Heitetääs tännekin nyt kysymys kun täälä jonkin verran noita raskaan kaluston asentajia löytyy. Mannissa on ollut jo jonkin aikaa eriskummallinen vika mille ei vaan löydy syyllistä.
Aloitetaan tarina aivan alusta vaikka alkaakin näyttää että puhutaan varmaan kahdesta eri ongelmasta jotka vaan ilmestyi samaan aikaan...
Eli jokunen kuukausi takaperin autosta räjähti kytkimen painelaakeri. Sain auton kuitenkin linkutettua korjaamolle jossa koko kytkinasetelma uusittiin. Tämän jälkeen autoon ilmestyi tämä mysteerivika jota kukaan ei keksi mistä se johtuu: kiihdyttäessä LÄMPIMÄLLÄ koneella KUORMA PÄÄLLÄ jostain kuuluu erittäin kova sykkivä vikinä joka on sidoksissa moottorin kierroksiin. Kylmällä koneella ja varsinkaan kylmänä ilman kuormaa ääntä ei kuulu mutta mitä enemmän kuormaa sitä kovempi vikinä on. Sen saa loppumaan kaasua hölläämällä mutta seiskalla kasilla ei enää paljoa silloin kiihdytä.
Vein auton takaisin korjaamolle jossa siihen vaihdettiin uusi erilainen kytkin jonka jälkeen vaihteen puolittaja lakkasi toimimasta ja jouduin viemään sen vielä kolmannen kerran takaisin kun asentaja oli laittanut jotkut säätöpalat väärinpäin niin puolittaja ei päässyt toimimaan. Se kuitenkaan ei tehnyt vikinälle mitään.
Mikä ikinä sielä vikiseekään tuntuu kuluttavan jotain, ääni on sellainen minkä odottaa kuulevan kun kuiva akseli pyörii reiässä ja kaksi metallia ottaa yhteen. Sellainen vikivikiviki tyyppinen. Nyt autoon on vielä ilmestynyt tyhäkäynnillä kuuluva raklattava nakutus. Yritin etsiä mistä ääni voi tulla mutten pysty ilman stetoskooppia paikallistamaan lähdettä muuten kun että ääni kuuluu selvästi moottorin takaosasta, kuljettajan penkiltä kuullostellen vikinä tulee takavasemmalta mutta kun sieläpäin konetta ei oikein ole muuta kuin PA-pumppu ja suodatinpidike. Voisiko kulunut polttoainepumppu pitää tuollaista vikinää vain kuorman alla? Nämä jatkuvat korjaamopäivät tahtoo käydä lompakon päälle eikä vikinälle vain löydy syyllistä. Ei viittis ajaa vikaa ulos niinsanotusti kun se kuitenkin kajahtaa jossain takamettässä...
Auto siis on 2003 Man TGA18.313FLLC. 12litrainen kutonen.
Polttoainepumpputeoriaa voisi tukea toinen vika, nimittäin auto on välillä, täysin kuun asennosta riippuen, erittäin vaikea saada aamulla ensimmäisen kerran käyntiin. Kaasupoljinta saa tampata vimmatusti että moottori herää eikä ainakaan ajotietokoneeseen tule mitään ilmoitusta etteikö hehkut toimisi.