Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 käsijarrun restaurointi

  • 4 Vastauksia
  • 730 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
V70 käsijarrun restaurointi
« : 02.07.2021, 18:15:13 »
Moro.
Kaikkien varoitusten vastaisesti hankin uusien levyjen myötä myös saman (Brembo) valmistajan käsijarrukengät.
Niitten lisäksi tarkoitus on laittaa ne mät… Motonet säätöpalat käkkärille.
Kysymys kuuluukin -onko yritys tuhoon tuomittu vai saanko käkkärin pitämään muillakin käkkäripaloilla kuin Volvon omilla ?
Onko kellään kokemusta onnistuneista käkkärirempoista 3. osapuolen paloilla ?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7617
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 käsijarrun restaurointi
« Vastaus #1 : 02.07.2021, 21:06:35 »
Ihan sama mitkä kengät, kunhan vaan laittaa nuo säätörissat(tai täyttää haarukan toista koloa) ja säätää kengät lähelle ennen vaijerin kiristystä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6048
Vs: V70 käsijarrun restaurointi
« Vastaus #2 : 08.07.2021, 00:31:33 »
Samaa mieltä, laitoin vuosia sitten Brembon levyt, Motonetin oem-kengät ja säätöraudat ja säädin tasaiseksi. Yhä toimii!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa 0132

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käsijarrun restaurointi
« Vastaus #3 : 08.07.2021, 10:14:54 »
Nyt on Bremboa joka nurkassa paloja myöten (Moton säätöpalojen kera). Aika näyttää miten pysähtyy. Levyt tais olla jotenkin pinnoitettujakin. Jospa kestää vähän kauemmin ruosteen tarttua.

Poissa renee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 277
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 käsijarrun restaurointi
« Vastaus #4 : 08.07.2021, 23:51:23 »
Katsastuksessa pomppasi käsijarrusta, eli toisella puolella ei pitänyt tarpeeksi. Vaihdoin sitten jarrulevyt, -palat ja käsijarrukengät samalla + otin ne säätöpalat kässärille. Kaikki osat Motonetista, levyt Brembon, palat ja kengät Boschin. Säätöpalat laitoin lyhyimmälle asetukselle ja pitoa oli katsastuksessa todella hyvin ja tasaisesti (tais olla jotain 2.5 kN/puoli). Eli ainakin uutena toimiva kombinaatio.

 

Futurez  Kulkukoira