Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Tapahtumat => Aiheen aloitti: Taavi.H - 12.02.2017, 12:03:45
-
VRCF:n kesän ykköstapahtuma palaa sinne mistä kaikki sai alkunsa, vuoden 2017 suurmiitti ja ratapäivät järjestetään siis Botniaringillä Jurvassa.
Moottorirata on varattu koko päiväksi ja kokonaan. Ajamiseen radalla riittää aikaa varmasti, muutama vuosi sitten uudistetulle pitkälle radalle mahtuu myös perinteinen possujuna hienosti!
Kesämiitin alustava aikataulu on tässä:
11:00 Rata-alueen portti aukeaa ja katsastus alkaa. Tämän jälkeen pääsee radalle ajamaan.
12:00 "Virallinen" aloituspuhe
13:00 "Possujuna" eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h.
14.00 Burniskisa
14:30 Palkintojenjako
15:00 "Possujuna"
16:00 "Virallinen" osuus päättyy
17:30 Radalla ajo päättyy, rata suljetaan
Siis burniskisa palaa ohjelmistoon parin vuoden tauon jälkeen! Kaikki halukkaat saa siis sulattaa kumia sydämmensä kyllyydestä.
Tänä vuonna toinen huomioitava seikka on ettei radalla ole melurajaa joten tänä vuonna radan kiertäminen ei jää siitäkään kiinni katsastuksessa! :)
TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA
Hieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!
Rata-ajo hinnasto:
Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.
Jäseneksi voi liittyä tästä (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=323.0). Jäseneksi voi myös liittyä paikan päällä.
HUOM! 1.7.2017 ja sen jälkeen liittyneet pääsevät radalle ainoastaan volvolla. Vanhat jäsenet myös muun merkkisillä autoilla.
Auton katsastus
- Katsastuksessa maksimimissaan 2 yritystä.
- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapauskohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!!!
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!!!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!
Ajaminen
(https://preview.ibb.co/iyZpCk/Sieppaa.png) (https://ibb.co/dhCLJQ)
- Promillereaja on 0. Ajokunto voidaan todeta puhalluskokeella.
- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava rata-ajoon soveltuvat kypärät päässä.
- Ikkunat pidetään radalla ajon ajan kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!
Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita.
(https://image.ibb.co/mAqUsk/Sieppaa.jpg) (https://imgbb.com/)
Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa! Turha kisailu, kehoilu ja pelleily ei kuulu tähän tapahtumaan!
Varikkoalueella / miitin parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! Huomaathan, että alueella liikkuu jalkaisin myös lapsia, koiria yms. Tästä syystä on EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
Jos soitat autosi hifilaitteita, ota huomioon muut. Erityisesti silloin kun järjestäjien puolesta on ohjelmaa, pitää omat popit kääntää hiljemmalle
Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa! :)
Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.
Radasta lisäinfoa löytyy http://botniaring.fi/ mikäli paikka ei ole ennestään tuttu.
Majoitusta radan lähistöllä: http://www.sallicamping.fi/, http://www.hotelliravintolajurva.fi/, http://personal.inet.fi/koti/lintuharju/
Majoitusta lähiseudulla, kohtuullisen ajomatkan päässä: http://www.hotelkurikka.fi, Pitkämönranta Camping
Facebookin tapahtumainfo: https://www.facebook.com/events/1430102480345689/
Nähdään Botniaringillä!
-
Pitääpä kerranki yrittää päästä paikalle. :)
-
4h ajomatka sivuunsa, vähän on kaukana mutta pitänee tuo pureskella. En oo koskaan käynyt niin pitää lähteä. Merkkaampa kalenteriin S*
-
4h ajomatka sivuunsa, vähän on kaukana mutta pitänee tuo pureskella. En oo koskaan käynyt niin pitää lähteä. Merkkaampa kalenteriin S*
Taitaa olla joku 7 tuntia suuntaansa jos en väärin muista ja näillä näkymin tullaan paikalle ::)
-
Taitaa olla joku 7 tuntia suuntaansa jos en väärin muista ja näillä näkymin tullaan paikalle ::)
Joo, mä aattelin tota itekseni ääneen, kokoonpano miten tulla. Tuleeko yksin vai mukana emäntä ja silloin 17kk ikänen muksu.
-
Jos ei meinaa jaksaa samana päivänä ajella takaisin kotimannuille niin tuossa Kurikan keskustan liepeillä on sellainen mesta kuin Hotelli Kurikka (ent. Pitkä Jussi). Ihan Botniaringin radalta on Kurikan keskustaan aika tarkalleen 35km
Majoituksen laadusta en tiedä, mutta ruoka ainakin on ihan älyttömän hyvää S*
-
Jos ei meinaa jaksaa samana päivänä ajella takaisin kotimannuille niin tuossa Kurikan keskustan liepeillä on sellainen mesta kuin Hotelli Kurikka (ent. Pitkä Jussi). Ihan Botniaringin radalta on Kurikan keskustaan aika tarkalleen 35km
Majoituksen laadusta en tiedä, mutta ruoka ainakin on ihan älyttömän hyvää S*
Minä myös tuohon avaukseen jo hieman päivitin noita majoituksien tietoja. Sälli Camping on siinä muutaman kilsan päässä radalta. Lintuharjun ratsutilan maatilamajoitus on myös aivan radan tuntumassa. Ja Jurvassa toimii jälleen Hotelliravintola Jurva. Majoituksen tasosta en tiedä, mutta kyllä siellä yönsä nukkuu tietääkseni. Kurikasta löytyy myös Pitkämönranta Camping, mutta sen toiminta on kait vähän vaakalaudalla, kaatui kaupungin syliin ja en tiedä ovatko jo löytäneet uutta yrittäjää. Asiallisia mökkejä tuolla Pitkämönrannassa ainakin on.
-
Taitaa olla joku 7 tuntia suuntaansa jos en väärin muista ja näillä näkymin tullaan paikalle ::)
Oulusta vajaa 5h ja vakavasti mietin että josko kerranki lähtis.
-
Oulusta vajaa 5h ja vakavasti mietin että josko kerranki lähtis.
Kannattee käydä niin jäät koukkuun :D
-
Ehdottomasti yöpaikkaa katsomaan mikäli aikataulu antaa myöten, ainakin allekirjoittaneen mielestä se kesämiitti on vain puolet tapahtumasta :)
-
Oujee, ehdottomasti paras paikka kesämiitin järjestämiseen 8)
-
Yes. Tätä odotettukin.
Tulen paikalle!
-
Oulusta vajaa 5h ja vakavasti mietin että josko kerranki lähtis.
Kannattee käydä niin jäät koukkuun :D
Näin juuri! S*
Ja aivan varmasti olen paikan päällä. Kaiteet,odottakaa vaan laitan koetukselle...
-
Kyllä tonne paikalle pitää saapuu O0
-
Näin juuri! S*
Ja aivan varmasti olen paikan päällä. Kaiteet,odottakaa vaan laitan koetukselle...
Hieman houkuttelin tamperelaista kaveriaki et jos sen sais kassigaysta käännytettyä takas volvoihin. Alko se jo katteleen halpaa volvoa rata-ajoon :2funny:
Pitää itellä miettiä majoitusta että hotelli vaiko vaununvuokraus.
-
Joo kyllä tänne ehdottomasti lähdetään *taavih-> Mokomat rakentaneet radan tuohon ihan nurkalle 8)
-
Ilmeisesti paikanpäälle saavuttava, kun majoitus on jo vkl:si varattu :)
-
Kalenteriin merkattu.
-
Kaverin kanssa oli jo vuosikokouksen jälkeen puhetta että jos Botnia on seuraava miittipaikka niin aletaan tsekkaamaan majoitusta. Edellinen reissu oli aika raskas vaikkei silloin edes radalla ajettu, ennen kuutta aamulla liikenteeseen ja ysin jälkeen taidettiin olla takaisin. Poistuttiinkin suht ajoissa...
Eli paikalla ollaan, pitää alkaa suunnittelemaan yöpymishommia :)
-
Eiköhän mekin tulla, täytyy vain löytää majoitus johon saa ottaa koiran mukaan.
-
Mites muuten nykyisin siellä päin tuo E85? että uskaltaako ottaa tollasen kevyen ajomatkan viinaksen kanssa ::) vai käskytetäänkö lemmenlaivalla :D
-
Mites muuten nykyisin siellä päin tuo E85? että uskaltaako ottaa tollasen kevyen ajomatkan viinaksen kanssa ::) vai käskytetäänkö lemmenlaivalla :D
Seinäjoelta ja Vaasasta saa, mutta ei taida ihan läheltä rataa saada lainkaan E85 ainetta.
Etelästä päin tullessa Tampereella tankki täyteen. :)
-
Seinäjoelta ja Vaasasta saa, mutta ei taida ihan läheltä rataa saada lainkaan E85 ainetta.
Etelästä päin tullessa Tampereella tankki täyteen. :)
Vaasasta ainakin Kivihaka ABC:ltä saa, lentokentän ABC:n tilannetta en muista. Karttojen mukaan saisi Seinäjoen ABC:ltä, mutta en mä vaan niktä pistooleita ole siellä nähnyt? ???
Botniaringiltä on Vaasaan reilu 60km ja Seinäjoelle reilu 70km, eli ei mikään ihan ylivoimainen siivu lähteä hakemaan ainetta jos tarve tulee
-
Karttojen mukaan saisi Seinäjoen ABC:ltä, mutta en mä vaan niktä pistooleita ole siellä nähnyt? ???
Kivistön S-Marketin pihassa olevalta ABC-automaattiasemalta saa. Samoin myös Valtionkadun (Aseman vieressä) Shell-automaattiasemalta.
-
Etelästä päin tullessa Tampereella tankki täyteen. :)
Tässä vähän mietittiin jos kulkis rannikkoa pitkin :P tunti tulis googlemapsin mukaan lisää aikaa sitä kautta :)
Ja jos Tampereella tankkaa niin ei muuten pääse kauhean pitkälle takaspäin botnialta ;D ;D Varmaan viikonloppu loma tulee pidettyä samalla, mökki/hotelli
-
Tässä vähän mietittiin jos kulkis rannikkoa pitkin :P tunti tulis googlemapsin mukaan lisää aikaa sitä kautta :)
Ja jos Tampereella tankkaa niin ei muuten pääse kauhean pitkälle takaspäin botnialta ;D ;D Varmaan viikonloppu loma tulee pidettyä samalla, mökki/hotelli
Kankaanpäässä ABC-asemalla on viinaa saatavilla. Ja tuolta Botnialle ei enää ole kuin 100km. :)
Sitä paitsi Helsingistä lähtiessä reitti Forssa-Huittinen-Kankaanpää on melkeinpä suorin. :)
-
Sitä paitsi Helsingistä lähtiessä reitti Forssa-Huittinen-Kankaanpää on melkeinpä suorin. :)
Ja turun kautta matkaan tulisi vain 20-30 min tuohon lisää :o
No, onneksi ei nyt ihan kiire ole :D kerkeää miettiä vaihtoehtoja..
-
Kaippa sitä paikalle tullaan...
ainakin allekirjoittaneen mielestä se kesämiitti on vain puolet tapahtumasta :)
Yhdyn! :)
-
Olin jo miettinyt että tänäkesänä tulisin taas vuoden parin tauon jälkeen ratapäiville/kesämiittiin kun on tuo harrasteautokin nyt toiminnassa. Mutta vähän on turhan pitkä matka Botnialle porata Helsingistä tuolla harrastekiesillä.. Joten täytyy katsoa tulisiko sitten käyttiksellä tai ottaisko harrastekiesin trailerille.. Vai jääkö tältä(kin) vuodelta väliin :-\
-
Mukana! 8)
-
Tämähän voisi onnistua, mahtuisko meidän pieni punainen raaseri tonne sekaan.
Ei taida muuten botniaringillä olla db rajaa
-
Rata-ajo pääpiirteittäin samoilla säännöillä kun viime vuosina. Mutta tosiaan ilman melurajaa, jota Botnialla ei ole
-
Mutta vähän on turhan pitkä matka Botnialle porata Helsingistä tuolla harrastekiesillä.. Joten täytyy katsoa tulisiko sitten käyttiksellä tai ottaisko harrastekiesin trailerille.. Vai jääkö tältä(kin) vuodelta väliin :-\
Eihän se ole matka eikä mikään, tänäkään vuonna.
-
Pitää koittaa tulla paikalle.
-
Mä oon täälä jo.
-
Rata-ajo pääpiirteittäin samoilla säännöillä kun viime vuosina. Mutta tosiaan ilman melurajaa, jota Botnialla ei ole
Tämä melurajattomuus olisi varmaan hyvä laittaa tuonne aloitusviestiin/otsikkoon? Radan sivuilla tuosta ei ollut mainintaa, niin saataisiin tämä kaikkien tietoon että millä vaan voi tulla :)
-
Melkeempä vois 1000km lenkin heittää
-
Oon aikoinani käyny kerran ratapäivillä botnialla ja on se aika pitkä matka. Melki 800km edes takas.. Ei kovin miellyttävä vetää autolla jossa isoin vaihde on suora ja perävälitys 3,54.. Tuppaa olee motari/maantienopeuksissa kerrokset jotain 3500-4000 :D
Alastaro ois ollu vielä ajettavan matkan päässä mutta tuskin tulee tolla harrastekiesillä lähdettyä ajamalla Botnialle..
Eihän se ole matka eikä mikään, tänäkään vuonna.
-
Eli kakspyörääsillä ei pääse radalle jos aikasempien vuosien kaavaa noudattaa? V:>
-
Eli kakspyörääsillä ei pääse radalle jos aikasempien vuosien kaavaa noudattaa? V:>
Toivottavasti ei, autot ja pyörät samalla radalla ei kuulosta kauhean hyvältä...
-
Toivottavasti ei, autot ja pyörät samalla radalla ei kuulosta kauhean hyvältä...
Oma ajovuoro molemmille niin en näe ongelmaa?
-
Oma näkemys, kyseessä auto (Volvo) yhdistys, niin autot ovat avainasemassa.
-
Eli kakspyörääsillä ei pääse radalle jos aikasempien vuosien kaavaa noudattaa? V:>
Ei pääse.
Jos jäsenistön joukossa tälle runsaasti on kysyntää, päivän lopuksi on mahdollista joku pieni ajosessio järjestää, edellyttäen että ajamaan halukkaat osallistuvat purku- ja siivoustalkoisiin.
Kuten sjos sanoi, Volvotapahtumassa autot on etusijalla
-
Oon aikoinani käyny kerran ratapäivillä botnialla ja on se aika pitkä matka. Melki 800km edes takas.. Ei kovin miellyttävä vetää autolla jossa isoin vaihde on suora ja perävälitys 3,54.. Tuppaa olee motari/maantienopeuksissa kerrokset jotain 3500-4000 :D
Alastaro ois ollu vielä ajettavan matkan päässä mutta tuskin tulee tolla harrastekiesillä lähdettyä ajamalla Botnialle..
Mä voin lainata Jeepin veturiksi, menee pienillä kierroksilla.. Istun "kiltisti" takapenkillä meno-paluumatkan stadista. ::) ;D
-
Oon aikoinani käyny kerran ratapäivillä botnialla ja on se aika pitkä matka.
Ja silläkin reissulla meinasit eksyä. :D
-
Mä voin lainata Jeepin veturiksi, menee pienillä kierroksilla.. Istun "kiltisti" takapenkillä meno-paluumatkan stadista. ::) ;D
Kuhan nyt ei vaan sattuisi mitään :2funny:
-
Jyrkkä ehkä. Eikä tartte alottaa sitä turvanrepimistä taas.
-
Ehdottomasti yöpaikkaa katsomaan mikäli aikataulu antaa myöten, ainakin allekirjoittaneen mielestä se kesämiitti on vain puolet tapahtumasta :)
Kyä näi o ja Minttua pullo ;D
-
Mukana ollaan :)
-
Mukana ollaan! Sellainen kepeä 800km reissu tiedossa siis. 8) Jollen sitten ole eksynyt noihin aikoihin etelä-Eurooppaan ajelemaan Volvolla. S*
-
Voihan tämän mietintä myssyyn laittaa mutta se on jo varma että ei volvolla eli työkulkineella tullaan jos tullaan.
Ja sillä ei asiaa radalle :buck2: j
-
Hö. Ei pysty koska Qstock.
-
Hö. Ei pysty koska Qstock.
Elämä on valintoja :( Aika vähän on Suomen suvessa päiviä ettei iso festari olis jossakin. Joskus joutuu jo niittenkin välillä valkkaamaan mihin menee.
Mutta hyvä pointti, ratapäivä siis pelastaa mut talkoilemasta Qstockin siivouksessa *taavih->
-
Varmaankin paikalle tullaan, mut osuu aivan keskelle meidän perheen kesälomia.
No onneks ei olla mitään ihmeellistä suunniteltu, muutakuin lappiin pitäisi asuntoautolla lähteä pyörimään.
Täytyypi vaan sovitella johkin väliin tätä ratapäivää, mut joudutaan kyllä tulemaan vääränmerkkisellä asuntoautolla paikalle :buck2:
-
Aika vähän on Suomen suvessa päiviä ettei iso festari olis jossakin.
Tämä on juurikin näin.
Ratapäivän päivämäärä valikoitui tasan yhdellä kriteerillä: tuollaisen viikonlopun ne meille radan puolesta antoivat, ei niitä oikein valkkailemaan pääse. Toiveena oli ainoastaan, että heinäkuun lauantai. :)
-
Toiveena oli ainoastaan, että heinäkuun lauantai
jep heinäkuu varmaan jo täyteen buukattu, lokakuussa löytyis varmaan paremmin valinnanvaraa 8)
-
jep heinäkuu varmaan jo täyteen buukattu, lokakuussa löytyis varmaan paremmin valinnanvaraa 8)
Jep. :) Ja me esitimme tuon toiveen radan suuntaan ennen kuin edes varauksia kesälle otettiin vastaan :)
-
Jep. :) Ja me esitimme tuon toiveen radan suuntaan ennen kuin edes varauksia kesälle otettiin vastaan :)
Siitä iso peukku!! Aikainen mato linnun nappaa, eiku. ;D
-
Oujee! Laitettu kalenteriin
-
Kysyittekö Alastaron rataa?
On varmasti kyllä kovin varattu jo valmiiksi mutta onhan se hieno.
Ehkä varttimailivedotkin vois onnistua vaikka kahdeksi tunniksi vaikkapa.
Toki mittauslaitteet eli kennot pitäisi saada jostain lainaksi.
-
Kysyittekö Alastaron rataa?
On varmasti kyllä kovin varattu jo valmiiksi mutta onhan se hieno.
Ehkä varttimailivedotkin vois onnistua vaikka kahdeksi tunniksi vaikkapa.
Toki mittauslaitteet eli kennot pitäisi saada jostain lainaksi.
Ei nyt taas pahemmin liity aiheeseen, mutta siellä oli pari vuotta sitten.
Onko nyt 3 vuotta ollut Ahvenisto/Alastaro.
Ja varttimailin ajaksi pitäisi loppu radasta sulkea. Näin oli fordien kanssa samaan aikaan ollessa, eikä ollut ajanmittausta koska menee sen verran kalliiksi
-
Kysyittekö Alastaron rataa?
Yhdistyksen kokous velvoitti hallituksen selvittämään mahdollisuutta pitää 2017 ratapäivä Botniaringillä. Se onnistui joten yhdistyksen kokouksen tahdon mukaisesti mennään sinne.
Onhan me Alastarossakin oltu (myöhemmin kuin Botnialla) ja siellähän oli kaikinpuolin hyvä ratapäivä. Lämpömittarissa +31 ja hyvä meno. :)
-
Paikalla :ristus
Toivottavasti kerkiää saamaan oman ärrän valmiiksi niin pääsis radalle testaan :3/4 jättää sen: :3/4 jättää sen:
-
Soitimpa OP pohjolan vakuutus puolelle ja kysyin, että onko liikennevakuutus voimassa ratapäivillä vastaukseksi sain, että liikennevakuutus on voimassa mikäli rata ei ole täysin suljettu tieliikenteeltä. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa ei osattu vastata, mutta Ahvenisto on kuulemma sellainen, joka on aina täysin suljettu kokonaan muulta liikenteeltä ja liikennevakuutus ei ole siellä voimassa. Ei osannu sanoa mikä siinä ahvenistossa niin ihmeellistä on.
Onko tämä nyt joku uusi juttu vai puhasta paskaa?
Edit. GTi lehdessä oli taanoin juttua tästä ja siellä mainittiin, että suomen moottoriradoista ei käytännössä pysty tekemään täysin suljettuja ratoja. Tiedä sitten mitä OP vaihteeksi sekoilee.
-
Soitimpa OP pohjolan vakuutus puolelle ja kysyin, että onko liikennevakuutus voimassa ratapäivillä vastaukseksi sain, että liikennevakuutus on voimassa mikäli rata ei ole täysin suljettu tieliikenteeltä. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa ei osattu vastata, mutta Ahvenisto on kuulemma sellainen, joka on aina täysin suljettu kokonaan muulta liikenteeltä ja liikennevakuutus ei ole siellä voimassa. Ei osannu sanoa mikä siinä ahvenistossa niin ihmeellistä on.
Onko tämä nyt joku uusi juttu vai puhasta paskaa?
Edit. GTi lehdessä oli taanoin juttua tästä ja siellä mainittiin, että suomen moottoriradoista ei käytännössä pysty tekemään täysin suljettuja ratoja. Tiedä sitten mitä OP vaihteeksi sekoilee.
Itselle tuli "täysin suljettu"-kriteerin täyttäväksi asiaksi mieleen sellainen kuin puomi/portti radan sisäänkäynnillä, sen sulkemalla radasta tulee täysin eristetty alue kun edes parkkipaikalle ei tarvittaessa pääse sivulliset :)
-
Ainakin tuo mun seuran rata on täysin suljettu kun on vain puomi lukossa ja jos ei ole saattaa tulla vikavallan kanssa ongelmia jos jm autoa siellä ajelee ;)
Ja kyllä sinne pääsee vaikka autolla sivusta ELK tai ainakin viimeksi pääsi tosin saattaa olla laitettu kuntoon kun siitä seuralle ilmoitin :)
Eli tie liikenne laki pysyy voimassa jos porteista yksikin auki eli silloin nopeus max 80km/h ja auton täytyy olla rekisterissa ja katsastettu yksin kertaisesti näin ainakin kaikki minulle väittäneet ja muistuttanut
jollain oli ollut ongelmia virkavallan kanssa mutta pääsi varoituksella eli minä en ainakaan asialla rupeaisi leikkimään
muokkasin vähäsen ;)
-
Rata on täysin suljettu silloin kun sinne ei pääse edes kettu kenenkään huomaamatta. Käytännössä tämä ei moottoriradoilla onnistu siksi mikään moottorirata ei ole täysin suljettu pois lukien esimerkiksi halin sisällä oleva mikroautorata.
-
Katos vaan....tapahtuma tuotu taas tutuille nurkille.Pitaapa tulla paikalle. 8)
-
Ei siellä radalla varmaan mitään satu, että se niistä vakuutuksista. ;)
-
Ei siellä radalla varmaan mitään satu, että se niistä vakuutuksista. ;)
niinpä! ikinä ei ole radalla sattunut mitään! ei ainakaan kukaan ole ajanu valliin V:> V:>
-
Hmm kesäloma alkais just paria päivää aiemmin. Pitäisköhän se nykästä käyntiin pikku road tripillä.
-
Soitimpa OP pohjolan vakuutus puolelle ja kysyin, että onko liikennevakuutus voimassa ratapäivillä vastaukseksi sain, että liikennevakuutus on voimassa mikäli rata ei ole täysin suljettu tieliikenteeltä. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa ei osattu vastata, mutta Ahvenisto on kuulemma sellainen, joka on aina täysin suljettu kokonaan muulta liikenteeltä ja liikennevakuutus ei ole siellä voimassa. Ei osannu sanoa mikä siinä ahvenistossa niin ihmeellistä on.
Onko tämä nyt joku uusi juttu vai puhasta paskaa?
Nämä on välillä hieman epäselviä juttuja aivan kilpailulisenssinkin omaaville. Välillä ovat vaatineet liikennevakuutusta kilpailukalustolle myös. AKK Sport on vain ylin instanssi kisajärjestäjien yläpuolella, eikä sielläkään olla aina kartalla näissä mitä Trafi sattuu milloinkin ohjeistamaan.
Vakuutusyhtiö tietenkin myy myös kertaluonteisia vakuutuksia radalla käytettävälle kalustolle mutta henkilövakuutukset ovat sitten erikseen. Ovat aina tapauskohtaisesti sovittavia ja jos jotain sattuu niin se "pienelläpainettu" määrää sitten mahdollisen korvausvastuun.
::)
-
Paikalla 8)
-
Tullaan tullaan ::)
-
Perkule ku tää on näin "myöhään", ei ehdi kyllä tulemaan kun lomat ja reissut juuri päällä. Jää nyt toisen kertaa peräjälkeen ratapäivät väliin mun osalta :buck2:
-
Tänä vuonna ei pääse ratailemaan, kun lomat loppuu just edellisellä viikolla ja ollaan töissä juuri tuo viikonloppu..
-
Tänä vuonna ei pääse ratailemaan, kun lomat loppuu just edellisellä viikolla ja ollaan töissä juuri tuo viikonloppu..
Mulla alkaa loma juuri sillon, ja mahdollisesti jopa jo perjantaina.
Ehkä osallistun, ehkä en. 8)
-
Vielä löytyi tilaa Hotelli Ravintola Jurvasta, varaus laitettu sisään :)
-
Paikalla ja majoitus ei todellakaan ole hotelli ^-^
-
Ei osannu sanoa mikä siinä ahvenistossa niin ihmeellistä on.
Itse veikkaisin sitä, että Ahvenistolla ei juurikaan ole turva-alueita? Eli aina kun menee pihalle, niin kolisee ::)
-
Lisätty tapahtumainfo myös Facebookiin, saa jakaa vapaasti :)
https://www.facebook.com/events/1430102480345689/
-
Täytyypä poiketa, kun on ihan kulmilla. Majoitusta kaipailevien kannattaa tarkistaa myös hotelli Kauhajoen Krouvi.
-
Olettehan huomanneet että tuolla tiedotusosiossa haetaan ratapäiville henkilökuntaa? :)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=89157.0
Esimerkiksi radalle aikovien joukosta jos ilmaantuisi innokkaita lippumiehiä istumaan passissa puolituntisen oman auton jäähtyessä varikolla niin helpottaisi se kummasti rata-ajon mahdollistamista :) Jos et tuonne jäsenosioon pääse ja olet kiinnostunut auttamaan niin voit hihkaista kiinnostuksesta yksärillä :)
-
Onko driftingin ajaminen sallittua? En ainakaan viimevuoden säännöistä kieltoa löytänyt. Vois olla just tolloin vehkeet tikissä.
-
Onko driftingin ajaminen sallittua? En ainakaan viimevuoden säännöistä kieltoa löytänyt. Vois olla just tolloin vehkeet tikissä.
Kyllä se viime vuonna oli kiellettyä.
-
Kyllä se viime vuonna oli kiellettyä.
Ja on tänäkin vuonna.
-
Ok. En löytänyt äkkiseltään viimevuoden topicista kieltoa.
Miksi se mahtaa olla kiellettyä? Turvallisuuteen on ainakin paska vedota jos järjestää ratapäiviä ahvenistolla.
Edit: korjasin typon
-
Eiköhän se driftaaminen ole kielletty ihan sen takia että harvalla riittää taidot viedä autoa luisussa kierroskaupalla niin että penkat ei pöllyä.
Myöskään se ei toimi että toiset driftaa ja samaan aikaan toinen yrittäisi ajaa ns. nopeaa rata-ajoa joten pitäisi tehdä eri ajovuorot mutta kun driftaajia ei ole määrällisesti kuin muutama niin rata olisi aika tyhjillään.
Rata myös pitää puhdistaa kumimujusta driftauksen jälkeen mikä ei ole ihan ilmaista puuhaa.
sekä jotkut radat eivät salli driftinkiä kuin erikseen varaamalla rata siihen käyttöön jolloin hinta on eri.
-
driftaukseen käytettävä alue eristettävä muulta liikenteeltä eli radan sulkeminen muilta + harjaus koneellisesti.
-
Miksei se onnistu että toiset ajaa myyryä ja toiset suoraan? Monesti olen tätä ollut todistamassa, viimeksi Mantorpissa viimeviikonloppuna. Ja kuten sanoit, driftaajia on vähän, niin eikö keskelle päivää vois ottaa ns "open line" vuoron missä saa ajaa myös poikittain? Kyllä se vaan onnistuu jos järjestävä taho haluaa, mutta tuntuu että ei vois vähempää kiinnostaa.
Ja sitä kumiputua ei tule niin paljoa että se ketään voisi haitata.
Viimeisenä, eikö radalla ajo ole sitä varten että voi kokeilla omia rajojansa, eli ajella vaikka niitä penkkoja pitkin jos ei kädet riitä?
-
Miksei se onnistu että toiset ajaa myyryä ja toiset suoraan? Monesti olen tätä ollut todistamassa, viimeksi Mantorpissa viimeviikonloppuna. Ja kuten sanoit, driftaajia on vähän, niin eikö keskelle päivää vois ottaa ns "open line" vuoron missä saa ajaa myös poikittain? Kyllä se vaan onnistuu jos järjestävä taho haluaa, mutta tuntuu että ei vois vähempää kiinnostaa.
Ja sitä kumiputua ei tule niin paljoa että se ketään voisi haitata.
Viimeisenä, eikö radalla ajo ole sitä varten että voi kokeilla omia rajojansa, eli ajella vaikka niitä penkkoja pitkin jos ei kädet riitä?
Radan omistaja on määritellyt säännöt koskien driftaamista. Jos driftingille annetaan lupa, pitää radasta eristää alue jossa ajetaan luisussa ja päivän päätteeksi kyseinen rata-alue pitää lakaista koneellisesti. Yhtäaikaa radalla ei ajeta nopeita kierroksia ja luisuttelua.
-
Ihan vain mielenkiinnosta, menee jo ot puolelle mutta onko linkkiä näihin sääntöihin?
-
Sama vääntö joka vuosi :D
-
Minä olen ollut aivan henkilökohtaisesti puhelimitse yhteydessä Botniaringille näiden ratapäivien osalta.
Olimme radan omistajien kanssa hyvin yhteismielisiä siitä ettei driftausta ja rata-ajoa yhdistetä vaan driftaamisesta liputetaan pihalle välittömästi. Kuitenkin jos autossa on voimanpaskaa sen verran että kaasusta jaksaa mutkasta lähdettäessä tai suorilla sutia niin sille ei voi mitään, mutta kaikki varmasti tunnistaa eron tämän ja tahallisen driftaamisen esim. vastaheiton, kytkinpommin tai käsijarrun avustuksella. Tahallista driftausta rata-ajon lomassa harrastava tullaan poistamaan radalta lopullisesti eli auton saa laittaa loppupäiväksi parkkiin.
Miksei se onnistu että toiset ajaa myyryä ja toiset suoraan? Monesti olen tätä ollut todistamassa, viimeksi Mantorpissa viimeviikonloppuna. Ja kuten sanoit, driftaajia on vähän, niin eikö keskelle päivää vois ottaa ns "open line" vuoron missä saa ajaa myös poikittain? Kyllä se vaan onnistuu jos järjestävä taho haluaa, mutta tuntuu että ei vois vähempää kiinnostaa.
Ja sitä kumiputua ei tule niin paljoa että se ketään voisi haitata.
Viimeisenä, eikö radalla ajo ole sitä varten että voi kokeilla omia rajojansa, eli ajella vaikka niitä penkkoja pitkin jos ei kädet riitä?
Jotta driftaus olisi mahdollista niin kuten aikaisemmin on usean henkilön toimesta mainittu, myös radan omistajien mukaan radasta tulee eristää se alue driftaamiseen eli käytännössä lopettaa muu ajaminen kokonaan ja ratapäivän päätteeksi rata pitää harjata ja hinta tälle on 65€/h. Eli sinun mielipiteelläsi kumipurun vähäisestä määrästä ei ole paskankaan väliä jos radan omistaja sanoo että se rata harjataan jos driftatataan.
Että voidaan me järkätä ratapäivään se driftausvuoro mutta se sitten maksaa sen radan harjauksen verran ja driftaajat saa keskenään kerätä kolehdin siihen. VRCF Ry ei tue rahallisesti toimintaa mistä on mahdollista hyötyä vain yksilöiden, tässä tapauksessa driftaajien.
Siksi toisekseen tämä ei ole mikään Gatebil missä ihmiset tietoisesti menevät ajamaan hotlappeja sinne driftaavien autojen väliin. Että jos kysytään autojen omistajilta jotka suurimmaksi osaksi tulevat meidän kesämiittin harrasteautoillaan tai käyttöautoillaan eikä rataraasereillaan kiertämään rataa että nappaako edellä driftaavasta autosta irtoava muru ja sepeli oman auton keulassa tai tuulilasissa niin veikkaan ettei.
Myös se monta vuotta pois ohjelmistosta pysyneen burniskisan kohtalo ei ole ollut millään tavalla meistä kiinni vaan ovat radan puolesta esimerkiksi vaatineet alueen rajaamista betoniporsailla ja eihän porukalta ole enään tämän tiedostaen kiinnostanut se burnisten teko. Tänä vuonna se burniskisa saatiin takaisin ohjelmistoon kun Botniaringilla on löyhemmät säännöt sen suhteen.
Ja tähän asti yhdistyksen taloudellinen tilanne on mahdollistanut sen että pelkällä jäsenmaksulla kaikki yhdistyksen jäsenet pääsevät ilmaiseksi osallistumaan ratapäivään ja kiertämään rataa. Nimetkääpä edes yksi tapahtuma missä pääsee 10€ tai edes 20€ sisälle tapahtumaan ja ajamaan radalle?
Ja mitä järjestävään tahon mielenkiintoon asioiden järjestämistä kohtaan tulee niin jälleen myös tänä vuonna kuulutettiin talkooporukkaa järjestämään kesämiittiä oman näköisekseen mutta jälleen kerran talkooporukan koostumus on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta täysin sama kuin monena edellisenä vuonna. Meidän resurssit ovat siis varsin rajalliset ja siksipä voin sanoa että järjestävää tahoa kiinnostaa ylimääräisen ohjelman järjestäminen tasan yhtä paljon kuin ihmisten osallistuminen talkooporukkaan.
Mikäli driftaamisesta kiinnostuneita kuitenkin kiinnostaa varmistua edellä mainituista asioista myös itse niin Botniaringin yhteystiedot löytyvät oheisen linkin takaa ja asian voi varmistaa halutessaan vaikka botniaringin hallituksen puheenjohtajalta : http://botniaring.fi/ota-yhteytta/
-
Kiitos JoonasH tyhjentävästä ja kattavasta vastauksesta, ei silti tarvi hikeentyä :) Oma ulosanti ei ollu nyt tässä ihan kohdillaan, mutta eipä siitä sen enempää. Ei tartte tätä topikkia täyttää enempää tällä jauhannalla.
-
Kiitos JoonasH tyhjentävästä ja kattavasta vastauksesta, ei silti tarvi hikeentyä :) Oma ulosanti ei ollu nyt tässä ihan kohdillaan, mutta eipä siitä sen enempää. Ei tartte tätä topikkia täyttää enempää tällä jauhannalla.
Ole hyvä, ajattelin vain selventää että nämä säännöt ei ole yhdistyksen hatusta vetämiä vaan radalta meille annettuja :) Kaikkea olisi kiva järjestää ja mahdollisimman monia miellyttää mutta radan harjaamisesta koituva kustannus verrattuna siihen kuinka moni siitä todella hyötyy on verrattain suuri. Meillä on jo nyt pitkä rata varattuna koko päiväksi ja ihan ilmainen ei ole sekään :)
-
Kesämiitin alustava aikataulu on tässä:
11:00 Rata-alueen portti aukeaa ja katsastus alkaa. Tämän jälkeen pääsee radalle ajamaan.
12:00 "Virallinen" aloituspuhe
13:00 "Possujuna" eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h.
14.00 Burniskisa
14:30 Palkintojenjako
15:00 "Possujuna"
16:00 "Virallinen" osuus päättyy
17:30 Radalla ajo päättyy, rata suljetaan
Siis burniskisa palaa ohjelmistoon parin vuoden tauon jälkeen! Kaikki halukkaat saa siis sulattaa kumia sydämmensä kyllyydestä.
Tänä vuonna toinen huomioitava seikka on ettei radalla ole melurajaa joten tänä vuonna radan kiertäminen ei jää siitäkään kiinni katsastuksessa! :)
TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA
Hieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!
Auton katsastus
- Katsastuksessa maksimimissaan 2 yritystä.
- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapauskohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!!!
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!!!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!
Ajaminen
(https://preview.ibb.co/iyZpCk/Sieppaa.png) (https://ibb.co/dhCLJQ)
- Promillereaja on 0. Ajokunto voidaan todeta puhalluskokeella.
- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava rata-ajoon soveltuvat kypärät päässä.
- Ikkunat pidetään radalla ajon ajan kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!
Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita.
(https://image.ibb.co/mAqUsk/Sieppaa.jpg) (https://imgbb.com/)
Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa! Turha kisailu, kehoilu ja pelleily ei kuulu tähän tapahtumaan!
Varikkoalueella / miitin parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! Huomaathan, että alueella liikkuu jalkaisin myös lapsia, koiria yms. Tästä syystä on EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
Jos soitat autosi hifilaitteita, ota huomioon muut. Erityisesti silloin kun järjestäjien puolesta on ohjelmaa, pitää omat popit kääntää hiljemmalle
Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa! :)
Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.
-
Siis miten tuo aikataulu, saako kiertää rataa kokopäivän 11-17.30 poislukien tietysti possujunat ynm. Liputetaan varmaan rata tyhjäksi possujunalle, saako sen jälkeen taas ajaa ???
-
Siis miten tuo aikataulu, saako kiertää rataa kokopäivän 11-17.30 poislukien tietysti possujunat ynm. Liputetaan varmaan rata tyhjäksi possujunalle, saako sen jälkeen taas ajaa ???
Kyllä, juurikin noin :) käytännössä heti kun possujunan viineinen poistuu radalta niin rata on taas auki :)
-
Rata-ajo hinnasto:
Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.
Jäseneksi voi liittyä tästä (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=323.0). Jäseneksi voi myös liittyä paikan päällä.
HUOM! 1.7.2017 ja sen jälkeen liittyneet pääsevät radalle ainoastaan volvolla. Vanhat jäsenet myös muun merkkisillä autoilla.
Nyt kun liittyy niin ehdin varmasti päivittää statuksen ennen kesämiittiä ;)
-
Tänä vuonna jos pääsisi itsekkin ja saisi hierottus volvon alustan hyväksi siihen mennessä 8) ja tulossa tosiaan musta oranssills v70 seinäjokiset/lähikuntalaiset varmasti nähnykkin kys yksilön.
-
Täytyy laittaa äkkiä jäsenmaksua menemään, ja koittaa ilmaantua paikalle :) mietin vaan että mihin paan matkalle vaihtorenkaat, ja varikolla tarvikkeet ja työkalut :idiot2: pakko kai lainata peräkärriä :D
-
Vois kai sitä ittekki tulla jollaki kotterolla jos aika antaa myöden ja kun kerta omalla kylällä jotai tapahtuu :)
-
Minkäs kokoinen tuo burniskisan alue on? Äkkiseltään en spotannu sitä.
Se vaan kun käyttis ei jaksa jarrua vasten niin pitäis pyörittää/vetää kaheksikkoa ykkösellä.
Lukkopihit takalinjassakaan ei kauaa iloa tuo kun päästäävät välistä. :D
-
Minkäs kokoinen tuo burniskisan alue on? Äkkiseltään en spotannu sitä.
Se vaan kun käyttis ei jaksa jarrua vasten niin pitäis pyörittää/vetää kaheksikkoa ykkösellä.
Lukkopihit takalinjassakaan ei kauaa iloa tuo kun päästäävät välistä. :D
No ihan absoluuttista vastausta en pysty antamaan kun ei olla vielä sitä aluetta rajattu mutta kyllä siitä sen kokoinen pyritään tekemään että mahtuu pyörittämään :) Radan kanssa oli puhetta että entiseen tapaan varikon päästä rajataan riittävän suuri tila tuolle numerolle, että viime kertaa jos muistelee niin tuolloin hegeh mahtui valkealla ysillä pyörittelemään täysin mielin määrin eli ihan jarrua vasten ei tartte kumia polttaa :)
-
Saako jäsenent osallistua burnikseen myös vääränmerkkisellä? :D
-
Samaa linjaa noudetaan kuin rata-ajossa. Eli ennen 1.7.2017 liittyneet myös vääränmerkkisillä :3/4 jättää sen:
-
Saako jäsenent osallistua burnikseen myös vääränmerkkisellä? :D
Toivon todella ettei jouduta antamaan parhaan burniksen palkintoa bemarille :D Tai no, onhan se rattimies-palkintokin pokattu Renaultilla :D
-
Toivon todella ettei jouduta antamaan parhaan burniksen palkintoa bemarille :D Tai no, onhan se rattimies-palkintokin pokattu Renaultilla :D
Olisihan Opel:kin potentiaalinen palkinnon ottaja :juhau:
-
No ihan absoluuttista vastausta en pysty antamaan kun ei olla vielä sitä aluetta rajattu mutta kyllä siitä sen kokoinen pyritään tekemään että mahtuu pyörittämään :) Radan kanssa oli puhetta että entiseen tapaan varikon päästä rajataan riittävän suuri tila tuolle numerolle, että viime kertaa jos muistelee niin tuolloin hegeh mahtui valkealla ysillä pyörittelemään täysin mielin määrin eli ihan jarrua vasten ei tartte kumia polttaa :)
Sen verran tilaa jos löytyy että voi leikkiä joka vaihteella mitä laatikosta löytyy... toivottavasti saa kamppeen nippuun miittiin.
-
Sen verran tilaa jos löytyy että voi leikkiä joka vaihteella mitä laatikosta löytyy... toivottavasti saa kamppeen nippuun miittiin.
Tänään käytiin paikan päällä katselemassa, suunnilleen saman kokoinen alue kuin aiempina botnian vuosina...
-
Tänään käytiin paikan päällä katselemassa, suunnilleen saman kokoinen alue kuin aiempina botnian vuosina...
Kolmosella sopii leikkimään helposti, nelonen ja vitonen taitaa jäädä käyttämättä ku loppuu tila kesken laajaa rinkiä pyörittäessä...
Kokeillaan saada kampe läjään ja katotaan pääseekö koko sempaloihin mukaan.
-
Itse en nyt Ärrällä päässytkään, kun täytyy lähteä eka kertaa Neste-ralleihin ja sattuvat juuri päällekkäin nämä tapahtumat...harmi, sillä tämä suurmiitti oli kyllä mukava tapaus viime kesänä 8)
-
Ärrämiittiä suunnitteilla? Vai kaikki ärrät sekasin "taviksien" sekaan...
-
Ärrämiittiä suunnitteilla? Vai kaikki ärrät sekasin "taviksien" sekaan...
Nyt on R-miitin järkkääjä ollut niin kiinnitetty yhdistyksen hommiin etten moista ole edes ajatellut eli tänä vuonna vedetään varmaan sekaparkkiin ellei jollain ole intoa järkätä, mulla ei aika riitä :) Ja kasikymppisellä kun saavun niin en voi ottaa edes osaa :D
-
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselinkin ku ei topikkia kuulunu :) Hyvin epätodennäköstä että itsekkään ärrällä tulen...
-
Onko kenelläkään paikalle tulevista SPL mittaria jos porukka haluaa mittauttaa hifilaitteistoa? Itse yritän päästä töistä mahdollisimman aikaisessa että kerkiää
-
aika kosteaa keliä lupailee ainakin foreca launtaille >:(
no burnikses ainakin kumin luistamaan saaminen helpottuu radikaalisti
-
aika kosteaa keliä lupailee ainakin foreca launtaille >:(
no burnikses ainakin kumin luistamaan saaminen helpottuu radikaalisti
Jos sua yhtään lohduttaa niin se on näyttänyt joka toinen päivä sadetta ja joka toinen paistetta jo viikon, kuten teki viime lauantainakin. Tarkemman sään näkee sitten lauantaina :D
-
Mä olen perinteisesti käräyttänyt niskan ja käsivarret joka miitissä, pidän kiinni perinteistä tänäkin vuonna! :D
-
Mä olen perinteisesti käräyttänyt niskan ja käsivarret joka miitissä, pidän kiinni perinteistä tänäkin vuonna! :D
Happosadetta siis luvassa? :D
Toivottavasti olisi kuitenkin kuiva sää niin ei tarvitsisi liukastella radalla ja pääsisi kunnolla kokeilemaan miten uudet jarrut toimii radalla.
-
Täältä tullaan vähän säävarauksella ja tietysti myös sillä varauksella, että autokin saisi olla kunnossa. Menneen viikonlopun uhreja olivat ainakin vetarit, taka-akseliston puslitukset ja mahdollisesti ahdin.
-
242:lla tarkoitus olla paikalla, säästä riippumatta. Vaihtoehto B on 965:llä.
-
Happosadetta siis luvassa? :D
Toivottavasti olisi kuitenkin kuiva sää niin ei tarvitsisi liukastella radalla ja pääsisi kunnolla kokeilemaan miten uudet jarrut toimii radalla.
Täytyy sanoa että botnia on ollut hauskempi melkein ajaa märällä kuin kuivalla, varsinkin kunnon renkailla. Kovaa siellä silti pääsee (vaikka meidänkin porukasta volvo ei ihan nopein ollut :D ). http://sekokupu.pp.fi/botnia/IMG_6177.JPG (http://sekokupu.pp.fi/botnia/IMG_6177.JPG)
-
Sää on tietysti mikä on, tänä kesänä ei juurikaan ole suosiollisia kesäsäitä näkynyt! :D
Tällä hetkellä näyttää, että tihkusadetta on iltapäivälle luvassa. Mutta katsotaan vielä, tilanteet tuntuvat koko ajan elävän.
Yhdistyksellä on käytössä tapahtuman ajan myös yksi varikkopilttuu, jossa suoritetaan ratakatsastukset. Ja hätätilanteessa pilttuuta pystyy käyttämään myös paikkana tehdä pieniä korjaustöitä ym, paikalla on perustyökaluja.
Pilttuu on siis yksi noista kuvassa näkyvistä, alla olevassa kuvassa Corveten ja Bemarin välissä.
Täytyy sanoa että botnia on ollut hauskempi melkein ajaa märällä kuin kuivalla, varsinkin kunnon renkailla. Kovaa siellä silti pääsee (vaikka meidänkin porukasta volvo ei ihan nopein ollut :D ). http://sekokupu.pp.fi/botnia/IMG_6177.JPG (http://sekokupu.pp.fi/botnia/IMG_6177.JPG)
-
Tässä tällainen minun tekemä huono piirrustus liittyen tuohon varikkopilttuuseen sekä radalle/alueelle sisäänajoon yms. Lippumiehiä meillä radalla on kolme, yksi portilla, yksi ns. katsomon edessä ja yksi siellä takalenkillä.
(http://i.imgur.com/WckfJRB.jpg)
-
Jokohan tänä vuonna takavetomiehet saavat haltuun paras suoritus radalla pystin.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20850%20T-5R%20-95%20%28ex%29/IMG_20160712_001404.jpg?img=img2048)
-
Jokohan tänä vuonna takavetomiehet saavat haltuun paras suoritus radalla pystin.
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Omat%20autot/VOLVO%20850%20T-5R%20-95%20%28ex%29/IMG_20160712_001404.jpg?img=img2048)
Sentäs Volvo saanut parina viime vuotena ::)
-
Ois jonkunäköset mahollisuudet päästä paikalle käymään jos hyvin käy. Työvuorolista näyttää to-la himos areenaa
-
Foreca näyttää tällä hetkellä lähes täydellistä koko päivän kestävää sadetta lauantaille. :facepalm: Nooh, ehkä ennuste kääntyy päälaelleen, toivottavasti.
-
Foreca näyttää tällä hetkellä lähes täydellistä koko päivän kestävää sadetta lauantaille. :facepalm: Nooh, ehkä ennuste kääntyy päälaelleen, toivottavasti.
Vähemmän lämpöongelmia ja paukahtaneita vesiletkuja ja jäähdyttimiä :D
-
Vähemmän lämpöongelmia ja paukahtaneita vesiletkuja ja jäähdyttimiä :D
Vuonna 2011 satoi myös, kysehän on vain varautumisesta oikeilla varusteilla! :D
(http://sekokupu.pp.fi/miittingit/vrcf1672011/img_0951.jpg)
-
Vuonna 2011 satoi myös, kysehän on vain varautumisesta oikeilla varusteilla! :D
(http://sekokupu.pp.fi/miittingit/vrcf1672011/img_0951.jpg)
Mun mielestä siellä oli oikein aurinkoista.
(https://thumb.ibb.co/krh3kQ/img3139650.jpg) (https://ibb.co/krh3kQ)
-
Vuonna 2011 satoi myös, kysehän on vain varautumisesta oikeilla varusteilla! :D
(http://sekokupu.pp.fi/miittingit/vrcf1672011/img_0951.jpg)
Kyllä.
Taikaviita on jo pakattuna!
Vaikka Joonas sen kuitenkin väkisin yrittää taas ostaa. :D
850 Racing <3
-
Vuonna 2011 satoi myös, kysehän on vain varautumisesta oikeilla varusteilla! :D
(http://sekokupu.pp.fi/miittingit/vrcf1672011/img_0951.jpg)
Taikaviitta :2funny:
-
(https://preview.ibb.co/ihFSek/20424610_10155537817674293_1452058952_o.jpg) (https://ibb.co/dgLtKk)
Laiva on lastattu kannatustuotteilla!
Kesämiitissä on koko yhdistyksen kannatustuotevalikoima!
-Perinteisiä ratapaitoja koossa S-XL 10€/kpl
-Miesten t-paita musta, koko S-4XL 10€/kpl
-Miesten t-paita harmaa/valkoinen/sininen M-2XL 10€/kpl
-Naisten Ladyfit S-2XL 15€/kpl
Hupparit S-2XL 35€/kpl
Lippis 10€/kpl
Pipoja musta/harmaa/pinkki 15€/kpl
Heijastinliivi 7,00€/kpl
Kahvimukit 10€/kpl
Rekisterikilventausta sis. tarran 15€/kpl
Sekä tietysti tarroja:
1 kpl iso 5€/kpl
1 kpl pieni 3,5€/kpl
3 kpl pieni 10€
Combo (iso+pieni) 7€/kpl
Nopeat syö hitaat, tuotteita myydään niin kauan kuin niitä riittää! :)
Maksuvälineenä käy kortti tai käteinen :)
-
Ois jonkunäköset mahollisuudet päästä paikalle käymään jos hyvin käy. Työvuorolista näyttää to-la himos areenaa
Työvuorolistan muutos.... Tällähetkellä tyhjää.. pitäskö se kaivaa pakkopaita kaapista ja missä jatkot? ;D
-
Tulossa ollaan, muutama vuosi jäänyt nyt välistäkin. 8)
Työvuorolistan muutos.... Tällähetkellä tyhjää.. pitäskö se kaivaa pakkopaita kaapista ja missä jatkot? ;D
Sälli Campingillä ainakin! Onkohan sinne päin muita tulossa, vai onko kaikki hotelleissa kauempana?
-
On siellä (Sällissä) porukkaa täältä pk seudulta ainakin.
-
Kehtaako radalle mennä b200k + m45 kombolla? :idiot2:
Käykö motocross/moottoripyöräkypärä radalla ajaessa?
-
Kehtaako radalle mennä b200k + m45 kombolla? :idiot2:
Käykö motocross/moottoripyöräkypärä radalla ajaessa?
Miksei kehtasi :-\
-
Kehtaako radalle mennä b200k + m45 kombolla? :idiot2:
Käykö motocross/moottoripyöräkypärä radalla ajaessa?
Tottakai ja hyvin käy.
-
Uskaltaako tulla katsomaan menoa vääränmerkkisellä autolla eli saako auton johonkin lähelle pois tapahtuma alueelta? Volvot telakalla.
-
Uskaltaako tulla katsomaan menoa vääränmerkkisellä autolla eli saako auton johonkin lähelle pois tapahtuma alueelta? Volvot telakalla.
On siinä tilaa ainaki ennen rataa, n.250m kävelymatkan pääs.
Ei pitäs olla kenenkää tiellä.
(http://fjoni.kapsi.fi/kuvat/muut/heinakuu%202017/parkki.jpg)
-
Uskaltaako tulla katsomaan menoa vääränmerkkisellä autolla eli saako auton johonkin lähelle pois tapahtuma alueelta? Volvot telakalla.
Ihan rohkeasti vaan varikolle. Kyllä sinne mahtuu. :)
-
Uskaltaako tulla katsomaan menoa vääränmerkkisellä autolla eli saako auton johonkin lähelle pois tapahtuma alueelta? Volvot telakalla.
Tuo Jonin kuva näyttää sen paikan johon voi auton pistää jos ei halua tulla varikolle. Mutta varikkoalueella kyllä tila riittää. Yleensä meillä on ollut tapana että muun merkkiset ohjataan johonkin sivummalle parkkiin, mutta kuitenkin alueelle.
Ja tämän tapahtuman periaatteena on, että ovet ovat avoinna kaikille ja kaikenmerkkisille. :)
-
Radalle pääsy toki muun merkkisellä on rajoitettu vain jäsenille. mutta jos joku vierailija tulee volvolla paikalle rahalla pääsee ajamaan rinkiä ja se ei ole iso summa millä pääsee ajamaan.
-
Radalle pääsy toki muun merkkisellä on rajoitettu vain jäsenille. mutta jos joku vierailija tulee volvolla paikalle rahalla pääsee ajamaan rinkiä ja se ei ole iso summa millä pääsee ajamaan.
Juuri näin. Ja possujuna on avoin kaikille. :)
-
Kyselisin semmosta et onks toi 30e ratamaksu niiku et voi sit ajella koko päivän sillä hinnalla vai pitääkö se joka kerta maksaa uusiksi? Tai kun ois yhessä autossa kaks halukasta ajaa radalla ni onks toi hinta sit per kuski vai auto?
Ja sitte kans jos siellä autossa ei saa olla irtokamaa ja ei pysty hotelliin jättämään koska klo: 12:00 viimestää ulos. Nii onko toho jotai et minne uskaltais jättää?
En tiiä saiko noista nyt mitää selvää, mutta toivottavasti joku ymmmärsi :D
-
Kyselisin semmosta et onks toi 30e ratamaksu niiku et voi sit ajella koko päivän sillä hinnalla vai pitääkö se joka kerta maksaa uusiksi? Tai kun ois yhessä autossa kaks halukasta ajaa radalla ni onks toi hinta sit per kuski vai auto?
Ja sitte kans jos siellä autossa ei saa olla irtokamaa ja ei pysty hotelliin jättämään koska klo: 12:00 viimestää ulos. Nii onko toho jotai et minne uskaltais jättää?
En tiiä saiko noista nyt mitää selvää, mutta toivottavasti joku ymmmärsi :D
Ratamaksu on per kuski ja sillä saa ajaa koko päivän. Maksua vastaan saa rannekkeen, rataportilla tarkistetaan että kuskilla on ranneke. Kerrankin saa siis lippumiehelle puida nyrkkiä luvan kanssa :)
Irtokamoja voi jättää ratatoimistolle, siellä on päivystys koko ajan.
-
Irtokamoja voi jättää tilanteen niin salliessa myös katsastuspilttuuseen. Lisäksi meillä on käytössä osa huoltorakennusta jonne voi tavaroita jättää.
Yhdistys ei kuitenkaan vastaa jätetyistä tavaroista, vaikkakin katsomme kyllä niiden perään.:)
-
Onko kenelläkäön miittiin tulevalla bc:n säätöavaimet varmasti mukana? Vittumainen epäilys että omat jäi talliin :D
-
Onko sitten erikseen paikka mihin pääsee trailerin kanssa parkkiin ja saa kamat levittää siihen :P
-
Onko kenelläkäön miittiin tulevalla bc:n säätöavaimet varmasti mukana? Vittumainen epäilys että omat jäi talliin :D
Jos itse pääsen tulemaan niin avaimet löytyy takakontista. :P
-
Onko sitten erikseen paikka mihin pääsee trailerin kanssa parkkiin ja saa kamat levittää siihen :P
Trailerin kanssa tulijoita riittää, joten eiköhän yhdeltä reunalta järjesty traileriparkki
-
Tulen vag:lla paikalle.
Ohjatkaa mut johonkin syrjään. ☺️
-
Taitaa tämän vuoden miitti jäädä väliin, yksistään vkl ja en saa kahdelle koiralle hoitajaa :-\
-
Onko kenelläkäön miittiin tulevalla bc:n säätöavaimet varmasti mukana? Vittumainen epäilys että omat jäi talliin :D
Ei jääny *taavih->
-
Taitaa tämän vuoden miitti jäädä väliin, yksistään vkl ja en saa kahdelle koiralle hoitajaa :-\
Riippuen toki koirista ja omasta ohjelmasta, mut onhan siellä henkilökunnassa useampia koiraihmisiä ja osalla koiruuksia mukanakin.
-
Riippuen toki koirista ja omasta ohjelmasta, mut onhan siellä henkilökunnassa useampia koiraihmisiä ja osalla koiruuksia mukanakin.
Toki mutta oma koira jää kotiin mutta toki voin ulkoiluttaa sunkin muffes
-
Skeidalla joutuu tulla huomenna, kun toinen volvo ei liikentees ja toisessa käsijarrukengän pinta irti eikä tohdi ajaa :-( no ensi kerralla sitten volvolla
-
Tulen vag:lla paikalle.
Ohjatkaa mut johonkin syrjään. [emoji5]
Paalien vierassa on tilaa!
-
Paalien vierassa on tilaa!
Nyt se korkki kiinni tai lasit päähän ;) Sähän kijoitat kuin mä :D
-
Nyt se korkki kiinni tai lasit päähän ;) Sähän kijoitat kuin mä :D
Omakin on paalinipun vieressä parkissa! ;)
-
Skeidalla joutuu tulla huomenna, kun toinen volvo ei liikentees ja toisessa käsijarrukengän pinta irti eikä tohdi ajaa :-( no ensi kerralla sitten volvolla
äkkiäkös semmoset käsijarrun hilppeet sieltä kaivaa pois välistä pyörimästä ;)
-
Paalien vierassa on tilaa!
Yrittäkää piilottaa se. Ei onnistu ihan helposti. :D
Multa tää tapahtuma jää tänäkin vuonna väliin, olin varautunut että koko viikonloppu menee töissä mutta sain työt sille mallille että olisin voinut lähtä niin tuo rouva sängyn toisella reunalla oli sitä mieltä että hänen loman viimeistä viikonloppua ei käytetä autoharrastukseen. Ens vuonna parempi tuuri..
-
On vissiin ihan hyvä keli?
Jos sitä kohta lähtis ajmaan sinne päin.
-
On vissiin ihan hyvä keli?
Jos sitä kohta lähtis ajmaan sinne päin.
On :)
-
Kiitoksia kaikille! Hieno miitti ja ratapäivä jälleen kerran! :)
-
Kiitos järjestäjätaholle hienosta tapahtumasta! Vielä ku tuli kotio vietäväksi pokaalikin, niin ei voi ku hymyyllä! 8)
-
Suuret kiitokset tapahtuman järjestäjille P>
-
Laittakaas kuvia tulee ja tai videoo. Whitestä jos ois kuvia laittaisitteko laika90@suomi24.fi saisi taulun teetätettyä kodin seinälle muistoksi kiitos
-
Kiitoksia tapahtuman järjestäjille oli jälleen kerran hyvä ratapäivä! O0
-
Kiitokset myös itseniosalta, kuin staffina olosta, palkinnoista ja eriomaisesta fiiliksestä! :)
-
Himaan selvitty myös, nähtävästi hieman palaneena ainoastaan ja kädet mustana, meinas säikähtää kuin radan risteyksestä käänty, niin mittaristoon sytty liuta varotusvaloja (ainakin lataus, ABS, SRS), noh, pelti auki ja tuli huomattua että laturin remmi loisti poissaolollaan. Poti huonoa oloa ja oli halunnut lähteä lätkimään. Paljon uusia naamoja kyllä oli taas, toimistoteltallakin paljon ihmisiä joita ei tunnistanut :o
-
Hieno tapahtuma oli. Kiitokset siitä.
Valkoinen 144 jäi mieleen, se oli kyllä hieno peli.
Mikä auto muuten voitti veteraani palkinnon? Se jäi kuulematta.
-
Hieno tapahtuma oli. Kiitokset siitä.
Valkoinen 144 jäi mieleen, se oli kyllä hieno peli.
Mikä auto muuten voitti veteraani palkinnon? Se jäi kuulematta.
Kiitos! Kaikki kunnia meidän vapaaehtoisten talkoolaisten työpanokselle. :)
Päivitän palkintojen saajat hieman myöhemmin tänne!
-
Kuvei linkist
Kiitos kaikille oli hyvä päivä "ajamalla kotiin".
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Autotapahtumat/VRCF%20RY%20RATAP%C3%84IV%C3%84T%202017/Uusitorppa%20Juha2017_07_29EOS%205D%20Mark%20II7499.jpg?img=img2048)
https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Autotapahtumat/VRCF+RY+RATAP%C3%84IV%C3%84T+2017/
-
Hyvin meni päivä jälleen ja ns. tuttuun tapaan sää oli lämmin.
Ratailupalkintokin tuli, vaikka omasta mielestä siellä tuli vietettyä aivan liian vähän aikaa :D Ja kaikki tuskin yhdistää nikkiä sekä autoa, niin laitetaan nyt sekin:
(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/242%20DL%20-80%204.6/38.jpg?img=medium)
-
Kiitos Juha ittelles, siisti meiniki ja yllätyksenä auto jolla pääsi ilmeiseti ajamalla kotiin ;)
-
Mikä auto muuten voitti veteraani palkinnon? Se jäi kuulematta.
Vol142 nimimerkin farkku amazon:
(https://uusitorppa.kuvat.fi/kuvat/Autotapahtumat/VRCF+RY+RATAP%C3%84IV%C3%84T+2017/Uusitorppa+Juha2017_07_29EOS+60D0684.jpg/_medium.jpg)
-
Kotiin juuri selvitty, tuli ajettua vielä Yyterin kautta. Kevyt 960km reissu oli! :idiot2:
Kiitos järjestäjille ja muille todella paljon! 8)
-
juu kiitos järjestäjille todella hieno tapahtuma itse olin jo ihmeissäni että käyttö raato kesti sinne ja takaisin ;)
-
Kiitos omasta ja seurueeni puolesta. Vaikka oma auto ei toiminutkaan ihan odotusten mukaisesti, niin oli silti hauskaa.
Tietenkin jotain pikku hämminkiä ilmeisesti vuosittain pitää olla ja tänä vuonna ensimmäisessä kiihdytyksessä paukahti ahtoputki irti ja siitä radan sivuun... :D
Mutta ajamalla sinne ja takaisin. Tulihan rataakin kierrettyä ~14 kierrosta. :)
-
Oli kyllä loistokokemus käyä kokeileen tällästäkin hommaa, ja tän seurauksena ensvuonna tyhjenee kalenterista viikonloppu varmasti :D jos jollakulla ois meikän tdistä komeita kuvia radalla, niin ilomielin näkisin ja ehkä talteenkin ottaisin :) (tuntomerkkeinä sankka musta savuverho :idiot2:)
-
Oli kyllä loistokokemus käyä kokeileen tällästäkin hommaa, ja tän seurauksena ensvuonna tyhjenee kalenterista viikonloppu varmasti :D jos jollakulla ois meikän tdistä komeita kuvia radalla, niin ilomielin näkisin ja ehkä talteenkin ottaisin :) (tuntomerkkeinä sankka musta savuverho :idiot2:)
Hyvin sun tdi kulki, kuten jo juteltiinkin siinä päivän lopuksi :)
Kuvia minulla ei tosin ole, mutta eiköhän niitä jostain putkahda! :D
Ja näihin jää koukkuun!
-
Kiitos järjestäjille mukavasta tapahtumasta! Hienoa oli päästä radalle ajamaan ja uuteen rataan tutustumaan.
-
Burnista
https://www.youtube.com/channel/UC7stiYIudgUqdJXsEGZaVoA
-
Mukavaa oli taas kerran ja päiväkin muuttui hienoksi yön/aamun sadekelin jälkeen! -H-
-
Oli taas kerran hienosti järjestetty tapahtuma. :kukkia:
Kyllä ens vuonna täytyy olla joku kiesi alla jolla voi taas rengasvalleja pöllytellä. Jeepillä ei oikein viittinyt. :D
-
Kyllä oli mukavaa taasen kerran. Sekä auto että kuski nauttivat radan kiertämisestä, eikä sää olisi voinut olla parempi. Näitä lisää! :)
-
Taas kerran hieno tapahtuma järjestetty, kiitoksia kaikille jotka jaksaa tehdä töitä tälläisten eteen! Tietysti myös kiitokset muille paikalla olleille hyvästä hengestä :) Kuvia odotellessa ::)
-
Kiitoksia minunkin puolesta kaikille mukana olleille! :)
Voitaisiin koota tuonne kuvatopiciin näitä kuvia ja videoita tapahtumasta: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91006.0
-
Kiitos minunkin puolesta hienosta tapahtumasta. -H-
-
Rankka, mutta hieno viikonloppu takana. Vihdoin kotiutuneena ja rättiväsyneenä, mutta taas yhtä ratapäivätapahtumaa rikkaampana.
Suurkiitos ja kumarrus vielä kävijöille, radalle ja sen henkilökunnalle, Seinäjoen Käyttöautolle ja varsinkin vapaaehtoisille talkoolaisille, jotka tekivät hommia tapahtuman eteen väsymättä ja suurella sydämellä. Ilman teitä kaikkia tämä ei olisi mahdollista! S*
Tapahtuma oli jälleen menestys, parhaimmillaan paikalla oli n. 185 kpl Volvoja ja lisäksi vielä muunmerkkiset autot. Eli ihmisiä oli varmasti paikalla ainakin 300 henkilöä. :) radalla ajamassa kävi 53 henkilöä, mikä on hieno määrä. Possujunailijoita olivat ratahenkilökunta laskeneet yhteensä 70 autoa parhaimmillaan samaan aikaan radalla. :)
Burniskisan suosio yllätti ja näytti sen, että kuminpolttomahdollisuutta on kaivattu tapahtumiin. Ja toki pyrimme kuuntelemaan jäsenistön ääntä näissä asioissa! Kisaan osallistujat järjestivät kyllä hienon näytöksen katsojille. :)
Palkintojen saajat (jotka nyt siis vetelen ulkomuistista, koska muistilappu jäi 300km päähän eli saa korjata/lisätä):
Paras etuveto: Maxxxed V70 (IRY-216)
Paras takaveto: Avo 242 ALS-255
Vuoden veteraani: Farkku Amazon EJ-753
Vuoden yllättäjä: JuHaU - ajamalla radalle ja takaisin
Hallituksen valinta: razori
Paras suoritus radalla: Lankku
Yleisön suosikki: Maxxxed V70 IRY-216
Kiertopalkinnot:
Asennepalkinto: Hegeh
Carcom kotka: JoonasH
Kultainen pakosarja eli burniskisan voittaja: 740 JCC-56
Tunnustuspalkinnot yhdistyksen eteen tehdystä työstä:
JuHaU
Peetu
Tessa
Onnittelut vielä kaikille voittajille!
Tapahtuma sujui kaikenkaikkiaan hyvin ja rauhallisesti, ilman suurempia järjestyshäiriöitä. Radan puolestakin kiiteltiin koko Volvoporukkaa rauhallisesti ja mukavasta tapahtumasta.
Tästä on hyvä jatkaa ja ottaa taas opiksi ensi vuotta varten. Nyt on aika levähtää ja suunnata katseet ensi vuoteen! Kiitos! :)
-
Todella hieno päivä oli siitä kiitokset järjestäjille :) ja vaikka hukkaportin lähtö repesi lähes irti ja radalla ajo jäi siihen, niin muuta katseltavaa oli
-
Kiitoksia mukavasta tapahtumasta jälleen kerran! Radallakin tuli muutama rinki kierrettyä ELK
-
Kiitos järjestäjille. -H-
Mukava oli käydä tänäkin vuonna, ja kerrankin itse sellaisella autolla liikkeellä että kehtasi radalla käydä kiusaamassa useamman kierroksen. Kilometrejäkin taisi kertyä sillä reissulla mittariin lähes tonni :P
-
Kenelles burniskisan palkinto meni vai oliko siitä palkintoo tänä vuonna? Tänä vuonna en päässyt vielä paikalle, mutta ensi vuonna pakko tulla esittelemään 740:ppiä! 8)
-
Kenelles burniskisan palkinto meni vai oliko siitä palkintoo tänä vuonna? Tänä vuonna en päässyt vielä paikalle, mutta ensi vuonna pakko tulla esittelemään 740:ppiä! 8)
Kultainen Pakosarja meni burniskisan voittajalle, 740 räjäytti renkaat kahteen kertaan.
-
Hieno tapahtuma oli. Burniskisakin oli hauskaa katsottavaa, kannattaa varmasti pitää ohjelmistossa mikäli on mahdollista. Laskin että viimeisessä possujunassa oli 72 autoa radalla eli aika komia letka. O0
-
Hieno tapahtuma oli. Burniskisakin oli hauskaa katsottavaa, kannattaa varmasti pitää ohjelmistossa mikäli on mahdollista. Laskin että viimeisessä possujunassa oli 72 autoa radalla eli aika komia letka. O0
Itse vedin tuon viimeisen ja ihmettelin toisen kierroksen loppupuolella mihin porukka kaikkoaa. Meinaan kolme kierrosta oli tarkoitua vetää mutta jonkun limusiinin kyllästyttyä rataan? Meni muutkin sen perässä joten päätin siihen. :)
-
Burniskisakin oli hauskaa katsottavaa, kannattaa varmasti pitää ohjelmistossa mikäli on mahdollista.
Ehdottomasti! Tämä tosin on aina radasta kiinni, Ahvenistolla ei ole ollut mahdollista, siksi parina edellisenä vuonna ei ole järjestetty.
Laittakaapa kaikki palautetta ja kehitysehdotuksia tuonne palautetopiciin, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91018.0
Saadaan tehtyä ensi vuonna vieläkin parempi miitti! :)
-
Itse vedin tuon viimeisen ja ihmettelin toisen kierroksen loppupuolella mihin porukka kaikkoaa. Meinaan kolme kierrosta oli tarkoitua vetää mutta jonkun limusiinin kyllästyttyä rataan? Meni muutkin sen perässä joten päätin siihen. :)
Ahaa vähän ihmettelinkin miksi oli niin lyhyen oloinen ajelu. Laskin ekalta kierrokselta sun autosta alkaen ja lopetin kun uudestaan tulit kohdalle. En tiedä oliko kaikki ehtineet jo radalle siinä vaiheessa, joten lukumäärä ei ole kovinkaan tarkka, mutta ainakin suuntaa antava. Ja muutama "vääränmerkkinen" siinä taisi myös ajaa jotka laskin myös mukaan.
Ehdottomasti! Tämä tosin on aina radasta kiinni, Ahvenistolla ei ole ollut mahdollista, siksi parina edellisenä vuonna ei ole järjestetty.
Laittakaapa kaikki palautetta ja kehitysehdotuksia tuonne palautetopiciin, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91018.0
Saadaan tehtyä ensi vuonna vieläkin parempi miitti! :)
Tuossa on ainakin se hyvä puoli, että ne kenellä on kykyä/halua kuminpolttoon, voivat tehdä sen turvallisesti suljetulla alueella eikä sitten porttien ulkopuolella miitistä lähtiessä.
-
Oli kyllä loistokokemus käyä kokeileen tällästäkin hommaa, ja tän seurauksena ensvuonna tyhjenee kalenterista viikonloppu varmasti :D jos jollakulla ois meikän tdistä komeita kuvia radalla, niin ilomielin näkisin ja ehkä talteenkin ottaisin :) (tuntomerkkeinä sankka musta savuverho :idiot2:)
Mulla on ainakin pari kuvaa, kunhan saan ne ladattua pilveen niin julkaisen linkin.
-
Crew henkilöstölle kysymys. Oliko rata ajo kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaista, eli noudatettiinnko ohjeita muutakuin yhden osalta?
Jos oli vaan yksi, niin kiitoksen ansaitsevat radalla ajelleet. Nythän ei tarvinnu kaiteta korjailla, sammutinta kaivaa esiin, saatikka putsata rataa nesteistä. Hienoa mielestäni kun laitteiden taso ja kuskien ajotaito kehittyy.
Hieman kieliposkella tämä kirjoitus mutta ymmärtänette pointin. :)
Ahaa vähän ihmettelinkin miksi oli niin lyhyen oloinen ajelu. Laskin ekalta kierrokselta sun autosta alkaen ja lopetin kun uudestaan tulit kohdalle. En tiedä oliko kaikki ehtineet jo radalle siinä vaiheessa, joten lukumäärä ei ole kovinkaan tarkka, mutta ainakin suuntaa antava. Ja muutama "vääränmerkkinen" siinä taisi myös ajaa jotka laskin myös mukaan.
Olettaisin että kaikki oli jo radalla kun ollessani juuri tuolloin vetoauton kyydissä, saavutimme häntäpään. Mutta mittaa riitti possuilla.
-
Crew henkilöstölle kysymys. Oliko rata ajo kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaista, eli noudatettiinnko ohjeita muutakuin yhden osalta?
Jos oli vaan yksi, niin kiitoksen ansaitsevat radalla ajelleet. Nythän ei tarvinnu kaiteta korjailla, sammutinta kaivaa esiin, saatikka putsata rataa nesteistä. Hienoa mielestäni kun laitteiden taso ja kuskien ajotaito kehittyy.
Hieman kieliposkella tämä kirjoitus mutta ymmärtänette pointin. :)
Kuparisiapakosarjoja ei tehty, radalla kaikki taisivat pysyä pääosin radalla, nesteet pysyivät kurissa, liekit pysyvät palotiloissa... Tai no olihan se yks tunnettu ratapäivä auton polttaja menettänyt neitsyytensä liikkumallaan kulkineella ja spinnannut.
Olettaisin että kaikki oli jo radalla kun ollessani juuri tuolloin vetoauton kyydissä, saavutimme häntäpään. Mutta mittaa riitti possuilla.
Jaa eli kakkonen oli pidempi kuin ykkönen? :o
Ykkösessä viimeiset olivat ekassa mutkassa kun kärki kaarsi varikolle.
-
Crew henkilöstölle kysymys. Oliko rata ajo kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaista, eli noudatettiinnko ohjeita muutakuin yhden osalta?
Jos oli vaan yksi, niin kiitoksen ansaitsevat radalla ajelleet. Nythän ei tarvinnu kaiteta korjailla, sammutinta kaivaa esiin, saatikka putsata rataa nesteistä. Hienoa mielestäni kun laitteiden taso ja kuskien ajotaito kehittyy.
Hieman kieliposkella tämä kirjoitus mutta ymmärtänette pointin. :)
Olettaisin että kaikki oli jo radalla kun ollessani juuri tuolloin vetoauton kyydissä, saavutimme häntäpään. Mutta mittaa riitti possuilla.
Osallistujat noudattivat sekä varikolla, että radalla sääntöjä todella mallikkaasti. Vain muutamia ulosliputuksia tehtiin driftaamisen vuoksi. Muutamia spinnauksia lukuunottamatta kuskit autoineen pysyivät radalla hienosti.
Tänä vuonna nähtiin malliesimerkki mielestäni siitä, kuinka hyvällä meiningillä ja asiallisella käytöksellä sekä ohjeita noudattamalla rata-ajosta ja koko miittipäivästä saadaan mahdollisimman paljon irti ja vapaaehtoisten talkoolaistenkin työskentely sujuu rennommin ja kivuttomammin. :)
Ratahenkilökunta oli myös laskenut n. 70 autoa parhaimmillaan yhtäaikaa radalla, joten luultavasti tuo laskettu 72 on paikkansapitävä luku. :)
-
Omaan silmään oli kyllä muilta osin nättiä ajoa kaikilta :) Kyllä siellä pieniä sivuluisuja esiintyi muillakin mutta pääsääntöisesti kaikkien tavoitteena oli nopea eteneminen radalla :)
Juhalle, Xupolle ja Hegelle kiitokset ratakyydityksistä, hitto että oli hauskaa! :D Hegen seiska oli kyllä varmaan se mieleenpainuvin, ajamisesta oli oikeasti yritystä ja autossa oli kyllä tunnelma kohdallaan! :tykkää:
-
Kuparisiapakosarjoja ei tehty, radalla kaikki taisivat pysyä pääosin radalla, nesteet pysyivät kurissa, liekit pysyvät palotiloissa... Tai no olihan se yks tunnettu ratapäivä auton polttaja menettänyt neitsyytensä liikkumallaan kulkineella ja spinnannut.
Kyllä se neitsyys oli jo menny aikasemmin. Kuvamateriaaliakin todisteena.
(https://thumb.ibb.co/mHAPVQ/IMG_2784.jpg) (https://ibb.co/mHAPVQ)
Osallistujat noudattivat sekä varikolla, että radalla sääntöjä todella mallikkaasti. Vain muutamia ulosliputuksia tehtiin driftaamisen vuoksi. Muutamia spinnauksia lukuunottamatta kuskit autoineen pysyivät radalla hienosti.
OK. Hienoa. Tosiaan mä "törmäsin" vain yhteen driftausyritys tapaukseen mutta eräs Crew porukkaan kuuluva hoiti sen hetimmiten kuntoon. O0
-
Kyllä se neitsyys oli jo menny aikasemmin. Kuvamateriaaliakin todisteena.
Niin ei ollut vielä tuolla kulkineellaan spinnannut :D
Eli sen neitsyyden korkkasi :D
-
Kiitokset täältäkin. Ehkäpä rennoin tähänastisista kokemistani VRCF:n miiteistä.
-
Niin ei ollut vielä tuolla kulkineellaan spinnannut :D
Eli sen neitsyyden korkkasi :D
Jaa sää sitä tarkotit, auton neitsyyttä eikä omistajan. :D
-
Hienosti rata-ajelu sujui. Itse annoin portilla palautetta avonaisesta kattoluukusta ja ilmeisesti osittain vähän turhaankin driftailusta, radion viesti kun ilmeisesti tarkoitti toista seiskaa. :)
Tuo driftaus olis kyllä hauskaa ja näyttävää, mutta kun se on niin ehdottoman no-no radan omistajien taholta.
-
OK. Hienoa. Tosiaan mä "törmäsin" vain yhteen driftausyritys tapaukseen mutta eräs Crew porukkaan kuuluva hoiti sen hetimmiten kuntoon. O0
Yksi taparikkuri kyllä mahtui joukkoon. Ensimmäisellä kerralla hänelle annettiin varoitus ja toisella kerralla hän menetti loppupäiväksi radalla ajo-oikeutensa.
Eli vaikka lippumiehiä ei olisi kuin kahdessa paikassa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö loppurataa valvottaisi ;)
Irtotavaroista tuli ratakatsastuksessa eniten sanomista. Näihin kun kiinnitetään jatkossa enemmän huomiota niin jää ne turhat varikkoreissut pois, jolloin pääsee heti radalle :)
-
Eli vaikka lippumiehiä ei olisi kuin kahdessa paikassa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö loppurataa valvottaisi ;)
Irtotavaroista tuli ratakatsastuksessa eniten sanomista. Näihin kun kiinnitetään jatkossa enemmän huomiota niin jää ne turhat varikkoreissut pois, jolloin pääsee heti radalle :)
3 lippumiestä riitti kyllä näkemään kaiken muun paitsi aivan sen takakulman testiradan jälkeisen mutkan.
Ensimmäisessä katsastus vuorossa sanomista tuli vain irtotavaroista, yhdestä irtonaisesta akusta minkä sai siinä paikalla kiinni.
Ja kyseistä taparikkuria katteltiin vähän että mitähän tulee, edessä semi-slicksit ja takana linglongit... Nätisti ajoi sen muutaman tunnin :P
-
Kiitokset kivasta päivästä meidänkin porukan puolesta!
Oli kyllä leppoisa tunnelma ja muutama nimimerkki sai taas naamataulunkin. Aika ei käynyt pitkäksi vaikka tällä kertaa tuli käytyä radalla lähinnä varovaisesti toteamassa ettei vakiojarruilla tee mitään, eipä tosin ollut odotuksiakaan :) Jälkeen päin tuli mieleen että olis pitänyt pummata kyydit jostain vähän tehokkaammasta laitteesta mutta ehkä sitten ensi vuonna (missä sitten ollaankaan). Mukava oli kuitenkin kuunnella ja seurata monien ajoa kun vauhtia ja löylyä tuntui riittävän.
Nyt on jo pahin kuumotus ja helotus kuupasta laskenut ja pandarusketuskin alkaa tasaantua, tämä on tosin tullut joka vuosi tutuksi eikä ihminen silti opi :D
-
Rankka, mutta hieno viikonloppu takana. Vihdoin kotiutuneena ja rättiväsyneenä, mutta taas yhtä ratapäivätapahtumaa rikkaampana.
Suurkiitos ja kumarrus vielä kävijöille, radalle ja sen henkilökunnalle, Seinäjoen Käyttöautolle ja varsinkin vapaaehtoisille talkoolaisille, jotka tekivät hommia tapahtuman eteen väsymättä ja suurella sydämellä. Ilman teitä kaikkia tämä ei olisi mahdollista! S*
Tapahtuma oli jälleen menestys, parhaimmillaan paikalla oli n. 185 kpl Volvoja ja lisäksi vielä muunmerkkiset autot. Eli ihmisiä oli varmasti paikalla ainakin 300 henkilöä. :) radalla ajamassa kävi 53 henkilöä, mikä on hieno määrä. Possujunailijoita olivat ratahenkilökunta laskeneet yhteensä 70 autoa parhaimmillaan samaan aikaan radalla. :)
Burniskisan suosio yllätti ja näytti sen, että kuminpolttomahdollisuutta on kaivattu tapahtumiin. Ja toki pyrimme kuuntelemaan jäsenistön ääntä näissä asioissa! Kisaan osallistujat järjestivät kyllä hienon näytöksen katsojille. :)
Palkintojen saajat (jotka nyt siis vetelen ulkomuistista, koska muistilappu jäi 300km päähän eli saa korjata/lisätä):
Paras etuveto: Maxxxed V70 (IRY-216)
Paras takaveto: Avo 242 ALS-255
Vuoden veteraani: Farkku Amazon EJ-753
Vuoden yllättäjä: JuHaU - ajamalla radalle ja takaisin
Hallituksen valinta: razori
Paras suoritus radalla: Lankku
Yleisön suosikki: Maxxxed V70 IRY-216
Kiertopalkinnot:
Asennepalkinto: Hegeh
Carcom kotka: JoonasH
Kultainen pakosarja eli burniskisan voittaja: 740 JCC-56
Tunnustuspalkinnot yhdistyksen eteen tehdystä työstä:
JuHaU
Peetu
Tessa
Onnittelut vielä kaikille voittajille!
Tapahtuma sujui kaikenkaikkiaan hyvin ja rauhallisesti, ilman suurempia järjestyshäiriöitä. Radan puolestakin kiiteltiin koko Volvoporukkaa rauhallisesti ja mukavasta tapahtumasta.
Tästä on hyvä jatkaa ja ottaa taas opiksi ensi vuotta varten. Nyt on aika levähtää ja suunnata katseet ensi vuoteen! Kiitos! :)
Kuulin että oli palkintokin osunut kohdalle. Nöyrä kiitos siitä S*. Kuulemma kulkeutuu mulle asti jossain vaiheessa. Olisi sen voinut tulla hakemaankin, mutta oli niin tiukat noi rajoitteet radallepääsystä :2funny:
-
Kuulin että oli palkintokin osunut kohdalle. Nöyrä kiitos siitä S*. Kuulemma kulkeutuu mulle asti jossain vaiheessa. Olisi sen voinut tulla hakemaankin, mutta oli niin tiukat noi rajoitteet radallepääsystä :2funny:
Onnittelut palkinnosta! Haluttiin muistaa teitä ja osoittaa se kunnioitus ja arvostus, joka nykyisellä hallituksella ja varmasti myös jäsenistöllä on teidän tekemäänne työtä ja yhdistyksen eteen antamaanne panostusta kohtaan. S*
Luovutettiin palkinto JuHaU:lle toimitettavaksi, jotta löytää mahdollisimman pian perille. Tiistai oli ETA palkinnon saapumiselle, saas nähdä, pitääkö toimitusaika! :D
Olisit nyt edes tullut meitä moikkaamaan, oltais me mielellään sua nähty. :) ensi vuonna sit. ;)
-
Onnittelut palkinnosta! Haluttiin muistaa teitä ja osoittaa se kunnioitus ja arvostus, joka nykyisellä hallituksella ja varmasti myös jäsenistöllä on teidän tekemäänne työtä ja yhdistyksen eteen antamaanne panostusta kohtaan. S*
Luovutettiin palkinto JuHaU:lle toimitettavaksi, jotta löytää mahdollisimman pian perille. Tiistai oli ETA palkinnon saapumiselle, saas nähdä, pitääkö toimitusaika! :D
Olisit nyt edes tullut meitä moikkaamaan, oltais me mielellään sua nähty. :) ensi vuonna sit. ;)
The Poika toimitettu aikataulun mukaisesti Peetulle tiistaina 21:31.
-
The Poika toimitettu aikataulun mukaisesti Peetulle tiistaina 21:31.
Kiitos! S* S*
-
Kuulutus: Jos olet liittynyt VRCF Ry jäseneksi Botnialla ilman nimimerkkiä, ja luonut nimimerkin näin jälkikäteen, ole yhteydessä YV:llä :)