Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jt4 - 06.10.2015, 23:16:12
-
Tänään päivällä eberi toimi normaalisti, illalla töistä lähtiessä ajastettuna ei ollut käynnistynyt.
Nyt kun yrittää suorakäynnistyksellä päälle niin on vilkkuu parikertaa ja sitten vaihtuu off.
Tarkoittaako tämä että eberi on lukittu virheellisten käynnistysten takia?
Ja jos ajastettuna eberi ei jostain syystä käynnisty niin yrittääkö se käynnistyä niin monta kertaa kunnes lukittuu?
-
Lukossa on, olikohan se kolme epäonnistunutta käynnistystä niin lukittuu.
-
Onhan polttoainetta riittävästi eli opiskelijavalo ei saa palaa?
-
Polttoainetta on ja alhaista jännitettä ei valittanut kun illalla yritin käynnistää suorakäynnistyksellä.
Perjantaille aika huoltoon niin eikö siellä sitten selviä mikä on vialla.
Onnettomasti tää kyllä lämpenee ilman eberiä.
-
Polttoainetta on ja alhaista jännitettä ei valittanut kun illalla yritin käynnistää suorakäynnistyksellä.
Perjantaille aika huoltoon niin eikö siellä sitten selviä mikä on vialla.
Onnettomasti tää kyllä lämpenee ilman eberiä.
Ethän käytä lämmitintä automaatilla?
Ja sitten tyhmä kysymys; onko tässä mallissa Eberspächer vai Webasto?
-
Ethän käytä lämmitintä automaatilla?
Ja sitten tyhmä kysymys; onko tässä mallissa Eberspächer vai Webasto?
Jos automaatilla tarkoitat ajonaikaista automaattikäyttöä niin kyllä käytän koska tästä sitä ei saa poiskaan ohjelmoitua, mutta mulla ajo on pitkää niin että lyhyitä käyttöjä ei tule.
Ja eberi tässä on.
-
Jos automaatilla tarkoitat ajonaikaista automaattikäyttöä niin kyllä käytän koska tästä sitä ei saa poiskaan ohjelmoitua, mutta mulla ajo on pitkää niin että lyhyitä käyttöjä ei tule.
Ja eberi tässä on.
Samasta asiasta puhutaan. Meillä on myös tuollainen Eberillä varustettu pitkää matkaa liikkuva auto, mutta niinpä vaan siitäkin tuo automaattikäyttö pilasi lämmittimen. Poistin automaattikäytön ja sen jälkeen Eberi on toiminut kuin tauti, ei mitään savuttamisia, eikä muitakaan ongelmia.
-
Samasta asiasta puhutaan. Meillä on myös tuollainen Eberillä varustettu pitkää matkaa liikkuva auto, mutta niinpä vaan siitäkin tuo automaattikäyttö pilasi lämmittimen. Poistin automaattikäytön ja sen jälkeen Eberi on toiminut kuin tauti, ei mitään savuttamisia, eikä muitakaan ongelmia.
Joo voihan se olla että on karstoittunut kuitenkin.
Ei kyllä oo savuttanut eikä mitään muutakaan ongelmaa ollut ennen lukittumista.
-
Itsellä jättää joka toinen kerta lähtemättä polttamaan Eberi. Dieselin käry vaan jää niillä kerroilla kun ei käynnisty ja vaatii hetken aikaa ajamista, jotta lukko lähtee pois. Silloin kun käynnistyy tulee aluksi sankat savut ja töissä Eberiasentaja meinasi, että sihti pitää vaihtaa niin todennäköisesti toimii sen jälkeen. Muutaman kympin maksaa sihti. Kysymys kuuluukin, että minkälainen homma se sihti/sukka on vaihtaa? Pitäisi kuulemma olla nätti homma.
-
Itsellä jättää joka toinen kerta lähtemättä polttamaan Eberi. Dieselin käry vaan jää niillä kerroilla kun ei käynnisty ja vaatii hetken aikaa ajamista, jotta lukko lähtee pois. Silloin kun käynnistyy tulee aluksi sankat savut ja töissä Eberiasentaja meinasi, että sihti pitää vaihtaa niin todennäköisesti toimii sen jälkeen. Muutaman kympin maksaa sihti. Kysymys kuuluukin, että minkälainen homma se sihti/sukka on vaihtaa? Pitäisi kuulemma olla nätti homma.
Sihti on helppo vaihtaa ja samalla kannattaa laittaa uusi hehku ja tiivisteet. Vaikeinta hommassa on laitteen käteen saaminen. Moottorin tuen voi joutua löysäämään, että lämmittimen saa mahtumaan paikaltaan pois (näin ainakin V50).
-
Sihti on helppo vaihtaa ja samalla kannattaa laittaa uusi hehku ja tiivisteet. Vaikeinta hommassa on laitteen käteen saaminen. Moottorin tuen voi joutua löysäämään, että lämmittimen saa mahtumaan paikaltaan pois (näin ainakin V50).
Eli koko laite pitää ottaa autosta irti, jotta ne saa vaihdettua?
-
Eli koko laite pitää ottaa autosta irti, jotta ne saa vaihdettua?
Eipä ole juuri vastauksia tullut. Minullakaan ei ole kokemusta juuri tuosta kombosta, mutta tähän asti irrottaminen ja pöydän päällä työskentely on ollut aina helpoin ratkaisu.
-
Eipä ole juuri vastauksia tullut. Minullakaan ei ole kokemusta juuri tuosta kombosta, mutta tähän asti irrottaminen ja pöydän päällä työskentely on ollut aina helpoin ratkaisu.
Ainakin 2.0d on tilaa niin vähän että pöydälle se on nostettava.
-
Ainakin 2.0d on tilaa niin vähän että pöydälle se on nostettava.
Saiko tuon pelkästään yläkautta työskentelemällä irti autosta? Voisi autokatoksessa värkkäillä jos ei vaadi alapuolelle pääsyä. Kohta pitää ottaa Eberi työn alle :)
-
Saiko tuon pelkästään yläkautta työskentelemällä irti autosta? Voisi autokatoksessa värkkäillä jos ei vaadi alapuolelle pääsyä. Kohta pitää ottaa Eberi työn alle :)
Voipi olla että onnistuu. Mulla itsellä oli auto pukkien päällä kun vaihtelin öljytkin samalla. Toisen puolen moottorinkorvakon joutui ainakin käyttämään irti että sai konetta liikutettua vähän eteenpäin kun se väli on aika pirun ahdas.
-
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota. :idiot2:
-
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota. :idiot2:
Käytettävä piuhan päässä, missä ohjelmoidaan uusiksi.
-
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota. :idiot2:
Onnistuupa hyvinkin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44339.msg1015656#msg1015656
-
Onnistuupa hyvinkin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44339.msg1015656#msg1015656
Niin, jos katkaisimen laittaa tuonne väliin, hyvä näin.
;) ;)
-
Oisko jotain kytkistä olemassa mistä näkis et mihin väliin laitetaan kytkin? Oletan et tuolla kytketään kokonaan eberi pois käytöstä, joten tarvii aina muistaa naksauttaa ON-asentoon jos haluaa ajastuksen toimivan?
-
Volvolla voi poistaa automaattikäytön softapäivityksellä,
lukituksen poiston jälkeen alkaa todennäköisesti pelaamaan ilman kummempia lisätöitä.
-
Eikös näissä kuitenkin ollut niin että uudemmissa ei softalla saa automaattikäynnistystä pois?
Vuosimallirajaa en muista mutta siinä uskossa oon ollut että ainakaan omasta -10 vuotisesta ei saa pois muuten kuin askartelemalla erillisen kytkimen.
-
Eikös näissä kuitenkin ollut niin että uudemmissa ei softalla saa automaattikäynnistystä pois?
Vuosimallirajaa en muista mutta siinä uskossa oon ollut että ainakaan omasta -10 vuotisesta ei saa pois.muuten kuin askartelemalla erillisen kytkimen.
Noin minäkin muistelen, täällä jauhettu tästä jossain topicissa mutta en sitä löytänyt...
-
Mistäköhän tuo edes johtuu ettei sitä saa pois, kun kuitenkin isommista sen on saanut pois joko softalla tai näistä uudemman mallisista suoraan ajotietokoneen kautta ?
-
Tuli eilen vaihdettua tuohon V50 eberiin sihti, puhallinmoottori ja tiivisteet, kun tuo antoi vikakoodin puhallinmoottorista. Hehkutulppa piti myös vaihtaa, mutta kun sain väärän tulpan...
Lämmitin oli vikatilassa lukittuna ennen osien vaihtoa, mutta alkoi toimimaan ilman erillistä lukituksen avaamista kun uudet osat oli paikallaan, akku oli irti osien vaihdon ajan. Tänään taas ei lähtenyt käyntiin, kokeiltiin varmaan 10 kertaa joten lukitus meni taas päälle. Kokeilin käyttää akunkenkää irti parin minuutin ajan, ja taas lämmitin alkoi toimia :o Eli lukituksen saa ilmeisesti poistettua pelkällä akunkengän irroituksella.
Hehkutulppa pitää varmaan vielä vaihtaa, jos tuo sillä alkaisi toimia luotettavammin. Jännä nähdä lähteekö nyt huomenna päälle :)
-
Tuli eilen vaihdettua tuohon V50 eberiin sihti, puhallinmoottori ja tiivisteet, kun tuo antoi vikakoodin puhallinmoottorista. Hehkutulppa piti myös vaihtaa, mutta kun sain väärän tulpan...
Lämmitin oli vikatilassa lukittuna ennen osien vaihtoa, mutta alkoi toimimaan ilman erillistä lukituksen avaamista kun uudet osat oli paikallaan, akku oli irti osien vaihdon ajan. Tänään taas ei lähtenyt käyntiin, kokeiltiin varmaan 10 kertaa joten lukitus meni taas päälle. Kokeilin käyttää akunkenkää irti parin minuutin ajan, ja taas lämmitin alkoi toimia :o Eli lukituksen saa ilmeisesti poistettua pelkällä akunkengän irroituksella.
Hehkutulppa pitää varmaan vielä vaihtaa, jos tuo sillä alkaisi toimia luotettavammin. Jännä nähdä lähteekö nyt huomenna päälle :)
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
-
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Jos lämmitin mennyt vikatilaan, niin ei tuo akunkenkien irrotus auta. Pitää nollata laitteella millä lämmittimeen pääsy.
-
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Laitas paikkakunta, jos joku tulis poistaa koodit.
-
Laitas paikkakunta, jos joku tulis poistaa koodit.
Varsinais suomessa Aurassa ollaan :)
-
:(VaasaTa turhan pitkä matka
-
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Ohjainlaite oli viallinen. Akunkengän irroituksen jälkeen tuo toimi aikansa ennenkuin meni taas jumiin. Nyt on uudet aivot ja toimii moitteettomasti :)