Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 46654 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #150 : 19.03.2013, 08:39:38 »
kyllä, auto tekee juurikin niin että kun virrat sammuttaa niin lämpömittari jää edelleen toimimaan. ajattelinkin kysäistä että onko termostaatti yläletkun päässä kannessa. minkälaisia eri arvoja nuilla termostaateilla on ja mikä olisi hyvä arvoinen termostaatti ajatellen juurikinkin tuota lämmön nousua. vielähän ei siis mitään hätää ole mutta kesän helteet mua pelottaa jo valmiiksi

Omaan 164 B30 Volleen olen tuon jäähdytyksen kanssa rakennellut. Alkuperäinen syyläri oli pelastamattomassa kunnossa, joten väliaikaisesti laitoin normaalista 240:stä syylärin ja korvasin alkuperäisen flektin sähköisellä. Noilla eväillä ainakin syksymmällä lämmöt pysyivät ihan hyvin kurissa ja flekti jäähdyttää vielä auton sammuttuakin tarvittaessa.. Kevättä varten odottelee 240 Turbon uusi kenno, uusi 82C (kesätermari) siniseltä ja uusitut letkut. Nähtäväksi jää miten lämmöt kestävät kurissa.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #151 : 19.03.2013, 08:46:38 »
Motonet:

Termostaatti 82°C Volvo B18-30   30-6031   Amazon B18/20 82° kesämalli [1957 - 1971]   9.90 €
Termostaatti 87°C Volvo B18-30   30-6032   Amazon B18/20 87° välimalli [1957 - 1971]   9.90 €
Termostaatti 92°C Volvo B18-30   30-6033   Amazon B18/20 92° talvimalli [1957 - 1971]   8.90 €
Termostaatin tiiv Volvo/Saab   30-6112   Amazon B18/20 tiiviste [1957 - 1971]   1.90 €
240 -86 @buildingbrick240

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #152 : 19.03.2013, 16:11:21 »
Omaan 164 B30 Volleen olen tuon jäähdytyksen kanssa rakennellut. Alkuperäinen syyläri oli pelastamattomassa kunnossa, joten väliaikaisesti laitoin normaalista 240:stä syylärin ja korvasin alkuperäisen flektin sähköisellä. Noilla eväillä ainakin syksymmällä lämmöt pysyivät ihan hyvin kurissa ja flekti jäähdyttää vielä auton sammuttuakin tarvittaessa.. Kevättä varten odottelee 240 Turbon uusi kenno, uusi 82C (kesätermari) siniseltä ja uusitut letkut. Nähtäväksi jää miten lämmöt kestävät kurissa.

mitenkähän helposti 240 syylärin saa amaan käymään. flektille täytyy myös patentoida teline ja kiinnikkeet
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #153 : 19.03.2013, 17:42:22 »
En oikee nää mitään järkevää syytä laittaa 240:n syyläriä, ellei sellaista jo löydy nurkista. Mut suht helpostihan sen saa paikalleen patentoitua varmasti. Alavesiletku saattaa jopa käydä suoraan, mutta ylävesiletkun saa vääntää jostain muusta. (Metritavarasta saa helposti ja halvalla..)

Amazonin oma, kunnossa oleva, riittää varsin hyvin. Ja sähköflektin voi siihenkin lyödä.  :)

Ja jos tosiaan haluaa paremman syylärin, niin katselisin ennemmin jonkin tarvikemallisen syylärin.. Esim. (kilpa)escortteihin jne. tarkotettuja alumiinisia löytyy paljon, samoin erilaisiin jenkkivehkeisiin tarkotettuja on paljon. Esim. Griffinin alumiinisyyläreitä näytti löytyvän halvimmillaan alle 180€...

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #154 : 19.03.2013, 17:43:45 »
mitenkähän helposti 240 syylärin saa amaan käymään. flektille täytyy myös patentoida teline ja kiinnikkeet

Uskoisin että istuu aika helposti ilman mitään ongelmia. Itse tein vain syylärin pohjalle noin 4x4cm rautaputkesta kannakekiskon jonka päällä syyläri lepää (kisko mahtuu siis syylärin alalaidan sisään). Ylälaita on kiinni 240 sarjan alkuperäisillä kiinnikkeillä. Tuo 240 Turbon kennohan on kuin postimerkki verraten alkuperäiseen 164 syyläriin, mutta luulisin tuon riittävän varsinkin sähköflektin kanssa. Tuossa syylärissä on myös anturipaikka valmiina flektin ohjausta varten, joten ei tarvitse pulttailla sitä mihinkään vesiletkun väliin.

Ainoa ongelma itselläni oli löytää tarpeeksi matala sähköflekti kun ei tuon kutosen päässä ole liikaa tilaa. Päädyin tilaamaan Revotecilta 12" flektin jonka syvyys on noin 5cm, sen kanssa mahtuu passelisti ja tuntui jäähdytysteho riittävän vaikka antoi happea antaumuksella. Tarvikeflektihän tuo on, että en juuri laskisi sen varaan että kestoikä olisi mitenkään pitkä, mutta noilla käyttötunneilla välttänee nyt aluksi.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #155 : 19.03.2013, 23:42:11 »
minä mielelläni kanssa pitäisin amassa oman syylärin,joten taidan kuitenkin unohtaa sen 240 syylärin. tuossa kun illalla kävin ajelulla huomasin että yläletku on lämmin mutta alaletku jääkylmä. huomenna jos ottaisi termostaatin irti ja testaisi sen toimivuufen ja samalla vaivalla voisi ostaa siuhen jonkun pienempiarvoisen termostaatin. meinaan myös nuo jäähdytysjärjestelmät pestä konetiskiaineella
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #156 : 20.03.2013, 00:22:41 »
Alkuperäinen syyläri oli pelastamattomassa kunnossa,
Noiden vanhempien autojen jäähdyttimet ovat sen verran tukevaa tekoa, että ainakin päädyt ovat yleensä uudelleenkäytettävissä eli google auki ja jäähdytinkorjaamo hakuseen. Niitä löytyy ympäri Suomea.
Itse olen ainakin saanut syylarin jonkin verran halvemmallakin noista, kuin VP:ltä tai CVI:ltä ja samalla tuetaan kotimaista yrittäjää.
Tuolla http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/ olen teettänyt PV:n lämppärin kennon ja amazonin syylarin ja kummastakin tuli hyvä.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2214
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #157 : 20.03.2013, 11:37:03 »
Noiden vanhempien autojen jäähdyttimet ovat sen verran tukevaa tekoa, että ainakin päädyt ovat yleensä uudelleenkäytettävissä eli google auki ja jäähdytinkorjaamo hakuseen. Niitä löytyy ympäri Suomea.
Itse olen ainakin saanut syylarin jonkin verran halvemmallakin noista, kuin VP:ltä tai CVI:ltä ja samalla tuetaan kotimaista yrittäjää.
Tuolla http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/ olen teettänyt PV:n lämppärin kennon ja amazonin syylarin ja kummastakin tuli hyvä.

Lahessa Jäähdytinhuolto Viinikainen, tietääkseni useamman kymmenenvuoden kokemuksella tekee noita hommia..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #158 : 20.03.2013, 16:48:50 »
Lahessa Jäähdytinhuolto Viinikainen, tietääkseni useamman kymmenenvuoden kokemuksella tekee noita hommia..

Jotain reilun 200€ luokkaa oli kaks vuotta sitte syylärin korjaus Viinikaisella. Oli aika suolanen hinta mun mielestä, mutta tulipahan uutta vastaava. Ehjiä käytettyjä löytyy 50-100€ väliltä viel helposti.


Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #159 : 20.03.2013, 16:52:32 »
Jotain reilun 200€ luokkaa oli kaks vuotta sitte syylärin korjaus Viinikaisella. Oli aika suolanen hinta mun mielestä, mutta tulipahan uutta vastaava. Ehjiä käytettyjä löytyy 50-100€ väliltä viel helposti.

CVI-VP:llä amazonin uusi syylari maksaa karvan yli 350€...

Käytetystä ehjästäkin on vähän vaikea todeta jäähdytystehoa (tukkeumat, kattilakivi).
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 16:56:26 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #160 : 21.03.2013, 02:32:32 »
yksi huvittava ominaisuus joka minua alkaa jo risomaan on aman bensamittari. sekun meinaa vaeltaa puolelta toiselle ajonaikana. onko nämä olleet uudesta asti tällaisia vai olisiko tämä ominaiduus korjattavissa ? bensanmäärän näkee hyvin kun auto on paikallaan, mutta vipotus ilmenee ajon aikana
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #161 : 21.03.2013, 06:59:28 »
Sielähän ei tainnu vakiona olla tankissa minkäälaisia loiskelevyjä ollenkaan amassa, eli jonkulaisella keruusäiliöllä voisi tuota hommaa korjata. Tosin en tiedä minkä lainen anturitouhu sielä on tuolle bensamittarille.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #162 : 21.03.2013, 11:15:10 »
yksi huvittava ominaisuus joka minua alkaa jo risomaan on aman bensamittari. sekun meinaa vaeltaa puolelta toiselle ajonaikana. onko nämä olleet uudesta asti tällaisia vai olisiko tämä ominaiduus korjattavissa ? bensanmäärän näkee hyvin kun auto on paikallaan, mutta vipotus ilmenee ajon aikana

Itellä tekee samaa, ja veikkaisin että anturi on vaan kulunut. Ei oo koskaan tullu katottua minkälainen anturi, mut veikkaan jotain yksinkertaista kohosysteemiä ja koho tai kohon kiinnitys kulunu... Huvittava piirre tosiaan kun bensamittarin viisari tanssii omiaan.

Pysyy hyvin paikallaan kun tankki on (lähes) täynnä. Ja kun mittari alkaa rauhoittamaan seilaustaan, niin tietää että ois syytä pysähtyä tankkaamaan.  :)


Btw, 100-sarjassa on varmaan sama/suht sama anturi? Täytyyki vilasta millain se on, ku tossa prokkis-142:ssa ois sopivasti tankki irti maalausta varten..  ::)




Ja OT:na vielä tohon syylärin korjaukseen, että ukko tuntee/tietää Viinikaisen jostain vuosien takaa, joten toikin oli tingitty hinta.. Mut halvempi tosiaan kuin kokonaan uusi.  :)


Mut pakko todeta, että Amazon on tosi helppo harrastettava; lähes tulkoon kaikkea saa uutena ja ehjää käytettyä osaa löytyy hyvin.   :)

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #163 : 21.03.2013, 16:54:50 »
itse mietin että voisin tässä jokupäivä vilkaista tuota bensatankin ant
uria. Ja viitaten vielä tuohon jäähdytykseen. Eli tänään laitoin syyläriin pesuaineet ja ajelin sen 10 kilometri, nesteet pihalle , syyläri irti . vedellä huuhtelin koneen järjestelmät jonka jälkeen laskin painepesurilla syyläriin vettä parinkymmenenminuutin ajan. Vaihdoin myös termostaatin. Ei oikein apua tuntunut olevan :( eli vieläkin meinaa lämmöt nousta. kun seurasin syyläriä, näkyy siellä selvästi kuitenkin virtaus, eli vesi kuitenkin kiertää
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #164 : 27.05.2013, 01:09:07 »
no niin. nätisti tuli volvolla talvi ajeltua ja kevätkin. Vähän auto keitti ja kansipahvinvaohto tuli. Kysyisinkin seuraavaa. Olisi saatavilla uusi kone amaan. B20 joka porattu ilmeisesti 2.1 tai jotain, mahlen männät ja tupla strömperit ilmeisesti. Nokka-akseli täytyisi hommata autoon.paljonko tuollaisesta koneesta kannattaisi pulittaa, niin kuin noin arvio
Volvo Amazon Favorit 67

 

KL-varaosat  Race.fi