Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1066945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #600 : 06.06.2018, 16:29:36 »
Käsittääkseni uudet softaversiot laitetaan "veloituksetta" merkkiliikkeessä tehtävän huollon yhteydessä. "Veloituksetta" siksi että eiköhän nuokin siihen huollon hintaan ole ympätty piilokuluina.

Ilmastointilaitteen vaihdon kuitista löytyy:
Volvo ACCM reload
Ohjelmisto, lisävarusteet, lataus

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #601 : 07.06.2018, 18:58:09 »
Joo ei halunnut myyjäliike osallistua näihin talkoisiin. Heitä kiinnostaa vasta sitten kun se kompura kilahtaa  :buck2:

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #602 : 09.06.2018, 20:26:02 »
Jos tonniin tekevät, niin kyllä jo osallistuvat reilulla kädellä talkoisiin, jos tuolla pelkkä kompura maksaa 2500€. Niin ja ei se 170tkm ajettu auto nyt uusi ole....

No niin, remppa tehty, tässäpä tuoretta faktaa:

Kompressorin hinta veroineen 648,74
Koko hoidolle töineen ja aineineen hintaa 1400, Volvo tarjoutui maksamaan puolet ja myyjäliike lopusta puolet.
Maksettavaa jäi itselle 350, pidän reiluna ja kohtuullisena.
Kertoivat Biliassa että kilsat eivät ratkaisseet tehtaan mukaantuloa vaan vuodet. Neljään asti olisivat kuitanneet koko homman, oma auto on 4,5v ollut käytössä jolloin maksoivat 50%

Hyvillä fiiliksillä mennään, ensi alkuun hirvitti nuo arviot remontin hinnasta vaan lopputulema olikin sitten oikeinkin hyvä.
Lisäksi lämmittää tieto siitä että nythän tuolla kompuralla on alkuperäisen varaosan takuu.


Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #603 : 10.06.2018, 08:57:26 »
No niin, remppa tehty, tässäpä tuoretta faktaa:

Kompressorin hinta veroineen 648,74
Koko hoidolle töineen ja aineineen hintaa 1400, Volvo tarjoutui maksamaan puolet ja myyjäliike lopusta puolet.
Maksettavaa jäi itselle 350, pidän reiluna ja kohtuullisena.
Kertoivat Biliassa että kilsat eivät ratkaisseet tehtaan mukaantuloa vaan vuodet. Neljään asti olisivat kuitanneet koko homman, oma auto on 4,5v ollut käytössä jolloin maksoivat 50%

Hyvillä fiiliksillä mennään, ensi alkuun hirvitti nuo arviot remontin hinnasta vaan lopputulema olikin sitten oikeinkin hyvä.
Lisäksi lämmittää tieto siitä että nythän tuolla kompuralla on alkuperäisen varaosan takuu.
Kerrassaan kohtuullinen sopimus. Samallahan siinä tule tehtyä ilmastointihuoltokin, kun joutuivat vaihtamaan kylmäaineetkin kokonaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo tuli taloon

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #604 : 10.06.2018, 10:24:00 »
Vaikka olin vannonut etten enää hanki Dieseliä osalleni osuneiden VAG -konsernin tuotteiden EGR ja DPF remppojen takia, niin päädyin kuitenkin V60 D6 Volvoon. Kävin ajelemassa kaasu Passatteja, mutta 150hv ei oikein liikuttanut autoa toivotulla tavalla. Kokeilin myös V60 T5 kaasu, se oli hieno peli, mutta melko pieni range kaasulla epäilytti. Kokeilin huvikseni samaisessa liikkeessä ollutta V60 D6'sta. Päätös siitä, että tämmöinen pitää saada syntyi parin ekan kilometrin aikana. Päädyin lopulta toisen liikkeen 2015 vuosimalliseeen vähän alle 100tkm ajettuun yksilöön. Heti ensi kättelyssä auto pääsi 1200km koeajoon työreissulle. Aivan mahtava peli, liikkuu tarvittaessa rivakasti, ohitukset maantienopeuksilla turvallisen lennokkaasti (Power moodissa aivan mahtava), Pure moodissa pelkällä sähköllä pysyy vauhdissa moottoritienopeuksillakin, maantieajossa "tyhjillä" akuilla kulutus vähän reilu 5l sataasella. Eli vaikka aina ei pääsis latailemaankaan, niin todella kohtuu kulutus!

Yksi kysymys - välillä kulutus nousee kulutusmittarin mukaan normaalista tasasella ajosta 5l/100km johinkin 9l/100km. Se pysyy tuotta isommassa lukemassa jonkin aikaa ja jossakin vaiheessa ihan itsestään putoaa takaisin normaaliin tasoon. Kuuluuko asiaan, vai mikä mahtaa nostaa kulutusta tuollain hetkellisesti?

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #605 : 10.06.2018, 10:35:52 »

Yksi kysymys - välillä kulutus nousee kulutusmittarin mukaan normaalista tasasella ajosta 5l/100km johinkin 9l/100km. Se pysyy tuotta isommassa lukemassa jonkin aikaa ja jossakin vaiheessa ihan itsestään putoaa takaisin normaaliin tasoon. Kuuluuko asiaan, vai mikä mahtaa nostaa kulutusta tuollain hetkellisesti?

Hiukkassuotimen tyhjennyspoltto?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #606 : 10.06.2018, 10:41:24 »
Auto myös lataa itse tietyissä tilanteissa akustoa jos sen varaus on matala, ladatessa kulutus on korkeampi.

Poissa Volvo tuli taloon

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #607 : 10.06.2018, 12:10:45 »
tuo akkujen lataus varmaan kyseessä. DPF polttoa ei käsittääkseni tapahdu, kuin pidemmissä jaksoissa hidasta köröttelyä? Seurataan tilannetta ja jännitetään tuota kompura vikaa, senkin korjauskustannus näyttää nykyisin olevan ihan kohtuu luokkaa.

Tämä D5 diesel joka tässäkin autossa on, on moottorina vissiin kestävää sorttia?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #608 : 10.06.2018, 16:42:24 »
tuo akkujen lataus varmaan kyseessä. DPF polttoa ei käsittääkseni tapahdu, kuin pidemmissä jaksoissa hidasta köröttelyä? Seurataan tilannetta ja jännitetään tuota kompura vikaa, senkin korjauskustannus näyttää nykyisin olevan ihan kohtuu luokkaa.

Tämä D5 diesel joka tässäkin autossa on, on moottorina vissiin kestävää sorttia?

Dpf poltto käynnistyy kun tietyt ehdot täyttyy (lämmöt, kilsat jne jne). Aika usein se polttelee ja jos huomaa että poltto-operaatio käynnissä niin kannattaisi ajella niin kauan et päättyy. Jos se aina jää kesken nin ei hjyvä.

5-sylinterinen Volvo diesel on se ainut oikea :) Ja kestää mut muista vaihdella moottoriöljyt 20tkm välein tai kerran vuodessa kumpi vain ennemmin täyttyy. Tuntuisi että hybrid diesel on alttiimpi karstoittumaan notta kaikenlainen ennaltaehkäisevä toiminta lienee paikallaan (weban käyttö, kenkää aina välillä jne)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #609 : 10.06.2018, 17:55:08 »
Dpf poltto käynnistyy kun tietyt ehdot täyttyy (lämmöt, kilsat jne jne). Aika usein se polttelee ja jos huomaa että poltto-operaatio käynnissä niin kannattaisi ajella niin kauan et päättyy. Jos se aina jää kesken nin ei hjyvä.

5-sylinterinen Volvo diesel on se ainut oikea :) Ja kestää mut muista vaihdella moottoriöljyt 20tkm välein tai kerran vuodessa kumpi vain ennemmin täyttyy. Tuntuisi että hybrid diesel on alttiimpi karstoittumaan notta kaikenlainen ennaltaehkäisevä toiminta lienee paikallaan (weban käyttö, kenkää aina välillä jne)

Pitää täysin paikkansa. Syynä on tosiaan tuo sähköllä ajelu ja moottorin pätkittäinen käynti.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #610 : 18.06.2018, 12:01:24 »
Tänään tulin huomanneeksi kun tuli kanssa tuo dpf-poltto ihan perusajossa ja ajoin autoa parkkiin, että kun oli parkkivaihde sisässä ja hiukan osui jalka kaasuun ja nostin jalan pois niin kuului pienimuotoinen säksätys ehkä noin 0,5-1 sekunnin kokonaiskestoltaan. Toistui melkein joka polkaisulla tai oikeastaan aina jalan nostolla.

Onko kyseessä joku EGR:n ääni vai onko näissä kaksoismassavauhtipyörä joka nyt alkaa ääntelemään eläkkeelle? Yritän saada videon aiheesta niin ettei tuulen humina peitä kaikkea alleen.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #611 : 18.06.2018, 12:18:47 »
Ei taida automaagissa olla kaksoismassaa.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #612 : 18.06.2018, 12:29:33 »
Ei taida automaagissa olla kaksoismassaa.

Tämä on ihana juttu jos on näin!

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #613 : 18.06.2018, 13:26:42 »
Tuli demoefekti myyjän kanssa kun käytiin katsomassa. Eli ei täristänyt kun myyjä ajoi. Tuota tärinää on pirun hankala taltioida esim videolle. Ei siis tosiaankaan esiinny säännöllisesti. No, katsotaan miten etenee ja jos pahenisi niin paljon että saa videollekin.


Kyllästyin tärinään -> vein Euromasteriin -> Interactionin vanteet sen verta pehmeät että ovat menneet kieroon. Painotus pikkuisen auttaa, mutta täytyy katsella sopivat fillarit jossain kohtaa alle.

edit: olispa pudottaa massit näihin:
https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2604490

Poissa Volvo tuli taloon

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #614 : 20.06.2018, 00:44:59 »
Pitää täysin paikkansa. Syynä on tosiaan tuo sähköllä ajelu ja moottorin pätkittäinen käynti.

Jep näin totesin, lataa tosiaan moottorilla akkuja. Näkyy myös siitä keskikonsolin graafisesta näytöstä animoituna, kun tämä tilanne päällä.

Nyt reilu 2000km takana, erittäin tyytyväinen. Ilman sähköäkin matka-ajossa taloudellinen, myös moottoritie nopeuksilla 5,30l/100km.

Kysymys - minulla on töihin matkaa reilu 40km, josta puolet Hämeenlinnan motaria. Motarilla ei sähköä käytössä, kun vauhtia yleensä reippaasti. Työpaikalle päästyä sähköä mennyt reilut puolet. Lataus onnistuisi Fortumin tarjoamissa paikoissa, mutta se maksaa 0,04€ minuutti. Lataus takas täyteen kestänee sillä Tyypin 2 tehokkaammallakin latauksella noin 3h. Tämä tarkoittaa, että Fortum veloittaa 7.20€ ja sit pitäis vielä raahautua siirtämään auto normipaikoille. Ei mitään järkeä. Mieluumin laitan auton parkkiin firman ruutuun (ei latausta), ajelen sähköt loppuun kotimatkalla ja loppupätkän dieselillä. Hinnaksi tulee muutamia Euroja. Onko tuo 0,04€ / min normi hinta kaikilla maksullisilla latauspaikoilla?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron