Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #120 : 02.11.2016, 15:22:32 »
Kovin hiljaista tässä osiossa? Taas.
Montakohan meitä mahtaa olla?
No kerron jotain taas välillä.
-Kun lämpötila laskee alle +10 niin sähkön kulutus kasvaa. Noin 2.0Kwh/100km.
-Muutama häiriö on ollut sähkön käytössä, luulen että liittyvät lämpötilaan?
-Muutama häiriö CitySafetyssä=turhia jarrutuksia? Yhtälö on ollut about sama. Sataa ja vastavalo?
-Useampia häiriöitä hälyttimessä, ei mitään 'kaavaa' millä selvittää. Yhteensä siis 7 kpl?
Volleen tankattu 25.10. 2016 46.16 litraa ja ajettu 2153.9km VOC:n mukaan kulutettu 37,5 litraa.
erotus taitaa mennä Webastolle.
Kaikki yhteensä siis 208.28 litraa ja 9719km. Eilen tuli 10tkm täyteen ja trippi aloitti uuden kierroksen.

T: Antti R.
Ps. Matkamittaria ei ole tarkistettu, vieläkään  :-[
Ps2. 20 tuuman kesärenkaat on katsurin viikko sitten hyväksymät  8)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2016, 15:24:34 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #121 : 02.11.2016, 15:27:11 »
Näetkö montako kwh on ladattu pistorasiasta tuon 10000km aikana. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #122 : 02.11.2016, 15:43:24 »
Ei tiedä ladattua määrää, vain kulutus näkyy Voc:n kautta.
Lämpimässä meni n. 5.5Kwh/30km(alin oli 5.2) ja nyt menee n.6.2Kwh.
Molemmat tulokset päivävaloilla, sisäpuhallin tasolla 2 ja sisälämpö 22 astetta.
Siis kun ajosää on muutoin saman kaltainen=kuiva ja valoisa.
Nyt kun sataa ja on pimeää niin toki sähkön kulutus kasvaa.
Tänään kului 6.8 Kwh töihin mennessä.

T: Antti R.
Ps. Sutii aika hyvin takasilla ;D Siis tänään kun on; lunta, kesärenkaat ja PURE asetus=takaveto.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #123 : 02.11.2016, 18:11:23 »
T: Antti R.
Ps. Sutii aika hyvin takasilla ;D Siis tänään kun on; lunta, kesärenkaat ja PURE asetus=takaveto.
oletko kokeillut power asennossa miten nelivetona menee? XC90 T8 oli vähän outo, ainakin normi haldexiin tottuneelle. Tuntui että etu ja taka-akselit reagoivat eri tahtiin. Ehkä siihen oppisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TiHer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #124 : 02.11.2016, 20:13:35 »
Hybridinä eli etuvedolla pito loppui nastoillakin yllättävän helposti quattroon verrattuna. AWD asetuksella kotimäki ylös mukavasti. Lunta odotellessa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #125 : 02.11.2016, 22:06:56 »
Hybridinä eli etuvedolla pito loppui nastoillakin yllättävän helposti quattroon verrattuna. AWD asetuksella kotimäki ylös mukavasti. Lunta odotellessa.
Tuon huomasi T8 mallissakin kun kiihdytti talviselle motarille. Ei tehoja leikattiin todella paljon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #126 : 04.11.2016, 22:27:00 »
Noniin, yksi ERITTÄIN TYYTYVÄINEN Volvo V60 D6 omistaja ilmoittautuu. Viikko sitten kävin hakemassa vm-14 auton itelleni ja on kyllä taloudellinen sekä todella ärhäkkä peli kyseessä. Kellotettu 0-100 ja menee sinne himpun verran alle 6s kiihtyvyys, eli jopa ilmoitettua paremmin. Kulutuskin erittäin maltillinen...mun ajoissa pystyn ajaan normiajot sähköllä n. 90% jolloin keskikulutus diisselin osalta on nyt 1,4 litran tuntumassa näin viikon ajelun ja vajaan 1000km jälkeen. On kyllä ollut aika huikee peli. Netistä tilattuna jo silmälasikotelo sekä ovien käsikahvoihin upotettavat lokerot. Ensi viikolla taitaa mennä vielä takaikkunat tummennukseen. Volvo oncall sovellus myös erittäin pätevä. Laitellaan käyttökokemuksia sitä mukaan kun kertyypi...ajatuksena olisi tällä ainakin itse ajella vuoden päivät ja sen jälkeen rouvalle siirto ja itsellä siirtyminen XC90 hybridiin...tää nyt vain vähän halvempi tapa kokeilla, että miltä se Volvo ajossa tuntuu. Varusteluina on oikeastaan kaikki mitä ko. vuosimalliin saa eli kuhan ratista pitää kiinni niin hyvin menee eteenpäin :)

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #127 : 05.11.2016, 10:26:51 »
Netistä tilattuna jo silmälasikotelo sekä ovien käsikahvoihin upotettavat lokerot.
Mistä tilasit, minkä maksoi? Ja millaiset nuo upotettavat kotelot on? Onko linkkiä?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #128 : 07.11.2016, 06:51:13 »
Aliexpressistä tilasin ja postikuluineen hinta oli n. 15€/setti eteen ja saman verran taakse. Tuossa esim. linkki vastaavaan tuotteeseen: https://www.aliexpress.com/item/Automobiles-2010-2016-Volvo-XC60-V60V40S80l-Car-Door-Handle-Storage-Box-Car-Organizer-Stowing-Tidying-Accessories/32639642934.html?spm=2114.13010608.0.0.Udti17

Poissa JHi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #129 : 09.11.2016, 14:18:17 »
Tyytyväinen olen minäkin ollut. Nyt 3. vuosi menossa ja tässä parit tilastotärpit: Kahden ensimmäisen vuoden aikana kilometrejä kertyi n.42 tkm ja polttoainetta tankkasin n.1.540 litraa. Keskikulutus siis 3,66 l/100km. Autosta poimitut kulutuslukemat tankkausten välillä ovat vaihdelleet 1,7 ja 5,6 välillä ja keskiarvo on 3,0. Tuo suurin kulutus taisi olla talvioloissa ajetulla matkalla Etelä-Suomesta Perämeren satamakaupunkiin ja pienin alkusyksyinen taajamassa pörräily, jolloin akut sai usein ladattua. Kotilaturiin asensin uteliaisuuttani oman kWh mittarin ja siihen on kertynyt lukemaa 4.980 kWh edestä. Kekimäärin 6,8 kWh/vrk. Lisäksi mökillä on ladattu n.750kWh edestä ja sellaisissa julkisissa latauspisteissä, joista lukemat on saatu, 108 kWh verran.
Onhan tuo 3,66 naftan kulutus tuplasti se, mitä EU-laskurilla on saatu, mutta silti mielestäni hyvä lukema. EU-kulutus on teoreettinen asia, jolla ei ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa. Lukemat ovat toki jollain tapaa vertailukelpoisia toisten ladattavien hybridien kanssa, mutta muuta hyötyä kuluttajalle tuosta tiedosta ei ole. Mielenkiintoista on myös todeta, että valtiovalta on hyvää vauhtia varautumassa näiden vehkeiden lisääntymiseen ja rahastamiseen. Ajoneuvovero oli 2014 syksyllä 0,156 €/vrk, kun 2017 alusta se on 0,343!
« Viimeksi muokattu: 10.11.2016, 21:57:10 kirjoittanut JHi »

Poissa zyros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #130 : 10.11.2016, 12:38:06 »
Nyt on ollut useampi kuukausi käytössä käytettynä hommattu D6 hybrid ja samaa olen huomannut kuin täälläkin jo aiemmin mainittu, että kesälläkään ei välttämättä aina anna ajaa sähköllä, eikä tarkempaa syytä ilmoiteta. Sitä on kuitenkin tapahtunut suuhteellisen harvoin.

VOC toimii myös mielestäni todella epämääräisesti ja hitaasti iPhone:lla. Käskyt menevät kyllä perille, mutta hitaasti. Statuksien päivityskin tapahtuu hitaasti ja välillä ei meinaa lähteä edes virkistämään. Näyttää esim. pääruudussa ovia auki, vaikka ovat kiinni, ja virkistyksen saa aikaan vain menemällä jonnekin alavalikkoon. Vanha VOC app iPhone 4:lla tuntui paljon nopeammalta ja selkeämmältä, ja siinä oli erillinen päivitysnäppäin statuksien virkistämiseen.

Nyt on alkanut myös pakkasten ja lumen tultua pitämään sähköllä ajettaessa ihmeellistä hurinaa muutaman sekunnin aina pysähdyksistä liikkeelle lähdettäessä ja käynnistettäessä. Hurinaa on hiukan vaikea kuvailla, mutta se on aika kovaa ja  kuulostaa vähän kuin kompressorin pyöriminen resonoisi. Tällaista ei mielestäni koskaan kesällä kuulunut. Mistähän tuo voisi johtua ja kuuluuko muilla vastaavaa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #131 : 10.11.2016, 13:51:52 »
Tuossa miettinyt, että onko sulaa hulluutta vaihtaa XC60:nen tälläiseen D6 Hybridiin? Kulutus putoisi, mutta istuinkorkeus myös :D
Kiinnostus ois kova.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #132 : 10.11.2016, 14:00:17 »
Minulla myös päivitys hidasta. Wintoosa puhelin=Lumia.
Yleensä auttaa kun 'tarkistaa' lukituksen niin päivittyy muutkin tiedot.
Paitsi kun on koko palvelin kaatunut, sitäkin on ollut silloin tällöin.
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #133 : 10.11.2016, 14:27:27 »
Tuossa miettinyt, että onko sulaa hulluutta vaihtaa XC60:nen tälläiseen D6 Hybridiin? Kulutus putoisi, mutta istuinkorkeus myös :D
Kiinnostus ois kova.
Jos on päivittäin sen verta ajoa että pelkällä sähköllä pärjäisi niin vaihda :). tietty menetät taka-akselilta tehoa aika paljon.
Oulussa oli Technopolis tehny latauspistokkeita lisää asiakkaille.

Kerran tuossa laskin että Ruotsista tulisi halvaks 2013 mallinen D6. Veroprosentti on 10%, säästäisi useamman tonnin suomen hintoihin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa zyros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #134 : 11.11.2016, 08:47:26 »
Nyt on alkanut myös pakkasten ja lumen tultua pitämään sähköllä ajettaessa ihmeellistä hurinaa muutaman sekunnin aina pysähdyksistä liikkeelle lähdettäessä ja käynnistettäessä. Hurinaa on hiukan vaikea kuvailla, mutta se on aika kovaa ja  kuulostaa vähän kuin kompressorin pyöriminen resonoisi. Tällaista ei mielestäni koskaan kesällä kuulunut. Mistähän tuo voisi johtua ja kuuluuko muilla vastaavaa?

Tänään pakkasta noin 10 astetta ja tämä kyseinen ääni oli alkumatkan kokonaan poissa ja loppumatkasta hiukan vaimeampana kuin aiemmin.

Huomasinpa myös, että kojelaudan hybridiakuston varaustason mittari laski vain noin 1/4 siitä mitä normaalisti samalla matkalla :o. VOC tosin näyttää samaa sähkönkulutusta kuin lämpimillä ilmoilla. Nyt alussa lähdettiin dieselin voimin matkaan noin puolen kilometrin verran ja ilmastointi oli myös pois päältä, koska halusin varmistaa ettei se varmasti ole tuon äänen aiheuttajana.

 

Kulkukoira  Proturbo