Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #390 : 29.11.2017, 16:14:17 »
Soiteltu nyt sekä huoltavalle liikkeelle, että automyyjällekin. Lopputuloksena seuraava: myyjäliike ostanut kompuran, tehdas maksaakin tässä tapauksessa koko kompuran (taas vaihteeksi, mitähän taas tässä sekoillaan....) kompura toimitetaan Biliaan ja asennetaan siellä autoon muiden vuosihuollossa jättämättä tehtyjen toimenpiteiden ohella.

Loppulasku itselleni tulee 100€ (ns. omavastuu automyyjän takuussa) + kauko-ohjaimen ohjelmointi webastolle 149€.... tai näin ainakin pitäisi tulla. Olen jo vuosihuollon maksanut (karvan alle 400€) silloin kuin auto vielä liikkui, mutta hybridijärjestelmän ongelmien takia ohjelmistopäivityksiä eikä avaimen ohjelmointia tehty. Ainakin nuo uupuivat, en tiedä sitten miten tuota hybridipuolta hoidetaan ja huolletaan vuosihuollon yhteydessä, vai ajetaanko sillä kunnes joku laukeaa tai antaa periksi?

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #391 : 29.11.2017, 16:43:25 »
Tässähän olis aineksia iltalehden juttuun. Heräis volvokin hoitamaan tallaiset asiat kuntoon. Onhan se väärin jos tällaiset lastentaudit menee asiakkaan piikkiin. Nythän fe35:n pitää mennä pyytämän takaisin rahat, kun joutui maksamaan puolet kompuran hinnasta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #392 : 29.11.2017, 16:56:40 »
Onko näissäki tuo lämmitin / viilennin ikäänkuin ilmalämpöpumppu?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2017, 17:35:37 kirjoittanut jmaatta »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #393 : 29.11.2017, 20:08:19 »
Takuu ja virhevastuu ovat kaksi eri asiaa. Takuu on valmistajan myöntämä vapaaehtoinen vakuus rikkoutumisten varalle. Takuun päättyminen ei poista virhevastuuta. Tästä olisi hyvänä esimerkkinä tämä TSI-moottoreiden jakoketjun venyminen. Vaikka takuu on päättynyt ja jakoketju venyy, olisi valmistajan vaihdettava se virhevastuuseen vedoten koska tuon ketjun pitäisi kestää koko auton eliniän. Kustannuksia tuosta tulisi asiakkaallekin, mutta täyttä maksua eivät saisi missään tapauksessa veloittaa.
Siskon autoon vaihtoivat jakoketjun ja osat, ja eivät veloittaneet mitään. Alkoi käynnistäessä oirehtimaan venyneen ketjun takia.
On toinen omistaja ja auto huollettu merkkiliikkeessä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #394 : 29.11.2017, 20:16:43 »
s
Siskon autoon vaihtoivat jakoketjun ja osat, ja eivät veloittaneet mitään. Alkoi käynnistäessä oirehtimaan venyneen ketjun takia.
On toinen omistaja ja auto huollettu merkkiliikkeessä.
Taitaa noi oiree alkaa jo jopa alle 30tkm ajettuina noissa VW tuotoksissa.
Ehkä pieni ero, jos ilmastoinnin kompura alkaa renkkaamaan 150-200tkm ajettuna....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #395 : 30.11.2017, 13:09:26 »
Taitaa noi oiree alkaa jo jopa alle 30tkm ajettuina noissa VW tuotoksissa.
Ehkä pieni ero, jos ilmastoinnin kompura alkaa renkkaamaan 150-200tkm ajettuna....
Vastasinkin takuun päättymistä koskevaan kommenttiin, jota Wehgi kommentoi TSI-moottoreissa.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #396 : 30.11.2017, 13:39:08 »
Vastasinkin takuun päättymistä koskevaan kommenttiin, jota Wehgi kommentoi TSI-moottoreissa.

Tässä valmistaja/maahantuoja on toiminut niin kuin pitää, eli virhevastuu jatkuu takuun jälkeen, vaikka ilmeisesti tuossakin tapauksessa takuu ollut jo ummessa. Aina kaikissa tapauksissa näin ei ole
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #397 : 30.11.2017, 15:29:58 »
Tässä valmistaja/maahantuoja on toiminut niin kuin pitää, eli virhevastuu jatkuu takuun jälkeen, vaikka ilmeisesti tuossakin tapauksessa takuu ollut jo ummessa. Aina kaikissa tapauksissa näin ei ole
Toki tuohon vaikuttaa kilometrit. Aivan varmasti helpompi neuvotella auton virhevastuusta mistä on mennyt takuu umpeen kun mittarissa on 60tkm, kuin 200tkm.

Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. Kuluttajan pitää kuitenkin osoittaa, että kyseessä on virhe. Virheen määrittely tapahtuu edellä mainitulla tavalla (Ks. edellä kohta 1: Myyjä vastaa virheistä – ostaja asianmukaisesta käyttämisestä), esimerkiksi osoittamalla auton rikkoutuneen ennenaikaisesti oletettuun käyttöikäänsä verrattuna.

Kuuden kuukauden sääntö tarkoittaa sitä, että virheen oikaiseminen kuuluu myyjän vastuulle, ellei myyjä osoita, että tavara oli luovutettaessa virheetön.

Talvella ostetun auton ilmastoinnin toimimattomuus paljastuu vasta keväällä, kun ilmastointi otetaan käyttöön. Virheen voidaan tällöin olettaa olleen autossa jo luovutushetkellä. Myyjä on vastuussa virheen korjaamisesta, ellei hän pysty osoittamaan, että ilmastointi toimi luovutushetkellä. Vastaava virheolettama on mahdollista esittää myös esimerkiksi lukkiutumattomista jarruista tai luistonestojärjes-telmän toimimattomuudesta.


Kuuden kuukauden sääntöä ei voi rinnastaa takuuseen. Virheenä ei pidetä luonnollisesta kulumisesta tai käyttövirheestä aiheutunutta vikaa, vaikka se ilmenisikin kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta.

Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut
kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen.


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #398 : 30.11.2017, 17:43:39 »
Aika selkeästi kerrottu kuinka tuo menee.

Tuon lisäksi on kunkin yrityksen/myyjän oma herkku jos haluaa ottaa kantaa vaikka ei tarvitsisi.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #399 : 30.11.2017, 18:13:17 »
Aika selkeästi kerrottu kuinka tuo menee.

Tuon lisäksi on kunkin yrityksen/myyjän oma herkku jos haluaa ottaa kantaa vaikka ei tarvitsisi.
Juuri noi. Toki jos auton ostanut pienemmältä jobbarilta, niin vaikea saada isommissa korjauksissa kauppiasta mukaan.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #400 : 30.11.2017, 18:35:20 »
Juuri noi. Toki jos auton ostanut pienemmältä jobbarilta, niin vaikea saada isommissa korjauksissa kauppiasta mukaan.

Tän takia just haen autoni isommista liikkeistä jotka oletetaan kantavan kortensa kekoon mukisematta. Merkkiliikkeet ovat tunnetusti kalliita, mutta palvelu on eritasoista. Viimeiset kokemukset eivät vain näytä palvelun paremmuutta missään saralla paitsi siinä, että minulle ilmoitettiin huollon lopuksi puhelimitse vuosihuollon osalta mitä jäi tekemättä hybridipuolesta johtuvien ongelmien takia.

Omamekaanikko kieltämättä oli se asiakaspalvelualttein kenelle auton vein, vaikka hän jo puhelimessa sanoikin ettei ole hybridilisensoitu asentaja.

Kokonaisuudessaan tästä jää paha maku suuhun vaikka miten sitä sokeroisi, mutta jos auto toimii seuraavan vuoden huolloitta pysyn tyytyväisenä kyllä. Mutta jos vastoinkäymisiä tulee joka kolmannella ajatuksella niin lokaan menee nykyvolvot. Toivottavasti kaikki nämä lastentaudit saadaan kitkettyä ennen täyteen sähköistymiseen siirtymistä joka taisi olla 2020 paikkeilla. Kalliiksi tulee jos ostetaan 60000€ maksava auto, jota huolletaan joka vuosi 3-4 tuhannen budjetilla.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #401 : 30.11.2017, 18:37:15 »
Ikävä tässä kohtaa todeta, että nyt jo tutkittu hybridi auto kaikken kalleimmaksi ylläpitää.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #402 : 30.11.2017, 18:39:25 »
Tän takia just haen autoni isommista liikkeistä jotka oletetaan kantavan kortensa kekoon mukisematta. Merkkiliikkeet ovat tunnetusti kalliita, mutta palvelu on eritasoista. Viimeiset kokemukset eivät vain näytä palvelun paremmuutta missään saralla paitsi siinä, että minulle ilmoitettiin huollon lopuksi puhelimitse vuosihuollon osalta mitä jäi tekemättä hybridipuolesta johtuvien ongelmien takia.

Omamekaanikko kieltämättä oli se asiakaspalvelualttein kenelle auton vein, vaikka hän jo puhelimessa sanoikin ettei ole hybridilisensoitu asentaja.

Kokonaisuudessaan tästä jää paha maku suuhun vaikka miten sitä sokeroisi, mutta jos auto toimii seuraavan vuoden huolloitta pysyn tyytyväisenä kyllä. Mutta jos vastoinkäymisiä tulee joka kolmannella ajatuksella niin lokaan menee nykyvolvot. Toivottavasti kaikki nämä lastentaudit saadaan kitkettyä ennen täyteen sähköistymiseen siirtymistä joka taisi olla 2020 paikkeilla. Kalliiksi tulee jos ostetaan 60000€ maksava auto, jota huolletaan joka vuosi 3-4 tuhannen budjetilla.
Mistä liikkeestä auton hommasit ?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #403 : 30.11.2017, 19:45:32 »
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73915
Kannattaa oikeasti käydä lukemassa tuolta Hollannin foorumilta, sieltä selviää   että jäähdytyskomressoreissa on valmistus vikoja. Joissain autoissa jo 4-5 kpl vaihdettu tehtaan laskuun, eli ei kannata lähteä itse maksamaan. Google kääntäjällä helppo lukea. Nyt vaan volvolle kovasti sähköpostia, ja vaatimus vaihtaa kaikkiin autoihin uuden mallin kompurat.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #404 : 30.11.2017, 20:08:14 »
Mistä liikkeestä auton hommasit ?

Saka (Suomen autokauppa Oy) oli myyjäliikkeenä.

Painottelin Laakkosen, Bilian ja Sakan välillä. Paras "heti mukaan"-valikoima löytyi yllätyksekseni Sakalta. Bilialla autojen hinnoissa todella hurjat hinnat, saman varustetason Volvon snadisti pienemmillä kilsoilla olisi saanut lunastaa muutaman tuhannen euron lisähintaan.

Tää kompressori tuntuu olevan ns. menevää tavaraa joten ihmettelen suuresti miksei sitä otettu ihmettelyn listalle, koska webasto oli myös toimimaton. Jälkiviisaana totesivat, että webaston toimimattomuus viittasi ilmastoinninkin puolelle. Omaa tyhmyyttäkin oli se etten huomioinut sitä, että vikailmoitusta ei tullut aina esim. pelkästään sähköllä ajaessa tai kelit olivat kylmemmät (ilmastointi ei välttämättä lähtenyt edes päälle akkujenkin jäähtyessä normaalissa olosuhteissa). Jälkiviisaus on se paras viisaus, toisaalta kallein ja harmittaa kaikista eniten :D

 

RallyBaron  Samppasport