Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Kale3 - 04.10.2011, 20:42:22

Otsikko: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 04.10.2011, 20:42:22
Tuli tämmönen projekti mieleen.. Vaikea?.  Vähän liikaa alko polttaa...  ::)
Löytyy useampia ruottin maalta...
Paljon NOIN. pitäs laittaa konetta takapotkuseen että olis talvi- ja kesähauskaa.. :D (monet renkaat minnuuttii p*skaks) :D
- Mikä loota?? M90?
-Onko pakko olla t5. Voiko vakio B52.. ostaa ja turbottaa...??
-Käykö esim, 740 vakio perä (lukolla)
Ja ennnen kaikkea... :D
-Laillisuus??  :nohnoh
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 04.10.2011, 21:35:46
T5 kone taitaa mennä yli noista 740 suurimmista tehoista ja enää ei katsastuskonttorit hyväksy penkkilappuja, joissa alkuperäisen koneen tehoja on pienennetty.

Vaparivitosen sen sijaan ahtamalla voi jättää ne maksimitehot penkkilapussa sinne jonnekin vähän reiluun pariinsataan joka taitaa olla 700-sarjan sallittu maksimi.

Niin ja 700-sarjalainen olisi hyvä olla ei-vähäpäästöinen, jotta asiat ei mutkistuisi liikaa.

Mutta tästä varmaan oikeat virimiehet jatkaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Acke - 04.10.2011, 21:41:05
M90 960 vm.95-> jos haluaa suoraan sopivan lootan. Ruotsista taitaa myös saada valmiiksi modattuja ZF laatikoita jos meinaa ottaa isot tehot koneesta.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pukema - 04.10.2011, 22:45:36
740 tehokkain moottori on ilmeisesti B204FT, jossa on Volvo Fickdata kirjasen mukaan 140Kw/190hv. Tehoraja olis sitten 168Kw/228hv. Perus 850 T5 2,3l  on 225 heppanen niin sellasen ainaki voi laittaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 04.10.2011, 23:20:09
740 tehokkain moottori on ilmeisesti B204FT, jossa on Volvo Fickdata kirjasen mukaan 140Kw/190hv. Tehoraja olis sitten 168Kw/228hv. Perus 850 T5 2,3l  on 225 heppanen niin sellasen ainaki voi laittaa.

Ach so, unohtui taas toi italian 16v turboihme :)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Jonsu - 04.10.2011, 23:35:23
Ja mun käsittääkseni jos ei ole otteeseen merkitty tehorajaa niin ei pitäis olla maksimi teholla mtn väliä? ainakaan itellä ei ole merkitty tehorajaa papereihin.. eikä tehoja kukaan kyselekkään..
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: TVS - 04.10.2011, 23:46:40
Ja mun käsittääkseni jos ei ole otteeseen merkitty tehorajaa niin ei pitäis olla maksimi teholla mtn väliä? ainakaan itellä ei ole merkitty tehorajaa papereihin.. eikä tehoja kukaan kyselekkään..
Jännä käsitys. Näytätkö inssin, joka ei koneenvaihdon yhteydessä kysy tehoja? Sehän kuitenkin taitaa olla ainoa asia, mitä ne muutoksessa kahtoo...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Jonsu - 06.10.2011, 14:39:21
Aivan empä tullut ajatelleeksi kyllä koneen vaihdossa taitavat tehoja kysellä.. mutta vanhan koneen virityksessä ei ilmeisesti dyno lappuja tarvitse muutoskatsastuksen yhteydessä näyttää jos tehorajaton ?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 06.10.2011, 14:40:32
Aivan empä tullut ajatelleeksi kyllä koneen vaihdossa taitavat tehoja kysellä.. mutta vanhan koneen virityksessä ei ilmeisesti dyno lappuja tarvitse muutoskatsastuksen yhteydessä näyttää jos tehorajaton ?

Mitään tehorajatonta autoa ei ole olemassakaan. Piste.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 06.10.2011, 14:44:39
t-5 koneen 2.0l versio on mahdollista saada 740 katsastettuna!

Sellainen on olemassa! Närpiössä rakennettu ja myöhemmin myyty pietarsaaren tienoille.

eli 2.0 lohkon tarvitsee... Sisällön voi ottaa 2.3 l koneesta!


paperisota kesti 4kk!
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 06.10.2011, 16:34:10
Se 4kk ei haittaa.. Kuhan se tulee valmiiksi.. :D Se tuntuu nimittäin sellaiselta rojektilta minkä tykkäis alottaa.. :D
E. Ja mites jos sitä sitten sen jälkeen yrittäis (salaa) sitä 500hv..  :idiot2:
(eli ihan huoletta nuo ajatukset pois.. :nohnoh)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kisko - 06.10.2011, 22:53:16
t-5 koneen 2.0l versio on mahdollista saada 740 katsastettuna!

Sellainen on olemassa! Närpiössä rakennettu ja myöhemmin myyty pietarsaaren tienoille.

eli 2.0 lohkon tarvitsee... Sisällön voi ottaa 2.3 l koneesta!


paperisota kesti 4kk!
Eihän tuon rekisteritunnus satu olemaan BAK-xxx?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 07.10.2011, 17:47:35
Onkos tuolla 2.0 T5:lla ja 2.3 T5:lla jotain eroo tehojen suhteen?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Tonskulii - 07.10.2011, 19:47:22
Onkos tuolla 2.0 T5:lla ja 2.3 T5:lla jotain eroo tehojen suhteen?

2.0 T-5 850 on 211hv, 2.3 T-5 on 225hv. Eli on. ;)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 07.10.2011, 23:55:19
Se 4kk ei haittaa.. Kuhan se tulee valmiiksi.. :D Se tuntuu nimittäin sellaiselta rojektilta minkä tykkäis alottaa.. :D
E. Ja mites jos sitä sitten sen jälkeen yrittäis (salaa) sitä 500hv..  :idiot2:
(eli ihan huoletta nuo ajatukset pois.. :nohnoh)

tuo 2.0 t-5 joka oli rekisteröity tuohoon 740...

siinä oli jo 2.3 kampi ja männät.
sekä protattu kansi ym. ym....

eli lohkossa oli 2.0 merkintä mikä katsastusmies vaati :D
sehän vaasti myös tehopapereita... jonka se myös sai...

Eli 2.0 ja 2.3 lohko on sama.
ero on ainoastaan kampi ja männät
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: sjs - 08.10.2011, 01:34:44
T5 kone taitaa mennä yli noista 740 suurimmista tehoista ja enää ei katsastuskonttorit hyväksy penkkilappuja, joissa alkuperäisen koneen tehoja on pienennetty.
Jos peli ei ole vähäpäästöinen, saa tuon T5 koneenkin katsastettua alitehoisena "muuttamalla" sitä, riittää periaatteessa jo että pakoputki tai moottorinohjaus on vaihdettu. Tällöin moottori katsastetaan "omavalmisteena". Vähäpäästöisessä tuo taas ei onnistu ilman kalliita päästölappuja.

Tällainen "omavalmiste" moottori mulla on omassa pelissä (EI-vähäpäästöinen), 167hv vaparina tehtaalta kaasareilla, hups, ruisku, ahdin ja IC kavereina ja muutama muu muutos ni oli enää 135hv lapussa @ 0,2bar.

Ja sitten unohdatte samalla seuraavaksi noi huuhaat että on vähintään oltava 0,5bar ahtopaine, sitä ei ajoneuvolaki vaadi. :)

500hv tinakoneeseen tarttet sitten melkeen T5 lohkon, eli 81mm porauksella olevan, vapari ja matalapaineturbon 83mm porauksiset ei tahdo kestää. Toinen vaihtoehto sit D5 tai R lohko. Kokeilla saat toki 83mm porauksisella lohkollakin, mutta sillon sietää kaiken pelata nappiin jotta saa nuo tehot ulos räjäyttämättä konetta. :)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 08.10.2011, 08:42:11
sjs, noi omavalmisteet ei tietääkseni enää tuolla tavalla onnistu. ei onnistunut mistan projektiin ainakaan.

sinä sait katsastettua vielä vanhaan hyvään aikaan.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 12:18:40
Loppupeleissä se ratkaisee että minkä "vastaavuuspaperit" saa  volvolta!
Ja kuinka suurtrhoisen koneen saa laittaa keulalle!

tämän takia tuo 2.0 lohko on oiva ratkaisu!

140kw = 187.743hv
ei 190hhv jos muunnostaulukkoon ja googleen on uskomista

Mutta voi olla että tuo 2.3 on ok...
sen tiedän vaan että että ainoa t-5 740 jnko olemassaolo on varma on juuri 2.0 lohko ympärille rekennettu ja se oli hankalampi (hanki 2.0 lohko ja 2.3 sisuskalut) kuin 2.3 moottorin hankkiminen! Eli joku syys siihen 2.0 lohon valintaan on!
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Lankku - 08.10.2011, 13:44:50
Teoriassa kyllä!

loppupeleissä se ratkaisee että minkä "vastaavuuspaperit" saa  volvolta!
Ja kuinka suurtrhoisen koneen saa laittaa keulalle!

tämän takia tuo 2.0 lohko on oiva ratkaisu!

140kw = 187.743hv
ei 190hhv jos muunnostaulukkoon ja googleen on uskomista
Muunnoskerroin on 1,36 eli siitä tulee 190,4hv.
Eikä vastaavuutta varten ole ennenkään välttämättä Volvon lappuja tullut kaivattua. Kuitenkin homman pystyy todistamaan varaosatiedoilla jne. ja luotettavan tahon(eli esim. korjaamon) allekirjoittamalla lapulla vaihdettujen/autossa jo olevien osien vastaavuudesta.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 14:31:13
Muunnoskerroin on 1,36 eli siitä tulee 190,4hv.
Eikä vastaavuutta varten ole ennenkään välttämättä Volvon lappuja tullut kaivattua. Kuitenkin homman pystyy todistamaan varaosatiedoilla jne. ja luotettavan tahon(eli esim. korjaamon) allekirjoittamalla lapulla vaihdettujen/autossa jo olevien osien vastaavuudesta.

muunnoskerroin 1.36antaa:  1hv = ~740w

muita hv määrityksiä on.
Imperial horsepower: 1hv = 745.7w
Mechanical horsepower: 1hv = 735.499w

Jos katsastusmies hyväksyy muita kuin volvon vastavuustodisteita niin hieno homma :D
Sehän tekee koko hommasta helpompi ja halvempi kun paperisota vähenee!
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 14:38:17
Tuo 740 jossa on t-5 pata josta keroin on lähdetty liikkeelle ja vastavuupaperit hankittu
182hv koneelle jolloin suurin sallittu teho on 218hv paikkeilla.

Tämän takia 2.0 lohko upotettiin keulalle!

siitä puhenolleen onko tuo 190hv kuinka tavallinen vai onko se joku erikoisviritetty tehdasmalli?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kisko - 08.10.2011, 14:54:44
siitä puhenolleen onko tuo 190hv kuinka tavallinen vai onko se joku erikoisviritetty tehdasmalli?
Eiköhän se ole ollut Italiassa yksi moottorivaihtoehto muiden joukossa. Ihan niinkuin 960:ssä.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 15:00:15
Eiköhän se ole ollut Italiassa yksi moottorivaihtoehto muiden joukossa. Ihan niinkuin 960:ssä.

Allright... mutta onko se suomessa myyty ja rekisteröity ja tyyppihyväksytty mottori?

Eli kelpaako vastaavuuspaperit jos moottoria ei ole myyty suomessa?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 08.10.2011, 15:04:11
Eli kelpaako vastaavuuspaperit jos moottoria ei ole myyty suomessa?

Ei tämä Suomi sentään ihan banaanivaltio ole.

Eli kyllä se kelpaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: mista - 08.10.2011, 15:18:20
Ei tämä Suomi sentään ihan banaanivaltio ole.

Eli kyllä se kelpaa.

Jaa ei..
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 20:31:28
No, onko siinä sitten siinä 5 koneesta hyötyä, vai pitäiskö vaan tyytyä siihen ``vakioon´´ eli siihen nelos koneeseen...  :'( Kun se +-500hv kiinostas..  ??? Että, jos viisaat kertokaa... Kannattaako sitä sen 211 hepan takia vaihtaa 5 konetta..  :idiot2:
Nii. ja mulle tuli viel semmonen mieleen, että kun vaikka vaihetaan se kone, nii mitenkä sen virittäminen sitten jälkeenpäin..?? Laillista??  :o
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Ribbe - 08.10.2011, 20:43:30
No, onko siinä sitten siinä 5 koneesta hyötyä, vai pitäiskö vaan tyytyä siihen ``vakioon´´ eli siihen nelos koneeseen...  :'( Kun se +-500hv kiinostas..  ??? Että, jos viisaat kertokaa... Kannattaako sitä sen 211 hepan takia vaihtaa 5 konetta..  :idiot2:
Nii. ja mulle tuli viel semmonen mieleen, että kun vaikka vaihetaan se kone, nii mitenkä sen virittäminen sitten jälkeenpäin..?? Laillista??  :o
Et sä saa laillisesti mitenkään 500hv 700-sarjalaista  :nohnoh
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 21:02:51
Voii itku..  :'( Kun nämä olis kutittanu jotennii..  :-\ http://www.youtube.com/watch?v=GTw-vuI-l8U (http://www.youtube.com/watch?v=GTw-vuI-l8U) (suomalainen) tai sitten tällänen. http://www.youtube.com/watch?v=B32lyY3gXfY (http://www.youtube.com/watch?v=B32lyY3gXfY)  :'( Just tommonen olis mielessä jolla sais sen kolme rengas sarjaa 15min poltettuu..  :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Ribbe - 08.10.2011, 21:07:03
Voii itku..  :'( Kun nämä olis kutittanu jotennii..  :-\ http://www.youtube.com/watch?v=GTw-vuI-l8U (http://www.youtube.com/watch?v=GTw-vuI-l8U) (suomalainen) tai sitten tällänen. http://www.youtube.com/watch?v=B32lyY3gXfY (http://www.youtube.com/watch?v=B32lyY3gXfY)  :'( Just tommonen olis mielessä jolla sais sen kolme rengas sarjaa 15min poltettuu..  :D
Kadulla saa autossa olla tehoa mallisarjan tehokkain + 20%. Ratasäädöillä saa sitten olla niin paljon kuin pelit ja vermeet antaa myöten ;). Ei muuta kuin laitat vaikka sen vitosen pellin alle hyvillä sisuskaluilla ja katsastutat auton vakiotehoilla. Sen jälkeen virität sen verran mitä omatunto antaa myöten.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 21:09:26
Kadulla saa autossa olla tehoa mallisarjan tehokkain + 20%. Ratasäädöillä saa sitten olla niin paljon kuin pelit ja vermeet antaa myöten ;). Ei muuta kuin laitat vaikka sen vitosen pellin alle hyvillä sisuskaluilla ja katsastutat auton vakiotehoilla. Sen jälkeen virität sen verran mitä omatunto antaa myöten.
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 08.10.2011, 21:12:57
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[

Kadulla on tietenkin käytössä ne katutehot ja radalla vähän enemmän. Ohjelmoitavalla ruiskulla tuo muutos on aivan mahdollinen ja kohtuu simppeli toteuttaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Ribbe - 08.10.2011, 21:14:05
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[
Jos et mitään isoa mörkö ahdinta laita niin ei varmasti katsuria kiinnosta. Varsinkin jos sen ekan katsastuksen teet samoilla osilla, vain laimea softa sisällä. Katsastuksessa mitattavat päästöt ei varmasti kaadu virityksiin.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 21:20:45
Ookke. Thanks.. Pitänee alkaa kattelee osia..  ;) Tiedän että tätä asiaa on puitu monesti, mutta paljon se 5 kone kestää.. Hv. ?? siis niillä h-profeilla. max??  :buck2:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 21:30:02
Niii, tämä oli mielessä, mutta mites se seuraava katastus??  :idiot2: Ne päästöt. yms.  :-[

Päästöt ei ehkä ole niin paha kun kerran 740 aihio johon konetta vaihdat ei saa olla vähänpästöiseksi merkitty!

Ja viritetty kunnossa oleva tinakoneen päästöt yleensä on ihan ok!

Ookke. Thanks.. Pitänee alkaa kattelee osia..  ;) Tiedän että tätä asiaa on puitu monesti, mutta paljon se 5 kone kestää.. Hv. ?? siis niillä h-profeilla. max??  :buck2:

jos budjeetti ei ole rajaa.... (toki tämä on diesel lohkon päälle rakennettu)..
http://www.garaget.org/?car=58795

mutta sanotaan että perus 2.0 ja 2.3 lohko kestää hienosti tuon 500hv!
Ja lohkon vahvistaminen on mahdollista!!

saahan toki neloskoneesta paljon konetta.. Esim "Big bad blue"...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 21:31:54
Päästöt ei ehkä ole niin paha kun kerran 740 aihio johon konetta vaihdat ei saa olla vähänpästöiseksi merkitty!

Ja viritetty kunnossa oleva tinakoneen päästöt yleensä on ihan ok!

jos budjeetti ei ole rajaa.... (toki tämä on diesel lohkon päälle rakennettu)..
http://www.garaget.org/?car=58795

mutta sanotaan että perus 2.0 ja 2.3 lohko kestää hienosti tuon 500hv!
Ja lohkon vahvistaminen on mahdollista!!

saahan toki neloskoneesta paljon konetta.. Esim "Big bad blue"...
Nii, tuo ``Big bad blue´´ on kyllä aika asia peli. ja se ~800hv aika ´´vähillä´´ osilla...  8)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: mista - 08.10.2011, 22:04:45
En haluaisia masentaa, mutta jos ei tiedä auton tehorajoista ja muutoskatsastuksista edes tuon vertaa niin oliskohan jokin muu tehotavoite kuin +500hp ensin parempi..
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 08.10.2011, 22:10:40
En haluaisia masentaa, mutta jos ei tiedä auton tehorajoista ja muutoskatsastuksista edes tuon vertaa niin oliskohan jokin muu tehotavoite kuin +500hp ensin parempi..
Katos ku saa aina kysellä..  :D ;D Eihän se tietämystä kerro se kysely.  :2funny:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: ZuluR - 08.10.2011, 22:44:41
Katos ku saa aina kysellä..  :D ;D Eihän se tietämystä kerro se kysely.  :2funny:

Juuri näin!
Jostain on aloitettava ja tätähän varten foorumi on olemassa...

Toki foorumi Hakutoimito antaisi paljon tietoa ja faktaa mutta se taas ei synnytä keskustelua :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 09.10.2011, 17:00:02
Juuri näin!
Jostain on aloitettava ja tätähän varten foorumi on olemassa...

Toki foorumi Hakutoimito antaisi paljon tietoa ja faktaa mutta se taas ei synnytä keskustelua :D
Niin.  :D Eikä oikein aina jaksas niitä 200sivun kyselyitä lueskella ja etitellä...  :-\
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: hevonen - 09.10.2011, 17:11:04
Kyllä ne jutut vaan kannattaa kahlata. Jos takavetoo alat kiristään niin kokeile nyt ensin vinokoneella. Ihan hukassa oot jos vitosta sinne tunget. Vai eikö riitä mitä vinonelosesta saa irti? Tommonen 500-800hp siinä missä vitosestakin.
Samat tilavuudet ja yhtä monta venttiilliä per muki kun lättäät siihen 16V kannen.

Jos sen nyt väkisin harrastuksen kannalta haluaa "vitostaa" niin eihän siinä sitten muuta kun töihin vaan, työtä kyllä vähän enempi riittää. :)

Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 10.10.2011, 19:39:27
Kyllä ne jutut vaan kannattaa kahlata. Jos takavetoo alat kiristään niin kokeile nyt ensin vinokoneella. Ihan hukassa oot jos vitosta sinne tunget. Vai eikö riitä mitä vinonelosesta saa irti? Tommonen 500-800hp siinä missä vitosestakin.
Samat tilavuudet ja yhtä monta venttiilliä per muki kun lättäät siihen 16V kannen.

Jos sen nyt väkisin harrastuksen kannalta haluaa "vitostaa" niin eihän siinä sitten muuta kun töihin vaan, työtä kyllä vähän enempi riittää. :)
Niin, no tuo 500hv ei ole kyl mikään pakkokaan, mutta pakko kait se on tunnustaa, että suurin osa jutusta menee noihin ääniin. :idiot2: Kuunelkaa nyt.. (katsokaa)   S*http://www.youtube.com/watch?v=YPv_sMiExtc&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=YPv_sMiExtc&feature=related) http://www.youtube.com/watch?v=1rqyv74ye6A&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=1rqyv74ye6A&feature=related) Vähän tommonen leikkikalu kyl ois mielessä, että..  ELK  :2funny:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: usu - 10.10.2011, 20:09:40
1. Volvo ei viime tiedon mukaan enää kirjoittele mitään vastaavuuslappuja. Paitsi päästöihin yms. liittyviä. Niitä vanhoja Volvon "teholappuja" ei tietääkseni enää saa.

2. Vaikka Volvo lappuja kirjoittaisikin, ei ne kumoa lakia. Laissa on selvästi kirjoitettu tehorajat ja tilavuusrajat sekä mitä mitäkin vaatii jos koppa on vähäpäästöinen. Niihin kannattaa tutustua huolella.

3. Vaikka en aloittajaa tunnekaan, enkä tunne rakennustaitoja on minulla yksi vinkki, jos tahtoo ajaa sillä autolla: Osta valmiiksi tehty Ruotsista.
Eli sellainen joka siellä ajossa. Ihan sama onko muutostettu vai ei, kunhan se kori on EI-vähäpäästöinen.
Sellaisessakin on aina jotain laitettavaa, joten harrastus ei lopu siihen. Nyt autojen hinnat on alhaalla, kun on syksy. Hakee auton nyt ja näppäilee sitä talven ja keväällä kumit rullalle.
Ja valmiilla tarkoitan nyt valmista esim. 740 Volvoa johon on laitettu vaikka vakio 5-syl. turbotekniikka. En puhu mistään 700hv möröistä.

Älkööt kukaan ottako viimeisestä herneitä nenää, se ei ole tarkoitus. Autojen rakentaminen on kivaa, mutta tuossa on yksi mielestäni hyvä vaihtoehto. Fakta on kuitenkin se, että jos teet ensimmäistä isoa prokkista, tulee valmiin osto luultavasti pirusti halvemmaksi ja nopeammaksi. Sen ekan kanssa kun pelaa vähän aikaa, alkaa hommasta tulemaan kokemusta ja näin voi seuraavaan ladatakkin jo kunnolla panostusta.

 :)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 10.10.2011, 20:26:13
Usulla oli todella hyviä kommentteja - kannattaa lukea nuo ajatuksella.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 10.10.2011, 20:53:12
Juu, kiitos näistä..  -H-  Kun olen enemmän ollu vw ja opel merkkisten laitteitten parissa ollut jne.  :puavo: Noh, oisko usu:lla heittaa joku semmonen paikka mistä näitä 740 t5 sais, niikuin kerroit.. Kun olen itse yrittänyt ettiä enkä löytäny...  :-[ Ja oikein tuo ruottiin ajaminen ei oikein kuulosta mukavalta ajaa täältä suomineidon perperistä (siis venäjän rajatolppaan se 100m matkaa) tuonne länsi rannikolle ja siitä ruottiin.. Ja siihen viel pääle se 5 ruotsi..  :nohnoh :3/4 jättää sen: Ellei. Ajata jollain muulla.. <Kippis>  :2funny:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pomo - 10.10.2011, 21:05:06
Esim:
http://www.blocket.se/sodermanland/VOLVO_740___760_T5_Reggad_330_hk_34853415.htm?ca=4&w=3
http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_740_t5__potent_gatbil__Byte_bruksbil_35740517.htm?ca=4&w=3
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 10.10.2011, 21:11:03
Esim:
http://www.blocket.se/sodermanland/VOLVO_740___760_T5_Reggad_330_hk_34853415.htm?ca=4&w=3
http://www.blocket.se/vasterbotten/Volvo_740_t5__potent_gatbil__Byte_bruksbil_35740517.htm?ca=4&w=3
Juuupp..  8) Asiameininkiä, juuri näitä etsinkin, mutta ne ainua haitat mitä juuri aikaisemmassa viestissä kerroin...  :idiot2: :'( Eli niitten ansiosta tämänkin voi melkein jo haudata minun kohdalta rahanpuutten vuoksi...  :-[
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pomo - 10.10.2011, 21:14:27
Juuupp..  8) Asiameininkiä, juuri näitä etsinkin, mutta ne ainua haitat mitä juuri aikaisemmassa viestissä kerroin...  :idiot2: :'( Eli niitten ansiosta tämänkin voi melkein jo haudata minun kohdalta rahanpuutten vuoksi...  :-[
Löytyskö joku kaveri/tuttu jolla kielitaito kohtuullinen?
Jotkut noista myyjistä kyllä hoituu englannikskin.   ;)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 10.10.2011, 21:15:32
Juuupp..  8) Asiameininkiä, juuri näitä etsinkin, mutta ne ainua haitat mitä juuri aikaisemmassa viestissä kerroin...  :idiot2: :'( Eli niitten ansiosta tämänkin voi melkein jo haudata minun kohdalta rahanpuutten vuoksi...  :-[

Nuo hinnat 52 000 - 61 000 on kruunuissa ei Euroissa :juhau:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 10.10.2011, 21:18:50
Nuo hinnat 52 000 - 61 000 on kruunuissa ei Euroissa :juhau:
Niin, tuon kyllä huomasin.. En niin aaasi ollut vaikka monet luuleekin..  :2funny:
Löytyskö joku kaveri/tuttu jolla kielitaito kohtuullinen?
Jotkut noista myyjistä kyllä hoituu englannikskin.   ;)
Niiin, no tuokin on sitä mutta asiaa...  V:>
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pomo - 10.10.2011, 21:28:38
Nuo hinnat 52 000 - 61 000 on kruunuissa ei Euroissa :juhau:
Kurssia en nyt tiedä mutta eikös toi mee lähelle kun ottaa viimesen nollan pois niin olis euro hinta?   ???
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 10.10.2011, 21:31:06
Kurssia en nyt tiedä mutta eikös toi mee lähelle kun ottaa viimesen nollan pois niin olis euro hinta?   ???

Jep - eli ei ne kalliita ole.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pomo - 10.10.2011, 21:32:00
Jep - eli ei ne kalliita ole.
Vanhasta laatikosta?   :o

 :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: mista - 10.10.2011, 21:38:11
Niinpä, mutta teeppä tuollainen ite suomessa niin saat vielä lisätäkkin muutaman tonnin. Ja aihio varmasti paskempi..

Niin ja 500hk 5cyl kone ei ole mikään itsestäänselvyys.. Taitaa suomessa olla tuon tehoisia vinokoneita enemmän kuitenkin, joten kokemustakin enemmän.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: jusbe - 10.10.2011, 21:49:26
Noh, oisko usu:lla heittaa joku semmonen paikka mistä näitä 740 t5 sais, niikuin kerroit.. Kun olen itse yrittänyt ettiä enkä löytäny...  :-[ Ja oikein tuo ruottiin ajaminen ei oikein kuulosta mukavalta ajaa täältä suomineidon perperistä (siis venäjän rajatolppaan se 100m matkaa) tuonne länsi rannikolle ja siitä ruottiin.. Ja siihen viel pääle se 5 ruotsi..  :nohnoh :3/4 jättää sen: Ellei. Ajata jollain muulla.. <Kippis>  :2funny:
Blocket.se (http://Blocket.se)
Luultavasti nopeemmin ajat Ruotsiin ja takas nopeemmin kun rakennat vastaavan  ;)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 10.10.2011, 22:12:03
Blocket.se (http://Blocket.se)
Luultavasti nopeemmin ajat Ruotsiin ja takas nopeemmin kun rakennat vastaavan  ;)
Ka niin.  :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 11.10.2011, 09:43:00
Juuupp..  8) Asiameininkiä, juuri näitä etsinkin, mutta ne ainua haitat mitä juuri aikaisemmassa viestissä kerroin...  :idiot2: :'( Eli niitten ansiosta tämänkin voi melkein jo haudata minun kohdalta rahanpuutten vuoksi... :-[

500hv auton rakentaminen maksaa rahaa ja aikaa älyttömän paljon. Jos noi blocketin poiminnat tuntuu liian kalliilta, kannattaa ehkä tarkistaa omia tavoitteita vielä uudestaan.

Eikä tätä pidä lukea siten, että yritän lannistaa harrastusta, päinvastoin. Onnistumisen mahdollisuudet ovat paljon paremmat kun budjetti, aikataulu, osaaminen ja tehotavoitteet ovat tasapainossa keskenään.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 11.10.2011, 17:16:02
Noh.. Paljon ois semmonen ``sopiva´´ raja.. (se kyllä on jokaisella eri) mutta suurinpiirtein..  ::) Jos mennään alle 500 nii kannattaako sitten sitä vitos konetta...  :uglystupid2: Saisko sen hinnalla sitä voimaa siihen B2(3) koneeseen... Kun onhan se viteo http://www.youtube.com/watch?v=9NjEoe9vTfk&feature=mfu_in_order&list=UL (http://www.youtube.com/watch?v=9NjEoe9vTfk&feature=mfu_in_order&list=UL) , jossa 8,venasesta otetaan se +400hv...  8) Että onko se sitten kannattavaa...  ???
Niiin. ja viskatkaas muuten niitä NOIN budjetti hintoja... Siis suurinpiirtein +-100e.. Ku rupes mietityttämään, että kannattaako maksaa joku pari tonnii autosta ja toiset pari tonnii virityksistä ku ostaa ``uusi´´ auto, jossa noin se 400hebaaa..  ::) ;D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Taavi.H - 11.10.2011, 21:21:10
Noh.. Paljon ois semmonen ``sopiva´´ raja.. (se kyllä on jokaisella eri) mutta suurinpiirtein..  ::) Jos mennään alle 500 nii kannattaako sitten sitä vitos konetta...  :uglystupid2: Saisko sen hinnalla sitä voimaa siihen B2(3) koneeseen... Kun onhan se viteo http://www.youtube.com/watch?v=9NjEoe9vTfk&feature=mfu_in_order&list=UL (http://www.youtube.com/watch?v=9NjEoe9vTfk&feature=mfu_in_order&list=UL) , jossa 8,venasesta otetaan se +400hv...  8) Että onko se sitten kannattavaa...  ???
Niiin. ja viskatkaas muuten niitä NOIN budjetti hintoja... Siis suurinpiirtein +-100e.. Ku rupes mietityttämään, että kannattaako maksaa joku pari tonnii autosta ja toiset pari tonnii virityksistä ku ostaa ``uusi´´ auto, jossa noin se 400hebaaa..  ::) ;D

Oikein kovasti yritän saada jotain selvää sun tekstistäsi, mutta valitettavasti en nyt ihan pääse jyvälle että mikä se sun budjettisi tälle hommalle oikein on?

Joka tapauksessa sanon, että viidelläsataa et vielä tee virityshommissa juuri mitään. Johonkin uudempaan autoon tolla rahalla toki saa virisoftan. Mutta jos 400-500 heppaa on mielessä, viidelläsataa et pääse kun sen verran alkuun että kesken jäänyt homma harmittaa. Useampi tonni tuohon lystiin tulee menemään, pelkällä isolla ahtimella kun ei kovin pitkälle pötkitä ja kun se voima pitäisi vielä saada välitettyä siten että palikat kestävät sen voiman.

Suosittelen, että lueskelet ajatuksen kanssa täällä olevia projektipäiväkirjoja ja haarukoit niiden perusteella paljonko aikaa, osaa ja rahaa tollaisen tehokkaan Volvon rakentamiseen menee. Kysäise sitten uudestaan kun peruspalikat on kasassa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 11.10.2011, 23:00:38
Juu, siis tarkoitin että se budjetti on sen pari tonnii, mutta siis se +-100e siihen vain heitin..  :2funny: Juup, näillä mennään..  8)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 23:11:14
Juu, siis tarkoitin että se budjetti on sen pari tonnii, mutta siis se +-100e siihen vain heitin..  :2funny: Juup, näillä mennään..  8)
Pari tonnia... Joo, unohda. Tuolla budjetilla saa juuri ja juuri rempattua vakiokoneen, virityksistä turha unelmoidakaan. Ei kai tuohon budjettiin kuulunut myös auton hankinta?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: The_OttoB - 11.10.2011, 23:23:19
Tähän sellainen facebook-tyylinen peukku, josta voisi klikata "tykkää". Paritonnia menee ahtimeen, cooleriin ja suuttimiin. Toiset paritonnia voimansiirtoon. Kolmas paritonnia menee vaan jonnee, kun ostetaan letkuja, filsuja öljyjä, pultteja, bensapumppuja, koneistuksia, tiivisteitä, lisäksi osia hajoaa.
 
Noi Ruotsin esimerkit on kyllä edullisia.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: pomo - 11.10.2011, 23:25:34
Koodia: [Valitse]
:tykkää::tykkää:
Siinä.   :pomo:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 23:36:13
Koodia: [Valitse]
:tykkää::tykkää:
Siinä.   :pomo:
Tota ei voi klikata...

OttoB, oisko mun vielä jyrkemmin pitäny tuomita? :P
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: JuHaU - 11.10.2011, 23:41:25
Tähän sellainen facebook-tyylinen peukku, josta voisi klikata "tykkää". Paritonnia menee ahtimeen, cooleriin ja suuttimiin. Toiset paritonnia voimansiirtoon. Kolmas paritonnia menee vaan jonnee, kun ostetaan letkuja, filsuja öljyjä, pultteja, bensapumppuja, koneistuksia, tiivisteitä, lisäksi osia hajoaa.
 
Noi Ruotsin esimerkit on kyllä edullisia.

Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 12.10.2011, 05:41:18
Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....

Itse oppinut sen että kun vuosia hakannut päätä seinään että jos meinaa moottoria virittää niin ensimmäisenä se ohjelmoitava moottorinohjaus. Kyllähän emännän pitää ymmärtää kun ukko harrastaa. :smoke:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 12.10.2011, 05:48:06
500hv auton rakentaminen maksaa rahaa ja aikaa älyttömän paljon. Jos noi blocketin poiminnat tuntuu liian kalliilta, kannattaa ehkä tarkistaa omia tavoitteita vielä uudestaan.

Eikä tätä pidä lukea siten, että yritän lannistaa harrastusta, päinvastoin. Onnistumisen mahdollisuudet ovat paljon paremmat kun budjetti, aikataulu, osaaminen ja tehotavoitteet ovat tasapainossa keskenään.

Itsellä ei ole vielä kokemusta 500hv auton rakentamisesta mutta siitä on kun lähdetään jalostamaan vakio turbotekniikkaa. Siihen menee aikaa ja rahaa, kuten sanoit. Itsellä kun ei ole mahdollisuutta ostaa kaikkea kerralla niin asioita on tehty pikkuhiljaa budjetin niin salliessa. Nyt kun yhtä autoa on rakennettu niin siinä on oppinut paljon. Samoja virheitä en tekisi enään toiste.  :D Omaa Volvoa on rakennettu joka talvi aina syksystä 2003 alkaen.  :o Valmista vaan ei tunnu tulevan vaikka auto joka kesä onkin ajossa no ei kahtena viimekesänä.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: mista - 12.10.2011, 07:15:24
No esimerkiksi mun karvan alle 400hp kippoon on mennyt yli kymmenen tonnia, joten siitä voi päätellä mitä auton tekeminen maksaa. Tosin tehty lattiasta kattoon uusiksi.

Laske hintaa vaikka näin..

5cyl kone 1000 tai enemmän
ahdin 500 - 1000
suuttimet 300-500
moottorinohjaus 1000 - 4000
pakosarja 300 tai enemmän
hukkaportti 100 tai enemmän
kytkin ja vp 600 tain enemmän
laatikko 500-1000
H-kanget 400 tai enemmän
Tiivisteet ja laakerit 300 tai enemmän

Muu oheistarvike moottorin kasaamise.. anturit yms. 500 - 1000

Tosta on hyvä lähteä liikkeelle. Ei sisällä autoa, alustaa, perää ja lukkoa yms..

Laske siitä kannattaako tehdä tuollaista esim 3-5 vuotta vai ostaa heti valmis ja sen kanssa pelata.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: The_OttoB - 12.10.2011, 08:53:32

OttoB, oisko mun vielä jyrkemmin pitäny tuomita? :P

Mulla oli toi vastaus pitkän aikaa lähettämättä. Siinä vaiheessa myö olin jo eellä.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: VT86 - 12.10.2011, 09:11:41
Karkeasti niinkuin Mista sanoi moottorin rakentamiseen saapi varata sen 10-15ke vähintään ja voimansiirtoonkin joutuu satsaamaan useampia tonneja. helposti jos haluat tonne teholukemiin päästä ja saada hyödynnettyä tehoakin.

ja jos harrastamisessa / virittämisessä miettii onko järkevämpää satsata valmiiseen autoon jossa on mieleisest tehot niin ehkäpä kannattaa miettiä harrastusta uusiksi ja hakea se valmis tehokas auto niin pääsee halvemmalla ja ennenkaikkea helpommalla.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 12.10.2011, 12:10:39
Niin, asiaa kun tarkemmin ajattelee..  ;D hiljaa hyvä tulee..
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: HP - 12.10.2011, 12:35:26
Seuraavat paritonnia moottorin ohjaukseen ja säätöön, seuraavat vaimon / avopuolison etelänmatkaan ettei se lähde lätkimään, kun ukko hassaa kaikki yhteiset rahat johonkin mätään vanhaan laatikko Volvoon....

Jonka jälkeen voi huonossa tapauksessa ihmetellä kun ei sitä puolisoa enää ole samalla kun keskeneräinen auto makaa osina tallissa, jonka kuukausivuokralla maksaisi huoletta pois vaikka lainaa, jolla sen valmiin auton on Ruotsista ostanut, eikä koko kierrettä olisi edes alkanut.

Hyvässä tapauksessa voi puolestaan löytää itsensä puolison kanssa pankista asuntolainaneuvotteluista, jonka jälkeen ei tartte ihan vähään aikaan haaveillakkaan ostavansa mitään isompaa.

Kun taas valmiin auton optiossa voisi ensin tiedustella tuontiautofirmojen kiinnostuksesta toimittaa harrasteauto Suomeen, hankkia pankista lainan autoa varten sellaisella kk-erällä, ettei tiukassakaan tilanteessa joudu vaikeuksiin, jonka jälkeen antaa toimeksiannon tuontiautofirmalle, odottaa ja hakee auton itselleen kun kaikki on valmiiksi hoidettu.

Sen jälkeen opettelee perusasiat auton kanssa samalla kun se joka kuukausi menevä lyhennys pitää (toivottavasti) maltin päässä, eikä ensimmäisen youtubesta katsotun pätkän jälkeen mene ruuvaamaan ahtoja tappiin ja hajottamaan moottoria / kietomaan autoa esim. puun ympärille driftailun päätteeksi. 

Kun auto on maksettu, niin sen jälkeen voikin alkaa karttuneella oppimäärällä kasaamaan uutta ja tehokkaampaa moottoria, mikäli se vielä kiinnostaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: 252R - 12.10.2011, 17:03:32
ite ostin ruotsista valmiin viritetyn tina vitosen uusilla sisuskaluilla hintaan 2500e, jos olisin suomessa alkanu samanlaisen kasaamaan niin 4-5ke olis höllässä.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 12.10.2011, 21:05:16
Juu, kiitos näistä..  -H-
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kisko - 18.10.2011, 00:31:29
sjs, noi omavalmisteet ei tietääkseni enää tuolla tavalla onnistu. ei onnistunut mistan projektiin ainakaan.

sinä sait katsastettua vielä vanhaan hyvään aikaan.
Mitä jos hioo lohkosta tunnistenumerot pois?

"Se on ite valettu..."
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: usu - 18.10.2011, 08:18:57
Mitä jos hioo lohkosta tunnistenumerot pois?

"Se on ite valettu..."
Ja meistää uudet numerot.
Yllä olevaan ei kuitenkaan kehoiteta eikä suositella, johtuen toimenpiteen laittomuudesta.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kisko - 18.10.2011, 14:17:03
Ja meistää uudet numerot.
Yllä olevaan ei kuitenkaan kehoiteta eikä suositella, johtuen toimenpiteen laittomuudesta.
Sitä lähinnä hain takaa, että tarvitseeko omavalmisteisessa lohkossa mitään numeroita olla...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: usu - 18.10.2011, 15:05:48
Sitä lähinnä hain takaa, että tarvitseeko omavalmisteisessa lohkossa mitään numeroita olla...
Eipä kai?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 22.10.2011, 20:58:39
Juu. kiitos hyvistä neuvoista..  ;) Mutta, heitän viel yhen tyhmän kysymyksen tosta t5.  :nuhtelu
Mites se 740 t5, melkein vakio turbotinavitosella?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 23.10.2011, 08:44:59
Juu. kiitos hyvistä neuvoista..  ;) Mutta, heitän viel yhen tyhmän kysymyksen tosta t5.  :nuhtelu
Mites se 740 t5, melkein vakio turbotinavitosella?  :idiot2:
Nyt en minä ainakaan ihan ymmärtänyt kysymystä?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 23.10.2011, 20:08:26
Nyt en minä ainakaan ihan ymmärtänyt kysymystä?
Juu, anteeksi suomenkieleni  ::) Sii, 740 sillä vakio turbo vitoskoneella..  ::)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 24.10.2011, 15:04:38
Juu, anteeksi suomenkieleni  ::) Sii, 740 sillä vakio turbo vitoskoneella..  ::)
Niin siis sitä juuri meinasin, että mitä siitä?

740 tehokkain moottori on ilmeisesti B204FT, jossa on Volvo Fickdata kirjasen mukaan 140Kw/190hv. Tehoraja olis sitten 168Kw/228hv. Perus 850 T5 2,3l  on 225 heppanen niin sellasen ainaki voi laittaa.

Mutta ei tuossa tehojen takia ole järkeä, jos ajattelee että lastutetussa 2.3 turbossa (B230ET) on saman verran tehoa. Mutta jos haluaa 5-koneen niin mikäs siinä, ja olishan se ihan retee, hommaa vaan aikaslailla... Mitäs jos laittaisitkin 3.0 kutoskoneen ja turbotat sen? eikös sisuskalut saisi suoraan tinavitosesta?? se olis kans erilainen, mutta siinä tulee taas nuo tehorajat helposti vastaan, ja muutenkin karkaa vähän aiheesta...

lisäys: siis etu tässä 6-koneessa olisi se että menisi suoraan paikalleen, mutta sitten taas ruisku, turbo yms niin budejtti karkaa...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 24.10.2011, 19:30:20

 Mitäs jos laittaisitkin 3.0 kutoskoneen ja turbotat sen? eikös sisuskalut saisi suoraan tinavitosesta??
Tarkoitat varmaan volvon 6-konetta.. Vähän kyllä ny ot, mutta samahan olis sitten nissanin rb25 olisko sama-asia??  :o
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 24.10.2011, 20:38:59
Tarkoitat varmaan volvon 6-konetta.. Vähän kyllä ny ot, mutta samahan olis sitten nissanin rb25 olisko sama-asia??  :o
Joo, tarkoitin siis tuota volvon B6304 moottoria jota löytyy 960:n nokalta, sopis suoraan 740 pellin alle. Mutta voihan sinne tuon nissanin koneenki laittaa, ei vaan ahdettuna mahdu tehorajoihin (RB25DET 245hv). Mutta tuli mieleen että saako tuota B6304 moottoria turbottaa laillisesti, koska on vähäpäästöinen, vaikka kori ei olisi?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Okko - 24.10.2011, 20:45:47
Jos olen oikein ymmärtänyt niin päästöt menee korin mukaan.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 24.10.2011, 20:53:53
Niin, tämän olen ittekki ``kuullut´´  ^-^
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.10.2011, 20:58:11
Jos olen oikein ymmärtänyt niin päästöt menee korin mukaan.

Kyllä, kori määrää päästörajat.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 24.10.2011, 21:15:32
Joo, niinhän se onkin. Tuli vaan jostain syystä semmonen epävarma fiilis... Kuinkas muuten tuo tinavitosen sovitus, käykö moottorin kannakkeet jostain toisesta koneesta suoraan? Öljypohjaa on varmaan pakko muuttaa.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: skebazu - 24.10.2011, 21:26:31
Joo, niinhän se onkin. Tuli vaan jostain syystä semmonen epävarma fiilis... Kuinkas muuten tuo tinavitosen sovitus, käykö moottorin kannakkeet jostain toisesta koneesta suoraan? Öljypohjaa on varmaan pakko muuttaa.

öp pitää modata, kannakkeet omavalmiste.

jossain toisessa topickissa oon aikoinani miettinyt miksi ei ketään laita sitä kutoskonetta turbotettuna 200/700/900 konehuoneeseen  ::) olis aika peli
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: j_tapio - 24.10.2011, 22:13:02
jossain toisessa topickissa oon aikoinani miettinyt miksi ei ketään laita sitä kutoskonetta turbotettuna 200/700/900 konehuoneeseen  ::) olis aika peli

Hurjimmathan on juuri näin tehny.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg178620#msg178620
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=350.msg196214#msg196214
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 24.10.2011, 22:31:57
Näissä koneissa vaan se saatavuus tökkii...  :-[ Ja ts. minkä näistä koneista tulis halvimmaksi virittää siihen sopivaan tasoo... Joo, ei siihen 500hebbaan. aloitetaan pienemmistä...  :P
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kisko - 24.10.2011, 22:48:06
Kuinkas muuten tuo tinavitosen sovitus, käykö moottorin kannakkeet jostain toisesta koneesta suoraan?
Viitonen kiinnittyy 960:n korvakkeilla ja tukikumeilla 740:iin ihan suoraan.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 27.10.2011, 15:15:06
Juup, edelleenki kiitos näistä, olen ny astetta viisaampi... :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 27.10.2011, 15:44:08
Se nyt on niin vaikee sanoo mikä tulee kannattavaks, mutta ainakin perus 2.3 turbossa lastulla on se joku 230hv, sehän varmaan halvin lähtökohta on ja muutenkin ihan potentiaalinen moottori, se on ihan mistä tykkää...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kraken - 27.10.2011, 16:53:19
...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 27.10.2011, 16:59:48
Mutta mutta, jos on pakko saada se 740 T5 tekniikalla niin osta helvetissä valmis paketti jos vain suinkin sellaisen jostain löydät. Se on lopen pieni vaiva käydä esim ruottista sellainen hakemassa kuin alkaa itse sellaista vääntämään.
Niin, kyllä..  :)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 27.10.2011, 18:21:32
Jos ei ole tonnikaupalla ylimääräistä rahaa, paljon vapaa-aikaa ja suunnattomasti mielenkiintoa niin unohtaisin koko homman. Itse en näe järjen häivääkään koko ideassa rakentaa vanhasta löysärunkoisesta volvosta 500hv kulkuneuvoa tieliikenteseen. Jos tehokkaan takapotkun haluaa niin niitähän on ostettavissa ihan tehdasvalmiinakin? Ei tosin volvo merkkistä  :-\

Itsellä oli suuret suunnitelmat rakentaa edellisestä moottoripyörästä sellainen tykki että sillä olis viitsinyt käydä tosissaan kokeileen varttimailia yms, mutta kun kartoitin budjetin niin siihen projektiin olis mennyt uuden prätkän verran seteliä. Sitäpaitsi uudet supersportit kuten hayabusa,zzr ja zx14r jne paukuttaa varttimaililla ja muutenkin sellaisia aikoja/nopeuksia että ei paljoa kampoihin pistä vaikka vanhempaan mörssäriin laittais kuinka remmiahdinta ja vesiruiskua ym. Turha siinä on alkaa kiipeämään perse edellä puuhun kun samaan rahaan saa uuden tehdastykin minkä luotettavuus on jotain aivan toista kuin tee-se-itse projektien kanssa yleensä.

Mutta mutta, jos on pakko saada se 740 T5 tekniikalla niin osta helvetissä valmis paketti jos vain suinkin sellaisen jostain löydät. Se on lopen pieni vaiva käydä esim ruottista sellainen hakemassa kuin alkaa itse sellaista vääntämään.

Auton rakentamisessa ei taloudelliselta kantilta katsottuna ole mitään järkeä. Autoa ei kannattaisi omistaa ollenkaan jos nuukailemaan ruvetaan. Itsellä on mennyt 242:seen niin paljon rahaa että sillä saisi melko tuoreen, vähän ajetun auton. Mutta, se auto olisi todennäköisesti vakiokuntoinen ja siihen täytyisi kantaa taas iso kasa rahaa. :juhau: Yksi syy itsellä auton rakentamiseen on se että se on harrastus. Voisihan sitä vaihtoehtoisesti kantaa ne auton rakentamiseen käytetyt rahat jonnekkin kuppilaan.  ::) Eikä auton, jota itse on rakentanut, tarvitse olla epäluotettava.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kraken - 27.10.2011, 20:34:37
...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 27.10.2011, 20:42:45
Itse olen vakaasti päättänyt että enää yhteenkään autoon en ala rahaa polttamaan, kuten vanteita, alustasarjaa, viritystä ym. No ecun optimointi voi vielä tulla kysymykseen  O:-)

Keväällä ostettu Golf on alustaltaan vakio, alusta keväällä vaihtoon. :juhau: Väliaikaisvanteet ostin jo tänä keväänä. :juhau:

Loppuviimein jokainen tietysti itse päättää mitä tekee, mutta omakohtaisesti on tullut tehtyä asioita mitkä on jossain vaiheessa alkanut näyttään alkuperäistä visiota haasteellisemmalta. Viimeisin tais olla se kun tein ex-prätkään kokonaan uuden putkiston. Tuotti välillä harmaita hiuksia  ::)

Autoon putkiston tekeminen suorasta tavarasta on harvinaisen v*ttumainen homma, varsinkin kun ei ole autonosturia käytettävissä.  :idiot2:

Ja loppuun vielä, että jos puhutaan noin mittavasta muutosprojektista kuin vaihtaa T5 tekniikka apulaitteineen päivineen vanhaan takapotkuvolvoon, ja nostaa tehot 500 nurkille niin taatusti tulee kaiken näköistä kommervenkkiä siinä matkan varrella ennenkuin auto on valmis. Saattaa jossain välissä käydä mielessä että olisko ollut viisampi konsti hankkia corvette..

"Kaikki mitä näet, pitää vaihtaa"... :juhau: Se kuvastaa aika hyvin sitä kun vakioautosta lähdetään tekemään tehokkaampaa. Nimim. Kokemusta on.  :idiot2:
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 18.11.2011, 21:22:18
Yks ot heitto, mites 242 tai 240 korissa tuo tinavitonen?? :o
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: The moose - 18.11.2011, 21:30:52
Yks ot heitto, mites 242 tai 240 korissa tuo tinavitonen?? :o

jos ei vähäpäästönen ni voi olla helpompaa kunha tehot penkittää ja esittää asianmukaset lappuset ja lippuset. ehkä konttoreitakin kannattaa kiertää ja kysellä ja katsella se helpoin asema.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 19.11.2011, 11:23:24
Juup. pitänee alkaa kierrellä konttoreita.. :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: 460GLE - 23.11.2011, 15:57:55
Yks ot heitto, mites 242 tai 240 korissa tuo tinavitonen?? :o
Nyt sä oot asian ytimessä, pysy siellä.
No makuasioitahan nää on, mut jotenki 242 T5:lla on paljo pornahtavampi ku 4-ovinen 740 kori.

Ei oo mitään dataa korien jäykkyyksistä, mut vois kuvitella että tuo 2-ovinen kori on senkin suhteen parempi. Varsinkin jos laittelee ruosteet huolella ja vähä vahvistushitsaa samalla.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 23.11.2011, 18:02:55
Nyt sä oot asian ytimessä, pysy siellä.
No makuasioitahan nää on, mut jotenki 242 T5:lla on paljo pornahtavampi ku 4-ovinen 740 kori.

Ei oo mitään dataa korien jäykkyyksistä, mut vois kuvitella että tuo 2-ovinen kori on senkin suhteen parempi. Varsinkin jos laittelee ruosteet huolella ja vähä vahvistushitsaa samalla.
Tarkemmin ajatellen, olet oikeassa.. :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: TOK - 23.11.2011, 18:52:25
Kellähän riittäisi pokka survoa T5 kaksiovisen 780:n pellin alle  :P
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Elk - 23.11.2011, 19:13:23
Kellähän riittäisi pokka survoa T5 kaksiovisen 780:n pellin alle  :P
Mulla. Tosin allekironnut ei pidä ko. autosta yhtään. Ainoo este on krooninen rahattomuus...
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: TVS - 23.11.2011, 20:56:33
Kellähän riittäisi pokka survoa T5 kaksiovisen 780:n pellin alle  :P
D5 olis paljon enempi siihen koriin soveltuva eli väärin. Tai samaan hintaan sen vois pilata vaikka PRV:llä... Ai mutta sehän on jo tehty ;D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: 252R - 25.11.2011, 22:42:35
Kellähän riittäisi pokka survoa T5 kaksiovisen 780:n pellin alle  :P

HMMM.... tuossahan ois ideaa :)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: VT86 - 12.12.2011, 13:23:25
Kellähän riittäisi pokka survoa T5 kaksiovisen 780:n pellin alle  :P

No kohtahan Kulmamiehellä on taas aikaa ;)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kale3 - 02.01.2012, 10:35:26
Eikö muilla ole mitään juttua tähän??
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Turbo 242 - 20.01.2012, 04:37:41
Eikö muilla ole mitään juttua tähän??

Mitä tähän pitäisi vielä sanoa?  ??? Onko joku kori jo työn alla?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Juuso.T - 07.05.2014, 16:38:56
Ajattelin ite alkaa tässä melkein samanlaista projektia tekemään,mutta koitetaan nyt sitte tätä samaa keskustelua jatkaa  :D.
Elikkä mulla ois kanta-autona 740 inttercooler,papereissa eikä muissa ole mitään tehomerkintää eikä päästö?,onko siis mahdollinen toteuttaa?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kökkö - 07.05.2014, 17:36:20
Ihan kun alat alusta lukemaan tätä topiccia niin selviää. Päästöt riippuu vuosimallista, ja tehoraja on mallisarjan tehokkain +20%
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 11.05.2014, 17:41:55
Myydäänköhän jossain t5 sopivaa öljypohjaa takaveto asennukseen?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: j_tapio - 11.05.2014, 18:03:01
Myydäänköhän jossain t5 sopivaa öljypohjaa takaveto asennukseen?

Tuolla myydään valmiita (uusista 960:n ö.pohjista) lyhennettyjä. Ja lähettävät suomeen.
www.maskinobil.com

(http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/61/6167263827.jpg)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 13.05.2014, 10:18:51
(http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/61/6167263827.jpg)

Aika huikee kapistus  :o
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 13.05.2014, 23:10:47
Hintakin oli aika huikee. Reilu 600e Suomeen postitettuna.. Sillähän saa jo tina kutos koneen.. Mut se vitonen olis vaan  S*
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 14.05.2014, 11:00:57
Hintakin oli aika huikee. Reilu 600e Suomeen postitettuna.. Sillähän saa jo tina kutos koneen.. Mut se vitonen olis vaan  S*

Perinteisempi vaihtoehto on hankia 6 öljypohja viedä se johki pajalle ja lyhennyttää sitä oikeasta kohdasta oikean pituuden ja hitsata kasaan. Joku varmaan osais kertoa mistä kohtaa se lyhennys täytyy tehdä ja kuinka paljon.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Juuso.T - 14.05.2014, 17:09:56
Hyvä että tää keskustelu heräs henkiin,itellä ois talvella tavotteena toteuttaa kyseinen hanke,tässä pikku hiljaa keräilen osia  :hello:.

740 inttercooler
-T5 moottori kaikkine apulaitteineen

M90 Laatikko?
960 koneen kiinnikkeet?
Kyseinen öljypohja?
Pakosarja?,joku kuulemma täällä foorummilla kyseisiä on sillon tällöin kaupannut?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 14.05.2014, 19:54:04
Hyvä että tää keskustelu heräs henkiin,itellä ois talvella tavotteena toteuttaa kyseinen hanke,tässä pikku hiljaa keräilen osia  :hello:.

740 inttercooler
-T5 moottori kaikkine apulaitteineen

M90 Laatikko?
960 koneen kiinnikkeet?
Kyseinen öljypohja?
Pakosarja?,joku kuulemma täällä foorummilla kyseisiä on sillon tällöin kaupannut?

M90 lootalla ei kovin pitkälle pötkitä. Boostilta saa vahvoja bolt on laatikoita.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32732.0

960 kiinnikkeet menee suoraan, mutta kimppatilauksella saa kl-racingilta samaan hintaan tmmoset.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motorfasten-for-rakstalld-5cyl-motor-i-740_940.html

KL saa myös etuvetoiseen pakosarjaa, mutta luulis sopivan myös takavetoiseen.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-850_v70-extreme-t3.html
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Juuso.T - 15.05.2014, 01:01:42
M90 lootalla ei kovin pitkälle pötkitä. Boostilta saa vahvoja bolt on laatikoita.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=32732.0

960 kiinnikkeet menee suoraan, mutta kimppatilauksella saa kl-racingilta samaan hintaan tmmoset.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motorfasten-for-rakstalld-5cyl-motor-i-740_940.html

KL saa myös etuvetoiseen pakosarjaa, mutta luulis sopivan myös takavetoiseen.
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-850_v70-extreme-t3.html

Hei kiitti tuhannesti  :o,pitää boostiin ottaa yhteyttä,ja nuo kiinnikkeet ja pakosarja ehdottomasti.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 15.05.2014, 09:00:49
Hei kiitti tuhannesti  :o,pitää boostiin ottaa yhteyttä,ja nuo kiinnikkeet ja pakosarja ehdottomasti.

Seuraava kimppatilaus kl on käynnissä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48432.0
Saa säästettyä toimitus kuluissa huomattavasti.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 25.07.2014, 00:14:17
Mitäs imusarjaa tommosessa t5 takaveto asennuksessa porukka on käyttäny? Kl racingiltä näyttää saavan jonkinlaista, mutta onko joku koittanut lyhentää 960 imusarjaa? Tai vaihtanut t5 imusarjassa kaasuläpän paikkaa?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Juzi - 25.07.2014, 00:23:12
Mitäs imusarjaa tommosessa t5 takaveto asennuksessa porukka on käyttäny? Kl racingiltä näyttää saavan jonkinlaista, mutta onko joku koittanut lyhentää 960 imusarjaa? Tai vaihtanut t5 imusarjassa kaasuläpän paikkaa?
V70N turbon imusarja on aika yleinen. Mulla on yksi myynnissä, jos on tarvetta.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Juuso.T - 25.07.2014, 05:49:03
V70N turbon imusarja on aika yleinen. Mulla on yksi myynnissä, jos on tarvetta.

Pitää pitää mielessä,tarvetta vois ollakkin  ;),ilmat ku alkaa kylmenee pitäs alkaa tekee tota omaa laitetta,varmaa joku projekti päiväkirja tänne tulee.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 25.07.2014, 08:53:52
V70N turbon imusarja on aika yleinen. Mulla on yksi myynnissä, jos on tarvetta.

Sopiiko N ja RN koneiden imusarjojen jako yhteen?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: j_tapio - 25.07.2014, 08:55:24
Sopiiko N ja RN koneiden imusarjojen jako yhteen?

Sopii, kanavissa vain vähän erilainen muotoilu.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: vesanpsn - 05.08.2014, 06:20:44
Ymmärsinkö nyt oikein että esimerkiksin 2.3 T5R mosaa ei seiskaan voi laittaa niin että sen saisi ongelmitta vielä kilpienkin väliin ? Joku voisi tehdä tiivistelmän että minkä T5 mosan seiskaan saa lyödä "helposti"
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: 8-pätkä - 05.08.2014, 06:39:08
Ymmärsinkö nyt oikein että esimerkiksin 2.3 T5R mosaa ei seiskaan voi laittaa niin että sen saisi ongelmitta vielä kilpienkin väliin ? Joku voisi tehdä tiivistelmän että minkä T5 mosan seiskaan saa lyödä "helposti"
Ei vähäpäästöiseen ei ole niin nuukaa mikä moottori on aihiona jos muutoskatsastaa omavalmisteena. Vähäpäästöiseen koriin taas on oltava koskematon tehdasmoottori. Molemmissa tapauksissa tietysti teho enintään mallisarjan tehokkain +20%. (Tilavuus +25% ja paino +30% mutta näistä ei paljon tinavitosen kans tarvi huolehtia.)

Itse tuota kyselin konttorilta allekirjoituksen vähäpäästöiseen ysiin niin totesivat että ei ongelmaa ja muistaakseni laskettiin että (ysiin) olis menny jopa 2,3 T5 225hp nippanappa rajoihin. Tarpeelliset muutokset etuvetokoneen sovittamiseksi takavetoon saa inssin mukaan tehdä. Mutta varmimman vastauksen saat kun menet konttorilta kysymään, niiden pitää neuvoa ja jos ne ei tiedä niin niiden pitää ottaa selvää... ;)
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 05.08.2014, 08:07:39
Ymmärsinkö nyt oikein että esimerkiksin 2.3 T5R mosaa ei seiskaan voi laittaa niin että sen saisi ongelmitta vielä kilpienkin väliin ? Joku voisi tehdä tiivistelmän että minkä T5 mosan seiskaan saa lyödä "helposti"

740 tehoraja on 244hv ja ärrän koneessa on 240hv.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49584.0
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Xuppo - 05.08.2014, 18:26:03
740 tehoraja on 244hv ja ärrän koneessa on 240hv.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=49584.0

Jos tehoraja on 244hp niin mikäs on silloin mallisarjan tehokkain verrokki malli? kun tietääkseni b204gt on tehokkain (200hp) jolloin maksimiksi tulisi 240hp
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 05.08.2014, 18:36:27
Jos tehoraja on 244hp niin mikäs on silloin mallisarjan tehokkain verrokki malli? kun tietääkseni b204gt on tehokkain (200hp) jolloin maksimiksi tulisi 240hp

204hv mun mnielestä B204GT:ssä ???
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Lankku - 05.08.2014, 20:42:31
204hv mun mnielestä B204GT:ssä ???
Kurkkaapa 745:n käyttöohjekirjasta vai oliko siinä FT?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Brick - 05.08.2014, 22:09:03
Kurkkaapa 745:n käyttöohjekirjasta vai oliko siinä FT?

200hv se sittenkin näköjään on.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: lintta - 08.09.2014, 14:14:22
Oletteko 960 öljypohjalle muuta tehneet kuin lyhentänyt asentaessa moottorin pystyyn? Tarkoitan että onko "säiliö" osan pohja käännetty suoraan?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: sibuli - 15.04.2017, 13:03:00
Mites täällä on porukalla projektit edistyny? Itellä olis ylinmääräsenä 94 vuojen 850 2.3t volvo ja vähä kiinnostais sitten laitella takavetoiseen sen moottori. Joko 740 tai 240. Ja ainakin alkuun vaan ihan vakiona. Ehkä sitten tulevaisuudessa tai jopa samalla pientä kutittelua, muttei mitään suhisiamörköä ole tarkoitus tehdä.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 15.04.2017, 13:08:31
Aika monta projektia löytyy tuolta projektipäiväkirjojen puolelta.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: sibuli - 15.04.2017, 13:10:05
Aika monta projektia löytyy tuolta projektipäiväkirjojen puolelta.

Okei, täytynee alkaa selaamaan, googlella vaa tän mulle antaa  :D
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Lankku - 15.04.2017, 15:12:52
Joko 740 tai 240.
240 koriin et saa suoraan T5:ttä, liikaa tehoa. Helpoin ahtaa vapari. 740 koriin menee vakiotehoilla just.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: vokelius - 15.04.2017, 15:23:45
Miten ootte todistanu että jarrut on malli sarjan tehokkaimmat?  Mulla on kyllä edessä t5:sen jarrut ja takana t5:sen satulat.  Korjauskäsikirjoistako?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 15.04.2017, 16:54:56
Miten ootte todistanu että jarrut on malli sarjan tehokkaimmat?  Mulla on kyllä edessä t5:sen jarrut ja takana t5:sen satulat.  Korjauskäsikirjoistako?

http://www.volvocars.com/fi/footer/ota-yhteytta (http://www.volvocars.com/fi/footer/ota-yhteytta)

Tonne soitin ja lähettivät vastaavuus todistuksen mallisarjan tehoikkaampaan.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kalamies - 28.04.2017, 20:53:05
http://www.volvocars.com/fi/footer/ota-yhteytta (http://www.volvocars.com/fi/footer/ota-yhteytta)

Tonne soitin ja lähettivät vastaavuus todistuksen mallisarjan tehoikkaampaan.
Mä tein näin kanssa ja sellanen ennakkovarotus, että tuo paperi on aika arvokas. Puhelimessa ilmoitti hinnaksi 32e ja postista sai noutaa 62e postiennakkosummalla olevat paperit. Ei vituttanut kauheen paljoa edes... ::)

Lapussa oli hyväksyntä 175kw tehoille, mutta liitteessä oli B204GT:n tehoksi ilmoitettu 147kw. Äkkiä mietittynä tuosta saa vielä parisen kilowattia pelivaraa? 147x1,2 = 176,4
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Lankku - 28.04.2017, 22:17:06
Mä tein näin kanssa ja sellanen ennakkovarotus, että tuo paperi on aika arvokas. Puhelimessa ilmoitti hinnaksi 32e ja postista sai noutaa 62e postiennakkosummalla olevat paperit. Ei vituttanut kauheen paljoa edes... ::)
Mun käsityksen mukaan hinta on ollut noin 60e jo pitkään, vuosia.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Kalamies - 28.04.2017, 22:23:38
Mun käsityksen mukaan hinta on ollut noin 60e jo pitkään, vuosia.
Joo hyvin mahdollista. Ihmetyttää vaan, että miksei sitä voinut ilmoittaa suoraan.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Lankku - 29.04.2017, 12:40:55
Joo hyvin mahdollista. Ihmetyttää vaan, että miksei sitä voinut ilmoittaa suoraan.
Niinpä, eihän siinä sais varsinkaan noin isoa eroa olla.
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Orlov - 29.04.2017, 14:40:08
Jos se kerran on virallinen todistus, niin skannaa sen PDF tiedostoksi ja pistää jakoon?
Otsikko: Vs: 740 T5??
Kirjoitti: Makru - 08.05.2017, 14:08:16
Jos se kerran on virallinen todistus, niin skannaa sen PDF tiedostoksi ja pistää jakoon?

Se on autokohtainen. Siihen tulee alustanumero.