Futurez  Kulkukoira

DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt työn alla mm. MB W163, W124, Micra K11, Golf MK3

  • 495 Vastauksia
  • 139111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Onhan niitä vasaralakka, happomaali. Sileä pinta on pahin, hiekkapuhallan pieniä juttuja säkistä tai astiasta imevällä pistoolilla tai jollain muulla karhennus.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Haaveissa olisi hiekkapuhalluskaappi… Sellainen tietty mihin mahtuisi vaikkapa tuollainen akseli :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Mä nyt tässä testaan fosforihappo->happomaali->peltikattomaali kombon kestävyyttä, kerron sit joskus kauanko toimi. Vetokoukkuun laitoin hapon päälle vaan vasaralakan. Ruostetta vastaan taistelu tuntuu uskonnolta kun maalilmassa ei taida olla kahta ihmistä joilla olisi sama resepti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
No sellaiseltahan se välillä tuntuu :P Kaikki tähän mennessä kokeilemani on ennemmin tai myöhemmin alkanut kukkia - jopa hiekkapuhallettu osa. En tosin silloin itse puhaltanut enkä maalannut sitä, tiedä sitten kuinka paljon oli ruostetta jätetty maalin alle...

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Tässä akseliprojektin kohdeajoneuvo:


Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Akseli vaihdettu, nelisen tuntia meni kun kaverin kanssa tehtiin työpaikan nosturilla:



Ihan en ehtinyt leimalle ajoissa, joten ei tullut edes sitä kuukauden (vai kahden) ajoaikaa:



Vähän peltihommia siis ja pakoputkea pitäisi saada tiiviimmäksi...

Tällainen tämä on:









Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Sie se yllätät joka kerta ;) :D Tutunoloinen tuo rekisteritunnus, mistä oot golfin löytänyt?

Onneksi siulta näkee paljon materiaalia tekemisestä niin sairaslomaa viettäessä on mennyt aika mukavasti kun ei ole itse päässyt autotalliin. :D

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Työkaverilta ostin kun halusi päästä eroon tuosta… Tiedossa olevia vikoja oli ainakin:
- Taka-akseli poikki
- Kaarissa lahovikaa
- Vaihteensiirto temppuilee aikakauden Volkkareille tyypilliseen tapaan…

Muita havaintoja:
- Jäähdytysnestettä vuotaa jostain koneen takaa(?)
- Kolisee välillä kuopissa/vetoa löysättäessä
- Aika möreät pakoäänet…

Tuon katsastuksen vikalistan aattelin korjata ja sit jos kokeilis kestääkö tuo talven yli ajella…

Onko pitkäkin sairausloma?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Työkaverilta ostin kun halusi päästä eroon tuosta… Tiedossa olevia vikoja oli ainakin:
- Taka-akseli poikki
- Kaarissa lahovikaa
- Vaihteensiirto temppuilee aikakauden Volkkareille tyypilliseen tapaan…

Muita havaintoja:
- Jäähdytysnestettä vuotaa jostain koneen takaa(?)
- Kolisee välillä kuopissa/vetoa löysättäessä
- Aika möreät pakoäänet…

Tuon katsastuksen vikalistan aattelin korjata ja sit jos kokeilis kestääkö tuo talven yli ajella…

Onko pitkäkin sairausloma?
Ilmeisesti tässä nurkissa siis liikuskellut tuo golf. Miulla oli se mk3 farkku jossa keulapalkki oli ruostunut, ja se piti vaihdella. Siinäkin oli vaihteissa häiriötä, niinku mainitsit, perinteistä volkkaria.

Oon kohta 5vk jo ollut, ja jatkuu varmaan niin kauan että saa jalan liikuntakykyiseksi.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Ilmeisesti tässä nurkissa siis liikuskellut tuo golf. Miulla oli se mk3 farkku jossa keulapalkki oli ruostunut, ja se piti vaihdella. Siinäkin oli vaihteissa häiriötä, niinku mainitsit, perinteistä volkkaria.

Oon kohta 5vk jo ollut, ja jatkuu varmaan niin kauan että saa jalan liikuntakykyiseksi.

Siinä teidän kylillä on liikkunut. Muuten vaihdekeppi olisi siedettävä, mutta ykkönen tuuttaa varattua - löytyy vasta pakkilukon takaa eli välillä on vähän yllätys lähdetäänkö eteen- vai taaksepäin :P Ja ykköseltä kakkoselle ei mene suoraan, pitää käyttää vapaalla ja tehdä sivuttaisliike edes-takaisin ensin... Melkoinen tekele tuo Volkkarin vaihteensiirtomekanismi tankoineen ja nivelineen :idiot2: Pikaista paranemista niin päästään lukemaan taas... Escortista ja Ladasta (?) (jos yhtään olen pysynyt kärryillä projekteistasi)

Aloittelin repimään ruostepaikkoja auki:



Onhan noissa vähän jo sanomista:





Perää vähän ylöspäin ja pyörät pois:



Aloitin leikkaamaan lahoja pois. Alkoi löytyä jotain styroksin tapaista... Keskeytin tuohon, pitänee purkaa sisustusta ensin...


Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Ennen akselin vaihtoa:





Vanha akseli:




Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Oisit vaan myyny jollekki vanerilippikselle, ois ollu tarpeeks kampperia torin ja yläasteen kiertoon. :ristus
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Aikas hapan tuo akseli..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Oisit vaan myyny jollekki vanerilippikselle, ois ollu tarpeeks kampperia torin ja yläasteen kiertoon. :ristus

Kävi mielessä että olis aika hyvä stance noihin tiettyihin hommiin  ;D Toiseltakin puolelta vaan akseli poikki ja torille…

Aikas hapan tuo akseli..

Oli juu… Mätää löytyi akselin lisäksi lähinnä kaarista ja helmojen takapäistä... Muuten ei vaikuta toivottoman laholta. Takakaaret oli jo kertaalleen korjattu, kuten esim. kittipölyn määrästä voi päätellä…

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron