tuohon paineanturin hintakysymykseen liittyen, mulla ei ole tietoa hinnoista, koska homma kohdallani meni vaihtoautotakuuseen.
Täällä hiukkassuodatinongelmat ovat jatkuneet edelleen syyskaudella. Volvon diesel ei taida olla yksinkertaisesti suunniteltu kaupunkiajoon. Pari kertaa on käynyt niin, että auto on ilmoittanut hiukkassuodattimen olevan täynnä, mutta en ole pystynyt ajamaan montaa minuuttia sen jälkeen. Eli polttoprosessi on lienee keskeytynyt.
Jo tuo pari keskeytynyttä polttoa riittää "moottorijärjestelmä vaatii huollon" ilmoitukseen. Ja eikun Volvolle vaihtamaan laimentuneet öljyt ja öljynsuodatin sekä regeneroimaan hiukkassuodatin. Kaikki menee omaan piikkiin, koska auto vaatii maantieajoa ja polttoa ohjekirjan mukaan.
Tähän saakka on kärsivällisyys kestänyt, mutta viimeisellä kerralla alkoi nyppimään niin, että nyt lähtee auto vaihtoon ja merkki vaihtuu samalla. Aikaisemmin on Volvolta pk-seudulta saanut erinomaista palvelua, mutta nyt eivät soittaneet minulle sovitusti luettuaan vikakoodit ennen korjaavien toimenpiteiden aloittamista. Soittivat vasta kun kaikki hommat ilman etukäteen tiedossa olevia lisähommiakin myöten oli tehty. Siinä puhelimessa sovittiin, että menen samalle kaverille tiskiltä noutamaan auton ja samalla katsotaan tarkemmin mitä autolle tehtiin. Kun menin tiskille, niin kaveri oli tosi kiukkuinen ja yritti ohjata minut kollegalleen kiireisiin vedoten. Muistuttelin puhelustamme, mutta palvelu oli tosi nihkeää.
Edellisen lisäksi palvelussa on ärsyttänyt pitkään se, että eivät osaa sanoa kuuluuko huolto-ohjelmaan 120tkm kohdalla hiukkassuodattimen vaihto. Riippuen keneltä huoltoneuvojalta kysyy, niin siinä joko on tai ei ole vaihtoa. Tällä viikolla kysyin em. työnjohtajalta ja hänen mukaansa kyseisellä auton sarjanumerolla (VIN) huollon tietojärjestelmä ei anna 120tkm kohdalla hiukkassuodattimen vaihtopakettia. V 2.0D:tä on kuulemma tehty kyseisen vuoden alussa erä siten, että niissä ei ole ureasäiliötä eikä hiukkassuodatinta tarvitse vaihtaa em. kohdassa.