Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #300 : 13.11.2017, 11:50:36 »
Jos tollaisessa tosiaan on ~50€ vuodessa pienempi vero niin en näe mitään järkeä tollaiseen siirtyä.

On jo tutkittu että hybridi kallein pitää, sen jälkeen tulee nyky bensa ja sitten dieseli.

Vaikka ajaisin pelkällä sähköllä töihin ~25km sivu. En näe järkeä hommata tässä tapauksessa D6 hybridiä.

Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #301 : 13.11.2017, 14:18:47 »
Jos tollaisessa tosiaan on ~50€ vuodessa pienempi vero niin en näe mitään järkeä tollaiseen siirtyä.

On jo tutkittu että hybridi kallein pitää, sen jälkeen tulee nyky bensa ja sitten dieseli.

Vaikka ajaisin pelkällä sähköllä töihin ~25km sivu. En näe järkeä hommata tässä tapauksessa D6 hybridiä.
Sähköllä ajelu on halvempaa kuin polttomoottorilla. Ainakin mitä itse olen laskenut. Ei vain ole itsellä latausmahdollisuutta niin en sen takia tuommoista voi haaveilla.

Ei ole edes halvin: https://www.nettiauto.com/volvo/v60/9211843
Voi olla vain loppupeleissä kallis ylläpitää vaikka edullista olisi ajaa.
Tuo ei vain ole vähän ajettu. Nykyisen auton kanssa päätin että seuraaava on alle 100tkm ajettu kun ostan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #302 : 13.11.2017, 14:38:29 »
Jos tollaisessa tosiaan on ~50€ vuodessa pienempi vero niin en näe mitään järkeä tollaiseen siirtyä.

On jo tutkittu että hybridi kallein pitää, sen jälkeen tulee nyky bensa ja sitten dieseli.

Vaikka ajaisin pelkällä sähköllä töihin ~25km sivu. En näe järkeä hommata tässä tapauksessa D6 hybridiä.
Itsellä on tällä hetkellä omat kustannukset polttoaine/sähköllä reilun 4€/100km. (Diesel 2.98€/100km ja sähkö 1,07€/100km)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #303 : 13.11.2017, 14:55:39 »
Sähköllä ajelu on halvempaa kuin polttomoottorilla. Ainakin mitä itse olen laskenut. Ei vain ole itsellä latausmahdollisuutta niin en sen takia tuommoista voi haaveilla.
Tuo ei vain ole vähän ajettu. Nykyisen auton kanssa päätin että seuraaava on alle 100tkm ajettu kun ostan.

Itsellä olisi latausmahdollisuus, mutta Volvolta puuttuu järkevän hintainen bensahyrbidi. Japanialaiseen en ole omaa vaihtamassa, joutuisi vielä välirahaakin laittamaan. Ajelen siis polttoaineella ees sun taas. Ehkä joskus vielä kun tai oikeastaan jos rikastuu tai jos Volvo saa järkevän hintaisen bensahyrbidin markkinoille.
Itsellä vähän sama, että seuraava on vähän ajettu. Uutta ei perse kestä ja valitettavasti noissa +200tkm ajetuissa tulee kuluvia osia vastaan.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #304 : 13.11.2017, 15:11:16 »
Itsellä olisi latausmahdollisuus, mutta Volvolta puuttuu järkevän hintainen bensahyrbidi. Japanialaiseen en ole omaa vaihtamassa, joutuisi vielä välirahaakin laittamaan. Ajelen siis polttoaineella ees sun taas. Ehkä joskus vielä kun tai oikeastaan jos rikastuu tai jos Volvo saa järkevän hintaisen bensahyrbidin markkinoille.
Itsellä vähän sama, että seuraava on vähän ajettu. Uutta ei perse kestä ja valitettavasti noissa +200tkm ajetuissa tulee kuluvia osia vastaan.

Jännästi menee Audi A3 eTron:n hinnoittelu Chattiautossa, yli 2,5v autoja 29tkm, melkein 34k€ ja kun 1000km ajetun esittelyauton saa 40k€:llä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #305 : 13.11.2017, 15:13:15 »
On jo tutkittu että hybridi kallein pitää, sen jälkeen tulee nyky bensa ja sitten diesel.
Harmi kun en tätä tiennyt kun Deekun ostin. On kyllä ollut edullisempi kuin tuo ex. XC70
Sillä tosin ajoin 'viinan voimalla' ja tein huollot itse.
Deekun käytin Biliassa (elämäni ensimmäinen käynti kaupallisessa korjaamossa) ja se maksoi 283,65€.
Ja taas sama on edessä keväällä 2018.

Antti R.
Ps. Eihän näiden hommaamisessa järkeä ole,ei todellakaan ei. Minäkin vaan menisin metrolla töihin!!
Ps2. Siis 599€ koko vuosi. Ja saa ajella niin paljon kuin haluaa/jaksaa/ehtii jne.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2017, 18:24:23 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #306 : 13.11.2017, 21:44:23 »
Tervehdys kaikille!

Ensimmäistä kertaa tälle palstalle kirjoittelen. Päätin rekisteröityä, kun tuli pitkästä aikaa taas Volvo hankittua. 3 viikkoa ajellut nyt V60 Hybridillä ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Hieman pintakovalta vaikuttaa alusta, vaikka painoa on pari tonnia. Tuo on pieni miinus edelliseen kulkineeseen verrattuna.

Työmatkani on edestakaisin 30-45 km, vähän reitistä riippuen ja hyvin pystyy sähköllä tuon ajamaan. Muutenkin ajosta suurin osa menee 10km-40km välille eli sähköpainotteisia kilometrejä. Pidempiäkin reissuja tietty tulee. Ajan yleensä n. 15000 km vuodessa.

Tämä yksilö oli rahtusen verran alle 130k ajettu ja oikein siistissä kunnossa. Eurokitkat oli alla ja ne vaihdoin contin kitkoihin. Nyt on kuin huopikkailla sipsuttelisi.

Käytin varmuuden vuoksi viime viikolla sinisellä välihuollossa. VOC pyysi huoltoa ja olen yleensä muutenkin käytetyn ostettuani, teettänyt huollon. (Hollannista uitettu) Suosittelivat Service 2.0 huoltoa, koska siinä tulisi päivitys myös VOCille. VOC herjaa kuitenkin edelleen huoltoa. Pistin tiedustelua perään ja ilmeisesti tuota ks päivitystä ei oltu tehty. Odottelen vielä vastausta mitä tuon kanssa nyt tehdään. Kaikki toimii kyllä niin kuin pitääkin.

-Sami
Volvo V60 D6 Hybrid

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #307 : 13.11.2017, 23:04:22 »
http://www.e-zencar.net/ev-charging-10a-16a-schuko/

Minulla on myös tuo Zencarin laturi. Aika erikoista olisi, jos tuo pystyisi tosiaan akustolle tuhoa tekemään, mutta postaa ihmeessä tänne, jos tuo osoittautuu millään tavalla syylliseksi.

-Sami
Volvo V60 D6 Hybrid

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #308 : 14.11.2017, 07:45:19 »
Tervehdys kaikille!

Ensimmäistä kertaa tälle palstalle kirjoittelen. Päätin rekisteröityä, kun tuli pitkästä aikaa taas Volvo hankittua. 3 viikkoa ajellut nyt V60 Hybridillä ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Hieman pintakovalta vaikuttaa alusta, vaikka painoa on pari tonnia. Tuo on pieni miinus edelliseen kulkineeseen verrattuna.

Työmatkani on edestakaisin 30-45 km, vähän reitistä riippuen ja hyvin pystyy sähköllä tuon ajamaan. Muutenkin ajosta suurin osa menee 10km-40km välille eli sähköpainotteisia kilometrejä. Pidempiäkin reissuja tietty tulee. Ajan yleensä n. 15000 km vuodessa.

Tämä yksilö oli rahtusen verran alle 130k ajettu ja oikein siistissä kunnossa. Eurokitkat oli alla ja ne vaihdoin contin kitkoihin. Nyt on kuin huopikkailla sipsuttelisi.

Käytin varmuuden vuoksi viime viikolla sinisellä välihuollossa. VOC pyysi huoltoa ja olen yleensä muutenkin käytetyn ostettuani, teettänyt huollon. (Hollannista uitettu) Suosittelivat Service 2.0 huoltoa, koska siinä tulisi päivitys myös VOCille. VOC herjaa kuitenkin edelleen huoltoa. Pistin tiedustelua perään ja ilmeisesti tuota ks päivitystä ei oltu tehty. Odottelen vielä vastausta mitä tuon kanssa nyt tehdään. Kaikki toimii kyllä niin kuin pitääkin.

-Sami
Onko VOC tiedot päivitetty Suomeen, vai näyttääkö VOC:ssa auton rekisterinumeroksi jotain muuta? Jos ei tuota ole tehty, niin esim. tieavun sijainti on vielä se paikka mihin VOC on kirjattu ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #309 : 14.11.2017, 12:07:56 »
Onko VOC tiedot päivitetty Suomeen, vai näyttääkö VOC:ssa auton rekisterinumeroksi jotain muuta? Jos ei tuota ole tehty, niin esim. tieavun sijainti on vielä se paikka mihin VOC on kirjattu ;)

Juu, VOC päivitettiin Suomeen ja minun nimiini heti oston jälkeen. Tämä tehtiin Kaivokselan Biliassa.

-Sami
Volvo V60 D6 Hybrid

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #310 : 14.11.2017, 19:19:21 »
Lainaus
Hei,

 Kiitos viestistäsi ja pahoittelut akkuongelmista.

 Kuten ilmeisesti tiedätkin, on käytetyn auton myyjä vastuussa myymästään tuotteesta. Sinun tulee neuvotella heidän kanssaan korjauksen käytännön järjestelyistä ja kustannuksista.

 Olit käynyt diagnostisoimassa auton Herttoniemen Biliassa. Se on siellä alustavasti tutkittu. Myös maahantuonnin tekninen osasto oli tästä jo tietoinen, koska Plug in hybridikanta on Suomessa kohtuullisen pieni ja ongelmiakin on ollut vain vähän. Käytettyjen, vähän vanhempien V60  hybridien tuonti on lisääntynyt viime aikoina ja sitä myöten kantakin on kasvussa. Uusista Volvoista XC90, V90, S90 ja XC60 merkittävä osa tilataan jo hybridinä.

 Suomesta ja erityisesti Biliasta löytyy kyllä osaamista hybridien huoltoja ja korjaamista varten. Ja jatkuvasti koulutetaan lisää.

 Pitäisi vielä tarkemmin tutkia mistä oirekoodi saa alkunsa ja miettiä korjausvaihtoehtoja huolella. Voi olla että mainitsemasi BDU uusinta riittää, mutta pahimmillaan koko akusto voidaan joutua vaihtamaan jolloin kustannus on tuota tasoa kun sinulle on kerrottu. 

 Kannattaa sopia toimenpiteistä auton sinulle myyneen liikkeen kanssa. Bilia auttaa sitten itse korjaamisessa.

Tässä on Volvon oma versio tilanteeseeni. Kovin heikoilla jäillä liikutaan jos puhutaan hybridiakuston vaihdosta, ainakin omasta mielestäni.

Odottelen edelleen myyjäliikkeen kannanottoa tähän....

Lisäyksenä edelliseen: kysyin Volvolta onko näitä akun hajoamisia/vikaantumisia (tietoisuuteen tulleita) sattunut kovinkaan montaa tähän mennessä ja kuinkas ollakaan kysymykseen ei vastattu.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2017, 19:25:38 kirjoittanut j.kiiskinen »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #311 : 14.11.2017, 19:29:22 »
Tässä on Volvon oma versio tilanteeseeni. Kovin heikoilla jäillä liikutaan jos puhutaan hybridiakuston vaihdosta, ainakin omasta mielestäni.

Odottelen edelleen myyjäliikkeen kannanottoa tähän....

Lisäyksenä edelliseen: kysyin Volvolta onko näitä akun hajoamisia/vikaantumisia (tietoisuuteen tulleita) sattunut kovinkaan montaa tähän mennessä ja kuinkas ollakaan kysymykseen ei vastattu.
Eikö akustolla ole 8v takuu, ja oliko siinä km raja?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #312 : 14.11.2017, 20:33:36 »
Eikö akustolla ole 8v takuu, ja oliko siinä km raja?

Sitäkin kysyin viestissä mutten siihenkään saanut vastausta. Olen kuitenkin löytänyt jostakin syövereistä 8v / 150 tkm. Eli eivät todellakaan ole realistisia lukemia, vrt. Hyundain 5v takuu ilman km-rajaa.

Poissa Aluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #313 : 14.11.2017, 22:07:23 »
Noniin sain auton viime perjantaina pajalta reilun kahden viikon tutkimisen jälkeen. Vian aiheuttajaa ei tälläkään kertaa löytynyt. DCDC ohjausyksikkö uudelleen ohjelmoitiin ruotsin volvolta poimitun huoltokehoituksen kautta. Myös hybdiakun pääkatkaisinta (MSD, manuaalinen varmuuskatkaisin) kokeiltiin toisesta autosta vaihtamalla. Lisäksi korkeajännitejärjestelmään tehtiin eristysmittaus toistamiseen ilman löydöksiä. Korkeajännitejohdot ja liitokset tarkistettiin myös ja sähkömoottorin maajohto oli melko hapettunut rungon puolelta. Ruotsiin raportoitiin viasta mutta sieltäkään ei osattu suorilta sanoa mistä vika johtuu.

Auto ei antanut viimeisen huoltoviikon aikana "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" herjaa, mutta kaksi päivää huollosta hakemisen jälkeen ilmoitus tuli ensimmäisen kerran ja nyt tullut jo viitisen kertaa.

Vikakoodilistan sain mukaan ja siellä oli yhdeksän passiivista vikakoodia. Näistä mukaan tuli vikakoodin BECM-C105700 vikakooditiedot. Kyseinen purkki siis akkutehovalvonnan ohjausyksikkö. Vikakoodi tallentuu kun purkki tekee eristystestin suurjännitejärjestelmään ja mittaus näyttää resiatanssiarvoa välillä 100-250 kilo ohmia. Mahdolliset vian lähteet on lapun mukaan: MSD vaurioitunut/kanta vaurioitunut (kokeiltu vaihtoa), jännitteenmuunninyksikkö ISC vaurioitunut, sähkötoimisen kompressorin ohjausyksikkö vaurioitunut, DC/DC muuntimen ohjausyksikkö vaurioitunut ja korkeajänniteakku on viallinen. Vian oireena 7G eli "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, tarvitsee huollon" ja keltainen varoitussymboli.

Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin noin kuukauden päästä tulee tuo edellisissä tapauksissa tullut huolla kiireellisesti -ilmoitus ja lavetilla jatketaan matkaa. Seuraavaksi kokeilen toista huoltoliikettä. Jos silläkään kertaa ei vian aiheuttajaa löydy, niin lähtee auto vaihtoon ja hybridikokeilut jää valitettavasti toistaiseksi siihen. Alkaa usko loppua tämän hetken huoltokykyyn hybridiautoissa. Sinänsä ymmärrettävää kun autoja on vielä vähän ja sähköviat on muutenkin niitä vittumaisimpia.

Molemmilla kerroilla mennyt vianhaut omaan piikkiin kun auto käytettynä yksityiseltä ostettu ja en ole vielä jaksanut alkaa vääntämään huoltoliikkeen kanssa valmistajan vastuusta. Auto siis vm.-13 ja ajettu ~166tkm.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #314 : 14.11.2017, 22:53:00 »
Hollannin foorumilta löytyi keskustelua tuosta hybridijärjestelmän ongelmista. Aika paljon ollu vikaa noissa AC-kompressorissa. Kompressori on 400volttinen. Siellä on öljy ja sähkö aika lähellä toisiaan. Voi aiheuttaa muun muassa tuota eristysvastuksen heikkenemistä. Kompressoria tarvitaan akun jäähdyttelyyn vaikka kuski ei sitä tarvitse. Tuo kompressorin ohjausyksikkö ilmeisesti sijaitsee itse kompressorissa.

https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73915

Google kääntäjä auttaa tuossa linkissä.

Omassa autossa tuli kolme vuotta justiinsa täyteen ja 165000km. Nyt öljynvaihtohuollossa huomasivat että kompressori vuotaa PAG-öljyä, joten sekin on sitten samaa sarjaa.  Mitenköhän Volvo mahtaa suhtautua tälläisen vian kustannuksiin..Parisen tonnia tuollainen maksaa jos omasta pussista menee kokonaan.

 

Elekma  Autoracing