Autoracing  KL-varaosat

V70 2,4D Hiukkasloukun paineanturi virheellinen lukema.

  • 30 Vastauksia
  • 13891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Elikkäs eilen alkoi oireen kun työpaikalla käynistin auton.

Ajotietokone ilmoitti ennen liikkeelle lähtöä jotta moottorijärjestelmä vaatii huollon. Noin 15km reippaan ajon jälkeen ilmoitukset loppuivat.

No tänä aamuna taas ilmoitus tuli, aivan samalla tavalla auton käynnistyksen jälkeen ja lakkasi kun ajoi taas jonkin matkaa.

Vikakoodit luetutin illalla ja sieltähän löytyi...
Ohjainyksikkö 586F konfigurointivirhe ( Ei poistu )
Ohjainyksikkö 580F konfigurointivirhe ( Ei poistu )

Lisäksi oli muutama ilmoitus hiukkassuodattimen paineanturista. 

Samalla ilmeni ettei ajovaloille tule vettä ja jokin koodi ilmoitti jostain rele viasta pesureiden osalta.

Pikaisella googletuksella selvisi jotta noi kaksi koodia liittyisi vissiin jollain tavalla ardicin automaatti käynnistyksen poistoon, joten arvoituksesi jää tuo hiukkassuodatin. Onko niissä ollut millaisia anturi vikoja, vai onko vain suodatin tukkeutumassa?

Autolla on ajettu vajaat 400tkm ja vuosimalli 2007
« Viimeksi muokattu: 12.05.2015, 22:42:43 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa deeviis06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #1 : 09.05.2015, 09:10:28 »
Mulla oli tuollainen -06 d5 siinä luki loukun täyttyessä näytössä jotain suuntaan dpf järjestelmä täynnä. Yleensä lähti kun kävi heittään 30km lenkin kunnon kierroksilla et sai polton tehtyä..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #2 : 09.05.2015, 09:41:45 »
Vikakoodit luetutin illalla ja sieltähän löytyi...
Ohjainyksikkö 586F konfigurointivirhe ( Ei poistu )
Ohjainyksikkö 580F konfigurointivirhe ( Ei poistu )

Autosta lienee ohjelmoitu Ardicin automaattikäynnistys pois toiminnasta? Siitä tulee kaksi jotain tämän suuntaista vikakoodia (en muista tarkkaan) ja eivät poistu nollaamalla.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #3 : 09.05.2015, 12:12:30 »
Mulla oli tuollainen -06 d5 siinä luki loukun täyttyessä näytössä jotain suuntaan dpf järjestelmä täynnä. Yleensä lähti kun kävi heittään 30km lenkin kunnon kierroksilla et sai polton tehtyä..
Eli vika voisi näin ollen olla anturissa? Jännä kun vika katoaa kun auto lämpeää kunnolla...

Autosta lienee ohjelmoitu Ardicin automaattikäynnistys pois toiminnasta? Siitä tulee kaksi jotain tämän suuntaista vikakoodia (en muista tarkkaan) ja eivät poistu nollaamalla.
Joo on poistettu, eli niistä ei toinna sitten murehtia :)

Mitä lie maksaa paineanturi ja sen vaihto?

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #4 : 10.05.2015, 00:43:21 »
Omassa tuo paine-ero anturi on rikki ja antaa herjaa jatkuvaan että nokisuodatin täynnä. 180eur uus anturi.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #5 : 10.05.2015, 07:49:50 »
Autosta lienee ohjelmoitu Ardicin automaattikäynnistys pois toiminnasta? Siitä tulee kaksi jotain tämän suuntaista vikakoodia (en muista tarkkaan) ja eivät poistu nollaamalla.
Mulla just näin, en muista koodeja. Voisin tarkistaa, kun vain muistais ja kerkeis. Eivät poistuneet edes sinisellä.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #6 : 10.05.2015, 21:39:26 »
Omassa tuo paine-ero anturi on rikki ja antaa herjaa jatkuvaan että nokisuodatin täynnä. 180eur uus anturi.
No vikakoodi  vihjas kanssa tuota paine anturia.

Onko tuo 180€ pelkkä anturi vai vaihto työn kanssa? Ja mistä anturi sekä työ, volvolta?

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #7 : 11.05.2015, 07:20:46 »
Pelkkä anturi. Vaihtaa noin 5 minutissa, sijaitsee tulipellissä apparin puolella kun ottaa sen muovi kannen pois niin näkyy siinä tulitikku askin konoinen muovi rasia.  Näin ainakin siis 2008:ssa jossa sama kone. Anturiin tulee sähköliitin ja kaksi kumi letkua alhaalta päin. Vaatii volvolla testerillä dbf sopeutuksen tehdä että rupeaa uudet osat toimimaan. Töpseli käynti on ainakin täälläpäin 30-40 eur.
Samaa anturia (30785486) käyttää esim. fordi lähes kaikissa dieseleissä ni meen tänään tai huomenna kysyy sieltä hintaa tuolle anturille.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 07:23:43 kirjoittanut svart »
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #8 : 11.05.2015, 07:30:38 »
Uuden anturin sopeutus ei ole pakollinen, lähtee toimimaan ihan normaalisti ajossa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #9 : 11.05.2015, 13:22:45 »
Oisko jollain kuvaa siitä anturista?

Tuossa soitellut aamun pajoja läpite... Pytävät pelkästä vianhausta 150-400€  :buck2:

Mietin että missä hinnoissa liikkuu tuon hiukkasloukun tyhjennys, pois ohjelmointi ja ehkä joku eco ohjelma?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #10 : 11.05.2015, 14:08:05 »
Oisko jollain kuvaa siitä anturista?

Tuossa soitellut aamun pajoja läpite... Pytävät pelkästä vianhausta 150-400€  :buck2:

Mietin että missä hinnoissa liikkuu tuon hiukkasloukun tyhjennys, pois ohjelmointi ja ehkä joku eco ohjelma?
artulta saat varmaan ~500€ hintaluokassa ohjelman.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #11 : 11.05.2015, 15:22:47 »
artulta saat varmaan ~500€ hintaluokassa ohjelman.
:-\ ~900€ ku just soitin...

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #12 : 11.05.2015, 16:43:52 »

tuollanen se saattais olla imeisesti myös siinä sinun mallissa. Fordin numero on tuo 6G9N.... alkunen ja sieltä tilasin äsken niin maksoi 115eur. Eikös tuokin vuosimalli malli toimis tuolla letku muutoksella pöntön tyhjennyksen jälkeen niin ettei tarvii sitä softaa välttämättä sen vuoksi laittaa. Vai onko eroa vuotta uudempaan kolmos koppaseen siltä osin?
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4D, koodit 586F 580F & hiukkasloukun paineanturi
« Vastaus #13 : 11.05.2015, 16:56:15 »
Ite luetutin vikakoodit ihan volvolla aiemmin ja sieltä näki nuo anturin paine arvot lukea käynnissä ollessa ja pitäis muistaakseni olla luokkaa 0-20 kevyesti kaasutellen ja tuo anturi näytti mulla arvoja jotain 55000kpa:ta. Sopeutuksella saatiin toimimaan oikein hetkeksi mutta tiltaa taas vähän väliä uudestaan ja menee limp moodiin sekä poltto päällä lähes koko ajan ja herjaa sitä nokisuodatin täys muutaman päivän välein.

Okei, hyvä tietää jos toimii suoraan ilman sopeutusta kunhan uuden anturin saan perjantaiksi
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 2,4D Hiukkasloukun paineanturi virheellinen lukema.
« Vastaus #14 : 12.05.2015, 22:50:21 »
Auto kävi tänään avainvaunulla huollossa.

Anturihan siellä antoi ihan höpö lukemia. Uusi anturi löytyi hyllystä ja sen asentivat paikoilleen, mutta toisin kuin olisi luullut, vika pysyi samana. Taas anturi antaa höpölukemia... Vanha anturi takasi.

Seuraavaksi puhdistivat anturille tulevat letkut, ei vaikutusta.

Seuraavaksi kävivät liittimet ja johdot läpi eikä sielläkään vikaa.

Aika loppui kesken joten niputtivat auton ja antoivat takaisin, mut mitäs nyt? Vika hävisi, auto kulkee normaalisti, mutta keskikulutus näyttää 7,5 kun ennen huoltoa 6,4...

Jos vika ilmenee huomennna niin pitäneen seuraavalla kerralla alipaineistaa anturin letkut.

Muita vika idea kohteita?

 

RallyBaron  Samppasport