyseiset pinnapultilliset spacerit.




EDIT:
Tuli tässä mieleen, jos joku meinaa vastaavanlaisia spacereita hommata..
Kannattaa tsekata, että vanteen takaosassa (koloissa) tarpeaksi syvyyttä, jotta navasta tulevat pinnapultit eivät hinkkaa vanteen takaosaan. Varsinkin näissä ohuimmissa spacereissa voi olla se vaara, että navasta tuleva pinnapultti ottaa kiinni vanteen takaosaan.
Ainakaan 17" Volvon orkkisvanteilla ei hinkaa navasta tuleva pinnapultti, vaikka välissä 15mm spacer. Talvivanteeni takaosaan navasta tuleva pinnapultti otti kiinni vastaavanlaisella kokoonpanolla.


« Viimeksi muokattu: 18.04.2012, 19:35:47 kirjoittanut joans »

Poissa Mickes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #48 : 18.04.2012, 21:58:41 »
Ok kiitos, asia selveni. Tosin ongelma ei tainnut poistua, eli pinnapultillisia (=H&R:n DRM) löytyy 15mm ylöspäin ja se on liikaa, 10mm olisi ylärajoilla. Ja 10mm ohuita taas ei ole pultattavia. Eli ainut vaihtoehto on siis laittaa sen verran ohuet, että auton omilla pulteilla saa pyörään vielä kiinni, mikäli ei halua askarrella auton pulttien vaihdon kanssa keväällä ja syksyllä? H&R:n sivuilla taisi olla maininta, että 5mm olisi siinä tapauksessa max. Näin se taitaa mennä..?

Poissa joans

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #49 : 18.04.2012, 22:22:34 »
Ok kiitos, asia selveni. Tosin ongelma ei tainnut poistua, eli pinnapultillisia (=H&R:n DRM) löytyy 15mm ylöspäin ja se on liikaa, 10mm olisi ylärajoilla. Ja 10mm ohuita taas ei ole pultattavia. Eli ainut vaihtoehto on siis laittaa sen verran ohuet, että auton omilla pulteilla saa pyörään vielä kiinni, mikäli ei halua askarrella auton pulttien vaihdon kanssa keväällä ja syksyllä? H&R:n sivuilla taisi olla maininta, että 5mm olisi siinä tapauksessa max. Näin se taitaa mennä..?

Jees, ainakaan H&R:ltä ei tosiaan löydy ohuempaa spaceria tolla setupilla. Itse kokeilin tohon 10mm pelkkää keskitettävää spaceria ja oli vähän siinä ja kintaalla uskaltaisko jättää kiinni.
Tuolta liikkeestä mistä kävin spacerit hommaamassa, kaveri sanoi ettei tohon kannata yli 5mm spacereita laittaa ilman että on pultattavat ja suositteli myös että spaceri kun spaceri, niin aina oltava keskitettävä.

Ootko varma ettei toi 15mm menis? Takana kuitenkin camberkulma vähän muuttuu, näissä tosin nää marginaaliset erotkin vaikuttaa :D

Poissa Mickes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #50 : 18.04.2012, 22:45:48 »
Pakko myöntää, että kävin jo pimeessä ulkona mittailemassa  :pomo: Mut taitaa alkaa lokarin kaaret tekemään liian läheistä tuttavuutta GoodYearien kanssa... Tai sitten pitää käydä kaaria työstämään...

Ajattelin käydä Bilteman kautta ja latoa kokeilumielessä 5mm paloja väliin, jotta tietää uskaltaako laittaa 15mm palat tilaukseen. SCC:llä taisi olla 6mm keskittävät, ne taitaa olla sitten seuraava vaihtoehto.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #51 : 22.04.2012, 03:51:41 »
Miksi ei toimisi?
Sehän toimii, kun pysyy kiinni ja tuo vannetta ulospäin. Tehnyt tehtävänsä.

Vai mitä oikein tarkoitit?  ::)

sitä vaan että jos vannetta ei  ole keskitetty muilla kuin pulteilla niin tuntuu että vois alkaa ravistelemaan aika pahasti, sittä eikös se ole aina se keskireikä joka vanteen napaan kohdistaa, pulttien reijät kun sattaa olla vähän missä sattuu :idiot2:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #52 : 22.04.2012, 11:40:28 »
sitä vaan että jos vannetta ei  ole keskitetty muilla kuin pulteilla niin tuntuu että vois alkaa ravistelemaan aika pahasti, sittä eikös se ole aina se keskireikä joka vanteen napaan kohdistaa, pulttien reijät kun sattaa olla vähän missä sattuu :idiot2:
Jos on ehjä vanne ja maltillisesti kiristelee niin kyllä ne hyvin menee.

Poissa tumppi5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #53 : 28.04.2012, 19:30:21 »
Mulla olis tarkotus laittaa 240 volvoon 850:sen 15" aluvanteet (et 42), minkälaiset (kokoiset) spacerit sopivat kyseisen setin kanssa? Mistä saa Suomesta halvalla spacereita?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #54 : 24.05.2012, 12:35:42 »
PERRRRhanan perhana! mistä löytys jaonmuutos lätyt eli tommoset 5x108--> 4x100? vai lienekö mahollista edes toteuttaa mitenkään päin
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #55 : 24.05.2012, 16:52:26 »
Pitää tehdä tupla-adapteri. Eli vaihdat yhden pinnapultin pidempään ja ensin 5x108 -> 4x108 adapteri ja siihen vielä kiinni 4x108 -> 4x100 adapteri  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #56 : 24.05.2012, 17:04:36 »
Tai sit jotain tommosta http://juhi.kuvat.fi/kuvat/BMW+e30+M-tech+II/DSC03872.JPG/medium

täältä niitä saa, kannattaa kysyä onnistuuko juuri sulle tommoset  http://www.epytec.de/
« Viimeksi muokattu: 24.05.2012, 17:06:57 kirjoittanut ImportTuning »
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #57 : 25.05.2012, 12:08:57 »
Jos on 25mm ja 30mm spacerit niin kummat laitetaan takavetoisessa eteen? ja mitä tarkoitetaan keskittävillä spacereilla mitenkä eroaa? Ja jos spacereiden kanssa vipottaa mikä neuvoksi?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #58 : 25.05.2012, 13:46:33 »
Tai sit jotain tommosta http://juhi.kuvat.fi/kuvat/BMW+e30+M-tech+II/DSC03872.JPG/medium

täältä niitä saa, kannattaa kysyä onnistuuko juuri sulle tommoset  http://www.epytec.de/


Ei vida! antaa olla! keksin jotain muuta... ja rausku, yleensä laitetaan paksummat taakse ja ohuemmat eteen.. keskittävä spaceri on semmoinen lätty jotka keskittyy napaan ja sitten vanne keskittyy speisseriin, jos keskitykset on oikeissa mitoissa ei ala vipottamaan ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Spacerit / levikepalat
« Vastaus #59 : 05.08.2012, 20:15:00 »
Millainen spaceri olisi hyvä 945, vanteen ET on 35?
Tietenkin vanne saisi tulla mahdollisimman "ulos"  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

KL-varaosat  Race.fi