Race.fi  Puotilan autokorjaamo

480 Turbo -89 blakk, museoon?

  • 73 Vastauksia
  • 19094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #60 : 18.05.2020, 10:27:42 »
Verhoomo Lunden Turku korjasi minulle kuskin nahkapenkin.
Hinta oli sopiva ja työn jälki hyvä.
Penkki irrallaan ilman muoviosia ie. sivumuovit jne. irroitettuna. Verhoiluun ei saanut koskea.
Soittele sinne.

Kiitos vinkistä, pitää ottaa yhteyttä.


edit: ainiin, ajelin töihin aamusella. Ei vaikutusta kylmällä kelillä tapahtuvaan +2000rpm tyhjäkäyntiin, ja sama tyhjäkäynnin heijaaminen jatkui myös koneen lämmettyä  ;D
« Viimeksi muokattu: 18.05.2020, 10:35:46 kirjoittanut DaKyy »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #61 : 18.05.2020, 11:13:06 »
Ettei nyt olisi vain imuvuoto? Onko tässä kaasuläppäanturia? Jos läppä on säädetty väärin, voiko sen asentoa edes säätää?

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #62 : 18.05.2020, 11:34:14 »
Ettei nyt olisi vain imuvuoto? Onko tässä kaasuläppäanturia? Jos läppä on säädetty väärin, voiko sen asentoa edes säätää?

Imuvuodon puolelle alan itse kallistua. Tosiaan kun näillä nollakeleillä auton käynnistää, tyhjäkäynti nousee äkkiä sinne yli 2000 kieppeille. Kun auto on lämmöissä, se rauhoittuu siihen 1000 korville. Eli jokin lämpeää niin joku paikka tiivistyy. Muutaman minuutin lämpeämisellä ei oikein muuta paikkaa keksi kuin pakosarjan läheisyys.

Nyt kun tuo suuttimien jäähdytyshärveli on pois purettuna, on parempi näkö- ja suihkutusyhteys pako/imusarjalle. Ruiskin starttisuihketta pakosarjalle :nohnoh ja tyhjäkäynti sai selvästi oktaavin korotuksen. Ja tämä siis lämpimällä koneella.

Tässähän pako- ja imusarja menevät samalle koneen kyljelle, ja jakavat siis myös tiivisteen. Kai tälle joku tekninen nimityskin lie, mutta en tiedä.

Tod näk siis joko tiiviste pettänyt ja / tai imusarja on vähän kiero.

Tuo tiivisteen vaihto-operaatio on kyllä sen verran työläs, että saa nähdä puserranko vielä tälle kaudelle sen kuntoon. Tuosta kun joku pinnapultti porsii tai katkeaa, niin saa hetken taas puuhailla.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2020, 11:50:14 kirjoittanut DaKyy »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #63 : 18.05.2020, 13:48:43 »
Imuvuoto polttaa herkästi venttiilin.

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #64 : 27.07.2020, 15:29:32 »
Niinhän siinä sitten kävi, että piti ruveta tonkimaan sitä imuvuotoa. Eli imu- ja pakosarja piti irroittaa.

Imusarja irtoaa kahdessa osassa - irroitettu hammastanko

Samalla kun tuossa puuhaili, niin tuli irroitettua myös hammastanko, kun ohjauksessa oli klappia. Uusi ohjausvaihde odotteli vaihtoa uusilla raidetangon sisä- ja ulkopäilla sekä haitarikumeilla varustettuna. Samaan syssyyn tuli huomattua, että klappi johtuikin ohjausakselin nivelestä, eikä tuosta hammastangosta, joka aiemmin oli epäilyksen kohteena. Koko settihän on nyt tietysti pihalla leviänä, ettei paljoa ole metrejä tälle kesälle saatu. Toki, oli nuo hyvä laittaa kuntoon, varsinkin tuo ohjausakselin klappi oli hyvin mielenkiintoinen kiihdytyksessä, ja toinen raidetankokin näytti olevan banaanin muotoinen...


Pakosarjalla ei ole mahdottomasti tilaa mennä tulipeltiä kohden - Imusarjan tiivisteestä oli jo osa hävinnyt

No, vaikka en varsinaisesti imuvuotoa löytänyt, oli tuo tiiviste niin haperoa tavaraa, etten yhtään ihmettele jos sieltä on jotain vuotanut. Motonetin tiiviste oli sitten jotain ihan kuraa, eikä lainkaan sopiva tähän autoon. Imupuolen aukot liian pienet  >:( Piti sekin sitten ulkomailta tilata. Jottei homma turhaan helpottuisi, turbon ja pakosarjan välinen tiiviste on ilmeisesti jokin maailman harvinaisin, mutta Saabin mallistosta löytyi joku sinnepäin oleva, suhteellisen sopiva koko. Nyt enää tuota tiivistettä odotellaan saapuvaksi, niin pääsee kasailemaan auton taas ajokuntoon.



Pakosarjasta löytyi pari halkeamaa turbon laipan kohdalta - tiedä sitten onko mennyt imuvuodon vuoksi sen verran laihalle että on saanut lämpöä, vai tekeekö 30 vuotta ja 200tkm kuitenkin tehtävänsä

Pakosarjassa oli myös sanomista, kahdesta kohtaa haljennut, joten siihen piti tilalle kehittää vaihdokki. Onneksi irtokoneessa oli pakosarja ehjä, niin lykitään se sinne tilalle. Molemmat halkeamat oli turbon nielun kohdalla, liekö sitten käynyt laihalla, tai sitten mennyt vaan iän kanssa tuollaiseksi. En nyt lähtenyt tuota vanhaa korjauttamaan - mahtaako tuollainen valupakosarja kestää korjauksen jälkeen miten...


Onneksi on varaosia nurkat täynnä  :o

Ihan helpoin homma tuo purku ei kokonaisuudessaan ollut, aika paljon tavaraa piti ottaa tieltä pois että pääsi ylipäänsä pakosarjaan käsiksi. Kone paikallaan pakosarja ei mahdu pois paikaltaan, vaan taaimmainen moottorin kannake piti irroittaa, ja kenottaa konetta hieman ylöspäin, että turbo mahtuu kallistuksenvakaajan tangon ohitse kääntymään.


Tilaahan ei tosiaan mahdottomasti ole. Turbo kanittaa kallistuksenvakaajan tankoon.

edit: kuvat lisätty
« Viimeksi muokattu: 16.08.2020, 23:56:12 kirjoittanut DaKyy »

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #65 : 17.08.2020, 00:46:45 »

Imu ja pakosarjan tiivistepinnat tuli putsailtua ennen asennusta  - - Motonetin pahvitiiviste alla, parempi versio päällä

Jatketaan taas turinointia, moottoriremppa tuli saateltua loppuun erinäisten käänteiden jälkeen. Päädyin laittamaan turbon ja pakosarjan väliin Bilteman Saabin tiivisteen, vaikka halkaisija olikin kokonaista millin speksiä pienempi. Tokkopa tuolla nyt mahdottomasti tehoissa jäädään. Motonetin pakosarja/imusarjatiiviste oli niin heikko esitys, että hommasin tilalle kunnollisen.

Kun tiivistepinnat oli puhdistettu, vedin kaikki tiivisteet vielä kuparispraylla pariin otteeseen ennen asennusta. Niputus sujuikin ilman suurempia ongelmia. Ensikäynnistyksien yhteydessä en havainnut mitään outoa. Tyhjäkäynti oli palannut. Tästä lisää tuonnempana...


Ohjusakselissa oli sormin tuntuva klappi, josta epämääräisyys ohjauksessa johtui, varaosa-autosta toimiva tilalle.

Uusi (kunnostettu) hammastanko sai tosiaan vielä uudet raidetangon päät ja uudet haitarikumit. Lisäksi vaihdoin varaosa-autosta ohjausakselin päittäin tämän auton kanssa. Kun akseli oli käsissä, klapin tunsi ihan sormissa pyörittelemällä. No pääasia että tuo klapin aiheuttaja löytyi.

480:ssä on taka-akselina jäykkä versio, jossa on panhard-tanko. Madallettaessa geometria muuttuu sen verran, että tanko työntää taka-akselia hieman sivulle. Jossain vaiheessa tangosta oli tehty säädettävä, mutta säätönä oli käytetty raakaa voimaa. Tanko oli banaanin muotoinen.


Kuvassa ylimpänä normaali panhard-tanko, keskellä kertaalleen säädetty banaani-tanko ja alimpana hieman hillitymmin säädettävissä oleva tanko

Säädettävä panhard-tangolla ei ehkä tässä yhteydessä saavuteta muuta kuin lämmin mieli, mutta tuli tuo nyt laitettua. Saapahan akselin nyt ainakin siihen kohtaan mihin se kuuluukin.


Säädettävä tanko asennettuna, uniball nivelien päälle asennettu vielä suojakumit

Nyt auto oli taas pyörillään ja oli aika suorittaa koeajo. Melko pian kierroksia antaessani huomasin, ettei kaikki ole kuten pitää
https://photos.google.com/share/AF1QipNKyj5SPcgqxs-lbQi9DGL5kf380sTTtt3OUZElrmKjyvK7iWu1aaCQTLl9KET_Lg/photo/AF1QipPrkB7o1onlNTFz0DUjZ3RnEA0RKw_3sI2CyR8u?key=X2d3R0ItQWt5Zk1yMWtldHpFMDRfa250R1Exa2R3
Auto käyttäytyi samalla tavalla, kuin joskus testatessani mitä IMM:n irroittaminen vaikuttaa. Koitin siis eri IMM-moduuleita tuloksetta. Jotenkin tuntui selvältä, että jokin johdo tai letku oli jäänyt remontin yhteydessä irti, mutta mikä?
Keep It Simple Stupid-metodilla pääsin melko pian vian jäljille. Tai sitten siitä syystä että IMM:n johto ronklatessani, yksi kuudesta liittimeen menevästä johdosta jäi käteen.


Vian aiheuttajaksi paljastui kuumaliimalla tehty oikeaoppinen johdon kiinnittäminen liittimeen

Tosiaan joku aiemmista vehkeen kanssa ranettaneista oli koittanut kuumaliimalla saada johdot (niitä oli lopulta kaksi) pysymään liittimessä. Se ei tietenkään pidemmän päälle toimi. Tuon korjauksen jälkeen meno alkoi taas maistua, ja kone oli löytänyt tyhjäkäynnin. Myöhemmin löysin vielä yhden imuvuodon aktiivihiilisäiliön luona olevista alipaineletkuista. Se kylläkään ei enää merkittävästi vaikuttanut tyhjäkäyntiin, vaan ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori sai sen vuodon kompensoitua. Heijaus tyhjäkäynnistä katosi kokonaan tämän remontin jälkeen.

Oli aika kääntyä sisustan puoleen. Muistin virkistämiseksi, liikkeelle viime vuonna lähdettiin tästä:

Tänä vuonna se näytti jo tältä:


Ja nyt kun sitä pikkaisen edes vilkaisin, se näytti tältä:


No, melko pian se onneksi näytti jo tältä:


Ratti siis vaihtui normaalista ratista (josta en koskaan ole oikein välittänyt), Volvon omaan lisävarusterattiin. Kyseessä Momon valmistama ratti, jota Volvo lähteistä riippuen kutsuu joko Daytonaksi tai Haagiksi. Lisävarustekatalogi ei antanut sille mitään erityistä nimeä. Satuin bongaamaan ratin täältä foorumilta myynnistä vanhalta tuttavuudelta, joka on myös 480:ä aikoinaan harrastanut.

Kuvissa näkyy myös radiona CR-906 joka ei sinällään kuulu aikakauden radioihin, mutta siitä myöhemmin luvassa lisää - sekin nimittäin vaihtui...


Vanhoista muovimatoista en napannut kuvia (näkynee aiemmissa kuvissa), mutta nekin vaihtuivat uusiin kangasmattoihin.

Kai tässä hetkeksi oli päivittelyjä ajan tasalle. Tai no, paljon on näidenkin jälkeen jo tapahtunut, mutta tätä viestiä on jo sen verran näpytelty, että jatketaan tuonnempana...

edit: kuvat ja bbcode kohdilleen
« Viimeksi muokattu: 17.08.2020, 10:43:57 kirjoittanut DaKyy »

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #66 : 17.08.2020, 01:14:19 »
Tämähän on kivannäköinen kojalaudaltaan.  :o En ole päässyt tätä Volvon mallia ikinä sen kummemmin ihmettelemään.

Näissä ei varmaan ole mitään turhia bägejä niin on suunnittelija voinut piirrellä vähän yksityiskohtiakin eikä pelkästääm iso laakea lätty jossa lukee SRS tai AIRBAG.  :buck2:

Asiallista puuhailua.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #67 : 19.08.2020, 20:51:42 »
Tämähän on kivannäköinen kojalaudaltaan.  :o En ole päässyt tätä Volvon mallia ikinä sen kummemmin ihmettelemään.

Näissä ei varmaan ole mitään turhia bägejä niin on suunnittelija voinut piirrellä vähän yksityiskohtiakin eikä pelkästääm iso laakea lätty jossa lukee SRS tai AIRBAG.  :buck2:

Asiallista puuhailua.
Tosiaan on vähän tavanomaisesta poikkeava kojelauta. Muistuttaa vähän Saabin hävittäjä-ohjaamokonseptia.

Olisko jollain heittää vinkkiä mahdollisesti Varsinais-Suomen alueella toimivista yrityksistä, jossa voisi teettää puskureihin ja kylkilistoihin orkkiskuosin mukaiset teipit? Teippi olisi 10-20mm leveää ja koko autoon sitä uponnee noin 6 metriä. Joitain liimaamattomia mallejakin olisi, mutta ovat mustia niin eivät oikein erotu...


Poissa DaKyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #68 : 22.12.2020, 17:06:08 »
Vuosi tulee päätökseen ja autotalliinkin saatiin sen verran lisätilaa että pääsi tuon valkoisen kanssa samaan tupaan talvea pakoon.

Kaikenmoista jäi vielä tänne päivittämättä, mutta tässä pientä koostetta mitä tuli vielä puuhasteltua.

Kattoverhoilusta päällikangas oli alkanut irtoamaan liimauksistaan ja alkanut roikkumaan. Tuosta varaosa-autosta löytyi sattumoisin todella hyväkuntoinen verhoilu, ja tuli se puuhasteltua vanhan tilalle.

Ennen ja jälkeen:



Jossain vaiheessa joku oli huomannut, että takasivuvalojen tiivisteet alkoivat olla tiensä päässä. Mikä olisikaan parempi tiivistemateriaali kuin butyylimassa. No tietysti alkuperäiset tiivisteet, eli varaston perukoilta uudet vanhat tilalle.



Konttia tuli tutkittua ja huomasin, että muutama alkava ruostepaikka sieltä löytyy. Ei ollut enää pintaruostetta, vaan oli päässyt läpi asti - vaikkei se mikään ihme ole tämän ikäisessä vehkeessä.

Tässä vaiheessa en tuolle tehnyt muuta kuin kontin puolelta otin ruosteet pois, ja maalia päälle. Pitää alapuolelta päästä vielä käsiksi, niin saa tehtyä kunnon paikan. Ainakin yksi paikka vaatinee tankin tiputtamista, mutta katsotaan nyt mennäänkö siihen saakka

Kontin puolella kun oltiin, tuli asennettua alkuperäinen tavaratilan rullaverho paikalleen


Jatketaan vielä kontilla;


Vanha tavaratilan matto sai kyytiä. En tiedä mitä aineita siihen oli laskettu, mutta se oli todella koppurainen (yläkuva). Varaosa-auton pohjalta paljastui varsin ryöjäinen matto, mutta pesulla siitä sai kuin uuden. Hyvänä dokumentoijana jätin tietysti kuvan siitä ottamatta...

Pissapojan suutin oli johonkin kadonnut takalasilta. Vaikka takalasinpyyhin tässä melko turha onkin (eikä tällä hetkellä edes toimi), niin ajattelin kuitenkin tuonkin vaihtaa



Varaosa-autosta oli jo aiemmin löytynyt melkoinen aarre, nimittäin melko koskematon takapuskurin palkki. Takapuskurin palkit ovat näissä melkeimpä aina surkeassa kunnossa, ja uusia ei tietysti saa enää mistään. Mistään yksinkertaisimmasta päästä tuo ei muodoltaan ole, mutta joku kauppaa kyllä lasikuidusta tehtyä versiota reilulla 400€/kpl + rahti. Lasikuituinen versio toki harvemmin ruostuu, mutta mieluummin kyllä pidän metalliversion puskurissa  :o Volvon alkuperäisestä puskuripalkista 500€ on jo melko edullinen, jos puhutaan hyväkuntoisesta.
Varaosa-auton mukana tullut oli saanut vain pintaruostetta päällensä, joten hiekkapuhalluksen jälkeen piti laittaa vaan maalia päälle. Hyvänä dokumentoijana en tietysti ottanut kunnon kuvia palkista ennen toimenpidettä; tässä kuitenkin jotain:




1. Ennen hiekkapuhallusta
2. Hiekkapuhalluksen jälkeen, maalia odotellessa
3. Pohjamaalia päälle, pistin melkoisen monta kerrosta, kun kilikalilla tuli sutattua
4. Ja pintamaali, näitäkin taisi tulla jotain 4-5 kerrosta


Tätä lähdettiin vaihtamaan, yllättävän hyvässä kunnossa äkkiä katsoen, mutta olihan siinä älyttömästi paikkoja, eikä geometriakaan ihan ollut kohdallaan kun puskurin asento muuttui melkoisesti kun rungon vaihtoi

Lähemmässä tarkastelussa näkyy jo todellista kuntoa


Puskurin takaa yllättäen löytyi erinomaisessa kunnossa oleva pelti. Tämä on ilmeisesti ylimaalauksen yhteydessä tehty, ja asiallisesti on tehtykin.


Jostain minulle oli eksynyt uudet rekisterikilven valotkin. No ei vanhatkaan älyttömän huonossa kunnossa olleet, mutta samalla nuo tuli vaihdettua

Taas iskenyt vauhtisokeus, enkä ottanut kuvia kootusta puskurista irrallaan. Tässä kuitenkin kasauksesta pari kuvaa.

Puskuripalkin ja puskurin väliin tuleva vaahtomuovikappale - tähän on tarttunut vanhasta palkista ruostetahroja


Ja sitten se olikin jo koossa, joudutte nyt luottamaan sanaani ja uskomaan että palkki tosiaan vaihtui... :)

Keula tuli vielä syksyllä räjäytettyä auki, sillä ilmastoinnin lauhdutin oli tiensä päässä.


Samalla totesin, että myös keulan puskuripalkki alkoi olla valmista tavaraa. Löysin kunnostetun ja sinkissä uitetun yksilön eBaysta, ja laitoin sen tilaukseen. Siitä piti parisataa köyhtyä.
Aiemmin olin jo hommannut uuden lauhduttimen Volvo 440:stä, siinä uskossa että tuo olisi saman kokoinen kuin 480:n lauhdutin. No ei ollut. Tarvikeosana ei tarvitse edes etsiä ko. lauhdutinta, ei löydy mistään. Vielä en ole päättänyt mennäkkö tuolla liian isolla, ja poistaa nuo muovisuojat mitkä yo. kuvassakin näkyy, vai hommata alkuperäinen jostain.


Vanha lauhdutin oli melko mureaa tavaraa

Näpelöin keulan kasaan toistaiseksi ilman lauhdutinta ja ajelin vielä loppusyksystä autolla jonkin verran. Keulalle eksyi myös alkuperäiset lisäpitkät ja sumuvalot. Ja ei ole kalvoja näissä, vaan on ihan tehtaalta tulleet, hetken niitä sai kyllä metsästääkin, kun ainoastaan ranskan markkinoille noita on tuotettu. Mielestäni sopii hyvin mustan värin kanssa.

Puskurin sovituksessa vielä häikkää, katsotaan josko uusi puskuripalkki auttaisi tuossa

Jokin tässä lookissa vielä vaan pisti vastaan...

...nuo vanteet


Vanteet vaihtuivat orkkiksiin, nimeltään Vega

Vannevalinta osui tällä kertaa orkkisvanteisiin, joita minulla sattui olemaan parikin satsia. Kuvassa vasemmalla on Vesa-mallin vanteet, ja oikealla siis nuo tarvikevanteet jotka autossa ennen olivat paikallaan. Nämä Vesa malliset on tarkoitus myöhemmin tulla paikalleen tähän, ja siirtää nämä Vega malliset tuohon valkoiseen versioon. Vegat kun olivat mm. tuon orkkis-korisarjan kanssa toimitettu vannemalli.

Lopulta kävi vielä niin onnellisesti, että jostain yksisarvismaasta käveli vastaan Volvon orkkismankka SR-701. Se piti sitten tuon CR-906:n tilalle vielä väkertää. Äänipuolikin alkaa siis olla kunnossa, ko. soittimesta saa vielä sopivalla johdolla linjalähdöt ulos, joihin sitten kytkin vahvistimen. Vakiokajareiden tilalle vaihdoin vielä Focalin erillissarjan, joka upposi ovipahvien sisään niin, ettei sitä alkuperäisestä erotakaan

kuvan alareunassa näkyy vielä CD-401, eli cd-vaihtajan ohjauspaneeli. CD-401 oli alkuperäinen lisävaruste 400-sarjassa. CD-vaihtajaa autoon ei suinkaan tullut, vaan Yatour hoitaa vaihtajana leikkimisen. CD-401:stä ei löytynyt Yatourin tukemien soittimien listalta, mutta arvelin että sen pitäisi toimia, sillä CR-906 kanssa Yatour virallisesti toimii, ja liitin oli sama. Samoja cd-vaihtajia näissä on kuitenkin käytetty kuin CR-906 ja CD-401 kanssa



Tällaiseen tilanteeseen jäätiin 2020, ensi vuonna taas lisää!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #69 : 22.12.2020, 17:51:00 »
Mukava kuulla että nämä on kuosissaan edelleen...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #70 : 22.12.2020, 20:08:41 »
Hiton hieno  S*. Just sitä OEM henkistä laittoa mikä miellyttää omaa silmää. Ja uskon että varmasti hinta ei ainakaan laske kun pitää alkuperäisasussa / aikakaudelle tyypillisessä lookissa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #71 : 23.12.2020, 07:26:47 »
Tämä on kyllä todella hieno! Alkaa ko malli olla sen suuruinen harvinaisuus että voisi tämän entisöinnin kohdalla puhua jo kulttuuriteosta!

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #72 : 23.12.2020, 07:56:53 »
Tää on upea kampe! Hienoa että tämmöset harvinaisuudet säilyy hyvissä käsissä, hyvää tekemistä.  :)
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: 480 Turbo -89 blakk, museoon?
« Vastaus #73 : 02.01.2021, 17:45:03 »
Tämä on unelmapeli ja mukavaa ajanvietettä lukea ketjua.

Tuli 480:stä syksyllä haaveiltua ja pohdittua, kun niitä oli muutama myynnissä, mutta ketjua kun lukee niin tajuaa ettei omat taidot, tilat ja mielenkiinto riitä mihinkään. Parempi että päätyvät osaaviin käsiin.

 

RallyBaron  Samppasport