Futurez  Kulkukoira

B20 käyntiongelma

  • 28 Vastauksia
  • 4981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
B20 käyntiongelma
« : 27.08.2020, 20:46:12 »
Moi. Mistähän vikaa pitäisi lähteä etsimään volvo b20 vm69 koneesta. Käynnissä ollessa jos tukkii jarrutehostajalta menevän letkun joka menee imusarjaan auto sammuu. Kaasutin purettu ja kasattu. Vanhemmalla kaasutimella ei sammu mutta tukkiessa käynti tasaantuu.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #1 : 27.08.2020, 21:07:19 »
Olisikohan tehostin rikki? Vuotaa ilmaa ja kaasuttimessa on kaasuläppä säädetty liian pienelleen (kokonaan kiinni).

Eli tehostimen kautta iso imuilmavuoto.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mikis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #2 : 28.08.2020, 05:55:11 »
Pitää katsoa tuo tehostaja. Se hiukan viheltää tuo tehostaja ja kun jarrua painoi eilen niin meinaa sammua silloinkin. Tosiaan kaasarista en ole löytänyt oikein mitään vikaa joka selittäisi tuota. Sammuahan se ei vissiinkään pitäisi vaikka se letku on ummessa?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #3 : 28.08.2020, 07:04:40 »
Jos olet säätänyt tyhjäkäynnin sopivaksi tehostimen letku kiinni josta vuotaa ilmaa ja tukit letkun niin kyllä se sammuu. Säädä tyhjäkäyntiä ylöspäin niin pitäis pysyä käynnissä letku tukittunakin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mikis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #4 : 29.08.2020, 07:27:36 »
Nyt tehostin vaihdettu ja toimii hyvin. Kiitos

Poissa seppis10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #5 : 24.09.2020, 11:36:38 »
Tervehdys.
Missähän voisi olla vika kun amazon b20
Tyhjäkäynti ontuu ja kone vatkaa ja rökeltää tietyllä kierros alueella kun vedättää?
Moottori viime talvena remontoitu ja laitettu:
R-nokka, pysty weber dmtl ja peltisarja.
Ennakko on 30 astetta kun ei muuten käy edes tyhjäkäyntiä.
Tarkistin että, kun 1.sylinteri on ykk niin 1.pytyn keinut liikkuu eli venat on kiinni ja virranjakan käyttöakseli on vihreän kirjan kuvan mukaan eli n.35°
Virranjakajan jalan etumaisen kiinnitys pulttiin nähden.

Kärkipöydässä on hyvin pieni välys ja alipainekello tuntus olevan ehjä.
Oiskoha nyt ihan kaasarin säädöissä vikaa vai jakaja tiensä päässä? Kun laittaa koneesta alamerkin 30asteen kohdalle niin sillo virranjakajassa pyörijä osoittaa 1.sylinterin kohdalle. 0 kohtaan kun laittaa hihna pyörän ni jakajaa ei saa käännettyä niin paljoa että, saisi pyörijän kohdalleen  kun alipainekello lohkoon kiinni.vai oisko mahdollista esim. että se jakajan käyttö akseli ois hampaan verra väärässä kohdassa?? Koneen ku kasasin niin sillo ainakii oli jakopäässä merkit kohadallaa.Nii ja jakaja on otettu b18 moottorista. Nii ja imuvuotoja en ole löytäny.
Kiitoksia etukäteen avusta ja vinkeistä :)
« Viimeksi muokattu: 24.09.2020, 13:40:34 kirjoittanut seppis10 »

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #6 : 24.09.2020, 16:55:43 »
Sulla on ajoitus pielessä, 4. pytyssä pitää olla vaihto ei 1.
SS

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #7 : 24.09.2020, 17:14:58 »
Kokeile siirtää jakajan akselia hampaan verran. Mä kuitenkin kallistun siihen että R nokka ja pieni pystykaasari ei kuulu samaan pakettiin, loppuu kaasarista ominaisuudet. B18a jakaja sellaisenaan ei taida olla ihan optimi muutenkaan. Huomaa että hihnapyörän ajotusmerkit on vähän sinnepäin.

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #8 : 24.09.2020, 17:39:01 »
Jakopään merkit vastakkain, sytytys nelosessa!

Poissa seppis10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #9 : 24.09.2020, 23:36:14 »
Joo se oli jo kasatessa tiedossa että pysty weberi ei oo paras mahdollinen R-nokan kanssa mutta budjetti ei antanu enää myöte tupliin :) pitää varmaa talven aikana tilata kärjetön jakaja.
Elikkä onko muuta vaihtoehtoa kun ottaa jakopää auki ja tarkastaa merkit ja laittaa pyörijä sojottamaan 4. Sylinteriä kohti???jos sen pyörijän laittaa 4. Sylinteriä kohti niin eihän se jakajan käyttö akseli enää ole vihreän kirjan kuvan mukaisesti? Vai olenko aivan metsässä??? :) Todennäkösesti kyllä olen :D
« Viimeksi muokattu: 24.09.2020, 23:42:39 kirjoittanut seppis10 »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #10 : 25.09.2020, 12:09:44 »
Mä oon aina pyöräyttäny ykkösen männän ykk, tarkistanu että keinuvivuissa välys, pudottanu akselin oikeeseen asentoon, jakaja paikalleen ja pyörijä osoittaa 1 pytyn kohdalle. Kone käyntiin ja menox.

Kone ei saa riittävästi ilmaa tyhjäkäynnillä kun läpät on kiinni, jos kaasarissa ei oo ilmaruuvia niin säädä läpät perusasentoon ja poraa pieni reikä ensiökaasuläppään tyhjäkäyntipiirin reiän lähelle. Ainakin weber dgv kanssa joutu tekemään noin.

Poissa seppis10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #11 : 25.09.2020, 21:16:04 »
Ok.  Täytyy viikonloppuna perehtyä aiheeseen. Kiitoksia näistä vinkeistä! :)

Poissa seppis10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #12 : 26.09.2020, 09:47:39 »
Tervehdys!
Minkä kokonen reikä ois hyvä siihe kaasuläppään??? 2mm???

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #13 : 27.09.2020, 15:44:43 »
Sun täytyy itse selvittää se. Sen kokoon vaikuttaa esimerkiksi huohotus jos se on kytketty imusarjaan. Kaasuläpät pitää olla säädetty sopivasti kiinni ettei siirtymäalueen ja jakajan alipaine reijät ole imun puolella. Jos siis ymmärsin oikein että tyhjäkäyntiä ei saada tavallisin keinoin tarpeeksi isolle että jaksaa käydä. Mulla on b20 k nokalla ja weber dgv, huohotus ulkoilmaan, ei imusarjaan. Piti poraa 3-3.5mm reikä että sai tyhjäkäynnin nostettua 500-900. Isomman tyhjäkäynti suuttimen tarvitsee myös. Siirtymäalue alkoi toimia paremmin ja alipaine-ennakkoa pystyy käyttämään ilman kenguru efektiä. Puutappiin porasin reiän ja laitoin sen imusarjaan jarrutehostimen letkun tilalle, oli helppo testata mikä on sopivan kokoinen reikä.

Poissa seppis10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 käyntiongelma
« Vastaus #14 : 08.10.2020, 20:58:50 »
Vihdoin sain reijän porattua  ja suht hyvin toimii. Paitsi että vähän vielä rötää tietyllä kierroksella kiihdyttäessä.
Tänää tuli taas uusi vaiva. Kunnolla kun vedättää joka vaihteen läpi niin, sammuu ihan kuin loppuis bensa. Eikä lähde vetämää vaikka moottorijarrutuksella pumppaa kaasua samalla.
Sillon kun sammuu niin bensa suodatin on kuiva. Orkkis pumppu korvattu sähköpumpulla ja pumppu on ostettu kesällä. Hetken aikaa ku seisoo tienposkessa virrat päällä että, pumppu pumppaa kaasarin kohokammion täytee ni lähtee käyntii ja voi taas ajella. (Suodatin ei tuu täyteen asti) pumppukaan ei pumppaa tiheästi.
Tankin korkkiin porattu pieni reikä kun teki aikasemmin alipaineen tankkiin.

Tänää vaihdoin  uuden neulaventtiiliin kun aattelin että se jumittais linjan kiinni. Ja työnsin paine ilmalla bensalinjan tyhjäksi tankkiin päin ja hyvin ilma kulki läpi.
Koe ajolla nätisti ajettaessa toimi mutta, heti ku anto kunnolla happea ni sama vika toistu.
Liikkukohan tankissa ja roskaa vai onkohan uusi pumppu rikki? Onkohan kellää ollu samanlaista vaivaa!!??
« Viimeksi muokattu: 08.10.2020, 21:49:49 kirjoittanut seppis10 »

 

Kulkukoira  Proturbo