Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059485 Lukukerrat

TOK ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #240 : 21.09.2017, 07:42:37 »
Ja webaston tuntien, ääni pitäisi olla hieman eri verraten sähkölämmityksen pihinään. Ja jos järjestelmässä olisi joku ongelma, en edes tiedä ilmoittaako auto lisälämmittimen toimimattomuudesta ajotietokoneessa. Sen verran on asioita auki, että pitänee viedä huoltoon ja tarkastuttaa vielä kauttaaltaan jossakin vaiheessa ennen talvea. Autoliikkeen teettämä kuntotarkastus oli kyllä kattava (vaikka paperilappunen olikin), mutta näihin en kyllä menisi sataprosenttisesti luottamaan. Rasti ruutuun ja done.

Myyjäliikkeellä on "vikatakuu" 1v/20tkm, josta on rullattu jo 5 tkm. Tämä takuuhan ei korjaa täysin kaikkea luonnollisestikaan.
Sähkölämmitin ei käsittääkseni lämmitä moottoria. Ainoastaan sisätilat.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #241 : 21.09.2017, 08:16:14 »
Sähkölämmitin ei käsittääkseni lämmitä moottoria. Ainoastaan sisätilat.
VEA bensakoneiden kanssa on oletuksena ollut sähkövastus ilmakanavissa. Veikkaan että tässä tapauksessa on sama. Tuo että webasto naksahtaa ja sitten ei tapahdu mitään kuulostaa todella tutulta  :buck2:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #242 : 21.09.2017, 08:30:10 »
VEA bensakoneiden kanssa on oletuksena ollut sähkövastus ilmakanavissa. Veikkaan että tässä tapauksessa on sama. Tuo että webasto naksahtaa ja sitten ei tapahdu mitään kuulostaa todella tutulta  :buck2:
Jollakin tuo hybridi sisätila lämmittää, kun on pistokkeen päässä, kun valitaan sisätila tuolta valikosta(silloin polttoainelämmitin on pois käytöstä)
Ajon aikana ei pysty lämmittämään sähköllä sisätiloja.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #243 : 21.09.2017, 08:35:24 »
Webasto ei lähde käyntiin edes valikosta pakottamalla, jos on liian lämmintä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #244 : 21.09.2017, 09:21:46 »
Webasto ei lähde käyntiin edes valikosta pakottamalla, jos on liian lämmintä.
Mikä on liian lämmintä? Pitäisi kesällä puhallin lähteä päälle. Kesällä oli vinkkinä lehdessä että webastolla voi tuulettaa kuumaa autoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #245 : 21.09.2017, 09:42:49 »
Mikä on liian lämmintä? Pitäisi kesällä puhallin lähteä päälle. Kesällä oli vinkkinä lehdessä että webastolla voi tuulettaa kuumaa autoa.
::)
Ehkä Webaston ohjauksella pelkät auton puhaltimet. Oudolta kuulostaa, jos noin 6kW lämmitysteholla saadaan auto kesällä viileäksi ;D
Tuskin noissa mitään lämpöpumpputekniikkaa vielä on?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #246 : 21.09.2017, 10:14:15 »
::)
Ehkä Webaston ohjauksella pelkät auton puhaltimet. Oudolta kuulostaa, jos noin 6kW lämmitysteholla saadaan auto kesällä viileäksi ;D
Tuskin noissa mitään lämpöpumpputekniikkaa vielä on?
Just tuo puhallus oli se juttu. Käynnistää pelkän puhalluksen kesällä. Omassa oon kokeillut niin +10 asteessa webasto pöhisee jos viiksestä käynnistää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #247 : 21.09.2017, 15:30:09 »
Muistaakseni +14 on raja lämmittämiselle

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #248 : 21.09.2017, 21:39:37 »
Pitääpä laittaa tarkkailuun kelien mukaan. Polttoainekäyttöisellä lämmittimellä oleva auto minulle on myyty joten luulisi, että se toimisi myös. Koeajolla testimielessä kokeilin kaikki hilppeet läpi ja mainitsinkin siitä myyjälle. Pitää nähtävästi odotella alle 10 asteisia päiviä, jossa kokeilla. Parkkiluolassa tosiaan on vakiona 16 astetta kesät talvet läpeensä, mutta toisessa päässä tapahtuvat lähdöt eli asiakkaan luota lähdettäessä tai myyntikauppaa aikovana voi olla tiukka starttaus ilman moottorin lämmitystä.

Poissa Jatpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #249 : 22.09.2017, 07:45:41 »
Se hyvä puoli hybridissä on, että lämpötilasta huolimatta käytännössä käynnistyy aina, lämmitystä tai ei.
Sähkömoottori pyörittää dieselin tiettyyn kierroslukuun valmiiksi, jonka jälkeen polttoaineen syöttö vain menee päälle.
Mekaaninen kuluminenhan tosin on paukkupakkasilla aika hurjaa, jos ei ole etukäteen lämmennyt yhtään.
V50 T5 awd -06

Poissa HumppaPeto

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #250 : 25.09.2017, 13:26:12 »
Tervehdys Foorumille!
Palasin Volvojen pariin reilu viikko sitten hankkiessani tällaisen 2014 vuosimallin V60 D6 Hybridin.
Aikoinaan aloitin autoilun Volvolla. Ensin oli 480 Turbo ja sitten C70 T5, mutta vuonna 2008 kyllästyin lapin talvessa vajaavetoisella sutimiseen ja vaihdoin Subaruun.
STI imprezan ja Diesel Legacyn jälkeen olen muuttanut Keski-Suomeen ja alla taas Volvo. Varmaan vanhuus alkaa näkyä  :P

Mutta itse asiaan. Onko porukka huoltanut näitä vehkeitä itse? Siis kukaan. Vai käyttääkö kaikki liikkeessä huollossa?
Olen vuodesta 2002 asti - huonoista kokemuksista johtuen - huoltanut ja korjannut (joskus vähän virittänytkin) kaikki moottoriajoneuvoni itse. Veneet, prätkät, kelkat ja autot.
Nyt käyn tämän kanssa sitten henkien taistoa, että taivunko taas antamaan kulkineeni jollekkin ns. "ammattimiehelle" huollettavaksi vai jatkanko hyvin toiminnutta tee se itse meininkiä. Lähinnä siis kiinnostaa, jos joku osaa jotain suden kuoppia kertoa tai vaikeita/mahdottomia kohteita omatoimisessa huollossa.
"Mikäli kuljettava matka ylittää ajoneuvon pituuden, käytetään ajoneuvoa"

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #251 : 25.09.2017, 21:28:27 »
No, ainakin auton järjestelmien softapäivitykset jäävät tee-se-itse mieheltä saamatta.

Vähän nämä nykyvehkeet huoltoa tarvitsevat, joten onkohan se nyt ylivoimaista valtuutettua korjaamoa käyttää ongelmien välttämiseksi?
XC60 D4 MY18

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #252 : 25.09.2017, 22:50:46 »
Helppo näihin on perushuollot tehdä, kuten öljyt ja suodattimet vaihtaa itse. Tästä hybridistä ei ole kokemusta itsellä, mutta nykyvolvoista kylläkin. Sudenkuoppa on siinä, kun tulee ensimmäinen sähkövika. Pitää hankkia testeri, jolla pystyy katsomaan mikä komponentti milloinkin pitää vaihtaa ja sitten vielä sopeuttaa. Osaan ohjausmoduuleista pitää vielä ladata ohjelma erikseen ja se ei enää noilla kiinankopiotestereillä onnistu - tai onnistuisi, jos saisi ks. softan jostakin... 

Voi olla että hybrideissä saadaan softapäivityksillä lisää ominaisuuksia, kuten ajomatkaa sähköllä tms., mutta jos auto pelaa moitteetta, niin en näe paljon tarvetta ohjelmistopäivityksiin perushuollon yhteydessä.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa HumppaPeto

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #253 : 26.09.2017, 08:01:15 »
No, ainakin auton järjestelmien softapäivitykset jäävät tee-se-itse mieheltä saamatta.

Vähän nämä nykyvehkeet huoltoa tarvitsevat, joten onkohan se nyt ylivoimaista valtuutettua korjaamoa käyttää ongelmien välttämiseksi?

Helppo näihin on perushuollot tehdä, kuten öljyt ja suodattimet vaihtaa itse. Tästä hybridistä ei ole kokemusta itsellä, mutta nykyvolvoista kylläkin. Sudenkuoppa on siinä, kun tulee ensimmäinen sähkövika. Pitää hankkia testeri, jolla pystyy katsomaan mikä komponentti milloinkin pitää vaihtaa ja sitten vielä sopeuttaa. Osaan ohjausmoduuleista pitää vielä ladata ohjelma erikseen ja se ei enää noilla kiinankopiotestereillä onnistu - tai onnistuisi, jos saisi ks. softan jostakin... 

Voi olla että hybrideissä saadaan softapäivityksillä lisää ominaisuuksia, kuten ajomatkaa sähköllä tms., mutta jos auto pelaa moitteetta, niin en näe paljon tarvetta ohjelmistopäivityksiin perushuollon yhteydessä.   

Kiitos mielipiteistä, kovin moni ei ilmeisesti huolla näitä itse?

Ei varmasti ylivoimaista ole viedä merkkihuoltoon, mutta jos tahtoo tehä itte...  :idiot2:
Yritin tuossa selvitellä, että mitä huoltoihin sisältyy.
Normaaliin määräaikaishuoltoihinhan kuuluu vain nesteiden, suodattimien ja hihnojen vaihtamisien (helppoja) lisäksi pitkä lista "tarkastus" -kohteita.
Hybridi tekniikan tuottamia lisäkohteita en löytänyt mistään luettelosta. Liikkeestä kysyessäni osasivat mainita vain juuri tuon ohjelmistopäivityksen (jos on tarve) ja kuulemma generaattorin testauksen. Siis sen jolla ajoakkuja ladataan dieselin voimin. Lisäksi tuli itsellä mieleen akuston jäähdytysnesteen vaihto jollain syklillä.
Eipä nämäkään laitteet mitään rakettitieteitä taida sisältää. Huoltomuistutuksen nollaukseenkin löytyy ohje intervepistä eli mitään hilavitkutinta ei tartte siihenkään.

Tai sitte pitää hommata joku harrastepeli, jota saa rassata ja jättää tämän niiden "ammattimiesten" käsiin.  :-\
"Mikäli kuljettava matka ylittää ajoneuvon pituuden, käytetään ajoneuvoa"

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #254 : 26.09.2017, 08:56:03 »
Tosta allekirjoituksen autosta olen aina muistaessani kieltänyt päivitykset, ettei tuhoaisi rican softaa.. En osaa sanoa mistä olen jäänyt paitsi. Toki hybridi on huomattavasti uudempaa tekniikkaa ja jotain sieltäkin voi tulla. Eiköhän sieltä tulisi takaisinkutsu, jos jotain oleellista pitäis päivittää. Käytän kuitenkin autoa Biliassa, jos vain sinne saa ajan kohtuudella. Syy on varmaankin se 80-luvun kampanjointi alkuperäisistä osista.. ;D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron