Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #705 : 22.11.2018, 08:26:24 »
Tervehdys. Uutena D6 kuskina ihmettelen muutamaa vikaa mitä nyt ilmaantunut. Eilen käynnistin auton, niin heti hörähti moottori käyntiin. Ei suostunut vaihtamaan pure moodille. Tuli teksti: Pure ei käytettävissä johtuen hybridi järjestelmän tilapäisestä rajoituksista. Mitäköhän tämä johtuu? Ja toinen on kun Webasto oli sammunut kesken kaiken, ei ollut johdon päässä. Teksti: Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun. Onko 12v akku sökönä vai missä vika? Latautuuko 12v akku samalla kun lataan ajoakkuja?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #706 : 22.11.2018, 11:16:43 »
Tervehdys. Uutena D6 kuskina ihmettelen muutamaa vikaa mitä nyt ilmaantunut. Eilen käynnistin auton, niin heti hörähti moottori käyntiin. Ei suostunut vaihtamaan pure moodille. Tuli teksti: Pure ei käytettävissä johtuen hybridi järjestelmän tilapäisestä rajoituksista. Mitäköhän tämä johtuu? Ja toinen on kun Webasto oli sammunut kesken kaiken, ei ollut johdon päässä. Teksti: Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun. Onko 12v akku sökönä vai missä vika? Latautuuko 12v akku samalla kun lataan ajoakkuja?
Jos ilma on ollut pakkasen puolella, niin höräyttää kyllä moottorin käyntiin hetkeksi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #707 : 22.11.2018, 13:36:30 »
... jos ei ole esilämmittänyt.

Omassa autossa silloin tällöin tulee tuo sama 'Pure ei käytettävissä johtuen hybridi järjestelmän tilapäisestä rajoituksista' ilmoitus, yleensä olen yhdistänyt sen siihen että järjestelmä on joko liian kuuma (kesällä) tai liian kylmä (talvella). Tuo 'Tehonsyötön muutos keskeytti esivalmistelun' tulee itsellä jos auton on laittanut manuaalisesti VOC kautta esilämmittämään kun latausjohto on kiinni ja tulet autolle, avaat ovet ja nykäiset latausjohdon irti. Ei ole kyllä koskaan näkynyt jos auto ei ole ollut latauksessa samalla. 12V akku latautuu samalla kun korkeajänniteakutkin latautuu mutta eihän nuo 12V akut ikuisia ole nekään.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2018, 14:02:18 kirjoittanut jmaatta »

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #708 : 22.11.2018, 20:12:21 »
Kiitoksia vastauksista. Tuo pure homma varmasti johtui tuosta kylmyydestä eikä ollut esilämmitystä. Webaston ongelmat hävisi myös, kun tänään vaihdoin uuden akun. Volvon mekaanikko sanoi toisin tuosta 12v akun latauksesta. Sanoi ettei lataudu plugissa ja kehoitti lataamaan kerran viikossa jos paljon ajaa sähköllä ja käyttää webastoa.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #709 : 22.11.2018, 20:13:38 »
Kuten yllä mainittu, jos hybridiakusto on liian viileä, polttomoottori kerryttää lämpöä ja lämmittää akkuja tarvittavaan lämpöön saakka elinkaaren pidentämiseksi. Kuumassa sama asia, liian kuumat akut tarvitsee viilennystä jolloin polttomoottori tulee avuksi. Ja hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto estää myös tuon sähkön käytön. Pari kertaa käynyt niin ettei poltto ole ehtinyt loppuun ja jatkunut taas kun käynnistänyt auton. Tällöin herjaa ettei mikään sähköä käyttävä tila ole käytettävissä. Muita syitä tuohon ei käsittääkseni ole. Tehonsyöttö muuttuu myös siinä vaiheessa jos polttoaine pääsee liian vähiin, eikä auto osaa siirtyä itse sähköllä esivalmisteluun. Sama pätee myös sähköllä (sisätiloissa) esivalmisteluun, jos sähkö loppuu niin myös tehon syöttö muuttuu ja valmistelut keskeytyy.

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #710 : 22.11.2018, 21:09:55 »
Tuohan on hyvä neuvo "älä osta yli nelivuotiasta" hybridiä. Taitaa jäädä ostamatta kokonaan jos ei yli 4v kestä, eihän noita ole Suomessa juurikaan vm 2014 uudempia myynnissäkään.
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #711 : 22.11.2018, 21:11:35 »
Kyllä se latautuu, kerran yleismittarillaki mittasin. Talliin ajaessakin kun webaston paloilmapuhallin jää hetkeksi pyörimään ja latauspiuhan kytkee paikoilleen niin puhaltimen äänestäkin kuulee kun jännite nousee.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #712 : 23.11.2018, 00:01:01 »
Tuohan on hyvä neuvo "älä osta yli nelivuotiasta" hybridiä. Taitaa jäädä ostamatta kokonaan jos ei yli 4v kestä, eihän noita ole Suomessa juurikaan vm 2014 uudempia myynnissäkään.

Ite viimeviikkoina kovasti pohtinu tohtiiko hankkia jotain 150-180tkm ajettua, mutta tullu siihen tulokseen, että en tohdi ottaa riskiä. Turhan paljon arvokkaan oloista tekniikkaa, jos alkaa temppuilemaan.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #713 : 23.11.2018, 07:36:49 »
Omassa tuli juuri tuo 150000km mittariin ja samalla ensimmäinen kokonainen vuosi omistajuutta. Vielähän tuo liikkuu. :)

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #714 : 23.11.2018, 16:16:44 »
210tkm täynnä täällä. Hyvä on auto, jos tuo kompura vain pysyy leikissä mukana. Pitäisi tuollaisen kompuran nyt se 3-5v kestää riippuen ajomäärästä. Itsellä tulee tälle vuoodelle alle 35 tkm ajoa joten kovasti bensa-auto kiinnostaisi. Taitaa ensi vuosi olla vielä alle 20tkm. Ja akku tosiaan latautuu kun piuha on kiinni latauspistokkeessa. En tiedä onko tämä muuttunut jossain vaiheessa hybridin elinkaarta tuotannon puolella.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #715 : 24.11.2018, 23:20:59 »
Kiitoksia vastauksista. Tuo pure homma varmasti johtui tuosta kylmyydestä eikä ollut esilämmitystä. Webaston ongelmat hävisi myös, kun tänään vaihdoin uuden akun. Volvon mekaanikko sanoi toisin tuosta 12v akun latauksesta. Sanoi ettei lataudu plugissa ja kehoitti lataamaan kerran viikossa jos paljon ajaa sähköllä ja käyttää webastoa.
Kyllä käsittääkseni latautuu, kun on piuhan päässä. Tilapäinen on aika vakio ilmoitus jos auto on kylmässä tai kuumassa.

Omassa on taas sellainen ongelma, ettei webasto käynnisty jos ei ole piuhan päässä kiinni. Piuha kun on kiinni niin auto lämpenee ja jäähtyy. Varmaan joku täppä vidissä tai jotain...
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #716 : 24.11.2018, 23:42:05 »
Lisäksi ei saa etänä lämpeämään jos on johdossa mutta sähköttä. Esim. 2h kellolla varustetussa tolpassa kun sähköä ei tule. "Ominaisuus" kuulemma.  :idiot2:

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #717 : 25.11.2018, 16:17:59 »
Tehtiinpä tuossa muuttoa toiseen asuntoon. Taloyhtiön kanssa heti keskustelu alle voiko ladata tolpasta jos sähkön kulutus on tiedossa. Vastaus oli simppeli ei ja hallituksen pj:n kanssa käytiin sama keskustelu ja ei mitään ymmärrystä tähän suuntaan ja ehdoton ei tuli heti kättelyssä. Joko pitäisi asuntoa taas vaihtaa tai auto.

Näiden asuntomarkkinoiden kanssa, taitaa olla sama lähteä etsimään uutta kiesiä joka ei tarvitse latausta kuin korkeintaan ylläpitolaturille... Ja ilmoitin siis kaikille osanottajille, että kWh mittarilukemat voin ilmoittaa mielelläni taloyhtiöllle mitä latailen. Jos arviolta latailen 8kwh noin kerran viikossa, kesällä useamminkin joten käyttö olisi noin 600 kwh ympäri vuoden, pistokepaikka kuitenkin maksaa sen 15€/kk sähköineen... Jos sähkön hinta siirtoineen on vaikka noin 0,12€/kWh, joka sekin on yläkanttiin niin taloyhtiö ei edelleenkään tee tappiota tuosta. Vaikka järki-immeisiä pitäisi ollakkin koko hallitus niin kummasti ei matikka uponnut.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #718 : 25.11.2018, 16:51:04 »
Kun ei kysy keneltäkään niin kukaan ei kiellä. Ja toinen; helpompi pyytää anteeksi kuin lupa.  ::)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #719 : 25.11.2018, 17:46:05 »
Lisäksi ei saa etänä lämpeämään jos on johdossa mutta sähköttä. Esim. 2h kellolla varustetussa tolpassa kun sähköä ei tule. "Ominaisuus" kuulemma.  :idiot2:

Täytyy varmaan mennä hattu kourassa kyselemään marmorilta, että paljonko maksaisi ominaisuus että auton saisi lämpimäksi ilman johtoa. Luulisi tuon nyt olevan pohjolassa toimivan autonvalmistajan perusominaisuus.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron