Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: jt4 - 06.10.2015, 23:16:12

Otsikko: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: jt4 - 06.10.2015, 23:16:12
Tänään päivällä eberi toimi normaalisti, illalla töistä lähtiessä ajastettuna ei ollut käynnistynyt.
Nyt kun yrittää suorakäynnistyksellä päälle niin on vilkkuu parikertaa ja sitten vaihtuu off.
Tarkoittaako tämä että eberi on lukittu virheellisten käynnistysten takia?
Ja jos ajastettuna eberi ei jostain syystä käynnisty niin yrittääkö se käynnistyä niin monta kertaa kunnes lukittuu?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: TapioR - 07.10.2015, 05:49:36
Lukossa on, olikohan se kolme epäonnistunutta käynnistystä niin lukittuu.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: VäLKKy - 07.10.2015, 07:26:14
Onhan polttoainetta riittävästi eli opiskelijavalo ei saa palaa?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: jt4 - 07.10.2015, 12:37:50
Polttoainetta on ja alhaista jännitettä ei valittanut kun illalla yritin käynnistää suorakäynnistyksellä.
Perjantaille aika huoltoon niin eikö siellä sitten selviä mikä on vialla.

Onnettomasti tää kyllä lämpenee ilman eberiä.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: aalt1n - 07.10.2015, 12:52:14
Polttoainetta on ja alhaista jännitettä ei valittanut kun illalla yritin käynnistää suorakäynnistyksellä.
Perjantaille aika huoltoon niin eikö siellä sitten selviä mikä on vialla.

Onnettomasti tää kyllä lämpenee ilman eberiä.
Ethän käytä lämmitintä automaatilla?

Ja sitten tyhmä kysymys; onko tässä mallissa Eberspächer vai Webasto?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: jt4 - 07.10.2015, 13:09:57
Ethän käytä lämmitintä automaatilla?

Ja sitten tyhmä kysymys; onko tässä mallissa Eberspächer vai Webasto?

Jos automaatilla tarkoitat ajonaikaista automaattikäyttöä niin kyllä käytän koska tästä sitä ei saa poiskaan ohjelmoitua, mutta mulla ajo on pitkää niin että lyhyitä käyttöjä ei tule.
Ja eberi tässä on.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: aalt1n - 07.10.2015, 15:45:28
Jos automaatilla tarkoitat ajonaikaista automaattikäyttöä niin kyllä käytän koska tästä sitä ei saa poiskaan ohjelmoitua, mutta mulla ajo on pitkää niin että lyhyitä käyttöjä ei tule.
Ja eberi tässä on.
Samasta asiasta puhutaan. Meillä on myös tuollainen Eberillä varustettu pitkää matkaa liikkuva auto, mutta niinpä vaan siitäkin tuo automaattikäyttö pilasi lämmittimen. Poistin automaattikäytön ja sen jälkeen Eberi on toiminut kuin tauti, ei mitään savuttamisia, eikä muitakaan ongelmia.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: jt4 - 07.10.2015, 15:55:14
Samasta asiasta puhutaan. Meillä on myös tuollainen Eberillä varustettu pitkää matkaa liikkuva auto, mutta niinpä vaan siitäkin tuo automaattikäyttö pilasi lämmittimen. Poistin automaattikäytön ja sen jälkeen Eberi on toiminut kuin tauti, ei mitään savuttamisia, eikä muitakaan ongelmia.

Joo voihan se olla että on karstoittunut kuitenkin.
Ei kyllä oo savuttanut eikä mitään muutakaan ongelmaa ollut ennen lukittumista.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Leo - 07.10.2015, 17:10:57
Itsellä jättää joka toinen kerta lähtemättä polttamaan Eberi. Dieselin käry vaan jää niillä kerroilla kun ei käynnisty ja vaatii hetken aikaa ajamista, jotta lukko lähtee pois. Silloin kun käynnistyy tulee aluksi sankat savut ja töissä Eberiasentaja meinasi, että sihti pitää vaihtaa niin todennäköisesti toimii sen jälkeen. Muutaman kympin maksaa sihti. Kysymys kuuluukin, että minkälainen homma se sihti/sukka on vaihtaa? Pitäisi kuulemma olla nätti homma.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: aalt1n - 07.10.2015, 17:50:50
Itsellä jättää joka toinen kerta lähtemättä polttamaan Eberi. Dieselin käry vaan jää niillä kerroilla kun ei käynnisty ja vaatii hetken aikaa ajamista, jotta lukko lähtee pois. Silloin kun käynnistyy tulee aluksi sankat savut ja töissä Eberiasentaja meinasi, että sihti pitää vaihtaa niin todennäköisesti toimii sen jälkeen. Muutaman kympin maksaa sihti. Kysymys kuuluukin, että minkälainen homma se sihti/sukka on vaihtaa? Pitäisi kuulemma olla nätti homma.
Sihti on helppo vaihtaa ja samalla kannattaa laittaa uusi hehku ja tiivisteet. Vaikeinta hommassa on laitteen käteen saaminen. Moottorin tuen voi joutua löysäämään, että lämmittimen saa mahtumaan paikaltaan pois (näin ainakin V50).
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Leo - 07.10.2015, 18:21:41
Sihti on helppo vaihtaa ja samalla kannattaa laittaa uusi hehku ja tiivisteet. Vaikeinta hommassa on laitteen käteen saaminen. Moottorin tuen voi joutua löysäämään, että lämmittimen saa mahtumaan paikaltaan pois (näin ainakin V50).
Eli koko laite pitää ottaa autosta irti, jotta ne saa vaihdettua?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: aalt1n - 08.10.2015, 11:49:00
Eli koko laite pitää ottaa autosta irti, jotta ne saa vaihdettua?
Eipä ole juuri vastauksia tullut. Minullakaan ei ole kokemusta juuri tuosta kombosta, mutta tähän asti irrottaminen ja pöydän päällä työskentely on ollut aina helpoin ratkaisu.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Maza - 10.10.2015, 10:10:40
Eipä ole juuri vastauksia tullut. Minullakaan ei ole kokemusta juuri tuosta kombosta, mutta tähän asti irrottaminen ja pöydän päällä työskentely on ollut aina helpoin ratkaisu.
Ainakin 2.0d on tilaa niin vähän että pöydälle se on nostettava.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Leo - 11.10.2015, 14:57:27
Ainakin 2.0d on tilaa niin vähän että pöydälle se on nostettava.
Saiko tuon pelkästään yläkautta työskentelemällä irti autosta? Voisi autokatoksessa värkkäillä jos ei vaadi alapuolelle pääsyä. Kohta pitää ottaa Eberi työn alle  :)
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Maza - 13.10.2015, 19:42:00
Saiko tuon pelkästään yläkautta työskentelemällä irti autosta? Voisi autokatoksessa värkkäillä jos ei vaadi alapuolelle pääsyä. Kohta pitää ottaa Eberi työn alle  :)
Voipi olla että onnistuu. Mulla itsellä oli auto pukkien päällä kun vaihtelin öljytkin samalla. Toisen puolen moottorinkorvakon joutui ainakin käyttämään irti että sai konetta liikutettua vähän eteenpäin kun se väli on aika pirun ahdas.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: A85 - 13.10.2015, 19:53:16
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota.  :idiot2:
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: anssi68 - 13.10.2015, 21:45:29
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota.  :idiot2:

Käytettävä piuhan päässä, missä ohjelmoidaan uusiksi.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: aalt1n - 13.10.2015, 21:50:44
Ei varmaan kotikonstein onnistu tuo automaattisen lämmityksen poiskytkentä? Kiinnostaisi kun tuntuu tosi typerästi käynnistelevän ja sammuttelevan tuota.  :idiot2:
Onnistuupa hyvinkin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44339.msg1015656#msg1015656
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: anssi68 - 13.10.2015, 21:56:49
Onnistuupa hyvinkin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44339.msg1015656#msg1015656

Niin, jos katkaisimen laittaa tuonne väliin, hyvä näin.

 ;) ;)
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: A85 - 14.10.2015, 09:21:24
Oisko jotain kytkistä olemassa mistä näkis et mihin väliin laitetaan kytkin? Oletan et tuolla kytketään kokonaan eberi pois käytöstä, joten tarvii aina muistaa naksauttaa ON-asentoon jos haluaa ajastuksen toimivan?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Gt-70 - 14.10.2015, 09:31:23
Volvolla voi poistaa automaattikäytön softapäivityksellä,
lukituksen poiston jälkeen alkaa todennäköisesti pelaamaan ilman kummempia lisätöitä.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: jt4 - 14.10.2015, 10:06:01
Eikös näissä kuitenkin ollut niin että uudemmissa ei softalla saa automaattikäynnistystä pois?
Vuosimallirajaa en muista mutta siinä uskossa oon ollut että ainakaan omasta -10 vuotisesta ei saa pois muuten kuin askartelemalla erillisen kytkimen.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: VäLKKy - 14.10.2015, 10:07:41
Eikös näissä kuitenkin ollut niin että uudemmissa ei softalla saa automaattikäynnistystä pois?
Vuosimallirajaa en muista mutta siinä uskossa oon ollut että ainakaan omasta -10 vuotisesta ei saa pois.muuten kuin askartelemalla erillisen kytkimen.

Noin minäkin muistelen, täällä jauhettu tästä jossain topicissa mutta en sitä löytänyt...
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Modifier - 14.10.2015, 12:47:02
Mistäköhän tuo edes johtuu ettei sitä saa pois, kun kuitenkin isommista sen on saanut pois joko softalla tai näistä uudemman mallisista suoraan ajotietokoneen kautta ?
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Taksu - 03.01.2016, 20:51:48
Tuli eilen vaihdettua tuohon V50 eberiin sihti, puhallinmoottori ja tiivisteet, kun tuo antoi vikakoodin puhallinmoottorista. Hehkutulppa piti myös vaihtaa, mutta kun sain väärän tulpan...

Lämmitin oli vikatilassa lukittuna ennen osien vaihtoa, mutta alkoi toimimaan ilman erillistä lukituksen avaamista kun uudet osat oli paikallaan, akku oli irti osien vaihdon ajan. Tänään taas ei lähtenyt käyntiin, kokeiltiin varmaan 10 kertaa joten lukitus meni taas päälle. Kokeilin käyttää akunkenkää irti parin minuutin ajan, ja taas lämmitin alkoi toimia :o Eli lukituksen saa ilmeisesti poistettua pelkällä akunkengän irroituksella.

Hehkutulppa pitää varmaan vielä vaihtaa, jos tuo sillä alkaisi toimia luotettavammin. Jännä nähdä lähteekö nyt huomenna päälle :)
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Volin - 09.01.2016, 10:56:19
Tuli eilen vaihdettua tuohon V50 eberiin sihti, puhallinmoottori ja tiivisteet, kun tuo antoi vikakoodin puhallinmoottorista. Hehkutulppa piti myös vaihtaa, mutta kun sain väärän tulpan...

Lämmitin oli vikatilassa lukittuna ennen osien vaihtoa, mutta alkoi toimimaan ilman erillistä lukituksen avaamista kun uudet osat oli paikallaan, akku oli irti osien vaihdon ajan. Tänään taas ei lähtenyt käyntiin, kokeiltiin varmaan 10 kertaa joten lukitus meni taas päälle. Kokeilin käyttää akunkenkää irti parin minuutin ajan, ja taas lämmitin alkoi toimia :o Eli lukituksen saa ilmeisesti poistettua pelkällä akunkengän irroituksella.

Hehkutulppa pitää varmaan vielä vaihtaa, jos tuo sillä alkaisi toimia luotettavammin. Jännä nähdä lähteekö nyt huomenna päälle :)

Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: völvöxc60 - 09.01.2016, 11:10:54
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Jos lämmitin mennyt vikatilaan, niin ei tuo akunkenkien irrotus auta. Pitää nollata laitteella millä lämmittimeen pääsy.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: paku97 - 09.01.2016, 11:32:30
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.
Laitas paikkakunta, jos joku tulis poistaa koodit.
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Volin - 09.01.2016, 14:08:37
Laitas paikkakunta, jos joku tulis poistaa koodit.

Varsinais suomessa Aurassa ollaan  :)
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: paku97 - 09.01.2016, 14:45:27
 :(VaasaTa turhan pitkä matka
Otsikko: Vs: v50 d5 -10 eberi vikatila?
Kirjoitti: Taksu - 10.01.2016, 11:15:39
Miten kävi lämmittimen kanssa? Itsellä 2004 v50 ja myös vikatila päällä. Mahtaisiko tuo nollautua akunkengän irroituksella.

Ohjainlaite oli viallinen. Akunkengän irroituksen jälkeen tuo toimi aikansa ennenkuin meni taas jumiin. Nyt on uudet aivot ja toimii moitteettomasti :)