Proturbo  Autodiagnoosi

740 T5??

  • 145 Vastauksia
  • 75709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 740 T5??
« Vastaus #75 : 18.10.2011, 14:17:03 »
Ja meistää uudet numerot.
Yllä olevaan ei kuitenkaan kehoiteta eikä suositella, johtuen toimenpiteen laittomuudesta.
Sitä lähinnä hain takaa, että tarvitseeko omavalmisteisessa lohkossa mitään numeroita olla...
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 740 T5??
« Vastaus #76 : 18.10.2011, 15:05:48 »
Sitä lähinnä hain takaa, että tarvitseeko omavalmisteisessa lohkossa mitään numeroita olla...
Eipä kai?

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #77 : 22.10.2011, 20:58:39 »
Juu. kiitos hyvistä neuvoista..  ;) Mutta, heitän viel yhen tyhmän kysymyksen tosta t5.  :nuhtelu
Mites se 740 t5, melkein vakio turbotinavitosella?  :idiot2:
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #78 : 23.10.2011, 08:44:59 »
Juu. kiitos hyvistä neuvoista..  ;) Mutta, heitän viel yhen tyhmän kysymyksen tosta t5.  :nuhtelu
Mites se 740 t5, melkein vakio turbotinavitosella?  :idiot2:
Nyt en minä ainakaan ihan ymmärtänyt kysymystä?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #79 : 23.10.2011, 20:08:26 »
Nyt en minä ainakaan ihan ymmärtänyt kysymystä?
Juu, anteeksi suomenkieleni  ::) Sii, 740 sillä vakio turbo vitoskoneella..  ::)
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #80 : 24.10.2011, 15:04:38 »
Juu, anteeksi suomenkieleni  ::) Sii, 740 sillä vakio turbo vitoskoneella..  ::)
Niin siis sitä juuri meinasin, että mitä siitä?

740 tehokkain moottori on ilmeisesti B204FT, jossa on Volvo Fickdata kirjasen mukaan 140Kw/190hv. Tehoraja olis sitten 168Kw/228hv. Perus 850 T5 2,3l  on 225 heppanen niin sellasen ainaki voi laittaa.

Mutta ei tuossa tehojen takia ole järkeä, jos ajattelee että lastutetussa 2.3 turbossa (B230ET) on saman verran tehoa. Mutta jos haluaa 5-koneen niin mikäs siinä, ja olishan se ihan retee, hommaa vaan aikaslailla... Mitäs jos laittaisitkin 3.0 kutoskoneen ja turbotat sen? eikös sisuskalut saisi suoraan tinavitosesta?? se olis kans erilainen, mutta siinä tulee taas nuo tehorajat helposti vastaan, ja muutenkin karkaa vähän aiheesta...

lisäys: siis etu tässä 6-koneessa olisi se että menisi suoraan paikalleen, mutta sitten taas ruisku, turbo yms niin budejtti karkaa...
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 15:08:19 kirjoittanut Kökkö »
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #81 : 24.10.2011, 19:30:20 »

 Mitäs jos laittaisitkin 3.0 kutoskoneen ja turbotat sen? eikös sisuskalut saisi suoraan tinavitosesta??
Tarkoitat varmaan volvon 6-konetta.. Vähän kyllä ny ot, mutta samahan olis sitten nissanin rb25 olisko sama-asia??  :o
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #82 : 24.10.2011, 20:38:59 »
Tarkoitat varmaan volvon 6-konetta.. Vähän kyllä ny ot, mutta samahan olis sitten nissanin rb25 olisko sama-asia??  :o
Joo, tarkoitin siis tuota volvon B6304 moottoria jota löytyy 960:n nokalta, sopis suoraan 740 pellin alle. Mutta voihan sinne tuon nissanin koneenki laittaa, ei vaan ahdettuna mahdu tehorajoihin (RB25DET 245hv). Mutta tuli mieleen että saako tuota B6304 moottoria turbottaa laillisesti, koska on vähäpäästöinen, vaikka kori ei olisi?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 T5??
« Vastaus #83 : 24.10.2011, 20:45:47 »
Jos olen oikein ymmärtänyt niin päästöt menee korin mukaan.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #84 : 24.10.2011, 20:53:53 »
Niin, tämän olen ittekki ``kuullut´´  ^-^
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8959
  • Teiden tukko
Vs: 740 T5??
« Vastaus #85 : 24.10.2011, 20:58:11 »
Jos olen oikein ymmärtänyt niin päästöt menee korin mukaan.

Kyllä, kori määrää päästörajat.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: 740 T5??
« Vastaus #86 : 24.10.2011, 21:15:32 »
Joo, niinhän se onkin. Tuli vaan jostain syystä semmonen epävarma fiilis... Kuinkas muuten tuo tinavitosen sovitus, käykö moottorin kannakkeet jostain toisesta koneesta suoraan? Öljypohjaa on varmaan pakko muuttaa.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 T5??
« Vastaus #87 : 24.10.2011, 21:26:31 »
Joo, niinhän se onkin. Tuli vaan jostain syystä semmonen epävarma fiilis... Kuinkas muuten tuo tinavitosen sovitus, käykö moottorin kannakkeet jostain toisesta koneesta suoraan? Öljypohjaa on varmaan pakko muuttaa.

öp pitää modata, kannakkeet omavalmiste.

jossain toisessa topickissa oon aikoinani miettinyt miksi ei ketään laita sitä kutoskonetta turbotettuna 200/700/900 konehuoneeseen  ::) olis aika peli

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5??
« Vastaus #88 : 24.10.2011, 22:13:02 »
jossain toisessa topickissa oon aikoinani miettinyt miksi ei ketään laita sitä kutoskonetta turbotettuna 200/700/900 konehuoneeseen  ::) olis aika peli

Hurjimmathan on juuri näin tehny.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg178620#msg178620
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=350.msg196214#msg196214

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: 740 T5??
« Vastaus #89 : 24.10.2011, 22:31:57 »
Näissä koneissa vaan se saatavuus tökkii...  :-[ Ja ts. minkä näistä koneista tulis halvimmaksi virittää siihen sopivaan tasoo... Joo, ei siihen 500hebbaan. aloitetaan pienemmistä...  :P
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 22:34:34 kirjoittanut Kale3 »
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

 

Samppasport  Futurez