Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #765 : 15.12.2018, 11:30:55 »
Sinällään hassu kun pari kertaa viime talvena tuo tutka keulasta meni tukkoon niin mittaristoon kyllä tuli teksti että paina pitkään niin normaali vakkari aktivoituu vaan kun ei niin ei.
Luulis että tollasen saisi joku bittinikkari modattua toimintaan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #766 : 15.12.2018, 19:57:48 »
Tähän tarinaan jatkoa, eli Volvo Selekt takuuseen vaihdettiin eilen jarrujen alipainepumppu. Nyt sitten vain odottelemaan pakkasia.

Sama hurina alkoi kuulua tänään. Kestää noin 5 sekuntia kerrallaan kun ajetaan purella ja painetaan jarrua tai kiihdytetään. Jarrut kuitenkin toimivat ihan hyvin. Pitääkö olla huolissaan vai voiko odottaa seuraavaan huoltoon asti.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #767 : 28.12.2018, 12:07:33 »
Löisiköhän tämän kanssa kirveen kuinka pahasti kiveen? Ei ole vaihdettu vielä ainakaan kompuraa eikä nokkaremmiäkään ei ole vielä vaihdettu
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10137408
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #768 : 28.12.2018, 12:24:38 »
Löisiköhän tämän kanssa kirveen kuinka pahasti kiveen? Ei ole vaihdettu vielä ainakaan kompuraa eikä nokkaremmiäkään ei ole vielä vaihdettu
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10137408
Vaikea sanoa. Nokkaremmi kuuluu ns. perushuoltoon, ja jos tuon meidän huoltoohjelman mukaan mennään, niin ensi syksynä tulee 5v täyteen ja remminvaihto on edessä ajallisesti. Tosin tehdas kai on edelleen tuossa 10v kannassaan joten ei kai se ajallisesti niin paniikkia vaihtaa, kun kilometrejä on reilusti tuon 180tkm alle.
Sitten tuo ei niinkään huoltoon kuuluva kompura. Ilmeisesti ainakin näistä Belgian tuonneista on järjestään noita kompuroita vaihdettu 150-200tkm väliin. Eli se on luultavasti tulossa eteen jossain vaiheessa. Tuon kun tietäisi, niin samalla vaihtaisi jakopään, kun kuulema tuosta joutuu purkamaan jotain korkeajänniteosia edestä tuossa jakopään remontissakin?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #769 : 28.12.2018, 12:55:52 »
Tuon takia just mietin kun remmin vaihto on aika iso homma. Tietty silloin samalla vaihtaisi kompurankin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dee6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #770 : 28.12.2018, 16:30:46 »
Aivan järkyttävät katteet näissä V60 D-kutosissa, tuonkin sais itse uitettua melkein 10k€ halvemmalla..

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #771 : 28.12.2018, 17:08:02 »
Vaikea sanoa. Nokkaremmi kuuluu ns. perushuoltoon, ja jos tuon meidän huoltoohjelman mukaan mennään, niin ensi syksynä tulee 5v täyteen ja remminvaihto on edessä ajallisesti. Tosin tehdas kai on edelleen tuossa 10v kannassaan joten ei kai se ajallisesti niin paniikkia vaihtaa, kun kilometrejä on reilusti tuon 180tkm alle.
Sitten tuo ei niinkään huoltoon kuuluva kompura. Ilmeisesti ainakin näistä Belgian tuonneista on järjestään noita kompuroita vaihdettu 150-200tkm väliin. Eli se on luultavasti tulossa eteen jossain vaiheessa. Tuon kun tietäisi, niin samalla vaihtaisi jakopään, kun kuulema tuosta joutuu purkamaan jotain korkeajänniteosia edestä tuossa jakopään remontissakin?


Auto pitää tehdä jännitteettömäksi, eli vaatii sen kalliimman huoltajan siihen mukaan ja tietenkin hieman enemmän asioita, että homma menee kuten elokuvissa. Ja näin ollen lisähintaa noin 400-600€ jos vaihdattaa remmin eri kerralla.

Surullista tässä on se, että jos kompura ei ole rikki niin en tiedä miten maahantuoja tulee tässä vastaan jos vaihdetaan tunnetusti ongelmallinen mutta ehjä kapine uuteen...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #772 : 28.12.2018, 17:30:04 »
Aivan järkyttävät katteet näissä V60 D-kutosissa, tuonkin sais itse uitettua melkein 10k€ halvemmalla..
Ei muuta kuin ala tuomaan pienellä voitolla. Veikkaan että täälläkin yksi tai kaksi tuohon 17-18k€ menee kaupaksi alle 100tkm ajettuna ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #773 : 28.12.2018, 17:31:54 »
Löisiköhän tämän kanssa kirveen kuinka pahasti kiveen? Ei ole vaihdettu vielä ainakaan kompuraa eikä nokkaremmiäkään ei ole vielä vaihdettu
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10137408

Äkkiseltään näyttää puuttuvan adaptiivinen vakkari jos sellaista arvostaa. Itselle nykyautosta lähtien must varuste.  ::)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #774 : 28.12.2018, 17:38:03 »
Äkkiseltään näyttää puuttuvan adaptiivinen vakkari jos sellaista arvostaa. Itselle nykyautosta lähtien must varuste.  ::)
Makuasioita. Omassa on aina oletuksena tuo adaptinen mikä lie jonontunnistuksella oleva härpäke, niin yleensä valikosta kytken tavallisen. Hienosti tuo adaptinen toimii, mutta se on sellainen jarrulevyjen/palojen syöjä ettei toista ole.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dee6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #775 : 28.12.2018, 18:27:34 »
Ei muuta kuin ala tuomaan pienellä voitolla. Veikkaan että täälläkin yksi tai kaksi tuohon 17-18k€ menee kaupaksi alle 100tkm ajettuna ;)

Olen tuonut jo, 8000€ edullisempi oli oma kuin vastaava nettiautossa. Noita tuodaan nyt valtavasti, hintavertailu ei ole silti pahasta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #776 : 28.12.2018, 18:32:06 »
Makuasioita. Omassa on aina oletuksena tuo adaptinen mikä lie jonontunnistuksella oleva härpäke, niin yleensä valikosta kytken tavallisen. Hienosti tuo adaptinen toimii, mutta se on sellainen jarrulevyjen/palojen syöjä ettei toista ole.
Jahka pitää etäisyyden pisimmällä asetuksella, niin moottorijarrullahan tuo ehtii nopeuden säätelemään.

Jos eteen sattuu joku tautinen pumppaaja, jonka nopeus vaihtelee jatkuvasti 20 km/h, niin sitten on polttoainetalous ja jarrupalat kyllä koetuksella.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #777 : 28.12.2018, 18:49:12 »
Jahka pitää etäisyyden pisimmällä asetuksella, niin moottorijarrullahan tuo ehtii nopeuden säätelemään.

Jos eteen sattuu joku tautinen pumppaaja, jonka nopeus vaihtelee jatkuvasti 20 km/h, niin sitten on polttoainetalous ja jarrupalat kyllä koetuksella.
Tosiaa unohtui toi mainitsemasi polttoainetalous. Eihän kukaa meillä pumppaa tai kiilaa siihen ”liian” suureen turvaväliin.. eihän :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #778 : 28.12.2018, 18:58:36 »
Tosiaa unohtui toi mainitsemasi polttoainetalous. Eihän kukaa meillä pumppaa tai kiilaa siihen ”liian” suureen turvaväliin.. eihän :D
No joo, motarilla adaptiivinen ei toimi. Siellä niitä kiilaajia riittää.
Maantiellä sen sijaan ihan passeli kapistus. Jarruttaakin mukavasti, jos edellä menevä kääntyy tms.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #779 : 28.12.2018, 19:05:05 »
No joo, motarilla adaptiivinen ei toimi. Siellä niitä kiilaajia riittää.
Maantiellä sen sijaan ihan passeli kapistus. Jarruttaakin mukavasti, jos edellä menevä kääntyy tms.
Jarruttaa todella hyvin. Itseasiassa uudessa TM oli nämä pikku suvakit testissä, niin XC 40:nen osasi pysäyttää auton ilman osumista 75km/h vauhdista useita kertoja. En tiedä tarviiko edes olla tuota adaptista sydeemiä päällä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira