Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D5 -02 mitähän tekis..

  • 2 Vastauksia
  • 1074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
V70 D5 -02 mitähän tekis..
« : 02.12.2019, 17:19:58 »
Edellämainittu hyväkuntoinen kunnossapidetty vain 380t ajettu luottopelini petti luottamukseni, tai tarkemmin ottaen hampinaru petti.. :'(
Täysin yllättäen ja paljon ennen vaihtoa(vain 100t ajettu)
Nyt on hattu irti ja tietysti mun tuurilla ei riitä uusia vain venttiilit, oikasta pinta ja muuten kunnostaa, vaan hydraulinostajien poterot on myös räjähtänyt palasiksi kannesta. Alakerrassa ei ole mitään vikaa.
Nurmon autopiste voi kuulemma tuollaisenkin vian korjata, mutta jää sekin maksamaan kuitenkin n.2000e ja siihen päälle kaikki muut kulut(hattu irti kiinni). Eli loppusummana pyöreesti n.3000e, eli auton markkinahinta.
Käyttöarvo olisi paljon suurempi, on se niin hyvä peli.

Olen pitänyt sitä kunnossa ja uusinut aina kaikkea mitä on tarvinut. Ajatuksena ajavani sillä maailman tappiin saakka. Tänä vuonnakin on uusittu turbo, cooleri, tehostimen pumppu ja kompura.
Kaikki toimii, kaksilla uusilla pyörillä. On ehjä sisältä jne jne.
Tiedettäviä tulevia kohteita olisi vauhtipyörä kytkin paketin uusinta. Ei olisi muuta, jos ei olisi käynyt tätä..

Pitäisikö tuo korjata  vai myydä osina jos joku tarvii ja ostaa toinen tilalle korjauksen hinnalla + osista saatavilla rahoilla.
Mitähän tekis :idiot2:
Mitäs itse tekisit?

https://photos.app.goo.gl/Hvo42i1Zmpafa8c86
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: V70 D5 -02 mitähän tekis..
« Vastaus #1 : 02.12.2019, 17:24:43 »
Minä tutkisin vaihtomoottoreiden/sylinterikansien hintoja sieltä-täältä (ruosti?) ensin ja tekisin päätöksen vasta sen jälkeen.

Vaikka B-kuntoinen kansi kuumaksi ajetusta koneesta, se kunnostaen ja kasaan = taas autoa pitkäksi aikaa.

Osina myyminen ottaa aina aikaa ja se osien tuotto voi jakaantua useammalle vuodelle. Huono siis rahoittaa seuraavan ostoa osia myymällä, ellei meinaa kävellä pitkää pätkää välissä.


On muuten todella omituisesti mennyt hihna! Suoraan poikki. Ettei olisi jotain päätynyt jakokopan sisälle ja hihnan väliin. Missä oli vaihdettu tuo vanha hihna? Paljonko oli hihnalla ikää?

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: V70 D5 -02 mitähän tekis..
« Vastaus #2 : 02.12.2019, 20:29:40 »
Olen katsellut noita käytöstä jääneitä kansia. Nekin on ollut pyöreesti tonnin hinnoissa. Niihin kun tekee kunnostukset ja vähintään hyd.nostajat uusii, niin kyllä sekin jää maksamaan 1500. Sen jälkeen hattu irti kiinni kulut.
Jos tuollaisen markkinahinta on noin 3000 ja ostaa toisen samanlaisen yksilön, niin ei voi oikein sanoa missä kunnossa se on. Mutta jos korjaan omani samalla 3000e, niin silloin tiedän hyvin tarkasti missä kunnossa auto on. Se kyllä painaa vaakakupissa korjaamisen puoleen.

Juu kyllä on ihmetelty tuota hihnaa. Vielä ei ole tullut esiin mitään varmaa aiheuttajaa. Kyllä yleensä hampaat lähtee tai jos katkee, niin sillee vinosti. Miksi siis tuo on ihan suora.
En tiedä missä tuo on vaihdettu, mutta 4 vuotta ja noin 100t sitten.
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

 

RallyBaron  Samppasport