Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4862 Vastauksia
  • 1060056 Lukukerrat

Ougi ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #945 : 03.02.2019, 21:40:48 »
Mun mielestä olisi ihan järkevää laittaa kotiseinään se CEE pistorasia jos auton mukanakin tulee sopiva laturi. Tietysti tuolla CEE laturilla on vaikeampi latailla vieraissa, mutta tosiaan se Suko-CEE adapteri ei ole kovin kallis, eikä se laiton ole, mutta kannattaa pitää mielessä että normaalia sukopistorsiaa ei ole tarkoitettu täydelle virralle tuntikausiksi. Jokin parin tunnin lataus ei ole ongelma ehjälle pistorasialle. Se huono tuossa adapterissa tietysti on että normi suko rasia voi olla suojattu vain 10A sulakkeella, joka palaa kun yritetään ladata 16A teholla. En tiedä pystyykö volvossa säätämään manuaalisesti lataustehoa pienemmäksi.

Jos on asennettu ns. supersuko, joka on tarkoitettukin sähköautojen lataukseen tuolla adapterilla voi sitä rankaista ihan huoletta.

Kyllä 16 A tulee ihan normaalista schuko-pistorasiaa voi kuormittaa täydellä virralla ja sen pitää se kestää. Tällöin on käytetty 2.5 m2 kaapelia pistorasian ja keskuksen välillä. Virtaa voi ottaa jatkuvasti. Auto lataantuu noin neljässä tunnissa täyteen. Auton mukana pitäisi tulla säädettävä kaapeli, jossa virtaa voi säätää esimerkiksi lämmitystolpassa olevan sulakkeen mukaan. Omaan tuli mukaan kiinteä 10 A latausjohto.

Olen myös törmännyt ongelmiin kauppakeskuslatauksissa. Prismoissa tolpan päällä palaa vihreä valo kun ei ole kaapelia kiinni. Ladattaessa valo muuttuu siniseksi ja vikatilanteessa punaiseksi. Auton päässä vikatilanteessa vilkkuu keltainen valo. Syytä en tiedä, mutta ainakin Phoenixin kaapelin liitin, joka työnnetään latauslaitteeseen, on aika tiukka. Varmista, että liitin menee kunnolla pohjaan.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #946 : 04.02.2019, 12:21:44 »
Morjesta,

Olen itselle hankkimassa seuraavaa autoa ja tällä hetkellä kiinnostaisi V60 hybridi...Onko näissä lapsen tauteja? tyyppivikoja? Asioita joita tulisi erityisesti tarkkailla osto tilanteessa?

Mitä diesel vero?? ja onko noi 2.4l 158kw juuri näitä D6 hybridejä? kaikissa ei lue, että D6 hybridi....?

Mikä realistinen kulutus matkaajoon tämmöiselle?

Millasta sähköö tän laturi vaatii, jos himas latailee?

Kiitos asiallisista vastauksista.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 13:44:35 kirjoittanut voittaja »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #947 : 04.02.2019, 13:44:30 »
Morjesta,

Olen itselle hankkimassa seuraavaa autoa ja tällä hetkellä kiinnostaisi V60 hybridi...Onko näissä lapsen tauteja? tyyppivikoja? Asioita joita tulisi erityisesti tarkkailla osto tilanteessa?

Mitä diesel vero?? ja onko noi 2.4l 158kw juuri näitä D6 hybridejä? kaikissa ei lue, että D6 hybridi....?

Mikä realistinen kulutus matkaajoon tämmöiselle?

Millasta sähköö tän laturi vaatii, jos himas latailee? 3 vaiheinen? 3*16A?

Kiitos asiallisista vastauksista.
Ilmastoinninkompura. Ilmeisesti takuukampanja menossa.

Verot on noin 600€.

Itsellä oli 50tkm keskikulutus 2,62l/100km. Pitempää matkaa niin 5 alkavia ilman latausta.

1x16 maksimi. Tuolla kestää 3,5h ladata tyhjästä täyteen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #948 : 04.02.2019, 13:46:43 »
Ilmastoinninkompura. Ilmeisesti takuukampanja menossa.

Verot on noin 600€.

Itsellä oli 50tkm keskikulutus 2,62l/100km. Pitempää matkaa niin 5 alkavia ilman latausta.

1x16 maksimi. Tuolla kestää 3,5h ladata tyhjästä täyteen.

Asia selvä. Mites kun tuttu puhu kahvilla töissä, että perä ei meinaa kestää? kun kyseessä neliveto...Onko tämä yksittäistä vai tyyppivikaa?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #949 : 04.02.2019, 13:57:52 »
Ei tässä ole kardaania --> ei peräongelmia. ;)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #950 : 04.02.2019, 14:23:57 »
Varmaan ainoa ns. tyyppiongelma on tuo ilmastoinnin kompura mitä mennyt 150tkm kieppeillä. Lisäksi taitaa olla nokkaremmin vaihto aika kallis.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #951 : 04.02.2019, 14:30:41 »
Mikä nokkaremmin suositus vaihtoväli ? 1XX tkm/ X v? Onko noita siis porukalla napsahdellu poikki ihan urakalla vai?

Onko volvolla jo käytössä näissä sähköinen huoltokirja vai?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 14:41:33 kirjoittanut voittaja »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #952 : 04.02.2019, 14:38:20 »
Mikä nokkaremmin suositus vaihtoväli ? 1XX tkm/ X v? Onko noita siis porukalla napsahdellu poikki ihan urakalla vai?
Tehtaan suositus 180tkm/10v. Suomessa 180tkm/5v. Ei ole napsahdellu poikki urakalla. En edes tiedä ketään jolla olisi mennyt ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #953 : 04.02.2019, 14:42:55 »
Tehtaan suositus 180tkm/10v. Suomessa 180tkm/5v. Ei ole napsahdellu poikki urakalla. En edes tiedä ketään jolla olisi mennyt ::)
Minkä hintanen keissi tommonen jakopää tehdä? 500e? Onko näissä sähköinen huoltokirja jo vai?

Kiitos hyvistä vastauksista jo!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #954 : 04.02.2019, 14:48:22 »
Minkä hintanen keissi tommonen jakopää tehdä? 500e? Onko näissä sähköinen huoltokirja jo vai?

Kiitos hyvistä vastauksista jo!
Ei ole Volvoissa sähköistä huoltokirjaa. Normi malliin on 500e luokkaa remmin vaihto. Tässä vaatii enemmän työtä kun pitää korkeajännite juttuja purkaa
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #955 : 04.02.2019, 14:49:24 »
Minkä hintanen keissi tommonen jakopää tehdä? 500e? Onko näissä sähköinen huoltokirja jo vai?

Kiitos hyvistä vastauksista jo!
Merkkiliikeessä varmaan 1000€. Ilmeisesti tarvii purkaa hybrdissä jotain sähkö juttuja edestä, kun tuon kompuran vaihdon yhteydessä suositellaan jakopää tehtäväksi, jos km tai ajallisesti alkaa olemaan jakopään vaihto ajankohtainen  ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa voittaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #956 : 04.02.2019, 14:53:44 »
Mites noi akut näissä kestää? onko niille luvattu jokin takuu? Minkä verran toi diesel vero? menee päästöjen mukaan?
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 14:58:36 kirjoittanut voittaja »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #957 : 04.02.2019, 15:08:50 »
Mites noi akut näissä kestää? onko niille luvattu jokin takuu? Minkä verran toi diesel vero? menee päästöjen mukaan?
Diesel vero menee aina painon mukaan. Autovero taas päästöjen mukaan. D6 mallissa taisi verot olla yhteensä vajaa 700€.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #958 : 04.02.2019, 16:14:13 »
Merkkiliikeessä varmaan 1000€. Ilmeisesti tarvii purkaa hybrdissä jotain sähkö juttuja edestä, kun tuon kompuran vaihdon yhteydessä suositellaan jakopää tehtäväksi, jos km tai ajallisesti alkaa olemaan jakopään vaihto ajankohtainen  ::)
Volvolla tosiaan on kampanja kompuran vaihdolle. Jakopäähihnan vaihto kompuran yhteydessä 415€ ja apulaitehihna 125€. Paikka keskusautohalli Turku. Kannatti taas pihistellä ja ajella rikkinäisellä kompuralla 2 kuukautta. Tuskin olisivat rahoja palauttaneet, jos olisi omasta pussista maksanut vaihdon  ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #959 : 04.02.2019, 17:23:51 »
Mites noi akut näissä kestää? onko niille luvattu jokin takuu? Minkä verran toi diesel vero? menee päästöjen mukaan?
”Dieselvero” ja käyttömaksu yht. 647€
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Ateho  Elekma