RallyBaron  Samppasport

Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...

  • 71 Vastauksia
  • 27424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #60 : 11.02.2017, 11:40:51 »
Pitkällisen väännön jälkeen hyvittävät tuon jarrunesteen vaihdon hinnan seuraavan huollon tai tarvikkeiden hinnasta.
 Laitoin sähköpostia myös Ford maahantuojalle, jos vaikka jotain palautetta kyseiseen puljuun lähettäisivät >:(
Huolto oli muuten RS-huolto Pirkkalassa...

Ei kuulosta kohtuulliselta... Tee rikosilmoitus, kyllähän tuo jonkinmoista petostelua on. No, onneksi olet sentään tuohon asti jaksanut asiaa selvittää, ei nuo mitään kivoja tilanteita ole suomalaiselle, joka ei kehtaisi joka asiasta mainita, stressaavaa kaikinpuolin.
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #61 : 11.02.2017, 11:47:46 »
Ai niin parhaan katteenhan marmori ottaa nimenomaan huolloilla. Öljyn hinta marmorilla 110 euroa ja Tokmannilla 40 euroa tarjouksessa (Castrol FST 5 litraa).

Karppa puhuu asiaa! Missä on noin huono Volvo-huolto, joka ottaa maksun lisäämättömistä nesteistä? Tuohon öljyn katteeseen; Essential-huolto on kyllä melko kilpailukykyinen, öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin 159 euroa. Ei tee samoilla osilla ja öljyillä varmaan mikään paja juuri tuon halvemmalla?
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #62 : 11.02.2017, 11:52:20 »
Karppa puhuu asiaa! Missä on noin huono Volvo-huolto, joka ottaa maksun lisäämättömistä nesteistä? Tuohon öljyn katteeseen; Essential-huolto on kyllä melko kilpailukykyinen, öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin 159 euroa. Ei tee samoilla osilla ja öljyillä varmaan mikään paja juuri tuon halvemmalla?
Mulla ei ainakaan viimeksi essential huollossa kuulunut raitisilmasuodatinta ilmeisesti siis muuttunut? Hinta oli kylläkin tuo 159€
Volvo S80 TDI

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #63 : 11.02.2017, 12:41:18 »
Mulla ei ainakaan viimeksi essential huollossa kuulunut raitisilmasuodatinta ilmeisesti siis muuttunut? Hinta oli kylläkin tuo 159€

No on kyllä kilpailukykyinen hinta jos saa aktiivihiilenkin vaihdettuna tuohon hintaan. Eikö se oo yksinäänkin jo ainakin 60Eur?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12513
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #64 : 11.02.2017, 12:50:08 »
Essential huoltoon ei kuulu ohjaamon eikä moottorin ilmansuodattimet. Muuten kuuluu kaikki samat kuin normi huoltoon. Viimeksi kun 5v sitten S60 vaihdatin Volvolla aktiivihiilisuodattimen, maksoi pelkkä suodatin reilun satasen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #65 : 11.02.2017, 13:06:45 »
Essential huoltoon ei kuulu ohjaamon eikä moottorin ilmansuodattimet. Muuten kuuluu kaikki samat kuin normi huoltoon. Viimeksi kun 5v sitten S60 vaihdatin Volvolla aktiivihiilisuodattimen, maksoi pelkkä suodatin reilun satasen.

Ok, voi olla, että ne teki sitten "määräaikaishuollon tai vuosihuollon", se kun meni liikkeen piikkiin. Se aktiivihiilisuodatin maksaa vajaa 60 euroa omaan autoon. Moottorinsuodatin ei kuulunut tuohon huoltoon.

Olette varmasti oikeassa, hyvä kun tuli korjattua!
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #66 : 11.02.2017, 15:12:58 »
Vääksyn AD korjaamo vein Eikan sinne webasto asennukseen 5.12, kuulemma kauhea kiire ja hätä tapauksia jne. kun hain auton pois 23.12 ( ei ollut mitään tehty ) Sovittiin uusi aika 2.1 ja taas meni pari viikkoa asennettaessa 13.1 hain pois ja maksoin asennuksesta jonka piti olla 2-3 sataa 405€ . Ja eihän se helvetin vehje pelannut kuin pari kertaa.
Liittimiä piti olla ihan firmassa, mutta kuitenkin purkaessani sen asennuksen oli naftapumpun liittimet pusattu normi suojaamattomilla abikoilla ja joku piki mälli liiskattu päälle, muissa liittimissä oli vanhat tiivisteet ja asenukseen viemäni tiivistepussi oli hävinnyt asennettaessa.

No weba kävi Nivalassa kääntymässä tuomiolla "glygolia oli valuteltu lämmittimen päälle niin paljon, että ohjainkortin tiiviste ( vaihdettu nivalassa ennen lämmittimen hankkimista ) turvonnut sekä päästänyt glygolit ohjainkortille ja oikosulku oli tuhonnut kortin" . Jyri vaihtoi kuitenkin kortin uuteen takuuseen ja nyt taas toimii. Huomenna asennan sen itse paikoilleen, koska tuonne puljuun en enää vie ainuttakaan työtä tehtäväksi.

ps. Webaston polttoainepumpun letkuihin ei ollut sen 80€ tarvikkeisiin kuluneen summan puitteissa riittänyt letkunkiristimiä. Glygooli lutrauksesta olivat veloittaneet 2 litrasta 22€ siis jolla olivat lämmittimen pesseet.

pst. Tuttu tuota mulle suositteli, kun oli nopea ? edullinen ? ja osaava ?   :2funny:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #67 : 11.02.2017, 15:35:09 »
Ei kuulosta kohtuulliselta... Tee rikosilmoitus, kyllähän tuo jonkinmoista petostelua on. No, onneksi olet sentään tuohon asti jaksanut asiaa selvittää, ei nuo mitään kivoja tilanteita ole suomalaiselle, joka ei kehtaisi joka asiasta mainita, stressaavaa kaikinpuolin.

Ei poliisi tuollaisia tutki, kun ei ole näyttöä. Syy miksi itse haluan vaihdetut osat mukaan. Ainoa vaihtoehto on äänestää jaloilla sekä puskaradio...

Mun tarina ei ollut volvon marmori, mutta onhan senkin ENTINEN korjaamopäällikkö haukkunut minut hulluksi. Tosin tämä päällikkö ei ole enään siellä töissä!
« Viimeksi muokattu: 11.02.2017, 15:37:06 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Jumu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #68 : 11.02.2017, 15:52:38 »
Ei poliisi tuollaisia tutki, kun ei ole näyttöä. Syy miksi itse haluan vaihdetut osat mukaan. Ainoa vaihtoehto on äänestää jaloilla sekä puskaradio...

Mun tarina ei ollut volvon marmori, mutta onhan senkin ENTINEN korjaamopäällikkö haukkunut minut hulluksi. Tosin tämä päällikkö ei ole enään siellä töissä!

Eikös siinä ole paikallaan se vaihtamaton öljynsuodatin? Ja Sähköposteista ym. ilmenee, ettei jarrunesteitä ole vaihdettu, kun suostuvat kerran hyvittämään sen hinnan. Ilmoituksen voi aina tehdä, poliisi harkitsee riittääkö näyttö ja mihin asti. Tahallista toimintaahan tuo on ollut, eikä mikään vahinko. Jokainen toki päättää mihin asti jaksaa mennä, rikosilmoitus on yksi mahdollisuus ja ilmainen sellainen. Se on kyllä totta, että tuskin tuo ensimmäisenä on poliisin työlistalla.  :)
XC60 D4 (181hv 5cyl.) AWD aut. vm.2014. 200tkm. 235/60R18

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #69 : 11.02.2017, 20:13:55 »
pst. Tuttu tuota mulle suositteli, kun oli nopea ? edullinen ? ja osaava ?   :2funny:

Joillakin on liipaisinsormi herkässä suositusten suhteen. Esimerkiksi "Volvo asiantuntija" meriitti tuntuu napsahtavan aika herkästi. Minulla ei ole vielä ollut kunniaa tavata moista taruolentoa ;D Yritystä on ollut mutta jos asiantuntija ei tiedä edes näitä perus "harmaakoppa versus mustakoppa" asioita ni vaihtoon.. Kyseessä kuitenkin yksi suosituimmista käytetyistä autoista ja etenkin Volvoista
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #70 : 11.02.2017, 21:32:14 »
Olen tykännyt vastata tuohon asiantuntija -nimitykseen seuraavasti:
- Saatan tuntea asian, mutten siitä mitään ymmärrä.

Yleensä asiakas tuossavaiheessa alkaa nauramaan. :D

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2552
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Huonot kokemukset korjaamoista? Juhan AD-Autohuolto...
« Vastaus #71 : 11.02.2017, 23:21:33 »
Olen tykännyt vastata tuohon asiantuntija -nimitykseen seuraavasti:
- Saatan tuntea asian, mutten siitä mitään ymmärrä.

Yleensä asiakas tuossavaiheessa alkaa nauramaan. :D
Yhessä edellisessä duunissa todettiin joskus johonkin "Mä mitään tiedä, mä oon vaan töissä täällä."  :2funny:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy