no sitten meneekin autosähkö professorin hommiksi. ensin vois mitata yleismittarilla onko tankkianturi vielä hengissä. farkusta en tarkalleen tiedä mistä anturin liitin löytyy, mutta vois olettaa että samalta suunnalta kuin sedanissa eli takakontissa kuskinpuolella verhoilun takaa, kolmenapanen pistoke. en nyt tarkalleen muista minkä väriset ne anturille menevät kaksi johtoa oli, yksi meni pumpulle ja se oli punanen eli ne kaks muuta sitten..
anturin vastus välillä 0 (tyhjä) - 280 (täysi) ohm.
jos tuo näyttää jotain järjellisiä lukuja niin sitten vois ottaa mittariston irti ja mittailla sieltä takaa että samat lukemat tulee myös mittaristoon asti:
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/740%20Wiring%20Diagrams/Volvo%20740%201989%20Wiring.pdfsivulla 16 bensamittarin ja anturin kytkennät. ota mittaristo irti ja sitten yleismittarilla mittaat näkyykö mitään järjellistä vastuslukemaa napojen B1 ja C6 välillä (löytyvät nekin kokeilemalla, harmaa-valk. ja ruskea johto).
jos edelleen näyttää ok niin sitten voi mitata onko mittariston takana olevat johdinliuskat ehjät välillä mittari-pistokkeet. ne kupariliuskat tuppaa murtumaan ajan myötä ja sitä ei välttämättä näe silmällä sen suojalakan läpi, yleismittarilla katkoksen kyllä löytää.
edit: niin semmonen tuli mieleen että olikos tuossa kaasariversiossa tankissa siirtopumppua ensinkään? jos ei niin sitten se anturin pistoke kait 2-napanen..